¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

onnea hurjasti äitix9 :heart: koko perheelle, toivotaan että jatkossakin kaikki sujuu hyvin ja pieni kasvaa vauhdilla ja pääsee kotiin =)

on se vaan hurjaa kun millonvaan voi alkaa tapahtuun, toivotaan kuienkin että kaikkien vaavit jaksaa vielä masuissa pysytellä niin ei tarvitse niin pitkää sairaalassaoloaikaa

rieputarallaa lepäilehän sinäkin urakalla ja toivotaan että tulehdus saadaan aisoihin =)

tervetuloa muutn uudet joukkoon :wave:

täällä myös yks jota supistelee välillä kipeestikkin, ensviikolla lääkäri kattoo alapään tilanteen, oon yrittäny nyt levätä mahdollisimman paljon, muuten vointi ihan normaali, kauhee paineentunne ja vaikee löytää hyvää asentoa, mutta nää kai kuuluu "taudin" kuvaan =)
voikaa hyvin ja muistkaa ottaa rauhallisesti

eliisa ja pikkuruinen 34+1
 
Paljon onnea pienokaisesta äitix9, toivottavasti jatkossakin kaikki sujuu hyvin!

Eilen taisi tulla supistuksia ennätyksellinen määrä kymmeneen viikkoon :) Varmaan sellaiset kuusi kappaletta :D Johtui varmaan siitä kun autossa istuin niin paljon. Tänään ei ole tainnut yhtään supistusta vielä tulla. Tuossa kolmen viikon päästä saisi tulla kyllä ahkerammin suppareita, kiitos :)

Maanantaita tässä kovasti odottelen, että pääsen kampaajalle! Viime syksynä viimeeksi olen käynyt kampaajalla joten kovasti ovat hiukset kasvaneet. Ja haluaisin ihan kunnon mallinmuutoksen. Saa nähdä mitä kampaaja keksii :)
Ja sunnuntaina vielä olisi Puuhamaan reissu, taas autossa istumista, aargh. Toivottavasti olisi niin lämmin ilma että voisin pukea mekon, olisi autossa istuminen paljon mukavampaa kun ei puristaisi mistään. Olkoon housut miten löysät vaan niin istuessa ne pakkaavat aina puristamaan jostain :/

Hyvää viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 34+2
 
Lilli-85, meillä on Puuhamaa reissu huomena lauantaina tiedossa. :wave:

Sairaalakassiin mä ajattelin pakkailla:
-neuvolakortti
-omat peseytymisaineet
-imetysliivit ja liivinsuojia
-kotiutumista varten jotkut rennot vaatteet, pikkuhousut ja yösiteitä

Voitas tehä sellanen lista kaikesta mitä mukaa vois pakkailla. Mä kirjotan siitä sit tonne ekalle sivulle sellasen lunttilistan kaikille. Olisko hyvä vai huono idis? :wave:

Kävin pikasee kaupungissa shoppailureissulla. Muutamat perus t-paidat ja topit löyty itelle. :)

Nyt jatkaa aamulla alotettua siivousta. :wave:
 
HooÄs, ihan hyvä idea tuo lunttilista -ainakin minulle se olisi avuksi. En tunnu muistavan yhtään mitään sieltä viiden vuoden takaa. Olen jo alkanut epäilemään, että tiedänkö edes koska on tosi kysymyksessä ja täytyy lähteä laitokselle... :LOL:

Sairaalakassiin meinaan heittää mukaan valmiiksi myös kameran ettei sitten h-hetkellä unohdu.

Hetki sitten kävi työkaveri täällä töissä toukokuussa syntyneen poikavauvansa kanssa. Oli siinä vaan suloinen pikkuihminen! Toisaalta tuli sellainen olo, että äkkiä minullekin tuollainen syliin - ja toisaalta apua, kuinka ikinä tulen enää selviämään noin pienen ihmistaimen kanssa. Kovin ristiriitaisia ajatuksia siis herätti :eek:

 
Onnea Äitix9 :flower: :flower: :flower: Tästä se sitten korkattiin tämä ryhmän "jakautuminen kahteen"! Huimaa!

Täällä on takana ihan kammohuonosti nukuttu yö. Liekö sen tiimoilta myös tämänhetkinen olo ihan kamala, huimaa, oksettaa, tuntuu että ylävatsassa on "kestosupistus". Huoh. Ehkäpä tämä vaikka päikkäreillä menisi ohi... nyt ei kykene mihinkään järjelliseen kertakaikkiaan.
 
Hellurei!!

Äitix9 Onnea paljon, ja toivotaan et pikkukaveri kasvaa ja vahvistuu nopeesti kotikuntoon!!

Myö kotiuduttiin pojan kanssa mökkireissulta tänään, kun hän vilustui alkuviikosta, ja viime yönä meni kurkku niin tukkoon, et aattelin jo et pitääkö lähtee ensiapuun.. mut onnex rauhottu sitten..istuttiin viileessä yöilmassa vähän aikaa ja nukkumaan pystyasennossa.. käytiin sit lääkärillä aamulla, mut ei mitään tulehuksia eikä mitään, on vaan tuo sama vaiva mikä miullaki ollu pienenä.

Kysymyksiin..Patjansuojukset, siis jos froteisilla tarkotetaan niitä mitä tulee Äpakkauksessakin, ni just niitä tarkotan, et en haluu pään alle laittaa niitä, koska jos vauvan pää kääntyy niin, et nenä on melkee patjassa kiinni, ni ei siitä ilma kule läpi.. Ni sitä vaan kyselin, et onko mitään vinkkiä petauspatjan sijaan vauvan ensi sänkyyn?? Vai ostanko vaan petarin ja pilkon sen, ku toi ensi sänky on pieni, ja soikean muotonen..?? Näitä miettii minä!!

Neuvola kuulumiset tiistailta:
rv 34
paino +800/vk yht. 16.8kg :ashamed:
RR 113/82 mittailen kotona, ku tuo alapaine on hieman nousussa..
pissa puhdas
Hb ei otettu, unohin pyytää.. ja viimex se oli 114 (ei käskeny sillon rautaa..)Pitäskö alkaa syyä ilman käskyä???
Sf 34 (esikolta oli ihan sama samaan aikaan, eli ei välttämättä ole isompi tulossa..oma arvio siis)
RT
syke 155 ja liikkeet ++

Oli niin paljon teiltä tekstiä tullu viikon aikana, et uhnotu mitä piti kommentoida..

Toivon minäkin että tiedän millon pitää lähteä, mutta kai sen huomaa sitten :D

Meillä ei esikolla ollutyynyä, eikä tuu tällekään, kun vasta joskus sitte.

noh.. ei auta muu ku tulla sit takas ku muistaa jotain!!

Äiti lpr 34+3
 
Sone
Moikkelis!!

Ihan ekana ONNITTELUT ÄITIX9:LLE!!!

Kuulostas hyvältä idelat tehdä se luntti mitä sairaalakassiin.. Minulla ei nyt ainankaan toimi pää, eikä jaksa sitä vaivatakkaan :LOL:

Profiilissa päivitetty masukuva Nyt on masu saanut jo kokoa lisää :whistle:

Omaan napaa: Turvotusta on tullut vähän, seisomatyötä kuumalla ilmalla... Tänään tuntui töitten jälkeen että jaksankohan enää hieroa jos tulee helteet seuraavan kolmen viikon aikana :eek: Muuten olen voinut hyvin, energiaa on riittänyt ja jotenkin seesteinen olo, jos niin voi sanoa :LOL: Liikuntaa olen harrastanutkin ihan innolla, kun ei ole ollut vaivoja.

Tunne vahvistuu siitä että tämäkin raskaus menee yliajalle, kyllä mielumin saisi syntyä paria viikkoa ennenpäänkin, vaikka hieman synnytys on alkanutkin jännittää. Jotenkin sitä on nyt tajunnut että oikeasti kohta pitää tää lapsi tekasta, varsinkin kun jo elokuisista on eka synnyttänyt jo!!! Aika hurjaa..

Onkos täällä ketään muita joista tuntuu että syntyy vasta "jouluna" vauva? Tai kellä menny ylite raskaudet ennenpäänkin?

Vieläkö on töissäkäyviä? Kuinka olette jaksanut?
 
onnea äitix9 :flower: :flower: :flower:
täälläkin neuvola kuulumisia:rv 31ja6
painoo 438g
turvotus+
rr 120/83 alapaine tekee nousuaan
pissa puhdas
hemppa 111 käski ruveta syömään rautaa joka toinen pvä
sf 29
rt ja syke128, liikkeet++
ja mulla on taasen joko paha hiiva tai sitten emätintulehdus kirjoittivat varalta 10pvän flagyl puikkokuurin, terkka soitti äippäpolille ja sieltä ilman näkemättä kirjoitti kuurin.

tyynyä ei meilläkään oo vauvoilla ollut. ja se HooÄssän idea listasta on hyvä.
niin joo ja vauva on tippunut alas ei onneksi oo kiinnittynyt kumminkaan vielä.
nyt täytyy mennä lapsukaiset tarvii äitiä, mitähän ne on keksinyt.
 
neitiperho
Perhana..kyllä nyt ketuttaa. Ei tosiaan ollu mikään halpa reissu käydä katsastamassa auto. Makso sitten vaivaiset 80?. Ja kaiken päälle, HYLÄTTY!!!! Olin ihan et häh!! Ei voi olla. Auto yleensäkin ensimmäistä kertaa piti viedä katsastukseen kun ikää niin vähän. Oli muutenkin vasta huollossa....kyllä muutama ärrä pää pääsi. Setä vaan kiltisti ilmoitti et joo..sun jarrulevyt takana huonossa kunnossa, joten korjaappa ja tule uudestaan. Eli ne korjaamolla sitten vaihtoi vaan eteen levyt ja jätti takapään huomiotta.

Muutenkin taas tänää sellanen päivä ettei kerkee huomaamaan ainakaan omia vaivoja kun v***ttaa kaikki muutenkin. Tää mamma siis räjähtää täällä :kieh:
 
Paljon onnea äiti x9
:hug:

Ja heipat kaikille pitkästä pitkästä aikaa =)

Ollaan siis oltu pitkään väliaikaiskämpässä ja nyt kesäkuun alussa päästiin muuttaan ensimmäiseen ihan omaan asuntoon ja kyllä on luksusta. Netti ei ole ollut käytössä joten en ole päässyt kirjottelemaan mitään.

Mulla on vaavin kanssa kaikki ihan suht okei. Kromosomitutkimus oli kunnossa, joten rakenneultrassa löytyneiden löydöksien suhteen saadaan ainakin toistaseksi huokasta helpotuksesta. Suosittelivat uudelleen rakenneultrassa käyntiä, mutta miehen kanssa päätettiin että ei haluta. Kyllä sen näkee sitten kun meidän pienokainen syntyy, että varmasti kaikki on hyvin.

Tämän kaiken jälkeen menin itse henkisesti aika heikkoon kuntoon, neuvolasta sitten suosittelivat käyntejä meidän neuvolapsyologilla. Nyt olen siellä jokusen kerran käynyt, mutta toistaseksi en ole kauheasti sieltä apua saanut. Puhumisesta on ollut kyllä jonkun verran apua. On saanut avautua oikein kunnolla, sellasistakin asioista mistä ei välttämättä puhuis muille, ei edes miehelle. Pelottaa jollain tavalla vaan että kun meidän masa sieltä syntyy, että paha olo jatkuu. Onneksi kuitenkin tajusin puhua asiasta neuvolassa, ennenkun menin vielä huonompaan kuntoon.

Neuvolassa fyysisesti kaikki on ollut tosiaan suht hyvin. Painoarviota en ole saanut, kun täällä ei arvioida ennenkuin viikon 36 jälkeen. Maha on ainakin tosi iso :) . Toivottovasti potsu ei. Rauta arvot lähti laskuun, mutta nyt on noussu taas normaaliin, sokeriarvot olikin sittenvähän kohollaan, joten nyt kotiseurantaa seuraavat kuusi päivää ja sitten jatkoa katotaan sen mukaan mitä ne näyttää.

Kaikki vauvan vaatteet on pesty ja nyt alettiin juuri pikkuhiljaa remontoimaan vauvan huonetta. Mä aloin maalaamaan meidän pinnasänkyä. Vauvalle alkaa oikeestaan kaikki muuten olemaa hommattuna paitsi turvakaukalo, se täytys nyt joku päivä käydä ostamassa.

Eipä tässä tällä erää muuta asiaa.. hyviä vointeja kaikille

salah ja Masa 31+5
 
Juu onnittelut minunkin puolestani äitix9!

Poipi: Noista hiivavaivoista, oletko tietoinen estolääkityksestä, jos hiiva uusii jatkuvasti?! Tiedän kokemuksesta kuinka kiusallista voikaan olla, kun on raskaana(olo voipi olla muutoinkin hankala) ja sen lisäksi hiivatulehdus.

HooÄs: Hyvä idea se lunttilappu sairaalakassista...minulle ainakin hyödyksi!!

Minulla taas on ollut muutaman viikon jo sellainen olo, että tämä herra tulisi etuajassa..supiteluista ja muutoinkin voinnista päätellen...


 
..ei kellään sattuis olemaan hyviä ideoita lahjasta, kun miehellä huomenna synttärit.Ei täytä mitään pyöreitä, mut ois kiva kuitenkin jotenkin muistaa...

Ajattelin nyt ainaski tehdä voileipäkakun..oisko HUIPPU ohjeita, mulle asti kerrottavaksi?!!
 
fifiliina Kiitos tiedosta, en ole kyllä kuullut koskaan että siihen ois joku estolääkitys, täytyypä kysästä lääkärilrä ens kerralla...

Meidän piti mennä kans huomenna puuhamaahan, mut mies kipee edelleen(angiina kuumetta yli 39) ni ei me sit mennä mihinkään, täytyy miettii et jos joku toinen päivä sit selviäis... Ootteko muuten huomannu et puuhamaan sivuilta voi tulostaa alennuskupongin, sillä saa alennusta 2 euroo per lippu, maksimissaan viidelle hengelle, kannattaa käydä tulostamassa
 
Paljon Onnea äitix9 ja voimia sairaala-aikaan :hug:

Meillä netti edelleen tökkinyt ja kaiken lisäksi imaisi jostain roskaohjelmia täyteen koko koneen. Meni sitten vaivaiset 120? koneen korjaukseen. No nyt taas pelittää..

Alkaa kyllä tämä istuminen ottamaan voimille. Kamala paine tuolla alhaalla. Yöt senkun pahenee. Huomenna tiedossa vielä autossa istumista ,kun pitää vielä yks heppa käyttää oriasemalla. Voi ,kun se olisi nyt kantava niin sitten olisi heppareissut tälle kesälle tehty ,jos ei mitään yllättävää satu.

Mieskin tuossa eilen tuumasi ,että eikö se sairaalakassi olisi hyvä jo pakata ettei käy niin kuin viimeksi, että mitään ei keritty ottaa mukaan. Ihme ,että edes jotain huomasi. On varmaan viimein tajunnut ,että uusi perheenjäsen syntyy kohtapuolin. Lista siitä oli hyvä idea. Pitäsi ottaa mukaa paljon hyvää luettavaa ,kun jään vauvan kanssa kahdestaan sairaalaan ja vauva kuitenkin tod.näk. nukkuu paljon niin on jotain tekemistä.

Lähdempä tästä leikkiin tytön kanssa..
-Poni ja Manteli 32+2
 
Alkuviikosta tuli käytyä mutka synnärillä. Nousin nopeasti ylös, päässä huimasi, lähdin liikkumaan ja kompastuin koiran ruokakuppiin, kaaduin, löin pääni ja housut kastuivat. Säikähdin toki itsekin, mutta mies säikähti vielä enemmän, otti puhelimen ja soitti suoraan laitokselle, käsikivät tulla sinne välittömästi. Mulla oli ollut koko päivän pää kipeä ja hieman paha olo, tosin arvelin sen johtuvan jumiutuneista niskoista.

Sikiöpussiin oli tullut pieni reikä, joten lapsivettä lorahti, sitä tuli kuitenkin niin vähän ja reikä on pieni, ettei mitään tehdä (vaikkakin housut kastuivat ihan reisiä myöten). Olin yön laitoksella seurannassa, kytkettynä sydänkäyriin ja johonkin supistusvyöhön, ottivat kovasti verikokeita, epäilivät raskausmyrkytystä. Mitään poikkeavaa ei verikokeista ym. kuitenkaan löytynyt, paineet ja muut muutenkin oli ihan ok, joten päästivät kotiin. Synnytyslaitoksen lääkäri määräsi kuitenkin antibiootti kuurin "varulta". Mulla oli sitten keskiviikkona aika ns. omalle lääkärille, jolle kerroin tapahtuneen ja kerroin myös varulta määrätystä kuurista, että kannattaako niitä nyt varulta syödä. Lääkäri ihmetteli sitä myöskin ja otimme sitten täällä omassa terveyskeskuksessa uudet kokeet ja sovimme, että jos jotain löytyy niin sitten vasta haen kuurin. Kaikkia tuloksia ei ole vielä tullut, mutta ne jotka ovat tulleet on olleet ihan ok. Tuli vähän outo olo synnäriä tai siellä sillä hetkellä ollutta lääkäriä kohtaan, vielähän sitä ehtisi paikkaa vaihtaa.
Ns. oma lääkäri oli myös samaa mieltä, ettei pieni reikä haittaa, jos sieltä ei koko ajan lapsivettä tihku, mulla kun sitä lapsivettä on ihan kiitettävästi, eipä ole maanantain jälkeen tihkunut (ainakaan tietääkseni). Sanoi myös ettei antibiootti kuurista mitään erityistä vaaraakaan ole, mutta ei hänen mielestä niitä nyt ihan "huvikseen" silti kannata syödä. Tilannetta seurataan, mitään normaalista poikkeavia suppareita ei ole tullut ja olo on ollut sen jälkeen muutenkin ihan normaali. Onneksi noita viikkoja on 34+5. Synnärin muu henkilökunta oli kuitenkin todella mukavaa ja miellyttävää väkeä :) Yksi kätilöistä jutteli, että kun viikkoja on tosiaan 34 niin syntymistä ei pääsääntöisesti enää yritetä estää (riippuen toki aina tilanteesta), tosin viikoilla 34-36 syntyneet tarvitsevat hänen mukaansa lähes poikkeuksetta hengitysapua, keuhkot eivät ole vielä tarpeeksi kehittyneet. Kun viikkoja on 36 täynnä niin kaikki menee yleensä samalla tavalla kuin esim. viikolla 40 syntyneillä.

Synnärin lääkäri ei suostunut tekemään painoarviota eikä synnytystapa-arviota, niistä tulee erikseen aika noin viikon kuluessa. Meinas vähän tympästä, meiltä kun sitä matkaa synnärille tulee sen vajaa 100 km, lähteä nyt erikseen ajamaan sinne, kun olisi voinut tehdä sen samalla kertaa, kun muutenkin ultrasi ja tutki. Noh, jos jotain positiivista niin oli kiva seurata niitä sydänkäyriä, kun vauva kääntyilee tai itse kääntyilee tai reagoi jotenkin niin heti se näkyi vauvan sykkeessä. Meidän vauvan ns. normaali leposyke on noin 140, niin se saattoi hetkessä pompsahtaa 170 ja sitten taas laskea 110, on kuulemma ihan normaalia. Sairaalassa ei tullut juuri nukuttua, joten tuli testailtua miten esim. oma ylösnouseminen vaikuttaa vauvan sykkeeseen jne ja lähes aina se jotenkin reagoi.

Mehän tilattiin Teutonia-vaunut Saksasta ja tänään ne saapuivat, tuli kyllä todella nopeasti. Toimitusajan piti olla 7-9 viikkoa, mutta ne tulivatkin positiivisena yllätyksenä noin 3,5 viikossa. Meillä on Britaxin baby safe kaukalo ja tänään sain hankittua (käytettynä) isofix-telakankin, joten nyt alkaa olaa kaikki valmiina vauvaa varten. Ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteitakin pyörii koneessa :)

Muistilista sairaalakassista olisi hyvä idea, eipä siinä maanantain hässäkässä ehtinyt juuri mitään mukaan ottamaan. Piti järjestää koirille hoito kaikenvaralta. Millaistahan vaatetta vauvalle on hyvä ottaa mukaan laitokselle?

Lauren-78
 
Eilen tietsikka sanoi sopparinsa irti ja teki totaalilakon (ja samalla todennäköisesti hävitti lopullisesti puolet kaikista tiedostoista :headwall: ) Tuntui ihan oudolta, kun ei päässytkään jopa yhteen päivään lukemaan teidän kuulumisia. Täytyy alkaa varmaan himmaamaan tätä nettiriippuvuutta :D

Ja kyllähän täällä oli tapahtunutkin!

Äitix9 oikein lämpimät onnittelut vauvan syntymän johdosta :flower: :heart: Kyllä loksahti suu auki, kun tuon uutisen luin.. Nyt se nyytinhaku sitten alkaa meidänkin pinossa =)

Katselin kans noita Carriwellin liivejä netistä. Täytyypä tsekata lähimmät myyntipaikat ja lähteä ostamaan - ei mee sit ihan viime tippaan.

Kannatan myös ehdottomasti listaa sairaalaan otettavista tavaroista. Mulla on niin laho pää, että oon muutenkin ajatellut, että pitää alkaa listaamaan kaikkea mitä vielä puuttuu... Unohdan kuitenkin muuten jotain tosi tärkeetä.

Tänään kävin neuvolassa ja oli viimeinen lääkärikäynti. Paineet hyvät ja pissa puhdas, painoa oli tullut puolessatoista viikossa 600g lisää. Sf-mitta oli sama kuin viime kerralla eli 31 cm. Tarkastettiin ultralla, että Elmeri on rt:ssa, syke oli tasainen 155. Kohdunsuu on kiinni eikä oo pehmentynyt ja kaulaa jäljellä vielä hyvin, joten kaveri tuntuu viihtyvän supisteluista huolimatta hyvin yksiössään :D
Jatkuvat päänsäryt olleet kiusana. Niitä nyt seuraillaan aluksi ja jos homma jatkuu ja näköhäiriöitä alkaa olla useammin, niin sit otetaan labrat ja katsotaan tarkemmin.

Tänään tuli osteltua kaikkea pientä sälää vauvalle taas vaihteeksi =) ;) Noita Aventin tuttipulloja aattelin kanssa vielä etsiä ja hoitopöydän alunen pitää hakea. Muuten alkaa olla kasassa jo kamat ihan kivasti.

Vielä kolme päivää ja sitten on jo heinäkuu... Ei tässä oikein vieläkään tajua kuinka lähellä sitä laskettua aikaa itse asiassa ollaankaan =)

Viikonloppuja toivotellen, kaneliomena ja Elmeri 34+3
 
Sone, minä olen vielä kaksi viikkoa töissä. Fyysisesti olen jaksanut ihan hyvin - olen tosin toimistorotta, joten eipä tuo paljon vaadi kuin istumalihaksia. Muutoin sitten onkin tuntunut siltä, että aivokapasiteetista ainakin puolet on poissa pelistä. Ei jaksa keskittyä kunnolla mihinkään, mitään hommaa ei oikein saa tehtyä loppuun. En ole siis kovin tuottava työntekijä ollut viime aikoina :D

Säihke ja pikkupossu
 
Onnea vauvansa saaneille :heart:
Minulla alkoi nyt kesäloma. Tähän asti olen ollut vielä töissä, mutta enempää en olis enään jaksanut. Hyvin olen pärjännyt tähän asti.
Ilmesty eka raskausarpikin jo. Ihmettelin että mikä viiltävä kipu on tuossa ylämahalla ja huomasin äsken saunasa että olipas se iho ratkennu just siittä kohtaa. Nauroin miehelle että jos tämä maha tästä vielä paljon kasvaa niin kuinka järkyttävän kokonen se on sitten lopussa ku nyt on jo valtava. Iso vauva varmaan tulossa,ku en tällänen jumbo ole aikasemmilta ollut.
Mitään en ole vielä vauvalle laittanu valmiiksi. Vielä täsä kerkee kesälomareissunjälkeen. Käytännössä kaikki on varastosa valmiina ku pesee ja viksaa ne sieltä. Ja pitää sitä jotain aina ostaa uuttakin.
Ja vielä muutama kestovaippa hommata lisää.
rv 32 ja risat
 
Kamalaa ajatella, että lähtö voi tulla periaatteessa milloin vaan. Meillä on kaikki vielä tekemättä, mitään en ole vielä pessyt ja pinnasänkykin on kasaamatta. Kävin eilen ostamassa Gracon matkarattaat, sillä meillä oli jo valmiina kaverilta saatu Gracon turvaistuin, niin ostettiin siihen sopivat rattaat, että kaupassa käynti olisi sitten helpompaa, kun ei tarvitse kuin istuin siirtää rattaisiin ja ei kun menoksi.

Lauren-78: Minkä väriset Teutoniat tilasit, sillä meillekin on Teutoniat tulossa Saksasta, mutta vielä tässä niitä odotellaan, sillä ei tästä ole kuin vajaa 2 viikkoa kun ne tilasin. Meille on siis tulossa musta-harmaat.

shihtzu + pikku apina 33+4
 
Shihtzu: Meidän vaunujen värikoodi on 3125 eli siinä on kahta eri harmaan sävyä ja limen vihreetä. Mistä te tilasitte? Me tilattiin babyonlineshop.de, tuli tosiaan todella nopeasti ja kaikki toimi hyvin, paitsi rengassuojia ei tullut, täytynee hankkia ne sitten täältä.

Tuli otettua turhan pitkät päikkärit ja turhan myöhään, nyt ei sitten väsytä lainkaan, onneksi on netti ja tämä palsta :)

Tai en minäkään varsinaisesti ole mitään vauvalle valmiiksi laittanut, paitsi nyt yhden koneellisen tänä iltana pyykkiä pessyt. Oletettavasti kaikki tarpeellinen on kuitenkin nyt hankittuna, mutta ne on vielä visusti kaapeissa ja varastoissa, ehtiihän tässä vielä -toivottavasti! Mitä kaikkea te muuten laitatte/hankitte valmiiksi?
Meillä on pinnasänky, vaunut, turvakaukalo, sitteri, vaatteita, itkuhälytin, pinnasängyn liinavaatteita, muutama tuttipullo ja sitten tiétty äitiyspakkauksen kamat.

Maanantai 30.6. onkin sitten jo ihan virallinen ensimmäinen äitiyslomapäivä, kamala kun aika menee nopeasti

-Lauren-78
 
huomenta

Mies lähti juuri töihin ja eipä tässä enää nukutakaan, vaikka nukkumaan kävinkin vasta puolen yön maissa. Olen muutenkin aika vähäuninen, joten valvominen vauvan kanssa ei pelota yhtään.

Lauren-78: Tilasin kidsroom.de-sivuston kautta ja nyt sitten odotellaan milloin tulee.

Hankittuna on jo suurin osa tarvittavista eli pinnasänky, matkarattaat, turvakaukalo, vaatteita, pari tuttia ja tuttipullo ja jotain muuta pientä sälää. Vaatteiden kohdalla ei kauheasti uskalla ostella, kun ei tiedä kumpi tulee ja jos se onkin tyttö, niin sitten pitää heti ostaa jotain tyttömäistä, nyt on aika neutraaleja värejä, minä kun en oikein osaa poikaa vaaleanpunaiseen pukea.

Hoitopöytä saadaan kavereilta, pitäisi varmaan kysellä, että milloin sen sieltä saa, että saisi vaatteet järjestettyä ja vaatteita tulen kait saamaan myös jotain vielä.
Sitteri on vielä hankkimatta, kun isäntä jotain vihjaili, että sellainen jostain saadaan, mutta mikäs kiire siinä vielä on, sen ehtii kyllä. Itkuhälytinkin puuttuu ja sellainen on kyllä hankittava, kun kahdessa kerroksessa asutaan ja helpottaa huomattavasti kun sellainen on.

Eilen illalla mullakin alkoi toinen tissi vuotaa. Ihmettelin vähän aikaa, että mistä tota vettä tipahtelee, epäilin jo katon vuotavan :LOL: kun tässä istuskelin saunan jälkeen nakkena. Mies kokeili kattoa ja totesi sen olevan ihan kuiva ja samalla tajusin, että se onkin mun tissi joka vuotaa.

Mulla loppuisi tiistaina loma ja pitäisi vielä mennä 4 päiväksi töihin ennen kuin äippäloma alkaa, mutta pitää maanantaina varata lääkäriaika ja hakea saikkua, kun enhän minä enää tässä vaiheessa voi töihin mennä, kun toi kävely on muutenkin hidastunut, niin menisi tuossa lehdenjakelussa turhan pitkään jos tonne lähtisin sompailemaan.

shihtzu
 
Huomenta täältäkin!

Tyttö katselee aamun piiretyjä niin voin notkua rauhassa konella :) .

Mulla on ollut melko huono vointi pitkästä aikaa. Vasemmalla kyljessä ollut eilen ja tänään aamulla uudelleen ollut sellaista vihlovaa kipua. Uskon ,että se liittyy jotenkin vauvan asentoon ,kun tuntuu peppu siinä kohdassa. Muutenkin liikkunut ,heilutellut peppua ja potkinut jaloilla , harvinaisen kovaa. Supisteli eilen koko illan melko lailla ,mutta yön lepo onneksi auttoi.

Meillä on vauvalle valmiina 50-56 cm vaatteet, vaunut (josta äitini sai pestyä kloritilla kaiken homeen pois, ovat kuin uudet nyt), tuplarattaat, turvakaukalo , pinnis varastossa ja kaikki pikkukamat. Vauvan peitto vielä puuttuu, mutta sitä tuskin heti tarvii, kun perhepedissä varmaan nukutaan. Isommat vaatteet olen lajitettut valmiiksi koon mukaan niin niitä on sitten siitä helppo pestä käyttöön. Onneksi meilläkin on tuo kuivausrumpu niin pyykkäys on niin näppärää :) .

Meillä on sellainen appiukon tekemä kehto vauvalle. Hän on tehnyt sen ekalle lapsenlapselle ja sen saamme taas käyttöön vauva-ajaksi. Se oli näppärä paikka vauvalle ,kun meilläkin noita kisuja niin ole vauva ihan lattiarajassa ,kun pitää sylistä pois laskea. Tuo kehto oli meillä viimeksikin olohuoneessa. Nyt vaan saa vahtia ettei tyttö keinuta vauvaa liikaa.

Lauren-78 Vauvalle on vaatteet sairaalassa niinkuin äitillekin. Kotiintulo vaatteet on vaan otettava mukaan. Mulla oli viimeksi jotein omia söpöjä vaatteita vauvallekin ja 40-45 cm vaatetta ,kun vauvamme oli niin pieni. Näitä sitten pesin siinä lavuaarissa ja kuivattelin pitkin huonetta eli ei kovin kätevää. Tutti pitää muistaa ,kun meillä ei osastolla jaeta enää tutteja. Viimeksi tyttö sai keskolasta tutin.

-Poni ja Manteli 32+3
 

Yhteistyössä