Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Kikkakolmas Hienoa että sait selvyyden tilanteeseesi.

Minulla on vihdoin näyttänyt raskaustesti negaa ja ovistesti plussaa. Ihanan kamalaa taas päästä piinailemaan.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat @Palleroita itsensä alttiiksi asettamisesta. Välillä pitää oikein muistuttaa itseään siitä, että täytyy vain uskaltaa elää, kun voimia on.

Tsemppiä piinailuun @Marjusk!
Oliko muita samassa vaiheessa olevia? Minäkin voisin testata siinä 21. päivä tietämissä.
 
Täällä kanssa piinaillaan, nyt dpo 9. Ajattelin myös testata vasta 21. päivän tienoilla, jos malttaa niin pitkään eikä menkkoja näy :cautious: Silloin olisi jo menkat pari päivää myöhässä, jos ovis oli silloin kuin luulen, ainakin vahva ovisplussa silloin saatu testiin.

@Marjusk Voi harmi, että ne menkat saapui eikä tärppiä tullut :( onneksi löysit jotain positiivistakin, se on toki aina plussaa kun kierto ei venähdä.
 
@Ninnu118 Ihanaa!! :love: Onnea plussasta! :love:Oliko sulla jotain oireita ennen plussaa? :rolleyes:
Lämmöt on ollut kohollaan, siitä mä vähän toiveikkain mielin ja rintoja juilii kovastikkin välillä vaikka imetän edelleen kuopusta. Ja muutamana päivänä ollut tosi kovat repäisykivut noustessa pystyyn sekä palelee . Tosin välillä niin kuume, että hiki lentää . Mä voin kyllä laittaa mun lämpökartan jos jotain kiinnostaa noi lämpöhommat. :)
 
Onnea Ninnu118! Ihana juttu!

Mä oon täällä taustaillut ja seuraillut keskustelua. Mulla tänään dpo6. Odottelen menkkoja kyllä alkavaksi jo viimeistään torstaina dpo10, koska mulla on edeltävästi ollut lyhyttä luteaalivaihetta. Tää on nyt vasta km-kierto eikä ekoja menkkoja oo vielä tullut, niin toisaalta ne menkat voi tulla nyt miten sattuu :D Mutta jos menkkoja ei näy, testaan ekan kerran malttamattomana varmaan torstaina. On kyllä jotenkin tosi turpea olo vatsassa, sellainen et menkat alkais parin päivän sisällä.
 
Ihanaa @Ninnu118 :love: se tunne, kun testiin alkaa piirtyä toinen viiva on jotain niin ihanaa :barefoot: Toivottavasti vielä itsekin saisin tuntea sen :rolleyes:
Nyt vaan mahdollisimman levollisella mielellä eteenpäin :love:

Itselläni taitaa tosiaan olla ovis eilen tai toissapäivänä. Eli siirtyi flunssan takia hieman. En tikuttanut tässä kierrossa, joten nyt mennään omien tuntemusten mukaan. Ja ne on yleensä niin vähäisiä, että aikamoista arvuuttelua tää on.
Mutta ainakin on miehen kanssa oltu viime päivinä aktiivisia, jos se nyt tässä oli.
 
@Maya123 I feel you! Mullakin pitkä kierto 32 pv niin kyllä se tuntuu ikuisuudelta. Varsinkin, jos odottaa jotain.

@jammaillen Moni on kyllä pamahtanut paksuksi heti km jälkeenkin (y)

@em85 Ihan hirveesti plussa tärppiä !!

Mä oon nyt päättänyt, etten enempää seuraa lämpöjä ( tänään tyhmä otin ja heti hirvee huolestuminen, kun ei näyttäny heti korkeaa. Sanotaan, pidä se kuumemittari suussa jonkun aikaa ennenkuin mittaat ) etten tuu hermoraunioksi . Ressaamatta ym. Helpompi muuten sanottu kuin tehty! Nyt kuumemittari pois tyynyn alta ja äkkiä!
 
Täältä taustalukijana odottelen menkkoja. Tänään piti alkaa, mutta ei oo näkynyt. Nyt on pitäytynyt niin että dpo14 (ois tänään) tai dpo15 alkaisi (ois huomenna). Ovis oli uv, joka hyödynnettiin kyllä todella hyvin ja useasti päivän aikana. No, vähän on kyllä toiveet korkealla kun ei ole ollut mitään kramppejakaan mitä on tullut keskenmenon jälkeen jo ennen menkkoja. Mutta josko nyt ei kovin pilviin nousisi. Oireilua ei kyllä oo pahemmin raskauteenkaan päin (paitsi valkkari, hento pahoinvointimainen olo ruokailun jälkeen ja turvotus).. Pari testiä oon tehnyt, mutta tuotos on ollut melko liru ja lyhyt pidätys, joten ei oo testien puolesta suurta odotusta.
Pahoittelut kun näin omanapailen, mutta kyllä taas hämmentää ja ajatukset pyörii kehää..
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
@Nonsk pidetään sulle peukkuja!!
Mä oisin tänään tehnyt vikan rt, mutta se oli digi ja näytti ettei toimi, tein siitä reklamaation. Mutta ehkä mä uskon sen edellisen perusteella. En ala kyllä ostamaan enää yhtään testiä vaan nyt luotan tähän!
 
Paljon onnea plussista @Ninnu118 ja @Helmiina90 :love::love::love:

On: Kp12 ja aika matelee. Ovismaisia tuntemuksia ollu pari päivää, eilen tein ovistestin joka ei ollut lähelläkään plussaa vielä, no pissakin oli aika laimee mistä testasin vaikka pidättelyä useampi tunti, koska olin käynyt salilla treenaamassa ja vettä kului:D
Toiveet ei jotenkin oo kovinkaan korkealla ja usko onnistumiseen on nollilla. Viikonloppuna tuli vuosi siitä kun jätin pillerit pois ja tässä välissä on tapahtunut vaikka ja mitä.
 
Paljon onnea plussista @Ninnu118 ja @Helmiina90 :love::love::love:

On: Kp12 ja aika matelee. Ovismaisia tuntemuksia ollu pari päivää, eilen tein ovistestin joka ei ollut lähelläkään plussaa vielä, no pissakin oli aika laimee mistä testasin vaikka pidättelyä useampi tunti, koska olin käynyt salilla treenaamassa ja vettä kului:D
Toiveet ei jotenkin oo kovinkaan korkealla ja usko onnistumiseen on nollilla. Viikonloppuna tuli vuosi siitä kun jätin pillerit pois ja tässä välissä on tapahtunut vaikka ja mitä.
Ootko käynyt ultrassa ovulaation oletettuihin aikoihin. Mulla keskenmenon jälkeen lapsettomuuden syy oli varmaan lähes 100% kohdun limakalvon ohuus kkm jälkeen (epäonnistunut lääkkeellinen +hyperoskopia) johon en saanut mitään apua julkisella puolella. Yksityisellä sanottiin kahden kierron jälkeen jo et ei oo normaalia ja vaatii lääkityksen. Ja nyt eka kierto siis letrozol+progynova+pregnyl ja varovainen plussa <3
 
Varovaiset onnittelut @Helmiina90 :love: itellä ainakin silloinkun pregnyl on ollut käytössä niin jo 10-11pv sen pistämisestä testi näytti tosi hailakkaa. Joten kyllä mäkin uskoisin, että sun olis jo ihan oikea plussa (y)

@Päppyrä kyllähän tuo alkaa painaan mieltä kun aikaa kuluu :( Toivotaan, että teillekin plussa pian tulisi, uskon etttä tuo sinun hyvin alkanut elämäntapamuutos vaikuttaa kyllä positiivisesti tähän asiaan (y)

Sitten ovulaatio juttuja..
Mistä te erotatte sen ovulaatio liman kaikesta muusta limasta ja miehen eritteistä :sick: (n)
Siis kun ite oon aika kuiva aina, mutta nyt on ollu monta päivää nippailua oikealla ja vasemmalla. Ja jonkun verran erilaisia vuotoja (n) :D ja pohdin, että mistä näistä tietää mikä on mitäkin..
 
Varovaiset onnittelut @Helmiina90 :love: itellä ainakin silloinkun pregnyl on ollut käytössä niin jo 10-11pv sen pistämisestä testi näytti tosi hailakkaa. Joten kyllä mäkin uskoisin, että sun olis jo ihan oikea plussa (y)

@Päppyrä kyllähän tuo alkaa painaan mieltä kun aikaa kuluu :( Toivotaan, että teillekin plussa pian tulisi, uskon etttä tuo sinun hyvin alkanut elämäntapamuutos vaikuttaa kyllä positiivisesti tähän asiaan (y)Sitten ovulaatio juttuja..
Mistä te erotatte sen ovulaatio liman kaikesta muusta limasta ja miehen eritteistä :sick: (n)
Siis kun ite oon aika kuiva aina, mutta nyt on ollu monta päivää nippailua oikealla ja vasemmalla. Ja jonkun verran erilaisia vuotoja (n) :D ja pohdin, että mistä näistä tietää mikä on mitäkin..
Ja viiva on vahvistunut parissa päivässä todella paljon...

Ovulaatiota: mulla ovulaatio oireet oli nyt keskenmenon jälkeen ihan hurjat...limaa oli ihan kamalasti, vihlonta hirveetä...kurkku kipee ja oksetti. Tätä siis jatkui tän 5kk noin. Ja silti kroppa ei toiminut...julkisella sanottiin et hyvä folliikkeli on ja yms mut yksityisellä taas heti sanottiin että ei oo normaalia et folli oli jo esim kp 10 yli 20mm ja kohdun limakalvo vain 3,6mm ja lisäksi toinen munasarja näytti samaan aikaan helminauhamaiselta ja toisella puolella oli aina kiertoon nähden jo liian suuri folli... Eli vaikka ovulaatio periaatteessa tapahtui niin ei se silti ollut niinkuin piti...
 
@Helmiina90 Oi, onnea!! Kyllä toi ihan plussa plussa on! Mahtavaa!

Mua väsyttää ihan sikana nyt, sekä palelu kuuma kylmä kombo ihan hirveä. Tissitkin sattuu, mutta siis ihanaa! Ei pitäis valittaa yhtään!!

@em85 Miehen lima on ei venyvää ja sellasta sotkevaa. Tai niin mä ainakin sen tulkinnut, koska ovulaatio lima ainakin mulla ollut tosi venyvää kirkasta. Mä katoin mun merkintöjä, että mulla oli ovulaatio limaa useampana pv ennen tapahtunutta ovulaatiota ja sitten limat loppu ja vasta sitten tuli ovulaatio (n) Mä en nyt noihin limoihin luottanut ollenkaan vaan lämpöihin. Ja jos oisin luottanut, niin ei ois kyllä osunu kohilleen
 
Onkohan meillä uusi ketju jossain vai tällä jatketaan 2019 kuumeilua?

Itse kävin gynellä km jälkeen jatkuneiden todella runsaiden menkkojen ja -kipujen vuoksi. Sain Caprilon kuurin avuksi. Vastaanotolla gyne ultrasi ja kertoi limakalvon olevan ohut, mutta kaikki muu priimaa. Silloin oli n. 8 pvää ovulaatiosta. Rinnat oli arat ja luulin jo tuntevani raskausoireira...eipä mitään ja menkathan tuli ajallaan ja pari päivää ennen niitä loppui rintojen arkuus ym oireet. Pettymys oli suuri! Km jälkeen nää on jo kolmannet menkat, oon kärsimätön kun ei tärppää. Plussa tuli kuitenkin ehkäisyn poisjättämisen jälkeen toisessa kierrossa. Lueskelin, että jollain muulla oli lapsettomuuden syynä tuo ohut limakalvo? Mietin vaikeuttaako se nyt mun tilannettakin...
Ovuloin säännöllisesti, käytössä oli testit kahdessa edellisessä kierrossa, viimeksi sen tunsinkin selvästi. Miehen kanssa sänkypuuhat maistuu muutenkin joka toinen/päivittäin, et sillä sarallakin pitäs homma olla kunnossa.
Gyne kirjoitti mulle myös toisen lääkkeen, jota otetaan kp15 eteenpäin juurikin apuna hirviömenkkavuotoihin. Ja tämä kuulemma saattaa jopa edesauttaa raskautumista. En nyt tietenkään muista mikä nimeltään mut jos tunnistat niin onko siitä kokemuksia??
 
Kiitos @Helmiina90 ja @Ninnu118 vastauksista. Vaikeehan näitä on arvioida pelkkien limojen perusteella.. ja eipä tuolla niin väliä sinäänsä oo. Tässä on kyllä oltu aktiivisia viimesen viikon ajan joko joka toinen tai joka päivä.

@Nonsk tsemppiä uuteen kiertoon. Noi menkkojen ekat päivät on aina tosi masentavia. Mutta jotenkin sitä aina sitten kuukautisten loputtua taas on uudella tarmolla odottamassa sitä ovulaation aikaa ja sittten loppu kiertoa ja sen tuomaa tulosta :whistle:

@M4rianne77 tuleppa kertomaan mitä lääkkeitä nw oli, kun olet ne apteekista hakenut. Eikös tuohon ohueen limakalvoon ollut joku luomu/koti keino millä sitä voisi paksuuntaa (n)
En kyllä yhtään muista mikä :whistle:
Muistatko paljonko paksuus oli? Ite en oo koskaan käyny ultrassa oviksen jälkeen. Muistelisin, että oviksen aikaan / ennen ovista olis hyvä olla 8-10mm paksuus,mieluummin lähempänä 10.
Ja ohueenkin voi kiinnittyä. Limakalvon pitää olla joku kolmiuloitteinen / jotain kerroksia (n):whistle: On jokunen vuosi aikaa omista hoidoista, ei ihan päällimmäisenä enää kaikki tiedot :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä