Hitto, ostin vauvan vaatteita yli 10000 eurolla ja nyt

  • Viestiketjun aloittaja uusi palstalainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ja kyllä tämäkin mamma hifistelee välillä :whistle: Kotona on sitten tuota gollece -osastoa... :D
Meillä on ihan sekakäyttäjä tuo poika nyt päiväkotiaikana. Voi olla ns "merkki"paita ja ehdottomasti myös _gollecet_. Mutta ne on kyllä katoava luonnonvara. POP:lla on ihan järkyttävän hintaisia, H&M:llä pojille tulee tosi vähän ja muutenkin saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Ostin alesta ison kansan legon pehmeitä housuja ensi kevääksi päiväkotiin... I give up, ei niitä vaan löydy kivoja värejä. Ja kyllä mä syksyllä laitan sen neuleliivin yhä päälle. Jätkä on ihan söde punaisissa _gollecehousuissa_ ja punaisessa liivissä. Kauluspaita vain viikonloppuisin päällä B)
 
pieni tarkennus
Tiedoksi: "gollece" kirjoitetaan "college", eli c:llä ja g:llä, siinä järjestyksessä. Ei gollece, ei gollege, ei collece, eikä collage ( joka tarkoittaa kollaasia) -- vaan college.
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
Ihan sama paljolla ap on ostanut ja mitä, mutta jos minäkin olisin rikas, kuluttaisin todennäköisesti pienen vauvani vaatteisiin paljon enemmän. En kyllä ole tähän mennessäkään ostanut kirpparikamaa, mutta ei mulla ihan 10000 euroa mene lastenvaatteisiin.
 
joko kohta vaatteet on myynnissä kun onkin väärää väriä ja muotivärit vaihtuu? ajattelin vaan että jos on rahaa, niin miksi ostaa nyt jotkain 2 vuoden kuluttua pidettävää. Tai tietysti jos on rahaa niin ehkä myös rohkeutta esiintyä kahden vuoden takaisissa muotikuteissa
 
Tulimieli harmaana
Minä kyllä puen lapselleni juuri sellaiset vaatteet kuin huvittaa. Ja kyllä, vaihdan ne vaikka 100 kertaa päivässä jos huvittaa. Meillä ei erikseen ole kotivaatteita (miksi sellaisiin edes laittaisin rahaa?), vaan aina on siistit ja muodikkaat vaatteet...Voi olla jopa toppi ja kaprit ja onkin.

Mun mielestä on muuten aika tyhmän näköstä, että 4-5 vuotias menee kaupungilla toppahaalarit päällä...(joo ei liity asiaan mitenkään.Pääsinpähän sanomaan.)
 
Ezzi
Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli harmaana:
Minä kyllä puen lapselleni juuri sellaiset vaatteet kuin huvittaa. Ja kyllä, vaihdan ne vaikka 100 kertaa päivässä jos huvittaa. Meillä ei erikseen ole kotivaatteita (miksi sellaisiin edes laittaisin rahaa?), vaan aina on siistit ja muodikkaat vaatteet...Voi olla jopa toppi ja kaprit ja onkin.

Mun mielestä on muuten aika tyhmän näköstä, että 4-5 vuotias menee kaupungilla toppahaalarit päällä...(joo ei liity asiaan mitenkään.Pääsinpähän sanomaan.)
Likaisissa toppahaalereissa kuletaan paikasta toiseen. Sitä näkee paljon. Silmänruokaa, kun tulee kauniistu puettu lapsi vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli harmaana:
Mun mielestä on muuten aika tyhmän näköstä, että 4-5 vuotias menee kaupungilla toppahaalarit päällä...(joo ei liity asiaan mitenkään.Pääsinpähän sanomaan.)
:) Ainakin jos elokuussa vastaan tulee oli minkä ikäinen vaan.

Mä ostin kyllä kaikenlaista ennakkoon mutta lopetin kokoon 60 cm koska en tiennyt mitä sitten haluun pukee ja miltä se vauva näyttää sopiiko värien puolesta, ja nyt ne haluu itse päättää mitä laittavat päälleen ja mitä ostetaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ezzi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli harmaana:
Minä kyllä puen lapselleni juuri sellaiset vaatteet kuin huvittaa. Ja kyllä, vaihdan ne vaikka 100 kertaa päivässä jos huvittaa. Meillä ei erikseen ole kotivaatteita (miksi sellaisiin edes laittaisin rahaa?), vaan aina on siistit ja muodikkaat vaatteet...Voi olla jopa toppi ja kaprit ja onkin.

Mun mielestä on muuten aika tyhmän näköstä, että 4-5 vuotias menee kaupungilla toppahaalarit päällä...(joo ei liity asiaan mitenkään.Pääsinpähän sanomaan.)
Likaisissa toppahaalereissa kuletaan paikasta toiseen. Sitä näkee paljon. Silmänruokaa, kun tulee kauniistu puettu lapsi vastaan.
onko kauniisti puettu lapsi sen onnellisempi kuin se toppapuvussaan onnellisena leikkipuistossa puuhaileva, jonka ei tarvitse pelätä että hienot vaatteet menee pilalle?
 
joopojoo
uskotteko todella tuota ? huhhu ! naurettavaa menis muualle valehtelemaan. mun mielestä lapsella pitää olla laadukkaat ja hyvät vaatteet käyne käytetytkin mut ei mitää capreja ja hilebile paitoja vastasyntyneelle ! rauhottukaa hyvät ihmiset
 
Alkuperäinen kirjoittaja lastenvaate kaupan myyjä:
Jos ostaa
50cm
60cm
70cm
80cm
ja jokaisessa koossa on esim 20 paitaa, 20 bodya, 10 mekkoa jne.

Jos on 10000 euroa ja ostaa oikeasti laadukasta merkkivaatetta ja keskihinnaksi laittaa 50 euroa (tiedän, että esim vauvan Burberry takki maksaa jo yksistään 300 euroa). Niin sillä saa 200 vaatetta. 200 vaatetta jakaa 4 eri kokoon niin yhdessä koossa (esim 60cm) on 50 vaatetta, joka on aika vähän, kun vauva sotkee vaatteita reippaasti päivän aikana.

Kyllä vauvan vaatteisiin saa kulutettua helposti rahaa jos ostaa uutena ja varsinkin laadukkaita vaatteita mitkä kestää myös useammalle lapselle. Sitä ei vaan tule ajateltua jos ostaa vähän kerralla. Kerran yksi asiakas teki noin, että osti koko vauvavuoden vaatteet kerralla ja summaksi tuli reilusti yli tuo 10000 euroa.
ok. kiitos asiallisesta ja valaisevasta vastauksesta! mä nimittäin ajattelin just, miten toi on mahdollista mutta kun selitit sen asian noin, niin jopa minä tajusin et hyvinhän toi voi pitää paikkansa =)
 
potkarit jäi käyttämättä
Mä en käyttänyt vauvalla potkareita ikinä. Älyttömän epäkäytännöllisiä musta. Sen sijaan ekat pari kuukautta mentiin body + trikoot yhdistelmällä, joita oli muutama kappale. Vaihdoin vaatteet yleensä kerran päivässä. Päästiin vähällä, sillä pukluja ei tullut. Äitiyspakkausta en minäkään ottanut. Pakkauksen vaatteet aivan liian isoja ja rumia. Mä en vaan tykkää mistään nallekuoseista ja vauvasta osasin odottaa pientä. Nyt ikää on 7kk ja pituutta 67cm.

Sittemmin trikoot vaihtuivat farkkuihin, mekkoihin ym. Keväällä kun säät lämpenivät Lindexin valkoinen kokotoppapuku sai kyytiä ja tilalle tuli Zaran takki (25eur) ja H&M:n vuorelliset farkut (5eur). Toimivat loistavasti! Pieniä kenkiä en vauvalla kyllä käyttänyt. Vanhat äitiyspakkauksen toppatossut, polviin saakka ulottuvat, olivat tosi hyvät farkkujen alla.


Eli ihan hyvin voit käyttää "epäkäytännöllisiä" vaatteita ja unohtaa potkarit. 10 000euroa on kyllä munkin mielestä älytön summa. Mulle kelpaa H&M, Lindex ja siistit käytetyt jne. Vaatteita ei ole määrällisesti paljon.
En oikein tiedä miten 10000euroa saa kulumaan, ellei saman tien osta vaatteita muutamaksi vuodeksi eteenpäin (mitä en itse tekisi, sillä esim helposti voi käydä niin, että se ihana talvitakki onkin sopiva kesällä jne). Mä laittaisin tuosta summasta ainakin 9000 mielummin lapsen tilille säästöön vaikka ensiasunnon käsirahaksi...
 
potkarit jäi käyttämättä
Ja siis kyllä nätit ja kalliitkin vaatteet saa likastua ja kulua käytössä siinä missä rumatkin. Ei niitä tarvitse mitenkään "varoa". Kommenttina vaan siihen kun jonkun mielestä ruma haalari tarvitaan, jotta lapsi saisi rymytä onnellisena.

Oon ite päiväkodissa töissä ja vähän sääliksi käy niitä lapsia joilla on pk:ssa moneen kertaan käytetyt ryysyt päällä ja jotkut paremmat vaatteet on sit ehkä kotona kaapissa odottamassa. Mitä ne siellä odottaa..?
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja lastenvaate kaupan myyjä:
Jos ostaa
50cm
60cm
70cm
80cm
ja jokaisessa koossa on esim 20 paitaa, 20 bodya, 10 mekkoa jne.

Jos on 10000 euroa ja ostaa oikeasti laadukasta merkkivaatetta ja keskihinnaksi laittaa 50 euroa (tiedän, että esim vauvan Burberry takki maksaa jo yksistään 300 euroa). Niin sillä saa 200 vaatetta. 200 vaatetta jakaa 4 eri kokoon niin yhdessä koossa (esim 60cm) on 50 vaatetta, joka on aika vähän, kun vauva sotkee vaatteita reippaasti päivän aikana.

Kyllä vauvan vaatteisiin saa kulutettua helposti rahaa jos ostaa uutena ja varsinkin laadukkaita vaatteita mitkä kestää myös useammalle lapselle. Sitä ei vaan tule ajateltua jos ostaa vähän kerralla. Kerran yksi asiakas teki noin, että osti koko vauvavuoden vaatteet kerralla ja summaksi tuli reilusti yli tuo 10000 euroa.
Ei kaikki vauvat sotke. Kyllä meillä pärjätään päivä, joskus kaksikin yhdellä bodylla ja potkareilla. Eli 10 bodya riittää mainiosti.
 
juu...
kivoja keskusteluja täällä :) Ja pistänpä itse lusikkani sen verran tähän soppaan, että ainakin mun tytär on ollut 1vuotiaasta hyvin tarkka pukeutumisestaan, ja nyt 4vuotiaana en enää osta hänelle vaatteita ilman hänen mielipidettään (ei pidä niitä kuitenkaan). Ja laittaa päälleen just sen mitä haluaa - vaikka toki annan ohjeet tyyliin tänään sitten t-paita ja housut TAI sukkahousut ja mekko... et vaikka kantaisin kotiin 10 merkkivaatetta ja toiset 10 ryysyä, niin hän itse pitää niistä just niitä, mitä itse haluaa - ei niitä, mitä äiti haluaa.
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Walpuri:
Joopa...noi topit, huivit ja caprit onkin muuten vauvalla aika ehdottomia varusteita..... :LOL: :LOL:
stringit taisi jäädä vielä puuttumaan vai luinko huolimattomasti?
minä aattelin samaa. Ja musta korsetti-sukkanauhaliivi, ehkä punainen ois kans oltava
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja potkarit jäi käyttämättä:
Ja siis kyllä nätit ja kalliitkin vaatteet saa likastua ja kulua käytössä siinä missä rumatkin. Ei niitä tarvitse mitenkään "varoa". Kommenttina vaan siihen kun jonkun mielestä ruma haalari tarvitaan, jotta lapsi saisi rymytä onnellisena.

Oon ite päiväkodissa töissä ja vähän sääliksi käy niitä lapsia joilla on pk:ssa moneen kertaan käytetyt ryysyt päällä ja jotkut paremmat vaatteet on sit ehkä kotona kaapissa odottamassa. Mitä ne siellä odottaa..?
Niin, ne lapsethan eivät omiensa eivätkä toistensa vaatteiden ulkonäöstä välitä. Vain te vanhemmat sitä asiaa kauhistelette..

Toisekseen, mä olen tehnyt tietoisen päätöksen, että mun lasta ei tulla pukemaan kuin 'miniaikuista'. Hän saa olla lapsi ja käyttää niin lapsellisia vaatteita, värejä kuin kuviointejakin. Mun lapsi saa lapselle sopivan uikkarin rannalle, ei bikineitä. Ei kauluspaitoja ja 'minikävelykenkiä' vaan just ne mukavat ja siistit vaatteet, joissa lapsenkin on mukava olla. Jos tykkää jostakin tietysti hahmosta, mielellään puen päälle lapselle kuvallisen paidan, vaikka sitten Nalle Puhista tai jostakin muusta.

Aikuiset ne tuon materialismin ja ulkonäkökeskeisyyden lapsiinsa istuttaa. Itse olen onnellinen, että mun äiti on maanläheinen ja puki mut myös niin. Sain todellakin olla lapsi pitkään (pidempään kuin moni muu meidän lähipiirissä) ja vasta yläasteella alkoi hiljalleen heräämään kiinnostus vaatteisiin ja ulkonäköön - itsestään. Kotoa kun ei ulkonäköpaineita koskaan tullut.

Mulla onkin aina säilynyt terve mielikuva ulkonäöstä ja vaikka olen nykyään itsestäni huolta pitävä nainen, en koskaan ole oireillut syömishäiriöillä, shoppailulla ja ulkonäköpaineiden ja -itsetunnon kanssa -kuten niin moni muu mun ikäluokasta.
 

Yhteistyössä