¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Tervehdys taas!
Neuvolassa kävin siis maanantaina ja hemppa oli kahden viikon raudan syönnin jälkeen noussu 126, painoa oli tullu 330g/viikko yhteensä n.10 kg ja kaikki kunnossa...

Hiiva on taas alkanu vaivaamaa |O |O hermo menee!!!! alkuraskaudessa oli niin vaikea päästä siitä eroon...

Mä oon laittanu lapsilleni tyynyt, sellaiset ohkaset, kun ovat täyttäneet vuoden.

Mies yritti tänään mennä terveyskeskuksen päivystykseen, ku on ihan kuumeinen ja kipee, ni 45 minuuttia odotti siellä eikä vielä päässy edes ilmoittautumaan, ni ei jaksanu odotella ja tuli pois, meinas huomiseen selvitä buranalla ja mennä aamusta yksityiselle, ihan perseestä tää terveyskeskuksen touhu....
 
Iltaa!

Pääsin mäkin vihdoin tänne... ei oo tänään ladannut ollenkaan tätä sivua!

Joku kyseli Collegehousuista, mä löysin leikki-ikäiselle Tokmannilta tarjouksesta Collegepuvut 7e tarjouksesta! Aivan ihanan tuntuista kangasta! Niin pehmoista ja leppoista. Ostin muutenkin sieltä kun kävin jokunen viikko sitten aika paljon vaatteita suht halvalla.

Tyynyä en oo mäkään vauvoilla pitänyt. Sitten vasta joskus vuoden-puolentoista iässä. Muovitettu froteealusta mulla on sekä vaunuissa että kehdossa lakanan alla. Peittoja mulla on kaks noita äitiyspakkauksen omia valkosia ja sitten mun pikkuveljen vanha ohkasempi ilmeisesti kans pakkauksesta ja sitten joitakin pienempiä ja ohkasempia joita sitten voi tarpeen mukaan käyttää.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me ollaan reissussa viikonloppuna joten kuulumisia joskus maanantaina..

Mammaliini83 ja Api 33+2
 
Vietin siinä mömmöjen täyteisin juhannuksen prenalla: mun kohtu on sitä mieltä että vauva vois muuttaa jo johonkin muualle.
Menin lääkäriin ku supisteli niin kovaa ja sain heti lähetteen keskussairaalaan ja siellä heti osastolle ja tippaan. Jossain tulehdus joka aiheuttaa supisteluja ja kohdun suu auki mutta kaulaa sentäs viä vähä jäljellä. Sain kortisonia vauvan keuhkoille ja supistusta ehkäiseviä piikkejä. Aika lailla alkoi pelottaa että jos vauva syntyy.
Pääsin kotiin mutta mitän ei saa tehdä ja ens viikolla uus aika saanko olla kotona vai en. 34 rv:lle asti pitävät sisällä ja sitten saa syntyä.
Aika paljon ihmetyttää että mitä tässä oikein tapahtuu kun esikoisella kaikki meni niinku oppikirjois ja nyt tämä odotus on tälläistä.
Onko kellään kokemusta ennenaikaisesta synnytksestä???

Sekava selostus mut niin on sekava olo näistä lääkkeistä.

Ainiin ja ne joilla on alhainen Hb niin nyt syömään rautaa; mulla on 107 niin sanoivat sairaalassa että sekin vaikuttaa tähän.

Rieputa ja vaavi 31+3
 
rieputarallaa :hug: :hug: :hug: mitä tulehdusta epäilevät? itelläkin tänään neuvola ja taitaa mullakin olla joku tulehdus jylläämässä jälleen tuolla alakerrassa, ei kyllä ihan nuin pahana (toivottavasti) voimia oikein paljon ja lepäilehän nyt oikein urakalla.
 
Huomenta!

Rieputa rallaa, hui, koitahan nyt ottaa rennosti. Ja toivotaan, että pikkunen pysyis edes lähelle rv34 masussa. Sit on hällä jo paremmat mahdollisuudet täällä ulkomaailmassa. :hug:

Mul ei meinannu illalla tulla nukkumaan käymisestä yhtää mitää. Tunnin ajan pyörin sängyssä, kävin juoma- ja vessa reissuilla, ku koko ajan juili ja supisteli. Tai en tiiä oliko se supistelua, mut sellasta menkkamaista jomottelua/särkyä alaselässä ja -vattassa.
En kyllä valita, näitä vaan lisää reilusti, josko alkaisvat saamaan jotain aikaseks tuolla alakerrassa... :whistle: :D

Tuli postista noutokirje, tilaamat Aventin pullot tuli. Ne on niin kätsät, ku niihin voi pumpata suoraa maidot tolla pumpulla. Nyt olis kaik niinku valmista pikkusta varten. =)

Aattelin pitää siivouspäivän tänää. Huh, virtaa löytyy taas heti aamusta. Ja illalla olis saunavuoro. *miettii niitä kolmea ässää...* :D

Mukavaa perjantain jatkoa!! :wave:



41 päivää!! :xmas:
 
Haudii mammat!

Kävin minäkin eilen neuvolassa!
Kaikki kunnossa.

Hemppa oli vain 108, täytyy rautaa kiskoa.
Sf-mitta oli 35, kauheeta kyytiä kasvanut..

Aapeli on laskeutunut, hemmetin viriili yksilö.. :LOL:

Olo on jostain rantapallon ja kuumailmapallon välistä..
Supistaa aina välillä, varsinkin kun yrittää jotain hommailla ulkosalla..Joudun kohta luopumaan sormuksista, rupee ahistaan.. :/


Voimahaleja niitä tarvitseville!!! :hug: :hug: :hug:
 
Ensimmäinen elokuinen syntynyt!!!

Äiti x9, oli laittanut mulle yksityisviestillä eilen illalla, että heidän pienen pieni pienokainen, jolla la olisi ollut 30.8, oli syntynyt 17.6 rv 29+4. Painoa vauvalla 1410g ja pituutta 38.3cm. Vauva nyt Oys:in lastenklinikalla tehohoidossa ja kaikki hyvin. :heart:

Onnittelut koko perheelle ja toivon koko syrämmestäni, että pienellä menee jatkossakin kaikki hyvin ja pääsee aikanaan kotiin perheensä luo! :hug:
 
Oi että, onnea äitix9 ja perheelle!!! :heart: Ihanaa että kaikki kunnossa, toivottavasti jatkokin menee yhtä hyvin! ..itku tuli, ei kestäis ees lukea että vauva syntynyt..


) . ( Vaavi mötkyää tooosi paljon, illalla kun just olin nukahtamassa niin venytti jalan melkeen kyljestä läpi, auts kun se sattui!! |O Mulla on alkanu särkee alaselkää semmosina kipuaaltoina, eilenki autossa istuessa ihan yhtäkkiä alkoi särkee ja ei meinannu pystyä istumaan.. ja nytkin piti tukivyö laittaa että pystyy istuu..

Olikos se fifiliina joka infosi että aventin pulloihin käy mam-tutit? Onko pulloissa ilman aventin omia tutteja se koliikkipullo-vaikutus? *TYHMÄ kyselee*

Huhhuh, mitähän tässä vielä piti kirjottaa.. menin ihan sekasi tuosta äitix9:n vauvauutisesta, pää tyhjeni aivan täysin..

Mä ostin oulusta taikapilvestä sellaset carriwell soft touch drop cupit, hyviltä ja tukevilta vaikuttaa! Nuo eroaa nuista triinen mainitsemista liiveistä siten, että näissä soft toucheissa on hakaskiinnitys ja nuo toiset on toppimalliset.. Vielä pitäs ostaa carriwellin pehmoimetysliivit, tyhmätyhmä minä kun en samalla kertaa niitäki ostanu, ei taija olla oulussa käyntiä nyt enää ennen synnytystä nii pitää kai sit tilata nettikaupasta...

Upp3 ja Mötky 33+3
 
Äiti x 9 oikein paljon onnea pienen nyytin johdosta :hug: Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pääsette jossain välissä sairaalasta kotiin. On se jännää, että nyt jo voi jotkut saada vauvoja ennenkuin elokuukaan koittaa!!! Sitä ei ikinä tiedä kuka meistä on sitten seuraava :heart:

Värjäsin eilen hiukset puna-ruskeiksi. On sitten tasaväriset, kun viikon päästä on siskon vauvan ristiäiset ja me toimitaan sylikummeina. Mietin vain, että olisko mulle huuhtelun aikana päässy jotenkin väriä silmään, kun toista silmää karvastelee niin kuin olis joku roska, hieman punertaa ja välillä vesi valuu kuin niagaran putouksessa. Toivottavasti ei oo vaarallista.... Soitin kyl lääkäriin, mutta tälle päivää ei ole yhtään aikaa. Hoitaja lupas kysyä asiaa lääkäriltä ja mun pitää sit soittaa tänään sinne uudestaan, että mitä lekuri oli mieltä.

Muuten olo on edelleen hyvä. Yöllä sain olla rauhassa supistuksilta, mutta 2 kertaa kävin pissalla. Sitten tolle 2,5 v tytölle on tulollaan alas kaksi takahammasta yhtä aikaa ja se valvottaa öisin vaikka oon antanu särkylääkkeenkin illalla. On varmasti kipeä. Toinen hammas on osittain tullut jo ikeneen läpi ja toinen on siinä ja siinä.

Useamman lapsen äidit: Missä iässä teillä on lapsilta lähtenyt ensimmäinen hammas ja tullut uusi tilalle?? Meillä poika oli kuukautta vajaa 5 vuotta, kun eka hammas lähti. Nyt tyttö tuli kesäkuun alussa 5 v ja siltä täs viikko sitten lähti eka hammas. Kauheen aikaisin nuo hampaat tuntuu nykyään jo vaihtuvan. Ei oo mukavaa.

Voimahali :hug: kaikille sitä tarvitseville ja vietetäänhän rauhaisa ja mukava viikonloppu!!!

Tatjana80 ja tyttö 34+1
 
Onnittelut täältäkin äitix9:lle! :hug: :heart: Ja paljon voimia koko perheelle!

me mietittiin kans miehen kanssa eilen että ei enää pitkä aika.. viitisen viikkoa laskettuun aikaan..

t. hosso ja iida 34+3
 
neitiperho
Hui!! Ihan monttu auki jäin tuijottamaan HooÄssän ilmoitusta. En tosiaan olisi ihan uskonut, että nyt jo ensimmäinen elokuinen putkahtaisi maailmaan. Mutta aivan mielettömästi onnea Äiti x9 pienokaisen johdosta. Ei tässä ole oikein huomannutkaan, että onko joku ollut hiljaisempi viime aikoina.

Saisipa itsekin tosiaan sen pikkusen jo ulos mahasta. Vielä 7vkoa ja siihen lisäksi tietenkin ne kaksi yli menevää. Aamulla reippaana kävin sokeriverikokeessa. Sitä nyt sitten odotellaan mikä vastaus sieltä tulee. Tosin en usko että siinä mitään on. Ihmettelen vaan silti tätä aamuista jatkuvaa huonoa oloa. No pääasia, että pikkunen silti masussa voi hyvin ja sillä selvä.

Seuraavana olisi ohjelmassa auton katsastus...hitto että sekin maksaa nykyään. Mutta pakkohan se on... :hug: Niitä tarvitseville!!!!

 
Voi että!! Onnea oikein paljon Äiti x9 ja koko perhe!! Toivotaan että pikkuinen äkkiä vahvistuu ja kaikki menee hyvin!! :hug: :heart:

neitiperho täällä katsastus ainakin jotain 50e luokkaa. Pakokaasumittauksen kanssa.

Rieputa rallaa
Koitahan jaksella!! Toivotaan että teijän vauva vielä pikkuhetken viihtyis siellä mahassa!!

Nyt kiireellä pakkaileen loppuun että selvitään joskus liikkeelle!!
 
Onnea äitix9:lle!

Rieputa rallaa Voimia lepäilyyn! Tää on yllättävän rankkaa, mutta ainakin mulla on kannattanut. Olin estolääkityksessä rv 27+jotain ja sain ne kortisonit kans. Osastolla meni viikko ja kohdunkaula alkoi palautumaan, auki on puoleenväliin asti ulkosuulta. Sain nyt kuitenki jo luvan matkustaakin vähän matkaa autossa, ku lääkäri sanoi, että koska ensimmäinen raskaus on mennyt täysile viikoille, niin on todennäköistä, että tämäkin menee levossa lähelle LA.

Lähdenpäs tutustumaan tuohon yhteisöön. :)

Tiitu ja Eppu 31+3
 
Meni kylmänväreet, kun luin että ensimmäinen elokuinen on syntynyt. Hui!

Oikein paljon onnea äitix9:lle ja koko perheelle :heart: Toivotaan pikkuiselle paljon paljon voimia kasvaa :hug:

Säihke ja pikkupossu
 
Uskomatonta tosiaan, että ensimmäinen vauveli jo syntyny!! Onnea ja jaksamista koko perheelle!! :hug: Miehen esikoinen syntyi suurin piirtein samoilla viikoilla, ja nyt poika on reipas tokaluokkalainen. :)
Nyt tämä mamma lähtee jalkahoitoon nautiskelemaan. Palailen nyt varmasti useammin kirjottelemaan itekin, kun lomalla olen.... :wave:
 
äiti x9 jättionnea teille! :flower: :flower: :flower: sää sitten avasit pelin :) toivottavasti saatte pian pikkuvauvan kotio. ihana kuulla, että kaikki on hyvin aikaisesta maailmaan putkahtamisesta huolimatta :)

hiih, nyt me sitten jo aletaan jakautumaan :D

rieputarallaa sinulle toivon voimia ja hermoja totaaliseen lepäämiseen, onneksi oot saanu jo lääkkeellistä tukea supistuksiin ja tilanne on sillai hallinnassa. ihanaa, kun jaksat ajatella meitä muita, kiitos! mää pidänkin nyt entistä paremmin huolta rauta-asioista, taidan ostaa tuoretta pinaattia ja lisäillä sitä nyt sit vaikka aamupuuroonkin. rautakin kuulemma imeytyy paremmin tietty oikeasta ruuasta, eikä tabuista, joten yritetääs nytte.

ja ken olikaan hän, joka vinkkasi siitä, että tuplarauta tulisi ottaa eri aikaan? kiitos paljon tiedosta!! ei mun neuvolatätsät sanoneet tuosta mitään, joten vinkki oli kyl tosi tarpeeseen.

(.) täällä on ihan normaali päivä, sain nukuttua hyvin ja vauva liikkuu tavallista rauhallisemmin, aihe, josta tietty saa hermoilun juurta vaikka muille jakaa... mutta siis hyvin tuolla kääntyillään ja hikataan :) nytte vähän taas viilaamaan vauvan kamoja, silittämistä mm. ohjelmassa.

irtis ja rv 33+2

mun täytyy vieläkin luntata noi rv:t tuolta profiilin laskurista :ashamed:
 
Voi että, onnea äitix9! Toivotan hyviä vointeja teille kaikille ja pikkuiselle erityisesti että vahvistuisi ja saisitte hänet pian kotiin. :heart:

Tänään on minullakin 34 viikkoa täysi sitten, eli nytkö saisi vauveli rauhassa syntyä jos haluisi?! Toivottavasti ei ihan vielä, on tekemistä niin paljon!:) Tekemisestä puheenollen, pyykkiä täytyisi laittaa ja vähän siivotakin. Pojun laitoin sänkyyn, muttei vielä kyllä ole nukahtanut, vaan juttelee tuolla itsekseen.. voi suloista!

Mä mietin noita carriwellin kokoja....joku sanoi että ovat ympärysmitaltaan pienemmät kuin koko sanoo, onko näin? Mulla on ne pehmoliivit itselläni nyt yökäytössä ja samoin se urheilumalli, mutta luukullisia en ole kokeillut ja ne haluisin. Pelkästään äitiysliivejä olen käyttänyt koko raskauden ajan, minkäänlaisia kaari-tai sivutukia en ole pystynyt kestämään kun painaa.

Ajattele Mansikka, sitten sullakin on vaan kuukausi enää aikaa, jos leikataan ensi kuun lopussa. Hurjaa! Mä en malttaisi odottaa synnytystapa-arvioon asti, siihen on vielä kaksi viikkoa. Jos mut leikataan niin aika sovitaan tuolloin. En ole kyllä uudesta sektiosta kovin innoissani, kun sitten olen niin kipeä ja esikoistakin pitäisi jaksaa hoitaa eikä hän vielä ymmärrä varoa äitin pipiä.. mutta tietysti jos näyttää että alatiesynnytys on riskipeliä niin ei tietenkään kannata tieten tahtoen pikkuista vaarantaa.

Vielä aventin pulloista...olen käsittänyt että koliikkivaikutus tulisi noista venttiileistä, jotka on nimenomaan tutissa. Ne sellaiset pienet urat siis... korjatkaa jos olen väärässä:) Mä tykkään noista pulloista, mutta harmi kun ovat niin rumia:)

Mun täytyy nyt kyllä käydä tuota poikaa paijaamassa, ei meinaa nyt nukahtaa ollenkaan ja lelut lentelee...
:heart:
 
heips äitylit!!
Ensiks Onnea äitix9!!! Voimia teille ja pienelle pojallenne!!



kyselisin teiltäkin mitä meinaatte ootta sairaalakassiin mukaan??? tällaista Galluppia

Vaikka kolomatta meen tekeen,ni niin ne vaan unohtuu mitä pitäis mukaan ottaa!

AE ja ukkeli 34+1
 
Heissan :wave:

Täälä taas! Tullut pari päivää taukoa, kun ollaan äipän kanssa laitettu uutta kämppää kuntoon. Tai paremminkin äippä on laittanut ja minä katsonut vierestä. Ei oikein enää taivu kumaraan, kun masu painaa ja polvilleen ei pääse :( Ja iskias vaivaa. Hitsi, että se on ilkeen tuntusta.

Paljon onnea äitix9!! :flower: ja tietenkin koko perheelle onnea ja voimia! Kyllä tässä alkaa paniikki iskeä, kun ensi viikolla ollaan jo heinäkuussa! Vaavihan voi syntyä jo heinäkuun lopulla...kääk. Ja paljon on vielä hankkimatta tarvikkeita yms.

Olikos se Tatjana80, kun kirjoitteli, että muille on tullut vähän painoa lisää raskauden aikana. Täällä yksi, jolla paino noussut yli sallitun rajan. Nyt varmaan jo 20kg tullut lisää!!!On siinä laihduttamista kerrakseen!

Soma: meiltä tulee Tyksiin 60km matkaa. Ja kasitietä pitää ajaa...vitsailtiin kerran miehen kanssa, että sitten kun tulee synnytyksen aika testataan missä kameratolpassa oikeasti on kamera :LOL:

Mitäs vielä....ei kyllä yhtään muista, mutta jotain piti kommentoida...noo ehkä se tulee vielä jossain vaiheessa mieleen...
 
Täältäkin Äitix9 :hug: :heart: Onnea ja pienelle käärölle voimia että vahvistuisi :saint:
Nytkö näitä alkaa jo tulla? Siis näitä vauvoja.. :D Ei oikein käsitä että tää aika on menny näin nopeeta B)
Sairaalakassiin..hmm..vieläkään en ole uhrannut ajatustakaan..
Imetysliivit, suojia, kirja..apua
Mies saa tuoda sitten mun kotiutumisvaatteet ja vauvan tietty ja kaukalon..nyt kyllä menin ihan lukkoon
:eek: Mitä sinne kassiin pitää pakata? Viime kerrasta en muista mitään mitä siellä oli.. :ashamed:

jep

f ja p 34+5
 
äitix9 :flower: paljon onnea pienestä nyytistä!! onneksi meillä on maailman paras keskoshoito.

Rieputa rallaa Koitahan sinä levätä niin paljon ku mahdollista! jo niitä nyyttejä meinaa jo putkahdella.. älkää vielä synnyttäkö!

very important baby niihin carriwelin hakasliiveihin tulee jatkopala mukana! ainakin tuossa linkissä niin luvattiin. kannattaa vielä varmistaa...

meni kyllä pasmat sekasi tuosta uutisesta :eek: ja nälkä kurnii vatsassa, porkkanaraasteen tekoon ja sit uudestaan lueskeleen :D

 

Yhteistyössä