~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Heippa kaikille!

Täällä ilmoittutuu mukaan yksi heinäkuun hellemasunen :)

Jansu- / 21v. / ensimmäinen / LKS / (esikoista odotan joten en osaa sanoa kumpi "olo")


Plussasin 12.11, ja vau.fi sivuston laskujen mukaan olisi nyt menossa 8+4, laskettuna edellisistä menkoista.

En ole vielä käynyt ultrassa, tai edes neuvolassa, ennen joulua täytyisi uskaltautua neuvolaan mennä, jotta näkee että kaikki on hyvin ja uskaltaa vanhemmille ja muillekkin kertoa.

Sain lasketuksi 17.7, mutta sepä varmistuu sitten neuvolakäynnin jälkeen :)
 
MB Ei sentään ihan jokaiselle ole omia vaunuja ostettu, kolme ekaa kulki samoissa, neljäs ja viides sai omat ja nyt ei tosiaan ole paljon mitään vauvatavaraa tallessa kun lapsiluku piti olla täynnä.

Nimistä ei oo niin mitään hajua, jos mä saisin yksin päättää niin asia ois ihan selvä kummankin kohdalla mutta miehen maku vähän erilainen, tähän asti ollaan päästy kompromissiin kyllä :D

Tervetuloa uusille munkin puolesta!

kuures 9+4
 
MB mun mielestä np ultrassa ei näe vielä sukupuolta, on sen verran pieni vielä, rakenneultrassa ekasta ei kerrottu vaikka kysyin ( varmasti kyllä näkivät, mut silloin ei ollu tapana kertoa), 2. ja kolmannesta kertoivat ja kolmannesta on ultrakuvakin pippelistä :) vaikka silloinkin sanoivat ettei saa sit heitä syyttää jos maalaa lastenhuoneen siniseksi ja onkin tyttö, mutta poikia siis ovat kaikki. Onko sulla MB yleisultran lisäksi muuta ultraa vielä?

onnea uusille odottajille!

Nimistä ei oo täälläkään mitään hajua, kun jo kolme poikaa, niin neljännen poikanimen keksiminen tosi vaikeaa, tytöille olis vaikka mitä kivoja.

en uskalla ääneen sanoa kirjoitan vaan et ei pahoinvointia täälläkään..vko sit oksensin kahtena pv:nä kerran...nyt ollu oikeestaan tosi hyvä olo, närästää ja kahvi ja tumma leipä ei uppoa mut muuten hyvä olo..onneksi sillä vkon ajan ollu paljo kaikenlaista..3 joulujuhlat, esikoisen koulun itsenäisyyspäiväjuhla..torstaina miehen kanssa 8,5h jouluostoksilla että onneksi ollu hyvä olo...Nyt kyllä sattuu kylkiin ja selkään..se tulee monesti iltaisin kun rasittunu ja päänsärky myös, mut pääasia ettei okseta tai heikota :) toiv ei nyt alakkaan taas vaik kehuskelin.
Neuvola olis ollu ens ti mut siirty perjantaihin kun neuvolatäti ei oo ens vkol vaan on sit yks toinen.
Nyt rv 8+1 niin ja mahakin näyttää jo varsinkin iltaisin isolta, näinkin viime yönä unta et kaikki huomas jo et oon raskaana kun maha niin iso.
 
Moi moi! Ilmoittaudun mukaan, vaikka olen miettinyt etten tällä kertaa osallistuisikaan keskusteluihin.
Elikkäs mukaan tulee: SiinaS / 29 / toinen / SatKS
Itselläni on edelleen jotenkin epätodellinen olo raskaudesta ja eilen olin ensimmäisen kerran neuvolassa. Laskettu aika olisi 10.7.
En ole kertonut raskaudestani juuri kenellekään - mitä nyt lapsen isälle, neuvolatädille ja parturille :D (pitihän nyt jollekin sanoa).
 
Omena85, Marskiin varasin. Esikoisesta kävin rakenneultrassa Terveystalolla, siellä ei ainakaan silloin kovin kummoiset (tai minun mielestä) ultravehkeet olleet, eivätkä antaneet kuvia mukaan. Hinnasta en tiedä, kun en kysynyt, mutta maanantaina olen viisaampi ja voin asiasta infota. Marskissa vaan ei taida olla aikoja kuin ma tai ti, terveystalolla sitten vissiin loppuviikosta. Samoja gynejä näyttää molemmissa olevan. Mulla on viikot 8+2, kun menen, joten pitäisi näkyäkin.
 
Neuvola on kahden viikon päästä ja muistin et sinne pitää tehdä päätös seuloisa ja synnytys sairaalasta.. Mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että tällä kertaa mennään tuohon mikä on lähempänä, vaikka itse ajais pitemmän matkan et pääsisi tuttuun ja turvalliseen :D Mutta annoin nyt hälle periksi, joten mulle voi vaihtaa sairaalaksi KAKS... Seuloista en osaa sanoa mitään. Toisaalta jos jokin on vialla, niin haluan sen heti tietää, mutta toisaalta ne kun ei aina pidä paikkaansa niin tuleeko turhaa murhetta ja stressiä..En osaa tosiaan olla asiasta mitään mieltä..:snotty:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Jansu ja SiinaS! ninnax,mä kysyin siitä ultrasta siksi koska mun eka ultra on vasta rv:lla 15.Neuvolan oppaassa sanotaan että "rv 13 sukupuolen selvittäminen ultralla on vielä epävarmaa.." Eli jotain viitteitä voi olla jo rv 15,päättelen.Juu,on mulla toinenkin ultra,rakenneultra. -MB + "Sakari" 12+1 :wave:
 
Oletteko muuten uskaltaneet jatkaa kahvinjuontia? Aika hurja tuo amerikkalaistutkimus,jonka mukaan jo 2 kuppia (vahvaa) kahvia lisäis keskenmenoriskiä 2,3 %! Sit taas täällä ei neuvolan materiaalissa edes mainittu kahvia! Kaikki silakat ja tuorejuustot kyllä on lueteltu..Minä hiukan pelkään,mutta juon kuitenkin..yritän kyl rajoittaa n. 3 desiin..ja me juodaan laihaa kahvia.2 kertaa olen oksentanut tän raskauden aikana ja molemmat on johtunut kahvin juonnista tyhjään mahaan.Se on ainakin fakta että sikiö ei pysty tehokkaasti käsittelemään kofeiinia.Amerikassa on tapana kuulemma että raskaana olevat siirtyy kofeiinittomaan kahviin (hyh!).
 
Tervehdys kaikille!
Tulin moikkaamaan tuolta elokuun pinosta. Tänne kai kuuluisin jos tuo laskettu aika nyt pitää paikkansa. Eli heinäkuun loppupuolella olis laskettu aika. Nyt siis menossa viikot 7+ jotain. Katsotaan nyt kun sitten ekaan ultraan joskus tammikuulla pääsee. Toinen tulossa, esikoinen 8kk. Pahoinvointi vaivaa, oksentanut en tosin ole kun kerran. Ja järkky turvotus.
Täällä käyn seurailemassa juttuja samalla tavalla kuin tuolla elokuisissa.
Mukavaa sunnuntaita kaikkille kanssaodottajille =)
 
MB Täällä loppui kahvin juonti samaan aikaan tupakoinnin kanssa. Alkuun syy oli se että aina kahvin jälkeen tuli kauhea polte päästä tupakalle joten ajattelin helpottaa omaa tuskaa ja siirtyä teehen. Mutta nyt kun olen ollut viikkoja ilman kahvia niin koko kahvi ajatuksena tekee etovan olon. Ei vaan maistu. Koulussa olen kerran tai kaksi yhden kupin juonut ns. olosuhteiden pakosta mutta ei se hyvää ollut :D

Täällä on kovasti tuota varhaisultraa mietty ja voipi se olla että huomenna joutuu asiasta kyselemään ja ehkä aikaa varailemaan. Kyllä se vaan kiva ois tietää että kaikki on kunnossa ja siellä missä pitääkin.

Mutta tää lähtee jatkamaan nenän niistämistä... Huomenna alkaisi harjoittelu ja olo on aivan kamala. Voi olla ettei tartte vielä huomenna työn tekoa aloittaa :(

Omena85 ja maha-asukki 7+3
 
Heippa!

Täältä ilmoittautuisi mukaan uusi heinäkuun hellemasunen!
Tänä syksynä Turkulaistunut ja ensimmäistään odottava.

Areev/L.A 9.7.2012/28 v./ensimmäinen/TYKS/tyttöolo

Ensimmäisessä neuvolassa käytiin 19.11 jossa ei sit mitään kummempaa tapahtunutkaan. Hirveesti lippuja ja lappuja sekä toitotusta siitä että pitää saada painoa nostettua...

Ensimmäiset sydänäänet kuultiin eilen kotidopplerilla jee! (rv. 10+4). Helpotti huomattavasti olotilaa kun ne kuuli <3

Ensimmäinen ultra odottelisi 19.12 (nt). Jännittää jo valmiiksi minkälaisen tuomion sieltä saa.


Areev ja pirpana 10+5
 
tervetuloa kaikki uudet hellemasut!
Täällä omaan oloon ei juuri muutoksia...ainoostaan on nyt alkanut vaivaamaan taas nuo mun hampaat...kun niitä tuntuu särkevän päivittäin,niin joudun ottamaan paracetamolia särkyyn,jopa 2 krt päivässä....no onnex on tiistaina hammaslääkäri.
Nyt on taas ollut pari päivää aivan hirveetä palelua! nytkin on tommoset lämpötossut paksut jalassa.. Ja tänään oon myös huomannut ihme pistelyä vasemmalla puolen kyljissä..ja välillä mahassakin pistelee molemmin puolin.

odotan jo niiin huomista kun saan postissa varmaankin sen dopplerin,aion siis heti hu illalla kuulostella:D
PTT 9+4
 
Tervetuloa uusille!!:xmas:

Pahoittelut tästä vaan omasta navasta mutta ei vaan pyöri mitään muuta päässä.
Uskomatonta miten elämä voi heitellä parissa päivässä. Eilen äitini ilmoitti aamulla että isoäitini oli kuollut. Noh....se oli odotettavissa mutta olin silti surullinen ja itkin lähes koko päivän. No ei ne murheet siihe loppuneet. Kävin vessassa joskus kahden aikoihin ja huomasin pyyhkiessäni jotain vaaleanpunaisen sekaista limajuttua. Monta kertaa tapahtui sama juttu. Olin ihan hysteerinen ja äitini soitti minulle ajan yksityiseltä. Ei missään ollut kuitenkaan gynegologista päivystystä vkl:na. Lääkäri rauhotteli että pienestä tiputtelusta ei kannata huolestua. Ajattelin sitten että ok kai se on uskottava mutta tänään kun olin kävelyllä niin pikkuhoususuojaan lorahti ihan kunnolla verta =(. Veri on kuitekin aika vaaleaa ja mitään klimppejä siinä ei ole. Saa nyt sitten kattoa mitä tästä kehittyy. Uskomatonta että sain jopa yhden päivän riemuita hyvistä ultrauutisista. Olen jo varautunut pahimpaan :'(

Penni3 + 7+0 ( toivottavasti)
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Ja onnea hyviä uutisia saaneille! :flower:

Kuume: Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhainpäin! Voimia ja jaksamista epätietoisuuteen! :hug:

Kahvista oli täällä puhe. Mulla loppu kahvinjuonti jo muutama viikko sitten ihan sen vuoksi, että kahvin hajukin sai oksennuksen nousemaan kurkkuun. Mielestäni tämä on kummallista, koska normaalisti juon kahvia PALJON. Olin ajatellut, että vähennän pariin kuppiin päivässä, mut nyt se onkin sitten jäänyt kokonaan pois. Huvittavinta on se, etten ole saanut kahvin jättämisestä edes päänsärkyä, vaikka normaalisti "kahvihammasta" alkaa heti kolottaa, kun taukoa edelliseen kupposeen on tarpeeksi. Saas nähdä, miten käy, kun tämä alun pahoinvointi menee ohi. Itse en usko, että kahvin juonnista olisi sikiölle haittaa, jos sitä ei ihan litratolkulla vedä, vaan pysyy kohtuuden rajoissa. Oma äitini on juonut kahvia läpi kaikkien raskauksiensa, samoin ystäväni. Minä ja sisarukseni ovat, ainakin minun mielestäni, ihan normaalia sakkia :D Samoin ystäväni lapset ovat ihan normaaleja eivätkä tunnu kärsineen kohtuaikaisesta kofeiinista mitenkään. Itsekin joisin kahvia, jos pahoinvoinniltani kykenisin.

Mulla on todella kummallinen olo tän raskauden kanssa. Tiputteluvuoto loppui neljäksi päiväksi, samoin pahoinvointi. Kauhea huoli nousi heti, että mitä nyt tapahtuu. Noh, tänään aamusta alkaen olen taas voinut pahoin ja päivällä tuli taas rusehtavaa valkovuotoa pikkuisen. En voi käsittää. Onko jotenkin mahdollista, että pahoinvointi ja vuotelu kulkevat käsikädessä? :O

Onneks tiistaina on neuvola. Hieman jännittää. Katselin netistä äsken noita dopplereita ja raskauskeijussa olis tuollanen Angelsounds doppler tarjouksessa (Angelsounds doppler JPD-100S kotidoppler +U). Onko teillä kokemusta ko. laitteesta? Itse olen ihan hukassa kaikkien näiden raskausjuttujen kanssa vielä. Piti tuo bola-korukin googlettaa :D Onko teillä muuten tietoa, saako raskaana syödä silliä? Mun ehdottomiin jouluherkkuihin kuuluu sipulisilli karjalanpiiran päällä (tiedän, et kuulostaa ihan kamalalta), joten jos sen joudun jättää pois, saattaa päästä jopa ihan itku.

sopaka ja heinis 8+6, huomenna poksahtaa, jei! :)
 
Penni3: Huoli on varmasti suuri, mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Kovasti lykkyä, että vuoto lakkaisi. Muutenkin voimia surun keskelle!

MB: Mä en oikein ole kummonen kahvinjuoja nykyään muutenkaan. Joskus saatan kupposen juoda töissä tai kylässä. Ei se kyllä oikein näin raskaanakaan maistu. Yleensä muutama kulauksen jälkeen alkaa tehdä pahaa. En ole amerikkalaisista tutkimuksista aiemmin kuullut kahvinjuonnin suhteen, mutta jostain muistelen kuulleeni noin kolmen kupillisen rajan päivässä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille toivotellen,
wallaroo 8+0
 
penni3 ja sopaka,voi kurjuus..toivottavasti ei ole vaarallista.Oletko sopaka jo ollut ultrassa? Oliko silloin jo tuota vuotoa? Kauheaa tommonen huoli.Silliä voi syödä,mutta kohtuudella.Tämä on lääkäreiltä kuultua.Varmuuden vuoksi avaa uusi purkki,siis ei sellaista joka on ollut kuukausikaupalla avattuna jääkaapissa..
 
Tervetuloa uusille hellemasuille :)! :flower:

Penni ja sopaka, toivottavasti vaan normi vuoteiluita! itselläkin taas se 1x viikko toistui, onhan tänään sunnuntai, odotettavissa, itselläni tosin on löytynyt syy pieneen vuotoon joka on edelleen se ektopia, ei vaarallinen :)

On: itse en saanut ainakaan kuulumaan vielä dopplerilla mitään sen suurempaa, en ole ihan varma, mutta eihän viikkojaan ole vielä tarpeeksi, kunhan taas innostuin kokeilemaan :) olot tuntuu "häviävän" aina yhdeksi illaksi tai aamuksi ja tulevat sitten taas takaisin.. eilenkin illalla niin semmonen olo että kaikki ei ois kondiksessa, mut kyllä tän päiväsestä , huonovointisuudesta, rintojen kipeydestä ja muutenkin tosta ruuan kanssa "pelaamisesta" voi itsekin päätellä et kyllä siellä masussa kaikki hyvin on. :) malttamattomana vaan odotan sitä np ultraa.. !

täällä on nimistä keskusteltu jonkin verran.. meillä ois tytölle montakin nimi ehdotusta.. osa lukkoon lyötykin jo.. mut jos on poika, pulassa ollaan, en meinaan halua mitään yleistä nimeä pojalle, kun esikoisellakaan ei ole hirveen yleistä nimee. :) ja muutenkin erikoiset nyt tuppaa olemaan meidän mieleen, myöskään en halua nimen tarkoittavan mitään tiettyä asiaa (esim vaikka kukka,pilvi,aamu, yms..) ei sillä onhan kauniita nimiä nuokin, mutta en vain omalle lapselle antais... mutta tää on vaan mielipideasia, meillä tällänen :)

Mirkelo + nyytti 8+4
 
Meneekö teillä muilla neuvolan ja esim. kaks plussan raskauskalenterin antamat viikot käsikädessä? Mulla meinaan netti antaa aina tuloksen että olisin viikon pidemmällä kuin mitä neuvolassa sanottiin.

Mua alkaa suorastaan pelottamaan kuinka oma raskaus menee, kun aika monellakin tuntuu olevan vastoinkäymisiä. Voimia teille <3!
 
Minulla nettilaskuri antaa 4 päivää myöhäisemmän lasketun ajan kuin neuvola.Sit taas toinen nettilaskuri on samaa mieltä neuvolan kanssa.Uskon tuota ensimmäistä,kun siinä otettu huomioon mun 4 pv keskimääräistä pidempi kuukautiskierto.Neuvolalla ei kuitenkaan ole mitään erityistietoja,kuukautisista laskevat myös.Mutta muutenkin,se lapsen syntymä on usein plus/miinus 2 viikkoa lasketusta ajasta,tarkkaan sitä ei voi tietää etukäteen..
 
Ei tulis mieleenkään juoda kahvia kun pelkkä sen haju oksettaa :x Tänään kunnon meno päivä. Jokaiselle tunnille jotakin ilta 8:aan saakka.. Syömään ehtii millon ehtii, eli tänään kyykitään pöntöllä taas..|O

pennille en keksi lohdun sanoja muutakun että ei saa mennä epätoivoon vielä kun nuo vuotelut on niin kamalan yleisiä. Tsemppiä kovasti uuteen ultraan! :hug:

Poeka 9+3
 
No nyt se on täälläkin varhaisultra varattu, se ois sitten ens maanantaina. :D
Niin se vaan mieli äkkiä muuttuu, vaikka oli se hinta melko suolainen niin eiköhän se ole sen arvoista.

Täällä on pahoinvointi loppunut melkolailla mutta yökkörefleksi kyllä toimii ja hyvin. Toisaalta hieman kummastuttaa tuo pahoinvoinnin katoaminen mutta kait se kuuluu asiaan..

Mutta ensi viikkoa odotellessa, maanantaina ultra ja torstaina eka neuvola :heart:
 
Heippa

Tervetuloa uusille :wave:

Halit kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Pitkästä aikaa taas kerkeän kirjoittelemaan. Lukenut olen kuulumisia päivittäin, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Nimistä en oikeastaan ole edes vielä ajatellut (tai siis me ei olla ajateltu;))

Kahvi: Huomasin myös, että kahvi alkaa etomaan tosi helposti. Oon kumminkin jonkin verran vielä yrittänyt juoda, kun mulla alkaa muuten särkemään päätä niin helposti.

Dopler: Siitäkin oli ollut puhetta. Mulla on lainassa sellainen vanha dopler. Viimeksi sain äänet kuulumaan 11+5 viikolla. Kyllähän sillä saa mielen rauhaa, mutta myös mielipahaa jos ääniä ei löydäkkään. Ite olin kuulevinani epärytmisen sydämen sykkeen, mutta ajattelin että se on vaan kuulossa, kun ei muutenkaan äänet niin selvästi kuuluneet. Viikon päästä, np-ultrassa huomattiin 4mm turvotus sikiön ympärillä ja kahden päivän päästä ei löytynyt enää sykettä. ? Koskaan ei saatu tietää mikä pikkuisella oli, mutta toi epärytmi jäi mun mieleen kummitteleen. Saa nyt nähdä otanko koko dopleria käyttöön nyt?

Mulla on tänään ultra, jännittää aivan sairaasti. Olo on aika normaali, turvottaa ja etova olo, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Mua ei enää palellutakkaan niin paljon kun aluksi. Tissit on sentäs arat vielä. Mulla on kans vuotanut kahteen otteeseen parina viikkona. ensin ihan paperiin pyyhittäessä pientä tuhrua. Viikko siitä tuli ihan reilusti hetken aikaa punaista verta. Hirveästi en viiti tuosta huolestua, kun oon vuodellut kaikissa raskauksissa näillä viikoilla. Viimeksi vuosin montapäivää kirkasta verta kuukautisten tavoin, ja vuoto loppui peukalonpään kokoiseen hyytymään, huolesta sekaisin menin ultraan jossa sydän sykki. Tänään sitten selviää.

Minnuska78 6+6
 
Minnuska,onnea ultraan! :wave:
Hehe,tässä Kaksplussan sivulla,missä kerrotaan jokaisesta raskausviikosta,sanotaan että viikolla 15 ultrassa voi jo nähdä lapsen sukupuolen..siinä se tuli.Wii! Jotain hyötyä siitäkin,että mulla on ultra vasta silloin..
 
Moikka vaan kaikille!
Taustalla taas ollu hetken tässä.
Huomena olis lasketunajan määrittämis ultra,jännittää ja ahdistaa :D en haluis et kukaan koskee muhun,mut kaippa uteliaisuus voittaa ja sinne mennään.
Neuvolan laskujen mukaan tänään oli 9+0.

Pahoinvointi on joka päivästä mutta oksennellut en onneksi vielä ole. Ärsyttävää kun joka päivä on uudet ruuat mitä pystyy syömään :)
Toivottavasti tää muutamassa viikossa menis ohi.
 

Yhteistyössä