Ivf hoitoja lapsettomille

Tähtitomu Näin mäkin oon koko ajan luullut, että se menee... Mutta aloinpahan oikein ajatuksen kanssa nyt lukea noita papereita ja noin noissa vaan lukee. No, aika näyttää miten se sitten menee, ei auta kun toivoa sujuvaa toimintaa.
 
Mojito ja tarana kumma juttu, meillä oli juuri suunnittelukäynti jossa oli ultra, iskettiin reseptit käteen ja lähetettiin verikokeisiin. Seuraavista menkoista alkaa hoito, jos tilaa on. Sama juttu ekan IVF:n kohdalla. Hassua juoksuttaa kahteen kertaan klinikalla, näköjään systeemit muuttuneet. Naikkarilla siis ollaan hoidossa.
 
Viimeksi muokattu:
Me saatiin siis noi paperit missä lukee noin. Eli ei suoraan ole sanottu että mentäisiin ihan sen ohjeen mukaan. Mutta toivon ja näin mä itsekin luulen että infossa saadaan reseptit ym, koska sanottiin että sillon päätetään onko ivf vai icsi.
 
Mojito ja tarana Mää oon taysissa, mutta meillä suunnittelukäynnillä kans annettiin reseptit käteen ja neuvottiin miten toimitaan sitten kun menkat alkaa. Eli seuraavasta kierrosta alkoi hoito, ja soitin vaan ajan itelleni seuraavaan kontrolliin.

).( Nyt on taas pakko avautua, mutta kertokaa nyt mulle, että oon hullu ja luulosairas! Oon ihan varma että mulla on sen diabeteksen lisäks jo keliakiakin. Maha on aina niinku jumppapallo, ja harvemmin toisesta päästä tulee mitään kiinteetä(anteeks kun jaoin tämän teidän kanssa). Lisäks väsyttää, suun pielessä on haavaumia ym. Sanokaa nyt ettei mulla voi kaikkia maailman tauteja olla, vaikka kyllähän mä sen nyt itsekin tiedän :headwall: Ja jos menisin työterkkarille näistä kysyyn, niin mitä sekin ajattelee kun epäilen ittelläni olevan kahta sairautta samaan aikaan... Piru viä, miksei näitä testata! Tällä stressin määrällä ei varmasti alkio kiinnity!

Muoks: Tähtitomu Onko menkoista tietoo?
 
Viimeksi muokattu:
Taysilainen minäkin olen ja siellä taitaa olla melko eri meininkii kuin naikkarilla. Mitä olen lukenut eri keskusteluista.

Meemir vatsaoireet voi johtua monesta asiasta. Mun mies oli sellainen kaasulaitos ja kuraruutta ettei toista maailmassa ole. Sitten hän alkoi vähähiilariselle ja vatsa on tasaantunut. Ei pieretä, ei tule vetelää. Nyt on pikkuisen lisäillyt leipää takaisin ja ei ole vielä tullut oireita. Siis ei mitään kovaa karppausta vaan vähensi vaaleat hiilarit (huonot hiilarit) pois. Saattaa olla että suolisto on mennyt sekaisin ja tasapaino löytyy takaisin vasta kun ei anna suolistoon sellaista joka ylläpitää tilannetta (hiiva, vaaleat viljatuotteet).
Harkitse.

Täällä eletään kp 15 ja aloitin Primolutit. Toivoen että seuraavat menkat alkaa 8.8. ja sitten alkaakin Zumenon sekä PASsiin valmistautuminen.
 
Meemir, pelkästään jo tuo tressaaminen saa kehon menemään sekasin. Just joku aika sitten luin jostain tosta tressin aiheuttamasta "sairastelusta". Voi olla että joku sairaus puhkeaa kun stressaa mutta myöskin häviää pelkästään sillä että alkaa ottamaan vähän rennommin.
Itekin tulee lueskeltua aina kaiken maaliman tauteja eikä mun niiden perusteella kuuluis olla enää edes hengissä:LOL: Oli diapetesta, kilpirauhasessa häikkää ja kohtusyöpää ja ja ja lukemattomia muita. Melkeenpä mihin vaan sairauteen löytää itsestään yleensä oireet kun tarpeeks miettii.
Enkä nyt siis halua sanoo ettei sulla mitään oo, voihan ihan oikeestikin olla ja kannattaa tutkituttaa jos siltä tuntuu. netistähän saa tilattua noita keliakiatestejäkin jos haluaa ens kotona kattoo.

niin ja menkat alko, no oikeestaan tiistaina vaikka myöhään illalla mutta se nyt saa luvan olla kp1 että pääseen ens viikolla PAS:n ultraan
 
Mä kuuntelin toukokuussa Taysin IVF-hoitajaa, joka puhui verhon takana toiselle naiselle alkioiden istutusmäärästä (hyvä sana valinta!). Taysissa on kaiketi sellainen käytäntö että yleensä laitetaan yksi mutta jos alkiot on heikompia tai toinen hyvä ja toinen heikko niin laitetaan kaksi. Jostain kumman syystä heikompi alkio tukee vahemman kiinnittymistä. Näin hän selitti. Niin ja sitten jos nainen on "iällä" voidaan laittaa kahta hyvääkin alkiota kerralla, kun halutaan maksimoida raskauden mahdollisuus.
 
Nämäpä on taasniitä ikuisia lääkärikohtaisia juttuja. Juurikin viime kerralla oli taas kerran lääkärin kans puhettaa kahden siirrosta. Tähän ei kuitenkaan meidän kohdalla enää suostuta. Kyselin sit just tuota toisen alkion tuukemis juttua ja lääkäri kerto,että sitä on nyt OYS:ssa tuttkittu todella paljon ja huomatu etteei sillä toisella alkiolla ole merkitystä kiinnittymisen onnistumisessa.
Ja tämä kekustelu myöskin käyty TAYS:ssa. Samoin se montaako siirretään on TAYS:ssa lääkärikohtaista, joskin just tuo ikä ja alkioiden laatu vaikuttaa.
Nämä on sit minun kokemuksia asiasta eikä toiaankaann mikään yks ja ainoo tapa toimia.
 
Tähtitomu, justiinsa että ihan toisenlaista juttua sulle. Mutta onhan tää huomattu että käytännöt vaihtelee jopa samassa hoitopaikassa.

Mun puntiopäivänä sain kuunnella kuinka punktiota tekevä lääkäri kommentoi että hänen näkemyksen mukaan mulle oli liian aikaisin määrätty irrotuspiikki ja olisi vielä pitänyt kasvattaa. No kiva. Mutta kai noi on niitä lääkärin parhaita arvauksia, milloin kannattaa mitäkin tehdä. Se vaan ärsyttää että hoitokertoja voi mennä "hukkaan" näiden kokeilujen kanssa.

Sitten kuka lääkäri on seurannut minkäkin tutkimuksen edistymistä ja tuloksia sekä onko itse samaa mieltä tulosten kanssa - kuinka kattavia tai oikeita ne on.

Mutta kyllä mulla on se käsitys että yleisempää on yhden alkion siirto, koska hoitokeinot on kehittyneet sitten vuoden 1978 ensimmäisen ivf-lapsen syntymän ja onnistumisprosentit kasvaneet niin paljon.
 
Taukoilut ja lomailut tekivät tehtävänsä. :) Alkaisi taas arkinen aherrus ja hoitorumba numero kaksi.

Sumuttelut Suprecurilla alkoi lomaillessa ja tänään oli 0-ultra. Munasarjat unuivat. Tosin vasemmanpuoleista munasarjaa ei taas saatu kunnolla näkyviin mutta kystia tai muuta ei pitäisi olla.

Toiseen hoitokierrokseen Gonalin tilalle tuli Menopur 225 UI annostuksella. Muniksia yritetään saada tällä kertaa enemmän ja Menopurilla toivotaan myös saatavan parempia muniksia. Punktio ajoittuu elokuun puoleen väliin.

IVF:än sijaan kokeillaan ICSIä. Toivotaan että alkioita saataisin paremmin kuin viimeksi ja pakkaseenkin jotain... Meillä siis sama tarina kuin anirazilla ja toiveella...kato kävi ensimmäisellä hoitokierroksella. : /
 
Viimeksi muokattu:
...ja listan päivitystä omalta osalta.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta.......Syy
Rachel79..33.......2.ICSI................?
grosjean..31.......2.IVF............... syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF...................?..............PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu.........Selitt.
piu_pau..30..........2.ICSI.............elokuu.........Selitt.
Toive13..35..........2.IVF?................elokuu......Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?............Munajohdinvaurio
Helge..31............2.IVF................syyskuu........PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF.................elokuu
Haikala..25............2.ICSI/1.PAS......?................Endo,2. tuuba tukossa,siittiöt
Tähtitomu..38......2.ICSI/2.PAS........08/13..........PCOS/simpat hitaita+epämuodost.
Maui84..29...........1.IVF................08/2013........Selitt.
Ainox..28....................3.IVF................?..............Selitt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...........Alkiot.....Testipäivä...Syy
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS......1.............7.6.

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....................Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..................29.12.12
idealisti.......................välikierronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI.....................1.2.
Minnie82..31............1.IVF........................29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF.........................3.5.
Ameile..36................3.IVF........................6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.....................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF.......................19.6. ...........Endo

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
Täällä myös heräillään taas hoitojen alkuun. Kesän on ollut hiljaiseloa klinikan kesätauon yms. takia. Meillä on nyt elokuussa 2 ICSI:n eka passi. Meillä tästä toisesta hoidosta saatiin vain kolme alkiota, joista jäljellä pakkasessa yksi toppi ja toinen vähän raasumpi. Toinen hoito siis lähenee loppuaan ja ollaan lähempänä sitä kolmatta...viimeistä hoitoa..se pelottaa kamalasti !:'(

Tsemppiä kaikille ihanille täällä !!:heart: Perehdyn paremmalla aikaa kaikkeen mitä tänne on taukoilun aikana ilmaantunut :)



Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta.......Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... .?
grosjean..31.......2.IVF............... syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF............... ....?..............PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu.........Selitt.
piu_pau..30..........2.ICSI............. elokuu.........Selitt.
Toive13..35..........2.IVF?............. ...elokuu......Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?............Munajohdi nvaurio
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu........PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Haikala..25............2.ICSI/1.PAS......elokuu........Endo,2. tuuba tukossa,siittiöt
Tähtitomu..38......2.ICSI/2.PAS........08/13..........PCOS/simpat hitaita+epämuodost.
Maui84..29...........1.IVF.............. ..08/2013........Selitt.
Ainox..28....................3.IVF...... ..........?..............Selitt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... .....Alkiot.....Testipäivä...Syy
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS......1.............7.6.

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
piupau :wave: tsemppiä toiselle kierrokselle! Hyvin tehty muutoksia, lääkkeet menny uusiksi.

On tää jännää olla taas täs tilanteessa. Kunpa pääsisin kans elokuussa hoitoon, välillä on hyvä olo, välil mieli on niin maassa. Pääsis tästä hermoilusta kun alkais vaa tapahtumaan.

haikala :hug: ymmärrän tunteesi, mäkin kauhistelen kertojen hupenemista. Kuitenkin 6 IVF:n ajan onnistumisprosentti pysyy hyvänä. Meillä mies on rahanmenoa vastaan, ja on munkin semyönnettävä et asuntolaina on maksettava enkä kaurapuurolinjalle ole valmis.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Snipsu, sanoko lääkäri kuinka paksu limakalvo oli?

Ite oon PAS:n menossa ja kp10 limakalvo oli 9,5mm. Nyt on kuitenkin vielä 5 päivää PAS:n aikaa ja mietityttää kerkeekö limakalvo liian paksuksi. Tosin lääkäri ei kyllä mitään ihmeellistä maininnu mut ei muutenkaan kommentoinu mitään enkä itekään tajunnu kysyä oliko hyvä vai mikä.
 
aniraz Mukava kuulla että onnistumisprosentti pysyy kohdillaan noinkin pitkän ajan. Saa taas ihmetellä, että miksi meille suodaan julkisella vain kolme hoitoa, jos prosentti ei kolmen jälkeen edes laske. Mä oon miettiny, että jos kolme hoitoa ei tuota tulosta, niin haluan vielä neljännen hoidon. Rahaa meillä ei oikein ylimääräistä ole, mutta onhan se pankki tässäkin kaupungissa. Mies ei haluis ottaa lainaa tähän asiaan ja kun oli niin vastahakoista edes tähän hoitoon lähtö.

Töissä on taas ahdisteltu, että milloinkas se minä alan pienokaisia tekemään...tekis mieli huutaa niille, että en varmaan koskaan!! Niitten sanat sattuu, tuntuu että kyyneleet tulee silmiin..silti täytyy vain hymyillä ja kertoa, että ehkä joskus.

Snipsu Minä olen myös käynyt tossa tähystyksessä. Mulla on vähän erimallinen kohtu, niin leikkasivat sitä hieman tossa toimenpiteessä.
 
Snipsu, voi myös olla että liianpaksu limakalvo on ihan hyvänlaatuinen. Mulla todettiin 2003, kun PCOS löytyi että samaan aikaan mulla oli liianpaksu limakalvo. Siitä otettiin näytteitä (nipsittiin kohdunseinästä jollain pinsetin tyyppisillä) ja lopulta diagnoosi oli hyperplasia simplex, kohdun limakalvon hyvälaatuinen liikakasvu. Se hoidettiin hormoneilla. Tosin jälkeenpäin,nyt kun mulla on myös endometrioosi diagnosoitu, olen miettinyt että olisiko limakalvo liikakasvu olla sitä jo silloin. Nythän mulla meni toukokuun tuoresiirto ohi sen vuoksi että endo oli aiheuttanut limakalvon kasvulle jotain ja se vuoti jo ulospäin ennen punktiota. Lääkäri puhui jotain että on kasvanut liikaa.

Tähtitomu, miten ne noin pitkän välin pitää, jos limis oli noin hyvä? Vai tekeekö viikonloppu siihen lisäpäiviä?

Mulla alkoi menkat, saattaa olla että huomisen vasta voi laskea kp1:ksi. Mutta nyt siis Zumenonit on otettu esiin ja odotellaan että hanat aukeaa. hui, meidän PAS-kierto on tässä ja nyt.
 
haikala mua ei töissä onneksi ahdistella, en ees tiiä mitä tekisin,, ihan sieltä tuollaiset kyselyt. Mut oltiin häissä, ja siellä oli suurin osa naisista maha pystyssä, mukaanlukien morsian. Oli kyl leuka tippuu maahan, tuntui että olin synnärillä. Ja kellä ei ollut maha pystyssä niin oli vauva sitten tietysti...revi siitä sitten juhlamieltä.
 
Toivounelma Myös täällä PASsi lähteny käyntiin. Perjantaina uä (kp9) ja luultavasti viikonpäästä ollaan jo lähempänä siirtoa,huii!! Minkälainen aikataulu sulla=)?

aniraz Tunnen tuskasi. Tuo kaikki ois helppo ottaa vastaan, jos ois varmuus siitä että joskus saa oman vauvan :hug:

Tietääkö teillä muilla miehen perhe tästä kriisistä? Itse olen miettinyt kertomista...
 
Piu_pau Miten teille perusteltiin tuota ICSIä IVFn tilalle? Tehän ootte kans selittämättömiä. Oon ymmärtänyt, että ICSI tehdään, jos epäillään jotain siittiöpuolen ongelmaa.
Haikala Meillä hoidoista tietää vaan miehen vanhemmat, muut ei. Mä en olis halunut kertoa edes niille, mutta miehen takia suostuin. Ei ne kovin järkyttyneitä olleet, koska miehen veli joutu kans tekemään lasta vuosia ennen kuin onnistui ja muutenkin ovat oppineet elämästä sen, että lapsia ei niin vaan tehdä.

).( Täällä menossa dpo3 eli mun ovulointi on nyt taas normikuosissaan. Polille on aika ens viikolla enkä yhtään tiedä, mitä 2. IVF:n suhteen tekisin. Eli mulla on toiveena saada lisätutkimuksia siitä, onko meidän tilanteen taustalla jokin selvitettävissä oleva syy, jonka tietäminen vois parantaa hoidon onnistumista. Pelkään vaan että ne ei vielä suostu tutkimaan tarkemmin vaan tyrkyttää vaan sitä toista hoitoa. Millään en haluis rääkätä terveitä munasarjoja ja normaalia hormonitoimintaa ilman jotain selitystä tälle lapsettomuudelle.
 
Moi!

Olen lueskellut tätä ketjua jo pidemmän aikaa ja nyt olisi oma tilanne sillä mallilla, että ensimmäinen IVF lähestyy ja haluaisin liittyä mukaan keskusteluun :)

Taustaa: Olemme 32 v. lapseton naimisissa oleva pariskunta, joka on nyt reilun 3 vuoden ajan yrittänyt saada raskautta alulle. Kävimme aluksi yksityisellä puolella hoidoissa, jossa tehtiin kaksi inseminaatiota. Tämän jälkeen siirryttiin julkiselle puolelle, jossa tehtiin vielä 3 inssiä lisää. Meillä vikana minun ovulaatiohäiriöt ja monirakkulaiset munasarjat. Keväällä meidät laitettiin viidennen epäonnistuneen inssin jälkeen IVF-jonoon ja tänään käytiin kuuntelemassa lääkärin mietteitä tulevasta hoidosta. Olen onnistunut pudottamaan painoa 10 kiloa viimeisen puolen vuoden aikana ja nyt kun olen painoindeksiltä taas normaalin rajoissa, näyttäisi myös ovulaatiot palanneen ja kierto tasoittuneen. Lääkäri myös ultrasi minut tänään ja kyllä siellä näytti 15 mm rakkula kasvavan. Tänään kp 14 menossa.

Lääkäri soittaa minulle ensi viikolla ja vahvistaa kummalla kaavalla hoitoa lähdetään tekemään ja päästäänkö hoito aloittamaan jo seuraavista kuukautisista. HÄn ei osannut vielä sanoa, että kumpi olisi meidän tapauksessa nyt parempi hoitomuoto, lyhyt vai pitkä, ja haluaa kysyä kollegoilta mielipidettä. Mutta näillä näkymin 1. IVF ajoittuisi syys-lokakuulle. Pistokset ym. on minulle jo tuttuja, koska jokaisessa inssissä jouduin kasvattamaan munarakkulaa piikeillä ja laittamaan irroituspiikin. Että siltä osin tämä on tuttua puuhaa. Toki se punktio vähän jo jännittää, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Kesän ansiosta tämä puolen vuoden jonotus meni kyllä nopeasti ja nyt olen innolla odottamassa ekan hoitokierroksen alkua.

Täällä monella on tositoimet jo käynnissä tai käynnistymässä. Isot tsempit kaikille!
 
Toive13, mun täytyy nyt kyllä sanoa että en muista sanoiko lääkäri mitään sen kummempia perusteluja tuolle ICSI:lle. Oisko ollut jotain tekemistä hedelmöittymisen kanssa että sillä saatetaan saada joillakin selittämättömillä pariskunnilla parempia hedelmöittymis-/laatutuloksia. Vai onko sitten vain hakuammuntaa lääkärin kokemuksen perusteella...

Menopur vaihdettiin Gonalin/Puregonin tilalle siksi että sillä saadaan hieman parempilaatuisia munasoluja...ja mullahan ei ollut mitään älytöntä määrää folleja. Vain kahdeksan, joista viis hedelmöittyi.

Toivotaan että lääkkeiden vaihto ja hoitomuoto auttaa...
 
Viimeksi muokattu:
Tähtitomu, juu sen mä olenkin nyt oppinut että Luget aloitetaan niin monta päivää ennen kuin alkiolla on ikää.

Eilen soittelin polille ja kerroin että menkat alkoi ja PAS ultraa kiitos. Kätilö sanoi että ultra ajoittuu kp 12-14. Tätä vähän ihmettelin kun lääkäri puhui toukokuussa kp 10:stä. Väliäkö sillä?

Mulla siis ultra on 16.8. ja voisi kuvitella että siirto tapahtuu seuraavan viikon aikana, kunhan kaikki menee toivotusti.

Haikala
kyselit tietääkö miehen perhe. Ei. Miehen perheenjäsenille jos kertoisi, tarkoittaisi se julkista lapsettomuutta. Siellä ei osata pitää asioita omana tietona. Miehen perhe ei tiedä meidän keskenmenoistakaan. Mun perhe tietää, koska ehdittiin edellinen raskaus kertoa mun perheelle.
Me ei tulla kertomaankaan miehen perheelle, koska tosiaan siellä ei asiat pysy pienenpiirin tiedossa. Mua ei haittaisi olla julkisemminkaan lapseton, mutta mies ei tahdo. Joten kunnioitan hänen toivettaan. Mun äiti tietää ja pari mun kaveria. Äitini on vaikea ymmärtää lapsettomuutta ja keskenmenoja, koska itse on raskautunut helposti ja saanut meidät ilman ongelmia - häneltä on välillä tullut töksöjä kommentteja, joita hän ei kyllä ole tarkoittanut pahalla. Kun olen jotain kuitannut takaisin niin on sanonut ettei osannut ajatella. Nämä pari kaveria sitten taas on enemmän tai vähemmän kohtalotovereita, joista on suunnaton henkinen tuki.

Karoliinalle tervetuloa.

Mulla on ristiriitainen olo. Kovin toiveikas että nyt onnistuu ja samalla pelottaa ettei tää kuitenkaan onnistu. Ja vaikka raskautuisin niin kestäisikö sekään raskaus. Päivät tuntuu pitkille kun odottaa että alkiosiirto tulisi, vaikka kohtahan se on. En tahdo ajatella sitä että alkio ei selviäisi sulatuksesta.
 
Toive13, ultrassa käyty ja kysäisin lääkäriltä samalla tuosta ICSI:stä. Eli se tehdään meille ihan kokeilu mielessä kun ollaan selittämättömiä ja edellinen hoito IVF:llä ei tuonut hyvää tulosta.

Jos soluja olisi tullut ekalla hoitokierroksella paljon, olisivat mahdollisesti yrittäneet hedelmöittää puolet soluista IVF:llä ja puolet ICSI:llä. Meidän tapauksessahan soluja oli vähän, joten ne päätettiin hedelmöittää IVF:llä kun spermassakaan ei vikaa ole.

).( Tänään oli tosiaan ultra ja Menopur-annosta nostettiin 300 yksikköön. Seitsemän follia siellä möllötti eli ei mitään älyttömiä määriä, mutta toivotaan että ovat priimaa. :)

Karoliina, tervetuloa!

Toivounelma, voimia tunne myllerrykseen. Ei yhtään ihme että olo on ristiriitainen. Toivotaan kuitenkin että kaikki menisi nappiin.
 
Karoliinalle täältäkin tervetuloa.

piu_pau, onko toi menopur sellanen kynä vai ihan neula/ruiskusysteemi? ajattelin kans seuraavalla piikkikierroksella kysyä josko kokeiltas menopuria jos sillä saatais parempi laatuisia soluja.

toivounelma, meillä on toi ultra yleensä kp11-14, yleensä kp11. Riippuen sit siitä mille päivälle tuo sattuu voi olla kp10. Tais meill olla kerran jopa kp9 jonkun pyhän takia mutta sit piti kuitenkin mennä vielä uusintaan kun ei tuolloin oikein mitään näkyny.
 

Yhteistyössä