**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

Minnah88 minäkin ilmoittauduin aikaisemmin keväällä elokuun lopussa järjestettävään Helsinki City Triathloniin ja nyt olen ajatellut vaihtaa työpaikkaa! Eiköhän näillä tulla raskaaksi :LOL:

Luulen, että ovis oli eilen. Illalla oli sellaset kipuilut. CB:n hymynaamahan ilmesty eilen aamulla, mutta sehän olis saattanut tulla jo su-iltana, vaikka aamulla oli vielä nega. No, toivotaan, että sunnuntai-aamun simpat löytäisivät kohteensa.
Jos vähän saa vielä spekuloida niin viime plussakierrossa tärppäs kp13 ajoitettu yhdyntä ja sunnuntaina oli kp13. Saas nähdä. En taaskaan aseta suuria odotuksia, mutta vähän voi piinailla:)

p.s se mistä tiedän noi sekstailut noin tarkkaan on sen vuoksi, että töidemme takia ollaan suurin osa viikosta eri osoitteissa ja seksiä ei ole niin usein kuin haluaisin. Ja viime tärppikiertoon osui mun työmatka, jota ennen ehdittiin sohasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpä minäkin vielä tänne mukaan, valitettavasti. Aika iso joukko teitä kyllä täällä jo on. Muutamana päivänä olen täällä käynyt lukemassa ja nyt tuntuu sille, että voin liittyä mukaan.

Vielä 2vkoa sitten olin autuaan onnellisena raskaana viikoilla 11+0. Sitten jotain tapahtui. Aloin vuotamaan ja supistelemaan ihan kunnolla. Illan lopulla sitten kaikki mahdollinen tulikin ulos. Olin tietenkin kotona kahden lapsen kanssa ja odottelin vaan miestä töistä kotiin tulevaksi. Sitten kun mies tuli niin sanoin vaan, että turha tästä enää on lähteä kättärille kun kaikki mahdollinen on tullut. Soitin seuraavana päivänä neuvolaan ja kättärille ja sanoivat kummastakin vain, että jos olo muuttuu radikaalisti huonompaan niin sitten kättärille näytille. Muuten voikin olla vaan kotona ja mitään jälkitarkastusta ei enää tehdä jos ei sille ole kerta tarvetta. Vuotoa mulla ei kestänyt kuin 5pvää ja olo oli fyysisesti niin hyvä kuin siinä tilanteessa se voi olla.

Koko raskauden ajan mulla oli fiilis, että nyt siellä massussa on kaksin kappalein niitä pikkuisia ja sanoin miehellekin, että ultrassa sitten nähdään onko
mun tunne oikeassa. Oli jotenkin todella vahva tunne siitä.

No nyt on sitten viikon ajan ollut halut ihan katossa ja ehkäisyä ei olla käytetty tänä aikana. Saa nähdä nyt sitten kauanko seuraavaan tärppiin menee. Tämä keskeytynyt raskaus kun alkoi jo toisesta kierrosta kierukan poiston jälkeen. Yksi lapsi meillä jo on. Jos nyt joskus se toinenkin tulee niin reilu 6 vuotta tulee ikäeroa näille sisaruksille.

Jetta
 
Jetta Pahoitteluni keskenmenosta ja tervetuloa mukaan... :hug: Toivottavasti visiittisi jää kuitenkin lyhyeksi ja samaa toivon meidän kaikkien kohdalla että saatais siirtyä tuonne plussailijoiden puolelle mahdollisimman pian. :hug:

Rosuliina Mulla oli kans eilen ihan hirveet oviskipuilut! Ei oo ikinä ollu tommosia. Olin koiran kanssa lenkillä niin piti aivan pysähtyä välillä kun niin kramppas... : / Ja kotiin päästyä oli pakko heittää Burana 600 huiviin. No ollaan kyllä talleteltu toissapäivänä ja eilen (ja pitää vielä tänäänkin.. "kolmas kerta toden sanoo"), joten toivottavasti nyt vain sitten pieni tarttuisi matkaan mukaan. :heart:

ON Äsken tikutin oviksen niin tuli vain tosi haalea viiva (eilen oli melkein yhtä vahva) että mulle voisi sitten ilmeisesti päivittää dpo 0 ...Eikös se kuitenkin niin ollut että ovisplussapäivä on dpo -1... ja nyt on siis mitä ilmeisimmin dpo 0...? (vitsi kun en ikinä muista tätä) ...Nyt vaan tosiaan sormet ja varpaatkin ristissä että tämä on se kierto mulle. :heart: Ja eikun jännäilemään... :popcorn:

Muoks! Selasin listaukseen, niin kyllä olen ymmärtänyt oikein, nyt on mulla siis dpo 0. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 23.7.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 16/30-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 15/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 34/28-37
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13____________________KP 46/25-32
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 9/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 13/30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP ?/?
kukkurukuu___24v____KKM 12/12, KM 6/13____________KP 9/30
Fujin___24v____KKM 3/13__________________________KP 16/?
ralliruutu____24v___KM (TM) 5/13, KEM 6/13__________KP 27/28-29

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 8/28-32
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 12/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 3/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 3/28

HAAVEISSA KOLMAS

Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 13/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 33/28
Kettula____28v________KM 5/13_____________________KP 6/25-32
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 5/?
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 24/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 20/28-30
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 8/28-35

HAAVEISSA KAHDEKSAS

PiipaKaa____38v_____KKM 6/13________________________KP 22/?

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Minnah88 dpo 10
Fujin dpo 1
Mariah33 dpo 0
Rosuliina dpo 0


TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Markke
Jetta


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Me täällä vaan kovasti kuivaharjoitellaan tulevaa ovista varten (ettei ihan tehtailuksi menis). Huomenna matkataan takas kotiin mutta loma jatkuu vielä muutaman päivän. Pääsen sieltä paremmin taas kirjoittelemaankin.

Plussataanko kaikki tästä/seuraavasta kierrosta, naiset? :) Joooo? JOOOOOOOO!
 
Sisko saa helmikuussa vauvan. Luonnollisesti oon todella iloinen sisareni puolesta, mutta siitä huolimatta pillitin aivan tajuttomasti kun uutinen kantautui omaan puhelimeen. Hyvällä tuurilla meillä on lapsilla parin kuukauden ikäero, huonolla tuurilla musta tulee katkera ja mahoksi luokiteltava nainen, josta sukulaiset kuiskuttelee selän takana.

Varmaan arvaatte, että aika vähän naurattaa tällä hetkellä ne "Hehheh, meillä tullaan raskaaksi kun vaan pesen omat alkkarit miehen kalsareiden kanssa samassa koneellisessä hehheh" / "Noo, onhan tässä ikää jo 78, enkä ajatellut että enää tärppäisi, mutta ohhoh sentään!" / "Oon kuustoista ja en oikein osaa päättää pitäisinkö tän vauvan, koska ens viikonloppuna on sikahyvät bileet ja tarjolla ilmasta viinaa whoop!" -tyypit.

Luulin jo hetkellisesti, että mun feng shui ja tyyneys ja kaikki on löytäneet tasapainon, mutta miksi me odotetaan vielä? Siis mitä järkeä tässä kaikessa on? Pakko ruveta dokaamaan, tupakoimaan kuin korsteeni, jäädä työttömäksi ja käyttää ehkäisyä. Ja pestä niitä saatanan kalsareita niin maan perkeleesti. Sitten varmaan napsahtaa. (Ei sillä että mun sisko jois, polttais tai mitään muutakaan. Oon vaan surkea yksilö ja kadehdin toisen omaa ihan niinkuin se olis multa itseltäni pois.)
 
Tänne on niin kiva tulla kattoo teidän kuulumisia, vaikka ne ois huonoja tai hyviä (mielummin kyl niit hyvii tykkää lueskella). Huomaa että muutkin käy samoi ajatuksii läpi. Mulla on ollu nyt nää viimiset viikot aivan järkyttäviä! Tää ahdistuksen määrä ja suru.. Koska tää oikee helpottaa???

Eilen syntyi kaverin esikoinen, ja tulipa se pikkuprinssikin maailmaan ja meidän nyytin laskettu aika olis ollu samana päivänä. Jos siis eka ei ois menny kesken niin ehkä meidänki pikkunen ois syntyny eilen.. Itkettää, raivostuttaa, tuntuu todella epäreilulta ja mä en vaan kestä... Tuntuu että ainoo joka pitää mut jotenki järjissää on toi rakkauspakkaus.

Sitte nää tunteet, kaverit sanoo että ole vahva, tarviiko mun muka olla vahva? Eiks saa nyt rypee tääl pohjamudis? Miks mun pitäis olla vahva? Mä menetin kolme lasta, mulle ne on lapsia. Ja parasta on ku yks kaveri sano että tietää miltä musta tuntuu, ei voi millään tietää ku ei ole yhtään keskenmenoo saanu. Tuntuu ettei haluu ees nähdä ketää ku kukaa niistä ei ymmärrä kuin helvetin musertavaa tää kaikki on! Ei jaksa kuunnella niit "kyl se siitä, kyl se vielä sielt tulee, kyl se onnistuu, teil on aikaa...." MIKÄ SEN TAKAA ETTÄ ONNISTUU! :mad: Ei noi lohduta, noi vaa vituttaa!

Niin ja mä oon ny vuotanu kk putkeen, kävin lääkärissäki ton vuodon takia. Mullaha keskenmeno vuoto kesti 2 viikkoo, sit menkat alko siit kahen viiikon päästä ja siitä se vuoto on nyt jatkunu tähä päivää asti. Gyne tutki ja ultras, kohdus oli joku sentin mötikkä joka ilmeisesti vuotaa, ei suositellu kaavintaa, enkä ois halunnu mennäkään, nyt on menkat menossa (pilleri liuskan söin loppuun niin sanon nyt menkoiks tät viikkoo :D) Ja nyt jos se vuoto ei lopu niin pakko varmaan mennä sinne kaavintaa. Tääki rupee olee aika turhauttavaa. Vuotoo vuotoo vuotoo vuotoo :stick: Perskule!

Verppu kiittää ja kumartaa avautumisesta! :D
 
Fujin, verppu ja muutkin "avautuneet"..Täällä saa purkaa pahaa oloaan niin paljon ku jaksaa! Halauksia! :hug: :hug: Itse ihan samoja fiiliksiä käyn läpi joka päivä..en vaan jaksa ees kirjottaa niistä enää. Miehelle vaan itken ja valitan ja murjotan ja ja ja..Mistähän sitä sais iloa tähän elämään?! :(
 
Moikka, menkat jatkuu... Tylsää sinänsä, toivoisin että pääsisi jo pupuilemaan, ja testaamaan että koska se ovis voisi olla, ja saisi sen ovisplussan. :)

Mä oon samoilla linjoilla että tässä kuussa mahdollisimman moni plussaa toivottavasti.

Nyt meen laittamaan pyykit kuivumaan. :)

Sanna-M kp 5/?
 
Täällä kroppa edelleen sekaisin kuin seinäkello, o-kipuja vklna ja nyt taas juilinut kaksi päivää. Ja kohta alkaa varmaan menkkoja enteilevä tiputteluvuoto. Eli fiilikset aika alhaiset.

Mä olen kanssa sitä mieltä, ettei voi tietää, miltä km tuntuu, ennen kuin sen kokee itse. Itsellä onneksi vain yksi kkm ja varhaisilla vkoilla, mutta kylläpä vieläkin tulee tippa linssiin, jos annan itseni asiaa ajatella, siitä puhumattakaan, et jos uskaltaisin miettiä, millä vkolla nyt olisi jos..

Jaksamista kaikille ja ennen kaikkea paljon plussa-onnea, vaivun taas viikoksi nettipimentoon ja palailen kutsumaton naisvieras kintereillä
 
Keskiviikko 24.7.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 17/30-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 16/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 35/28-37
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13____________________KP 47/25-32
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 10/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 14/30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP ?/?
kukkurukuu___24v____KKM 12/12, KM 6/13____________KP 10/30
Fujin___24v____KKM 3/13__________________________KP 17/?
ralliruutu____24v___KM (TM) 5/13, KEM 6/13__________KP 28/28-29

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 9/28-32
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 13/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 4/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 4/28

HAAVEISSA KOLMAS

Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 14/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 34/28
Kettula____28v________KM 5/13_____________________KP 7/25-32
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 6/?
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 25/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 21/28-30
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 9/28-35

HAAVEISSA KAHDEKSAS

PiipaKaa____38v_____KKM 6/13________________________KP 23/?

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Minnah88 dpo 11
Fujin dpo 2
Mariah33 dpo 1
Rosuliina dpo 1


TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Markke
Jetta


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Kävin tänään Kättärillä (5. pv kkm:sta) ja jee, oli tyhjentynyt itsekseen! Kuulemma jokin pieni 15mm:n hyytymä vielä näkyi, mutta uskoi sen tulevan viimeistään menkkojen aikana sitten ulos. Sen takia suosittelikin tässä tapauksessa odottamaan ne menkat ennen uutta yritystä. Kyllä helpotti! Mä niin pelkäsin joutuvani kaavintaan ja tulehdusta jajaja (voihan se toki vieläkin olla edessä).

Vaikka harmittaakin odotella, kun tuntuu että aikaa menee vain hukkaan koko ajan..miten niin malttamaton.. Yksi syy on, että oon menossa takasin töihin syyskuussa ja olin innoissani, ettei tarvitse olla kuin muutama kuukausi siellä (ei yhtään motivaatiota ja työpaikan olosuhteet tällä hetkellä ihan hanurista), mutta nyt joutuukin olemaan ties kuin kauan...
Vuoto on jo aika niukkaa. Arveli menkkojen alkavan 4-6 viikon sisällä. Oli muuten harvinaisen mukava lääkärikin, kyseli vointia jne.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tuntui lohduttavalle lukea Fujin ja verppun tekstit, koska niihin on aika helppo samaistua juuri nyt. Tulee tunne, että ehkä tämä mun olotila sittenkin on ihan "normaali" tähän tilanteeseen nähden. Lähipiirissä ei ole ketään joka olisi saman kokenut niin vaikea jakaa tuntojaan juuri nyt. Onneksi muutaman kaverin kanssa asiasta keskustelin ja helpotti kyllä kummasti oloa juuri silloin.

Miten muiden lähipiiri on ottanut asian, vai oletteko kertoneet tapahtuneesta?

Olen aika pöyristynyt nimittäin oman äitini käytökseen. Meillä nyt ei muutenkaan ole kovin läheiset välit, mutta nyt kyllä oli pohjanoteeraus. Soitin äidilleni päivä keskenmenon jälkeen ja hän vain totesi mulle, että ihan alussahan voi tapahtua mitä vaan ja sä oot nuori niin kerkeet vielä. Ei mitään pahoitteluja tai kysymystä kuinka nyt voit. Hän ei ole sen jälkeen edes soittanut ja kysellyt vointia tai mitään muutakaan. Koitin hälle puhelimessa silloin selittää, että viikkojakin oli jo noin paljon niin kyllä tää nyt tuntuu kohtuu pahalle ja aika korkeelta tässä nyt tipahdettiin. Hän vaan hoki mulle, että sä oot niin nuori kerkeet vielä. En nyt kovin nuori omasta mielestäni ole kun 29 mittarissa kuitenkin jo. Ja millä tavalla se mun oloa helpottais vaikka nuori olisinkin.

eltsu81 ihana kuulla et kaikki hyvin sulla.

Jetta
 
Mun lähipiiri on ihan mukavasti suhtautunut. Äiti kanssa möläytti jotain, että nyt vaan unohdat heti koko asian ja olet ajattelematta sitä..sanoin kyllä, että todellakin aion nyt surea, ettei jää kaikki mieleen kummittelemaan. Polilla hoitaja yritti lohduttaa, että onneksi meni näin alussa kesken..nojoo, onhan se toki myöhemmässä vaiheessa huomattavasti ikävämpää - ihan se km:n hoitokin - mutta kyllä rv 11+1 oli mielestäni ihan tarpeeksi pitkällä jo..

Jostain sivulta bongasin tällaisen litanian, mitä km:n kokeneelle ei kannata sanoa:
"No sehän oli vasta niin alussa"
"Eihän se edes ollut vauva vielä tossa vaiheessa"
"Sehän oli vaan pari solua noin aikasessa vaiheessa"
"Te ootte vielä nuoria, onhan teillä aikaa yrittää uudelleen"
"Parempihan se oli nyt kuin myöhemmin"
"Kyllä luonto poistaa vialliset"
"Teidän aika ei ollut vielä saada lapsia"
"Kyllä te vielä saatte tällasen koliikkivauvan itekin - haluutsä tän lainaksi pariks päiväksi?"
"Kyllä sulla nyt jo pitäis olla parempi olo"
"Kyllä mä tiedän miltä susta tuntuu" (silloin jos et ole itse vastaavaa kokenut)
"Kyllä se siitä nopeesti ohi menee"
"Älä itke"
"Aika parantaa"
"Se oli Jumalan tahto"
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Täällä on Uuusia tullut, Tervetul.oa, mutta myös pahoittelut tänne joutumisesta :hug:

mitä sanoa keskenmenon kokeneelle tää on aihe, jota en itsekkään tiedä miten vastaisin, vaikka keskenmenon olenkin kokenut. Ei ainakaan kiukuspäissään, että oot varmaan onnellinen ku niin kävi (Jep, oman ukon suusta...). Siinä valitettavasti meni yksi vaatekappale ukolta roskiin, kun mä suutuin niin pahasti, etten ikänä ole suuttunut.

Mutta noin muutoin, mua itseäni on helpottanut se, että oon saanut puhua ihan kaunistelematta miten kertakaikkisen skitsofreeninen fiilis mulla on ollut. Musta on ollut ihana, että mä oon saanut viljellä mustaahuumoria ja ihmiset on uskaltaneet osallistua siihen, tai saannut itkupotkuraivaroida jne. Loukkavinta on ehkä ollut se, että ei olla sanottu mitään, ei sitten yhtään mitään.

Apua, mun piti kommentoida vaikka ja mitä viellä, mutta sämpylätaikina vaatii ny huomiota multa sekä moni muu juttu, joten pikaisesti omanapaisesti kerron, että olen aloittanut tupakanpolton vähentämisen ihan radikaalisti :) ja tarkotus (ihanne) olis, että se olis nollassa ennen plussaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33 ja Niwhai
Ootteko ikinä miettiny, että mitä teille pitäis sanoo, kun olette kokeneet keskenmenon, että se olisi lohduttavasti sanottu?
Itse mietin ennen kun koin omat keskenmenoni, että no mitä ihmettä sen kokeneelle voi sanoa, kun lista on loppumaton mitä ei saa sanoa, ja hiljaakaan ei saisi olla.. "Onneksi" en ole joutunut vielä lohduttamaan saman kokenutta, mutta pelkään sitä päivää tosissani.
Itse ainakin koin lohtua siitä, että meillä on vielä aikaa lapsien tekoon, ja joku syyhän oli että raskaus keskeytyi.
Onko minussa jotain vikaa kun haluan kuulla, että lapsi ei ollut valmis maailmaan, tai että onneksi olemme nuoria, että voimme yrittää vielä? Suurin lohtu kuitenkin tuli äidiltäni, kun hän kertoi ensimmäistä kertaa minulle, miltä tuntui menettää isoveljeni, kun syntyi ennen vko 30, vuonna 85. Ikinä ei aiemmin meille asiasta kerrottu, vaikka yritin hienovaraisesti sitä kyselläkkin joskus. Oli ihanaa tajuta, että kaiken sen jälkeen äitinikin sai kolme tervettä ihanaa lasta, ja elämä on jatkunut kaikesta huolimatta. Onko ne sanat niinkään tärkeitä, vaan se tunne, että joku yrittää tosissaan lohduttaa ja auttaa??

).( Negaa testailtu. Ärsyttää tosissaan kun ei ole dpo:ista mitään käsitystäk, tai olenko ovuloinut yleensäkään tässä kierrossa, kun kunnon viivoja en testiin saanut. :/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
No en mä ole miettinyt että mitä pitäisi sanoa,mutta se ärsyttää että ihmiset sanoo: "No tehän ootte nuoria vielä" Tuo on ollut kaikista ärsyttävin kommentti koko keskenmenossa. Taas on ollut paljon niitä ihmisiä jotka on vaan halannut ja ei sanonut mitään, se halaus on parempi kuin tuhat sanaa :) Nyt oon jo pikku hiljaa päässyt asian yli ja jos tulen uudelleen raskaaksi, en heti uskalla edes iloita raskaudesta.

Kävin ostamassa apteekista lady vita mama vitamiineja, niitä otetaan 3 päivässä ja niissä näkyis olevan enemmän foolihappoa kuin multivitan raskausvitamiineissa. Joten toivon raskautuvani tässä kierrossa. :)

Sanna-M kp 6/?
 
Minussa täytyy sitten olla jotakin todella pielessä, kun en ottanut sitä niin raskaasti.
Kyllä minuakin rauhoitti ajatus, että ollaan nuoria vielä ja kyllä siinä oli jotain vialla, kun ei jaksanut kasvaa.. Toki ajatuksia tulee, että oonko sitten tehny jotain väärin vai onko meillä vain niin paskoja sukusoluja, ettei terveenä lähtenyt kehittymään.. No joo..
Kyllähän tuo ärsytti, kun äitini toisti tuota "ootte vielä nuoria" varmaan 5 kertaa:rolleyes: Mutta ajattelen siis nuin myös itsekin. Siskoni on saanut keskenmenon samoilla viikoilla ja hänellä oli samanlainen suhtautuminen siihen, vaikka kyllähän se myös turhauttaa ja tuntuu, että aikaa tosiaan menee vain hukkaan kun ei onnistunutkaan.. Anoppikin yllätyksekseni avautui minulle ja kertoi, että oli aikanaan, ennen miestäni ja hänen isosiskoaan, kokenut tuulimunaraskauden.
Minusta hyvien ystävien kommentit asiaan ovat aina hyväntahtoisia, joten turha niistä on kääntää mitään negatiivisia ajatuksia.. Onneksi sieltä ei ole kuitenkaan tullut nuita perinteisiä, vaan ennemminkin yksi harmitteli ja kysyi meidän vointia ja ajatuksia asiaa kohtaan. Minunkin on vaikea sanoa asiaan harmitteluja kummempaa, vaikka olen myös kokenut sen..
Ja vaikka otan asian näin ulospäin lunkisti ja toitotan sen olleen nyt vain tarkoitettu, uusi raskaus on varmasti kieltämättä tosikko paikka ja kaikkea mietin 'sitten jos' -ajatuksella.
 
Tuohon omaan suhtautumiseen vaikuttaa varmasti niin moni henkilökohtainen asia..esim. kuinka mones keskenmeno, onko aiempia lapsia, kuinka "helposti" on raskautunut, onko ollut lapsettomuutta jne jne.
Jokaisella on oikeus surra ja tuntea juuri niinkuin parhaakseen näkee <3

Ja on minullakin sellainen "tästä kyllä selvitään"-asenne, mutta en silti halua enää ikinä kokea tätä uudelleen ja aivan varmasti keskenmenot voi katkeroittaa ihmistä siinä missä esim. lapsettomuuskin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Julkisen puolen perhesuunnitteluneuvolassa käyty "esikartoituslääkärikäynnillä". Tästä sitten laittavat tarvittaessa eteenpäin itse hoitoihin. Nuori lääkäri laittoi verikokeisiin, siellä katsotaan mm. hyytymistekijät. Harvemminhan tuolta syytä km:in löytyy, mutta onpahan nekin tsekattu. Käytiin tilanteeni ja yksityisen puolen hoitohistoria läpi ja tulosten tultua katsotaan jatkoa. Toivon mukaan pääsen siitä sitten gynepuolelle itse hoitoihin. Kovasti tsemppasi jatkamaan yritystä ja loi uskoa että tälläkin km-historialla vielä on hyvä mahdollisuus onnistuneeseen raskauteen. Nyt vaan odotellaan tuloksia ja jatketaan yritystä, ehkäpä se tästä. Ovisplussaa sain tänään ja eilen joten oiskohan ovis sitten tänään. Tuskasia nämä välipäivät.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Tervetuloa uudet ja pahoittelut keskenmenosta :hug:

On: Täälä taas ongelmia oviksen metsästyksen kanssa, eilen oli kyllä halut sen verran korkeella, että uskon oviksen ehkä olleen silloin :D tässä vielä kuvaa testeistä fLSmyQ - Image - Aijaa.com , ylhäältä alas siis pv 22, pv 23, pv 24 iltapv, pv 24 ilta ja alin tän aamunen vielä märkänä :) mikähän noista olis ovis +? Vai onko vasta tulossa ? :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kestä! Kp37, ja tänään sain selkeän ovisplussan testiin! Voi perkeleen perkele, miten tää kierto venyy nyt..
Minulle siis vois päivittää toivottavasti tällä kertaa oikean oviksen, eli tänään dpo-1, ja jännäpäiväksi vaikka 5.8
HUOH! :attn:

Muoks: ja r- testiin sain myös punaisen haamulaisen.. Onko se nyt oviksen takia, vai olisko o-testi plussaa alkaneen raskauden takia.. Jaapa. Sen näkee parin päivän päästä, kun testaa uudelleen :kieh:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä