Hain 4-vuotiaan lapseni tarhasta tänään ja siellä ryhmässä oli 9kk vauva

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ja lisään vielä, ennen kuin joku ehtii tulla huutelemaan ja haukkumaan paskaksi äidiksi, en toki aseta "turhuuksia" lapsen rakkauden ja hyvin voinnin edelle. Mutta miksei lapselle voisi tarjota molempia? Minun mielestäni alle 1-vuotiaan lapsen päivähoitoon vieminen ei sulje näitä seikkoja toisiltaan pois.
No todellakin asetat. Sä tosiaan väität että sille pienelle lapselle on tärkeää kalliit harrastukset, hienot vaatteet, hienot, kalliit lelut jne.
Olet muuten tosi törkeä jos kehtaat väittää, että lode ei rakastaisi lapsiaan yli kaiken vain, koska ei köki kotona köyhänä kolmea vuotta. Noinko pahsti kotiäitiys homehduttaa aivot ja rappeuttaa järjenjuoksun?
Mä väitän, että sille 1-vuotiaalle olisi todellakin tärkeämpää joku muu kuin hienot, kalliit harrastukset ja "laadukas" elämä. Ja lisäksi väitän, että osa ei vaan osaa käyttää sitä rahaa kun pitää olla tonneja ja tonneja "laadukkaaseen" elämään ja toisena vaihtoehtona on kaurapuuron syönti.
Kiitos kysymästä, mä käyn kotiäitiyden ohella töissä :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se nyt vaan on niin että tosi moni hassaa sitä rahaa turhuuksiin. Meillä on käytössä n. 2000 euroa kuussa ja elämme todella hyvin ja säästöönkin jää. Siksi mä en purematta niele näitä "ei ole varaa" kotiin kun pitäisi syödä vaan kaurapuuroa. Suurimmassa osassa kyse on vaan uusavuttomuudesta ja suurista tarpeista.
Jaa no me ei olla uusavuttomia todellakaan, mutta meistä nyt vaan on mukavaa kun ei tartte pihistellä. Syödään hyvin, pukeudutaan hyvin, ajetaan hyvillä autoilla, lapset leikkii hyvillä leluilla, harrastetaan kaikkea kivaa, jne.

Ei muuten ole sulta pois, vai onko? :)

T. se jonka 9kk menee vuoden päästä päiväkotiin
Todellakin olette jos tarvitsette tonneja ja tonneja noiden saamiseen :D
Ei ole multa pois vaan sun lapselta. Onneksi itsellä ei tarvitse tinkiä mistään ja saa vielä lapsi olla kotona :)
Ota selvää mitä käsite uusavuttomuus tarkoittaa, ettet nolaa enää tämän jälkeen itseäsi käyttämällä termiä väärin.

Ja paskat sua mun lapseni hyvinvointi oikeasti kiinnosta, älä jauha sontaa. Susta on vaan kivaa purkaa omaa turhautumistasi muka lapsen parhaan nimissä, säälittävää. Oikeasti sua kiinnostaa vain SUN lastes hyvinvointi. Sillä jos sua niin kovasti huolettaisi 9kk päiväkotilapset, sä tekisit asian eteen jotain konkreettista etkä vain pieksisi suutasi ja haukkuisi niitten äitejä, vissi on näin.

Hanki harrastus, tjtn. Pura turhautumasi vaikka kuntonyrkkeilyssä. Hanki jokin luontaistuote joka helpottaa kun pinnasi on noin kireä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Olen vähän samoilla linjoilla. Haluan tarjota lapsille laadukkaan elämän. Pidän tärkeänä, että pystyn esim. kustantamaan lapsille ne harrastukset, jotka he haluavat. Tai että jos vakava sairaus iskee, ei se kaada koko palettia ihan heti, koska rahaa on säästössä.Toisaalta, pidin myös tärkeänä lasten kotihoitoa ja mielestäni he aloittaessaan päiväkotitaipaleensa 1,5-vuotiaina olivat siihen tarpeeksi valmiita ja hyvin on mennyt kaikin puolin.
1-vuotiaalle laadukas elämä on aivan jotain muuta kuin kalliit autot, vaatteet, harrastukset ja asunnot. Mutta osa ei vaan osaa käyttää rahaa :)
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun. Mutta se on ihan, mitä kukin haluaa lapselleen tarjota. Minä ainakin hyvän elämän.

Ja kuka on sanonut, että jos vie pienen lapsen päivähoitoon, se on siellä automaattisesti 8-9h vuorokaudessa, 5 päivää viikossa? Nykyään kun työelämässäkin pystyy tekemään aika joustavia ratkaisuja, sellaisia perheen kannalta edullisia. Esim. osa-aikatyö? Hei haloo, ei tämä maailma ole noin mustavalkoinen, kuin jotkut kuvittelee.
 
vieras
[quote="vieras]Mä väitän, että sille 1-vuotiaalle olisi todellakin tärkeämpää joku muu kuin hienot, kalliit harrastukset ja "laadukas" elämä. [/quote]

Niin on. Rakkaus. Ja olen aivan 100% varma, vaikken lodea tunne, että sitä rakkautta lapsi todellakin saa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota selvää mitä käsite uusavuttomuus tarkoittaa, ettet nolaa enää tämän jälkeen itseäsi käyttämällä termiä väärin.

Ja paskat sua mun lapseni hyvinvointi oikeasti kiinnosta, älä jauha sontaa. Susta on vaan kivaa purkaa omaa turhautumistasi muka lapsen parhaan nimissä, säälittävää. Oikeasti sua kiinnostaa vain SUN lastes hyvinvointi. Sillä jos sua niin kovasti huolettaisi 9kk päiväkotilapset, sä tekisit asian eteen jotain konkreettista etkä vain pieksisi suutasi ja haukkuisi niitten äitejä, vissi on näin.

Hanki harrastus, tjtn. Pura turhautumasi vaikka kuntonyrkkeilyssä. Hanki jokin luontaistuote joka helpottaa kun pinnasi on noin kireä.
Kyllä täällä ihan jotkut muut ovat noloja. :)
Siis totta kai mua kiinnostaa vain mun lasteni hyvinvointi, ilman muuta. Mutta toki minullakin on oikeus keskustella ja tuoda mielipiteeni esille. Sehän on ihan fakta, että suurin osa on vaan suoraan sanottuna niin tyhmiä, etteivät osaa rahaa käyttää ja sitten valitetaan että on pakko mennä töihin ettei tartte kaurapuuroa syödä. Ja kiitos huolenpidosta, mutta minä olen tooooodella tyytyväinen meidän tilanteeseen. Ei oikeastaan paremmin voisi olla :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun.

Ja kuka on sanonut, että jos vie pienen lapsen päivähoitoon, se on siellä automaattisesti 8-9h vuorokaudessa, 5 päivää viikossa?
Peesaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ja lisään vielä, ennen kuin joku ehtii tulla huutelemaan ja haukkumaan paskaksi äidiksi, en toki aseta "turhuuksia" lapsen rakkauden ja hyvin voinnin edelle. Mutta miksei lapselle voisi tarjota molempia? Minun mielestäni alle 1-vuotiaan lapsen päivähoitoon vieminen ei sulje näitä seikkoja toisiltaan pois.
No todellakin asetat. Sä tosiaan väität että sille pienelle lapselle on tärkeää kalliit harrastukset, hienot vaatteet, hienot, kalliit lelut jne.
Olet muuten tosi törkeä jos kehtaat väittää, että lode ei rakastaisi lapsiaan yli kaiken vain, koska ei köki kotona köyhänä kolmea vuotta. Noinko pahsti kotiäitiys homehduttaa aivot ja rappeuttaa järjenjuoksun?
Mä väitän, että sille 1-vuotiaalle olisi todellakin tärkeämpää joku muu kuin hienot, kalliit harrastukset ja "laadukas" elämä. Ja lisäksi väitän, että osa ei vaan osaa käyttää sitä rahaa kun pitää olla tonneja ja tonneja "laadukkaaseen" elämään ja toisena vaihtoehtona on kaurapuuron syönti.
Kiitos kysymästä, mä käyn kotiäitiyden ohella töissä :)
Käykö miehesikin osa-aikatyössä? Vai kuka lasta hoitaa sillä välin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun. Mutta se on ihan, mitä kukin haluaa lapselleen tarjota. Minä ainakin hyvän elämän.
Mitä sulle on hyvä elämä? Mihin ihmeeseen te tuhlaatte teidän rahat kun ei ole varaa olla kotona? Oisko osamaksuja, autolainoja, tupakat, viinat jne jne
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis totta kai mua kiinnostaa vain mun lasteni hyvinvointi, ilman muuta. Mutta toki minullakin on oikeus keskustella ja tuoda mielipiteeni esille. Sehän on ihan fakta, että suurin osa on vaan suoraan sanottuna niin tyhmiä, etteivät osaa rahaa käyttää ja sitten valitetaan että on pakko mennä töihin ettei tartte kaurapuuroa syödä.
Eli kun väität sua huolestuttavan muiden 9 kk pk-lapset, sä valehtelet ja oikeasti haluat vaan olla ilkeä? No eipä yllättänyt =)

Miksi sä edelleen luulet, että kaikki menee töihin siksi ettei olisi varaa olla kotona? Johan sulle on tässä koitettu rautalangasta taivuttaa, että jotkut menee töihin muutenkin kuin vain pakon edestä, eli turha mussuttaa rahankäytöstäja tyhmyyydestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun. Mutta se on ihan, mitä kukin haluaa lapselleen tarjota. Minä ainakin hyvän elämän.
Mitä sulle on hyvä elämä? Mihin ihmeeseen te tuhlaatte teidän rahat kun ei ole varaa olla kotona? Oisko osamaksuja, autolainoja, tupakat, viinat jne jne
Opettele jo prkl lukemaan. Sanoiko lode ettei ole varaa olla kotona? No ei :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun. Mutta se on ihan, mitä kukin haluaa lapselleen tarjota. Minä ainakin hyvän elämän.
Mitä sulle on hyvä elämä? Mihin ihmeeseen te tuhlaatte teidän rahat kun ei ole varaa olla kotona? Oisko osamaksuja, autolainoja, tupakat, viinat jne jne
Niin just tupakkaan ja viinaanhan hyvinkin :LOL: Tässä on taas tätä valtavan suurta älykkyyttä havaittavissa tässä kommentissa. Kyllähän se niin on, että kaikki pienen lapsen hoitoon vievät ovat alkoholisteja ja muutekin kelvottomia :) Kantsii varmaan soittaa sossuun.

Ja ihan tiedoksi vielä, olenko sanonut että oma lapseni olisi päivähoidossa? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli kun väität sua huolestuttavan muiden 9 kk pk-lapset, sä valehtelet ja oikeasti haluat vaan olla ilkeä? No eipä yllättänyt =)

Miksi sä edelleen luulet, että kaikki menee töihin siksi ettei olisi varaa olla kotona? Johan sulle on tässä koitettu rautalangasta taivuttaa, että jotkut menee töihin muutenkin kuin vain pakon edestä, eli turha mussuttaa rahankäytöstäja tyhmyyydestä.
Ja mikä sun vittuilun tarkoitus on? Pitäiskö hankkia harrastus tai tehdä sellaisia ratkaisuja ettei tarvitse herneytyä? :)

Mähän olenkin ottanut kantaa tuohon raha-asiaan. Toisaalta taas en kyllä ymmärrä missään tapauksessa sitä, että viedään vauva hoitoon ja kirkkain silmin väitetään että näin tehtiin lapsen parasta ajatellen. Ellei sitten kyseessä ole tapaus, jolloin lapselle on oikeasti parempi olla muiden hoidettavana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun. Mutta se on ihan, mitä kukin haluaa lapselleen tarjota. Minä ainakin hyvän elämän.
Mitä sulle on hyvä elämä? Mihin ihmeeseen te tuhlaatte teidän rahat kun ei ole varaa olla kotona? Oisko osamaksuja, autolainoja, tupakat, viinat jne jne
Opettele jo prkl lukemaan. Sanoiko lode ettei ole varaa olla kotona? No ei :headwall:
Lode sanoi, ettei halua elää kädestä suuhun ja syödä kaurapuuroa. Ja minä kysyin että mihin ne rahat menee. Tosin en kyllä odottanutkaan että hän vastaisi. Eihän nämä kehtaa ikinä menojaan eritellä jotka ei kotiin voi jäädä. Mikä lie? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Käykö miehesikin osa-aikatyössä? Vai kuka lasta hoitaa sillä välin?
Ei, vaan kokopäivätöissä jolloin tietenkin minä hoidan.
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta kuka lasta hoitaa kun sinä olet töissä? Varmaan joku sukulainen?
Tietenkin lasten isä. Ei siellä töissä tarvitse päivällä käydä. ( Ai niin sori, en muistanut että tällä palstalla se on pienoinen harvinaisuus )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja jooo:
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
säästänyt siitä mistä voit ja niitä asioita on paljon kun oikein alkaa miettimään.ehkäpä lapsesi olisi saanut olla hieman pidempään silloin kotona...itse tiedän että yh saa aika hyvin tukia kun niitä osaa vain hakea.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon tukia yh voi saada euroissa? Riittääkö se kattamaan kaiken vaikka kuinka pihisti eläisi? PK- seudulla pieni yksiö tai kaksio maksaa alkaen 500 ? ja siihen kaikki muu päälle (auto, bensat,vakuutukset, laskut, vaatteet, ruoka).. Enpä usko että ilman vanhempien tms avustusta tuo kotona hoitaminen esim. kaksivuotiaaksi on mahdollista...

Joo mutta kaikki ei vaan tunnu käsittävän!!
:kieh:
Määkin olin yh-opiskelija viime laman aikaan,opintolainan korko liitettiin sillon lakimuutoksella heliboriin joten...........
Nyt tietty asiat jo paremmin ja saan olla kotona lasten kanssa nykysen mieheni kanssa ja meillä nää perinteiset asuntolainat ym. Mutten silti voi ymmärtää miten jotkut ihmiset on noinkin suppeakatseisia...
näissäkin jutuissa jätetään kertomatta mistä ei luovuttu,puhutaan vaan kaurapuuron syönnistä...ja oliko hoitopaikka sitten ilmainen,kun sinne oli varaa viedä?opiskelit samaan aikaan...tuliko halvemmaksi viedä maksulliseen hoitoon kuin hoitaa kotona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei ole kysymys rahan käytöstä, jos luet tarkemmin, saatat huomata että mainitsin etten halua elää kädestä suuhun. Mutta se on ihan, mitä kukin haluaa lapselleen tarjota. Minä ainakin hyvän elämän.
Mitä sulle on hyvä elämä? Mihin ihmeeseen te tuhlaatte teidän rahat kun ei ole varaa olla kotona? Oisko osamaksuja, autolainoja, tupakat, viinat jne jne
Opettele jo prkl lukemaan. Sanoiko lode ettei ole varaa olla kotona? No ei :headwall:
Lode sanoi, ettei halua elää kädestä suuhun ja syödä kaurapuuroa. Ja minä kysyin että mihin ne rahat menee. Tosin en kyllä odottanutkaan että hän vastaisi. Eihän nämä kehtaa ikinä menojaan eritellä jotka ei kotiin voi jäädä. Mikä lie? :)
Ja sitten kun opit lukemaan, saatat huomata että vastasin sinulle jo :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mikä sun vittuilun tarkoitus on? Pitäiskö hankkia harrastus tai tehdä sellaisia ratkaisuja ettei tarvitse herneytyä? :)

Mähän olenkin ottanut kantaa tuohon raha-asiaan. Toisaalta taas en kyllä ymmärrä missään tapauksessa sitä, että viedään vauva hoitoon ja kirkkain silmin väitetään että näin tehtiin lapsen parasta ajatellen. Ellei sitten kyseessä ole tapaus, jolloin lapselle on oikeasti parempi olla muiden hoidettavana.
Kuule, en vi**uilisi sinulle, ellet olisi alkanut mussuttamaan täyttä sontaa =) Jos asiallisesti sanottu eio mene jakeluun niin sävy muuttuu ;)

Missäs muuten väitettiin, että äiti menee töihin siksi että se on vauvalle parasta? Lainaatko minulle tähän sen kommentin, kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Käykö miehesikin osa-aikatyössä? Vai kuka lasta hoitaa sillä välin?
Ei, vaan kokopäivätöissä jolloin tietenkin minä hoidan.
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta kuka lasta hoitaa kun sinä olet töissä? Varmaan joku sukulainen?
Tietenkin lasten isä. Ei siellä töissä tarvitse päivällä käydä. ( Ai niin sori, en muistanut että tällä palstalla se on pienoinen harvinaisuus )
Tiedä siitä, kyllä minäkin yötyötä työssä ollessani paljon teen.

 
g
Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:
mua pisti ainoostaan silmään, et tää 9kk ikäinen oli samassa ryhmässä 4v kanssa. Meillä tarhassa on pienille omat ryhmät ja isot on 3-6v ryhmässä.
No jos niitä on ollut yhdelle päivälle vähän lapsia ovat yhdistäneet ja kyllä se 9kk vanha vauva jo tykkää seurasta oli se pientä tai isoa.. :)
 
mie
Toisilla ikävä kyllä on tilanne ettei ole yksinkertaisesti varaa olla kotona vaikka tietenkin haluaisin...asuntolainaa+yhtiövastiketta n 1000ekk/autoon 330e kk+kaikki laskut+eläminen ja isännän tulot ja omat vaivaset 314ekk/kotihoidon tuki...Meijän on pakko laittaa ipana hoitoon kun hän on 1v5kk kun just hikiseen puoli vuotta voin olla hoitovapaalla kun ollaan saatu säästettyä...Älytöntä kun heti tuomitaan jos lapsi menee hoitoon sillon kun "kuuluukin", eli siis kun vanhenpainvapaa loppuu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
mainitsin etten halua elää kädestä suuhun.
Mitä sulle on hyvä elämä? Mihin ihmeeseen te tuhlaatte teidän rahat kun ei ole varaa olla kotona? Oisko osamaksuja, autolainoja, tupakat, viinat jne jne
Opettele jo prkl lukemaan. Sanoiko lode ettei ole varaa olla kotona? No ei :headwall:
Lode sanoi, ettei halua elää kädestä suuhun ja syödä kaurapuuroa. Ja minä kysyin että mihin ne rahat menee.
Ja missä kohtaa väitettiin ettei olisi varaa olla kotona, kysyn uudelleen kun et edelleenkään osaa vastata.
 

Yhteistyössä