Huhtikuiset 2019

Hei huhtikuiset :love:

Saanko kysäistä?

Tein tänään raskaustestin (liitän kuvan).
Olona on väsymys ja vahvat kuukautis jomotukset/ nippailut. Tuntuu, että menkat alkaa ihan just.. Pelottavaa.
Välillä on tullut vähän rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, toivottavasti olisi tarpeeksi tarrasukkia matkassa :unsure::love:

Mikä raskauslaskuri on paras?
Ovis oli noin 22.7.
 

Attachments

Hei huhtikuiset :love:

Saanko kysäistä?

Tein tänään raskaustestin (liitän kuvan).
Olona on väsymys ja vahvat kuukautis jomotukset/ nippailut. Tuntuu, että menkat alkaa ihan just.. Pelottavaa.
Välillä on tullut vähän rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, toivottavasti olisi tarpeeksi tarrasukkia matkassa :unsure::love:

Mikä raskauslaskuri on paras?
Ovis oli noin 22.7.
Mä olen käyttänyt vau.fi raskauslaskuria. Musta se on hyvä. Sinuna soittaisin neuvolaan kun tulee sitä vuotoa ja muutenkin pääsisit ammattilaisten arvioon. Mulle sieltä sanottiin, että heti pitää soittaa jos tulee mitään veristä. Tsemppiä, ja toivottavasti vahvistuu ja pysyy matkassa!
 
Moikka! Plussasin just muutama päivä sitten meidän suureksi ihmeeksi ja laskettu aika ois todennäkösesti 12.4. Menkat ei edes ehtiny kunnolla alkaa esikoisen imetyksen jäljiltä, mut oviksen satuin bongaamaan :)

Pakko kysyä nyt heti alkuun, että onks teillä millasia vatsa tuntemuksia? Mua on nyt tänään ihmetyttäny melko kovatki jomotukset välillä. En muista esikoiden alkuajoilta, että miltä tuntu.. (n)
 
Moikka! Plussasin just muutama päivä sitten meidän suureksi ihmeeksi ja laskettu aika ois todennäkösesti 12.4. Menkat ei edes ehtiny kunnolla alkaa esikoisen imetyksen jäljiltä, mut oviksen satuin bongaamaan :)

Pakko kysyä nyt heti alkuun, että onks teillä millasia vatsa tuntemuksia? Mua on nyt tänään ihmetyttäny melko kovatki jomotukset välillä. En muista esikoiden alkuajoilta, että miltä tuntu.. (n)
Onnea :love:

Minulla on ainakin aikalailla näitä kipuja. Välillä ei mitään, mutta välillä olen ihan varma, että menkat alkoi.. Jos makaan ja käännyn niin repäisee jompaakumpaa puolta.

Huomenna soitan lääkäriin, kun en saa mielenrauhaaa.
 
Heips, täällä on sulateltu plussauutista nyt muutama päivä ja liitynpä nyt minäkin joukkoonne (myös faceen)!
Eli LA14.4/ ikää 28v ja eka lapsi tuloillaan.

Oireina nännien arkuus (vaihtelee), nippailut kohdussa, lievä palelu, lievä väsymys (samalla kuitenkin unettomuus). Jokaisesta raskausoireesta on tässä vaiheessa kiitollinen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka19
@hanmum ja @Keltain3n
Täälläkin ollut menkkajomotusta, eilen lähes koko päivä. On kuulemma kuitenkin normaalia ja juuriki tuo ”menkat alkaa ihan kohta”-tunne. Itsekkin vähän hermoilin asiaa, mutta ei ainakaan mitään vuotoa ole tullut ja kivut kuitekin ihan siedettäviä eikä mitään ylitsepääsemättömiä. Aika samoilla viikoilla mennään eli eiköhä kuulu asiaan.(y)

@Tuutikki89 täällä ihan saman oireet! Lisäksi ystäväni ummetus ja ilmavaivat:confused:

Täällä 5+6
 
Mun jomotukset on kyllä olleet ihan erilaisia kuin menkkatuntemukset. Varsinkin ihan alussa oli sellaista kivistystä ja repäisyjä. Nyt kuudennella viikolla on ollut pari kertaa ehkä lievästi menkkatuntemusta muistuttavia, nopeasti ohimeneviä tuntemuksia.:confused: Olinkin alussa ihan ihmeissäni, kun odotin, että tuntuisi pms-oireilta tai menkkakivuilta, mutta viikko ennen oletettuja menkkoja olikin jotain ihan muuta. Ei lähelläkään menkkatuntemuksia. Onko muilla ollut tällaista? :alien:
Lisäksi olen ollut todella tyyni ja tasainen. Minulla on yleensä ihan hirveät pms-oireet niin että suunnilleen maailmanlopulta tuntuu. Nyt olen vaan tyytyväinen ja tasainen. :)

@tylleröinen_21 täälläkin mennään 5+6!
 
Mulla noi kohdun tuntemukset on ollu tykytystä, nippailua ja välillä viiltelyä, ei niinkän polttelua niinkuin ennen kuukautisia. Enimmäkseen tuntuu samassa kohdassa, oon aatellu että siihen on alkio kiinnittynyt :LOL:
Ai niin ja janottaa kyllä enemmän kuin ennen!

Oon viikolla 5, varhaisultran varasin parin viikon päähän. Miten voi aika kulua niin hitaaaaaasti:X3:
 
Huh, apua, täällä myös yksi plussannut. Taustalla melkein kahden vuoden yritys ja yksi hankala km vuosi sitten. Plussa tuli ihan puskista, oireita ei ole vielä ollenkaan. Menkat ainoastaan nyt myöhässä.

LA olis laskurin mukaan 13.4, nyt 4+4.
 
Kaikilla kauheesti oireita! Mulla ei mitään! :D närästystä kyllä, ja alkuun oli vatsakipuja ja nännit arkoina. Nyt ei oo nänneissä mitään tuntemusta, vatsakivutkin selkeästi vähentynyt. Toki väsyttää paljon, kylmä on aamuisin, ja pissallakin käyn usein, mutta en kyllä laske noita raskausoireiksi, ihan normisettiä mulle. :D No, ylihuomenna selviää onko keskenmeno vai ei. :)
 
Heippa kaikille! Jännityksissäni uskallan ehkä siirtyä itsekin vihdoin tänne juttelemaan. Faceryhmäkin kiinnostaa mutta en ehkä ihan vielä uskalla sinne liittyä ettei vaan pääse karkaamaan tämä kauan odotettu uutinen vielä muille :barefoot:

Mulle paljastavat oireet oli väsymys ja rintojen arkuus, joka oli ihan uus kokemus :D alavatsan kipuja on ajoittain ollut kovempiakin, erilaisia mullakin kuin kuukautisten aikaan. Muuten oon ollut hyvävointinen. Esikoista odotellaan, joten ei mitään käsitystä mille kaiken pitäis tuntua mutta jospa siellä masussa ois kaikki hyvin :love:
 
Kivaa etta taalla monta uutta :) onnittelut!
saaruska86 voi laittaa yksityisviestia niin han voi sitten lisata FB ryhmaan.

Minulla on myos vahan esim nippailuja verrattuna esikoisen odotukseen mutta ehka ne viela muuttuu ja voihan se olla etta oireet eroaa ekasta kerrasta. Varmuuden vuoksi tein digin ja naytti raskaana 2-3 Eli luultavammin la on 9.4.
 
@Pumpulipalleroinen , voihan se olla, että kehosi on myös ”tottunut” siitä ekasta kerrasta, ja siksi nyt tuollaiset oireet tuntuu lievempänä :) mulla on takana yksi kemiallinen ja yksi km. kemiallisessa tissit oli niin sairaan kipeet että meinasi tull itku jo paidan laittaessa, km-raskaudessa tissit oli kipeät, mutta selkeästi vähemmän. Vatsallaan ei voinut nukkua mutta liikuntaa pystyi hyvin harrastamaan. Nyt tässä raskaudessa ei mitään tuntemuksia, ja elättelen toiveita, että olisi osa selkeää trendiä ja tämä raskaus menisi loppuun asti :D
 
Hei kaikille!

Uusi huhtikuisen odottaja ilmoittautuu mukaan. :) Melkein kahden vuoden yrittämisen jälkeen plussa olikin ihana "yllätys".

Tämä pikkuinen on kolmas, joten odotan mielenkiinnolla, että eteneekö tämä raskaus samaa "kaavaa" vai ihan omaa polkuaan. La on 10.4 ja tänään on 5+0. Ennestään meillä on tytär ja poika.

Oireita ei ole kovinkaan paljon vielä ollut; mieletön väsymys ja kipeät rinnat, jota aiemmin ei ole ollut. Palelu sen sijaan on ihan normia ja käyn muutenkin vessassa kuin odottaja.;)

Soittelin jo innoissani ensimmäisen ajan neuvolaankin, sinne sitten kuun lopulla.
 
Me lisännytään selkeästi(y)

Itsehän menin tekee töiden jälkee testin heti, ei ois pitäny.
Haalea viiva tuli, eilen oli paljon vahvempi aamulla. Toivottavasti vaan liian laimeaa pissaa, eikä muuta!
Pelottaa koko aja et kaikki ei oo ookoo, vaikka yleensä oon aina et kaikki järjestyy.

Oletteko ladannut puhelimeen mitään sovellusta? Raskaus+ näyttäis kivalle.
 
Heippa! Täällä myös yksi plussannut rohkenee mukaan. Ensimmäisen plussan sain viikko sitten ja sen jälkeen pitänyt muutaman kerran varmistella. Olo on ihmeellinen! Vaikea käsittää todeksi ja vähän jännittää, että kannattaako vielä iloita liikaa..

13.4./Annika Hki/29v/ensimmäinen

Kiinnostaisi myös fb :)
 
Moikka!

Uskaltaiskohan liittyä jo tänne vaikka eilen vasta haamulla plussasin :LOL: Tänään aamusta jo selvä viiva ja menkkojen olis pitänyt oviksen mukaan alkaa tänään. Tää ei ollut suunniteltu mutta eipä kovasti esteltykään ja riskit tiedettiin, vähän vaan jännittää kun kuopus on vasta 7kk:D Ehkä tästä selviää. Lisäksi kaksi lasta, 4 ja 6v. Faceryhmä kiinnostaa jos löytyy :)
Laitetaas omat tiedotkin:

17.4. / Kookospieni / 27 / 4. / Tays
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Täällä alkaa uutinen pikkuhiljaa tuntua todelta: rinnat on kipeyneet kovaa vauhtia ja nyt yölläkin pitää juosta pissalla (y). Keskenmeno painaa kyllä mieltä, huomaan että vertailen koko ajan oloa. Viimeeksi oli tosi kovat nippailut ja tuntemukset kohdussa jo ennen plussaa, pahoinvointi alkoi myös tosi aikaisin. Eilen illalla oli vähän enemmän tuntemuksia mahassa, mutta jos olisin tehnyt jotain muuta enkä miettinyt asiaa, en olisi varmaan kiinnittänyt huomiota :LOL:. Toivottavasti tää on nyt sit hyvä juttu.
Neuvolaan uskallan soittaa ehkä parin viikon päästä ja varhaisultraan meen ihan oman mielenrauhan takia.
Fb-ryhmäkin kiinnostelis, mutta toivottavasti myöhemmin ehtii vielä mukaan ja täältä löytyy juttuseuraa siiheksi asti.

Tässä vielä tiedot listalle:
13.4 / Lankaleikki / 34 / 1.
 
Ultrassa käyty edellisen keskenmenon takia varmistamassa, että kyseessä on raskaus eikä jäänteitä keskenmenossa. Itse odottelin tuulimunatuomiota, mutta kyllä siellä vaan pieni syke nähtiin. Viikkoja 6+1, mikä on kyllä 2-3 päivää pienempi kuin mitä itse laskin minimiajaksi yhdyntöjen perusteella. Mutta kai se silti ihan hyvä on, ainakaan lääkäri oli hyvinkin positiivinen. Nyt sit enää toiset 6 viikkoo sais jännittää ja panikoida, ennen ku päästään sille varmemmalle puolelle. :D laskettu aika ultralaitteen mukaan 4.4. :)
 
Mäkin liityn mukaan, viime su tuli plussa ja nyt viikot 5+0. Neljäs ja viimeinen tulossa, toivottavasti saadaan nyytti syliin! Yksi keskenmeno tokan ja kolmosen välissä on koettu, ja se heittää kyllä pelon varjoa tähänkin odotukseen. Oliko teillä puhetta mihin asti pidätte fb-ryhmää auki? Vielä olis varmaan tulijoita mutta ollaan niin aikaisessa vaiheessa... Itsekin oon siitä kiinnostunut, mutta en taida ennen varhaisultraa ainakaan uskaltaa liittyä.
 

Yhteistyössä