Hain 4-vuotiaan lapseni tarhasta tänään ja siellä ryhmässä oli 9kk vauva

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Valitettavasti joidenkin on mentävä työhön esim. taloudellisesta pakosta ja vietävä lapsi hoitoon heti kun voi eikä hoitopaikkaakaan voi välttämättä valita vaan on otettava se, minkä saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti joidenkin on mentävä työhön esim. taloudellisesta pakosta ja vietävä lapsi hoitoon heti kun voi eikä hoitopaikkaakaan voi välttämättä valita vaan on otettava se, minkä saa.
mä en vaan usko tuohon pakko sanaan...
 
Eeva
Alkuperäinen kirjoittaja taivaan pii:
Musta siinä ei ole mitään säälittävää, että äiti haluaa lähteä töihin. Säälittävää on se, että toiset luulevat tietävänsä mikä kenellekkin perheelle on hyväksi...
Ja vielä säälittävämpää on se, että äiti menettää oman mielenterveytensä, luulen että lapset tulisivat kärsimään siitä enempi kun päiväkodissa olosta.
Peesaan!!

Ja itse en jäisi tollaista näkemääni edes ihmettelemään, koska ehkäpä taloudellinen tilanne on "pakottanut" molemmat vanhemmat töihin. Mistä kukaan voi kenenkään perhetaustoja tietää...? Minulle riittää kun saan tämän oman perheen pyöritettyä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti joidenkin on mentävä työhön esim. taloudellisesta pakosta ja vietävä lapsi hoitoon heti kun voi eikä hoitopaikkaakaan voi välttämättä valita vaan on otettava se, minkä saa.
mä en vaan usko tuohon pakko sanaan...

Mnjaaha,mitäköhän mun olis pitäny yli 20v sitten tehdä jäädessäni yh:ksi opiskelujen keskellä...olisko mun pitäny tappaa toi esikoiseni eli tehdä abortti??3muuta mukulaa synty ihan suunnitellusti kunnes numero vitonen sai alkunsa sterilisaatiosta ja vasektomiasta huolimatta..olisko hänetkin pitäny tappaa?Ja juu olen kotona lasten kanssa tällä hetkellä,mutten voi ymmärtää noin mustavalkosen maailmankuvan omaavia ihmisiä,kun tässä elämässä ei aina voi suunnitella etukäteen joskus elämä tuo mukanaan yllätyksiä!!
 
ex
Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle
No en mä nyt tiedä onko se lapsen parastakaan ajatellen hyvä jos vanhemmilta menee luottotiedot ja asunto alta jos laskuja ei pysty maksamaan... :/
miksi pitää mennä noin pitkälle??jokainen pystyy kyllä nipistämään budjetista sen verran että säästöä syntyy.se on asennekysymys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle

20v sitten opiskelijana ilman tukijoukkoja ajattelin juurikin lapseni parasta opiskelemalla ammatin,kun kelasin että työttömänä yh:na olis kurjaa ja jos saan ammatin voin tarjota lapselle enemmän,tosin jouduin viemään lapseni pienenä hoitoon,mitä ITSE olisit tehnyt?Abortin?Jäänyt sossun luukulle?Odotellu perintöö?
 
ex
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle

20v sitten opiskelijana ilman tukijoukkoja ajattelin juurikin lapseni parasta opiskelemalla ammatin,kun kelasin että työttömänä yh:na olis kurjaa ja jos saan ammatin voin tarjota lapselle enemmän,tosin jouduin viemään lapseni pienenä hoitoon,mitä ITSE olisit tehnyt?Abortin?Jäänyt sossun luukulle?Odotellu perintöö?
miksi hoet kokoajan tuota aborttia??olenko siitä puhunut?puhun ajasta jolloin lapsi on jo olemassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle

20v sitten opiskelijana ilman tukijoukkoja ajattelin juurikin lapseni parasta opiskelemalla ammatin,kun kelasin että työttömänä yh:na olis kurjaa ja jos saan ammatin voin tarjota lapselle enemmän,tosin jouduin viemään lapseni pienenä hoitoon,mitä ITSE olisit tehnyt?Abortin?Jäänyt sossun luukulle?Odotellu perintöö?
miksi hoet kokoajan tuota aborttia??olenko siitä puhunut?puhun ajasta jolloin lapsi on jo olemassa!

Niin MITEN olisin muutanut elämääni???Kerroppa nyt suuressa viisaudessasi!!! :whistle:
 
Näin
Niin, tuttavani on yh ja vei lapsensa päiväkotiin 9kk ikäisenä koska muita vaihtoehtoja ei ollut. Kotihoidontuella ei makseta edes pienen asunnon vuokraa pk-seudulla ja KELAn tuetkaan nyt ei kyllä päätähuimaavia ole, niin että pystyisi maksamaan asunnon, auton (joka oli pakko olla työtä varten), ruoat, vaatteet, vakuutukset..

Kannattaisi aina miettiä miten erilaisia elämäntilanteita ihmisillä voi olla ennen kuin tuomitsee...
 
ex
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle

20v sitten opiskelijana ilman tukijoukkoja ajattelin juurikin lapseni parasta opiskelemalla ammatin,kun kelasin että työttömänä yh:na olis kurjaa ja jos saan ammatin voin tarjota lapselle enemmän,tosin jouduin viemään lapseni pienenä hoitoon,mitä ITSE olisit tehnyt?Abortin?Jäänyt sossun luukulle?Odotellu perintöö?
miksi hoet kokoajan tuota aborttia??olenko siitä puhunut?puhun ajasta jolloin lapsi on jo olemassa!

Niin MITEN olisin muutanut elämääni???Kerroppa nyt suuressa viisaudessasi!!! :whistle:
mistä minä tiedän,kun en sinua tunne.mutta vaikutat kyllä aika erikoiselta tuolla kysymykselläsi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Niin, tuttavani on yh ja vei lapsensa päiväkotiin 9kk ikäisenä koska muita vaihtoehtoja ei ollut. Kotihoidontuella ei makseta edes pienen asunnon vuokraa pk-seudulla ja KELAn tuetkaan nyt ei kyllä päätähuimaavia ole, niin että pystyisi maksamaan asunnon, auton (joka oli pakko olla työtä varten), ruoat, vaatteet, vakuutukset..

Kannattaisi aina miettiä miten erilaisia elämäntilanteita ihmisillä voi olla ennen kuin tuomitsee...

Niimpä!Ärsyttää kun jotkut ihmiset ovat noin mustavalkosia!! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi teitä:
Ei muuten kolahtanut, omani vein 3 vuotiaina. Mutta häpeän kanssasisariani tästä ahdasmielisyydestä ja toisten asioiden mollaamisesta. Häpeän naisia ja pyydän jokaista toisia haukkuvaa häpeämään myös. Näinkö teidät on kasvatettu. . . ?
Mitenhän sut on kasvatettu kun tuolla tavalla puhut muista?
no hyvähän se on että joku sanoo totuuden paskanpuhujille. toisten asioiden kauhistelu on paskanpuhumista.
Totuus on se, että vauvan paikka ei ole päiväkodissa muiden jalkoissa. Joka muuta väittää ei ihan täysillä käy. Jokainen varmaan myöntää, että ideaalitilanne olisi se, että vauva olisi kotona vanhempiensa kanssa?
olin tänään kylässä 3,5 kk poikani kanssa paikassa jossa 9 kk ikäinen poju...ei se minusta ollut vauvaa nähnytkään eikä taatusti suostuis makaan missään penkillä. et ei yleistetä...ja kyl meidänkin poju menee hoitoon vuoden ikäisenä. rahat ei riitä muuten ja äidin päälle tekee hyvää olla aikuistenkin seurassa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle

20v sitten opiskelijana ilman tukijoukkoja ajattelin juurikin lapseni parasta opiskelemalla ammatin,kun kelasin että työttömänä yh:na olis kurjaa ja jos saan ammatin voin tarjota lapselle enemmän,tosin jouduin viemään lapseni pienenä hoitoon,mitä ITSE olisit tehnyt?Abortin?Jäänyt sossun luukulle?Odotellu perintöö?
miksi hoet kokoajan tuota aborttia??olenko siitä puhunut?puhun ajasta jolloin lapsi on jo olemassa!

Niin MITEN olisin muutanut elämääni???Kerroppa nyt suuressa viisaudessasi!!! :whistle:
mistä minä tiedän,kun en sinua tunne.mutta vaikutat kyllä aika erikoiselta tuolla kysymykselläsi...

Itsehän tuossa sanoit että on elämää muutettava sen mukaan....eli kysyin MITEN olisin tuolloin muuttanut elämääni??
 
Näin
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
yllätyksiä toki tulee,mutta on muutettava elämää myös sen mukaan.

ööö???Eli?
mietittävä mikä on lapselle parasta,ei kukkarolle
No en mä nyt tiedä onko se lapsen parastakaan ajatellen hyvä jos vanhemmilta menee luottotiedot ja asunto alta jos laskuja ei pysty maksamaan... :/
miksi pitää mennä noin pitkälle??jokainen pystyy kyllä nipistämään budjetista sen verran että säästöä syntyy.se on asennekysymys.
No meillä ainakin koko miehen palkka menisi lainanlyhennyksiin ja kaikkiin laskuihinkaan ei olisi varaa, saati ruokaan. Ja meillä ei edes ole iso asuntolaina pk-seudun mittakaavassa. Ainoa mahdollisuus on saada lyhennysvapaata, muuten en pysty olemaan kotona. JOs asuttaisiin vuokralla niin tätäkään mahdollisuutta ei olisi. Ja kuten aiemmin sanoin, haluan olla kotona vähintään siihen asti kun lapsi on vajaa 1,5v.

Minulla on paremmat tulot kuin miehelläni ja sen vuoksi olisikin järkevää että minä menisin töihin ja mies hoitaisi lasta kotona vanhempainrahakauden jälkeen, mutta sekään ei ole mahdollista miehen työn luonteen vuoksi.

 
ex
säästänyt siitä mistä voit ja niitä asioita on paljon kun oikein alkaa miettimään.ehkäpä lapsesi olisi saanut olla hieman pidempään silloin kotona...itse tiedän että yh saa aika hyvin tukia kun niitä osaa vain hakea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
säästänyt siitä mistä voit ja niitä asioita on paljon kun oikein alkaa miettimään.ehkäpä lapsesi olisi saanut olla hieman pidempään silloin kotona...itse tiedän että yh saa aika hyvin tukia kun niitä osaa vain hakea.

20v sitten vai?? :LOL: Mistä mää olisin säästäny,kun äitini tuhosi luottotietoni ja olin yksin vauvan kanssa opiskelijakämpässä?Söin sillonkin vain kaurapuuron kerran päivässä?Mistä helvetistä mää olisin säästänyt?? hohhoijaa sun kanssas....... |O
 
Minun mielestäni kannattaa yrittää edes vähäsen pitkittää lapsen hoitoon viemistä. Esikoisen ollessa pieni otettiin lainasta lyhennysvapaita kuukausia ja minä tein muutamia tunteja iltatöitä silloin tällöin hoitovapaalla että voitiin viedä hänet hoitoon "vasta" 1 v 2 kk iässä. Toisen lapsen synnyttyä asumis- ja taloudellinen tilanne oli toinen ja lapset olivat vajaa 2 ja vajaa 4 v ennen kuin aloittivat hoidossa (silloinkin vain pari päivää viikossa, esikoinen oli siis tuon 2 v välissä kotona).
 
jooo
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
säästänyt siitä mistä voit ja niitä asioita on paljon kun oikein alkaa miettimään.ehkäpä lapsesi olisi saanut olla hieman pidempään silloin kotona...itse tiedän että yh saa aika hyvin tukia kun niitä osaa vain hakea.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon tukia yh voi saada euroissa? Riittääkö se kattamaan kaiken vaikka kuinka pihisti eläisi? PK- seudulla pieni yksiö tai kaksio maksaa alkaen 500 ? ja siihen kaikki muu päälle (auto, bensat,vakuutukset, laskut, vaatteet, ruoka).. Enpä usko että ilman vanhempien tms avustusta tuo kotona hoitaminen esim. kaksivuotiaaksi on mahdollista...

 
Mä oon yksityinen lastenhoitaja ulkomailla ja ensi kuussa tai joulukuun alussa mulle tulee hoitoon vauva, jonka laskettu aika oli keskiviikkona... Eli n. kuukauden tulee lapsi olemaan, kun hoitotaipaleen aloittaa.

Kai tähän kuuluu todeta, että maassa maan tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooo:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
säästänyt siitä mistä voit ja niitä asioita on paljon kun oikein alkaa miettimään.ehkäpä lapsesi olisi saanut olla hieman pidempään silloin kotona...itse tiedän että yh saa aika hyvin tukia kun niitä osaa vain hakea.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon tukia yh voi saada euroissa? Riittääkö se kattamaan kaiken vaikka kuinka pihisti eläisi? PK- seudulla pieni yksiö tai kaksio maksaa alkaen 500 ? ja siihen kaikki muu päälle (auto, bensat,vakuutukset, laskut, vaatteet, ruoka).. Enpä usko että ilman vanhempien tms avustusta tuo kotona hoitaminen esim. kaksivuotiaaksi on mahdollista...

Joo mutta kaikki ei vaan tunnu käsittävän!!
:kieh:
Määkin olin yh-opiskelija viime laman aikaan,opintolainan korko liitettiin sillon lakimuutoksella heliboriin joten...........
Nyt tietty asiat jo paremmin ja saan olla kotona lasten kanssa nykysen mieheni kanssa ja meillä nää perinteiset asuntolainat ym. Mutten silti voi ymmärtää miten jotkut ihmiset on noinkin suppeakatseisia...
 

Yhteistyössä