Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Emppuelkku @Noups Meillä myös tosi sama tilanne. Meillä tuli juuri nyt elokuun alussa vuosi yritystä täyteen ja esikoista yritetään. Keskenmennyt raskaus alkoi yk 8. Nyt menossa yk 4 keskenmenon jälkeen. Menkat alkoi tiistaina. Kierrot on pidentyneet parilla päivällä keskenmenon jälkeen.

Vuosi sitten ajatteli, että tässä kohtaa olisi vähintääkin raskaana tai jopa jo lapsen saaneena. No täytyy koittaa miettiä niitä asioita jotka elämässä on hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yritys aloitettu 10/17, ja tyhjennysvuodon jälkeen toisella yrityskierrolla tärppäsi tämä keskenmennyt raskaus. Laskettuaika olisi pienellä ollut 9.9.2018. Minulla on aiemmasta suhteesta 14 vuotias tytär ennestään. Silloin raskaus sujui ongelmitta, tosin ikääkin oli 15 vuotta vähemmän :barefoot:. Nyt viikonloppuna lähtee yk 7 käyntiin km jälkeen ja yhteensä yritystä onkin jo kohta vuosi! :eek: Järkyttävää mihin tämä aika menee! Ja ikääkin tulee meille molemmille uhkaavasti koko ajan lisää... :X3: Itse olen 35v. ja mies täyttää kohta 42v. Joten hirveästi ei tässä olisi aikaa hukattavaksi. o_O Tämä ikä asia painaa ja mietityttää mieltä aika usein. Varsinkin, kun tietää tilastot ja iän merkityksen ja riskit perheenlisäyksessä. (n)

@RUSKA82 onpas outo homma nuo vuodot.:alien: Onko vielä vuodellut? Luulisi ettei oviskaan hyytymäistä verta tuota. (n) Jotain selkeästi vielä tyhjentyy, ja voihan olla, että vasta ekojen menkkojen jälkeen tulee kunnolla tyhjäksi. Itsellä menkat oli aika runsaat ja sisälsi hyytymiä sekä haisi vähän pahalle. Oli myös hiukan normaalista poikkeavan väristä. Muutenkin kipuilut loppuivat kunnolla vasta silloin.
 
Täällä yritys aloitettu 10/17, ja tyhjennysvuodon jälkeen toisella yrityskierrolla tärppäsi tämä keskenmennyt raskaus. Laskettuaika olisi pienellä ollut 9.9.2018. Minulla on aiemmasta suhteesta 14 vuotias tytär ennestään. Silloin raskaus sujui ongelmitta, tosin ikääkin oli 15 vuotta vähemmän :barefoot:. Nyt viikonloppuna lähtee yk 7 käyntiin km jälkeen ja yhteensä yritystä onkin jo kohta vuosi! :eek: Järkyttävää mihin tämä aika menee! Ja ikääkin tulee meille molemmille uhkaavasti koko ajan lisää... :X3: Itse olen 35v. ja mies täyttää kohta 42v. Joten hirveästi ei tässä olisi aikaa hukattavaksi. o_O Tämä ikä asia painaa ja mietityttää mieltä aika usein. Varsinkin, kun tietää tilastot ja iän merkityksen ja riskit perheenlisäyksessä. (n)

@RUSKA82 onpas outo homma nuo vuodot.:alien: Onko vielä vuodellut? Luulisi ettei oviskaan hyytymäistä verta tuota. (n) Jotain selkeästi vielä tyhjentyy, ja voihan olla, että vasta ekojen menkkojen jälkeen tulee kunnolla tyhjäksi. Itsellä menkat oli aika runsaat ja sisälsi hyytymiä sekä haisi vähän pahalle. Oli myös hiukan normaalista poikkeavan väristä. Muutenkin kipuilut loppuivat kunnolla vasta silloin.
Mulla kans ahistaa tuo mun ikä! Oon jo 36v.

Vuotoa ei oo enää tullu. Vuoto oli punertavaa ja limaista. Noh. Oikeita kuukautisia ootellessa..saapa nähä millon ne ilmaantuu...
 
Ootteko @mira.flower ja @RUSKA82 menneet tähän asti ihan täysin luomuyrityksellä? Älkää ottako mitenkään pahalla, mutta eikö 35-vuotiaana neuvota jo puolen vuoden yrityksen jälkee lähtemään tarkempiin tutkimiksiin? Jos sitä kautta saisi nopeutettua tärppiä?

Itellä ikää on 30 samoin kuin miehellä. Menin oikeestaan jo ennen yrityksen aloittamista gynelle, kun oli pitkiä kiertoja yms. ehkäisyrenkaan poiston jälkeen. Aika nopeasti otettiin verinäytteitä, joista katsottiin, onko hormonitoiminnoissa vikaa. Muutoin kaikki oli ok, mutta kilpirauhasarvoja lähdettiin heti rukkaamaan tyroksiinilla ja myöhemmin lähdettiin myös rauta-arvoja kohentamaan. Kevyet lapsettomuushoidot aloitettiin nopeasti km:n jälkeen, kun kierrot taas pidentyivät.
 
Ootteko @mira.flower ja @RUSKA82 menneet tähän asti ihan täysin luomuyrityksellä? Älkää ottako mitenkään pahalla, mutta eikö 35-vuotiaana neuvota jo puolen vuoden yrityksen jälkee lähtemään tarkempiin tutkimiksiin? Jos sitä kautta saisi nopeutettua tärppiä?

Itellä ikää on 30 samoin kuin miehellä. Menin oikeestaan jo ennen yrityksen aloittamista gynelle, kun oli pitkiä kiertoja yms. ehkäisyrenkaan poiston jälkeen. Aika nopeasti otettiin verinäytteitä, joista katsottiin, onko hormonitoiminnoissa vikaa. Muutoin kaikki oli ok, mutta kilpirauhasarvoja lähdettiin heti rukkaamaan tyroksiinilla ja myöhemmin lähdettiin myös rauta-arvoja kohentamaan. Kevyet lapsettomuushoidot aloitettiin nopeasti km:n jälkeen, kun kierrot taas pidentyivät.
Mulla vain yk 1 takana ja raskaus tärppäs ekasta yrityksestä. Joka meni sit kesken, joten vielä en hätiköi sen suhteen vaan mulla ennemminki kyse pelosta et meneekö kaikki mahdolliset raskaudet keskeniän puolesta.... Sitä mä pelkään ja sit sitä ku ikää jo jonku verran et millon tää "helposti" raskautuminen lakkaa ku ikää ens vuonna 37. Ennen km mulla ei ollu mitään paniikkia ja ajattelin järkevästi. Keskenmeno laitto mun pään sekasi.
 
@mira.flower -tulin erityisesti Sinun kuulumisiasi täältä etsimään, voi itku, kun ei vielä ole tärpännyt! Miten se voikin olla niin tiukassa :( Tsemmpiä paljon!

Teille muillekin paljon voimia km läpikäymiseen ja uuden raskauden odotukseen. Itselläni nyt menossa 16.vko, mutta pelot eivät vieläkään ole väistyneet - joka viikko näen painajaisia keskenmenosta ja en osaa edelleenkään iloita täysin raskaudesta, valmistaudun koko ajan siihen, että kesken tämä menee. Odotan kovasti, että liikkeet alkaisivat tuntua, josko sitten uskaltaisi edes vähän hengähtää.. Syvät arvet km jättää kyllä.
 
Mulla vain yk 1 takana ja raskaus tärppäs ekasta yrityksestä. Joka meni sit kesken, joten vielä en hätiköi sen suhteen vaan mulla ennemminki kyse pelosta et meneekö kaikki mahdolliset raskaudet keskeniän puolesta.... Sitä mä pelkään ja sit sitä ku ikää jo jonku verran et millon tää "helposti" raskautuminen lakkaa ku ikää ens vuonna 37. Ennen km mulla ei ollu mitään paniikkia ja ajattelin järkevästi. Keskenmeno laitto mun pään sekasi.
Niin sulla tulikin noin nopeasti tärppi! Varmaan olit sen aiemmin sanonutkin, mutta varmaan mennyt multa ohi!
 
En tiä mitä oon kertonu, ku musta tuntuu et mun aivot on iha sekasi.. En muista mitää ja sekoilen töissäkin. Saakohan hormooni myllerrykset tällasta aikaan?
Mä olin km:n jälkeen ainaki pitkän aikaa ihan sekasin varmaankin juuri hormonimuutosten takia. Pikkuhiljaa sitten tasoittui normaaliksi. Kroppa ja mieli joutuu niin koville tommosen kokemuksen jälkeen. Ihan varmasti ajan kanssa kaikki palautuu normaaliksi. Anna itelles aikaa. <3
 
Mä olin km:n jälkeen ainaki pitkän aikaa ihan sekasin varmaankin juuri hormonimuutosten takia. Pikkuhiljaa sitten tasoittui normaaliksi. Kroppa ja mieli joutuu niin koville tommosen kokemuksen jälkeen. Ihan varmasti ajan kanssa kaikki palautuu normaaliksi. Anna itelles aikaa. <3
Onpa hyvä kuulla et muutkin on ollu sekaisin. :ROFLMAO: Annan aikaa itselleni!
Onneks viikonloppu edessä!
 
@RUSKA82 itselläni hormonivaihtelut olivat suuria km jälkeen. Kestää useita kuukausia, että ne palautuvat edes johonkin mallille.

@Emppuelkku kävin tänään labroissa ja sovin lääkärin kanssa soittoajan ensi viikolle. Silloin koitan kysellä mitä apua raskautumiseen olisi mahdollista saada. Jokin keltarauhasvalmiste voisi ehkä olla paikallaan? Luin myös, että lapsettomuuden hoitoon voidaan käyttää myös e-pillereitä hetken aikaa hormonien tasapainottamiseksi. Sekin voisi olla hyvä vaihtoehto. Viimeksi ainakin raskauduin todella nopeasti hormonaalisen ehkäisyn pois jätön jälkeen. (y)
 
Heips kaikki! Ajattelin vähän tuoda toivoa tähän ryhmään.
Olen 39v. Takana on 1.5v sisään 1tm, 1kkm ja 1km. Noita ennen oli vuosi menty ilman ehkäisyä, ilman raskautumista. Joulukuussa tärppäsi jälleen, eikä oikein uskaltanut enää iloita, koska olin varma ettei tämäkään raskaus loppuun asti menisi. Nyt olen rv35 ja raskausaika on mennyt hyvin, toki pelkoja on ollut koko raskauden ajan ja tuskin maltan odottaa, et saa vielä vauvan turvallisesti maailmaan. Eli tälläkin iällä, usean km jälkeen on vielä toivoa
 
Heippati :) tästä onkin piiiitkä aika kun jöin tauolle ja sen jälkeen kirjoittelu jotenkin jäi :unsure: mutta jos joku kehtaisi muokkailla listaa sen verran että minut voi plussanneisiin siirtää, itse en viimeisintä listaa löytänyt (jaksanut tarpeeksi selata).

Meillä tosiaan kävi todellinen tuuri! Toukokuussa annettiin lupa kakkoselle uudelleen ja hän tarrasikin mukaan samantien :love: mukava oli Kreetan reissulla saada tietää pienestä.

Pelot oli koko ajan järkyttävät ja ovat vieläkin vaikka rv17 jo menoillaan :unsure:
 
Tervehdys. Onnittelut @MirriX ja @Nannamariah89! Kaikille muille tsemppiä!

Omaa napaa... Sain tänään vähän labratuloksia vasta-ainetesteistä ja löytyi munasarjojen vasta-aineita. Sinänsä hämmentävää, ettei mulla ovulaation suhteen tiettävästi ole mitään ongelmia... kierto säännöllinen ja ovuloin ainakin useimmiten. Lääkärin kommentteja tuloksista ei vielä ole. Googlettamalla löytyi aika vähän tietoa (vaikka etsin kolmella eri kielellä), eikä juuri näiden vasta-aineiden ja keskenmenojen välillä vaikuta olevan mitään yhteyttä. Että ota tästä sitten selvä... Tukostaipumustuloksia vielä odotellaan.

Ei nyt ole jatkettu yritystä vaikka välillä miettii että pitäiskö sittenkin... Tämän kierron viimeiset hedelmälliset päivät menossa juuri. Motivaatio aika pohjalukemissa.
 
Nyt tulee vain oman navan ympärillä pyörimistä...
Eilen kävin labrakokeissa ja luin Kannasta, että kilpirauhasarvot ovat aika hurjat! :eek: Pyysinkin jo eilen soittoajan lääkärille, koska halusin keskustella hänen kanssaan joka tapauksessa. Ja nähtävästi oikein hyvä, että näin teinkin. Viitearvot ovat alle 4.9 ja minulla arvo oli yli 20! En tosin mennyt heti heräämisen jälkeen testejä tekemään, joten siksikin arvo on varmaan noinkin korkea. Jotenkin pelottava vaikkakin myös helpottava tieto. Nyt asialle ainakin voidaan tehdä jotain. Ja näille oireillenikin saatiin jokin järkevä syy.
 
Paljon onnea @MirriX Ja @Nannamariah89! Ja kivaa, kun tulitte tuomaan meille piinailijoille toivoa. :)

@Lallastiina Peukut pystyssä, ettei tukostaipumusta löydy! Toivottavasti saat pian lääkäriltä kommentot tuohon munasarjojen vasta-aine -asiaan.

@mira.flower Onneksi kikppariarvoja on helppo hoitaa! Ja varmaan on helpottavaa, kun nyt on vähän viisaampi ehkä siitä, miksi km:n jälkeen ei ole plussaa kuulunut. Pitääköhän e-pillerit/rengas kikppariarvoja jotenkin aisoissa? Itse en ainakaan muista, että ehkäisyrenkaan aikana olisi ollut mitään kipparin vajaatoiminnan oireita. Ja sullahan alkoi ainakin raskaus pian pillereiden lopettamisen jälkeen. Jos se arvo on siitä sitten hiljalleen noussut?
 
@Emppuelkku mietin ihan samaa, että mitä kaikkia ihmeellisiä asioita hormonaalinen ehkäisy tekeekään! (n) Kovasti odotan jo mitä lääkärillä on sanottavana tähän mun tilanteeseen ensi viikolla. Varmaan pitää uusia toi testi, kun on testiajan ulkopuolella otettu. Niin näkyy mikä se oikea tulos mahtaa olla. Voikohan 1,5h aikana tuo tsh hormoni nousta yli 10 kertaiseksi verrattuna aamun arvoon? Suositushan olisi vauvaa yrittäville ja raskaana oleville, että arvo olisi max. 2,5.
Olen tässä joitain viikkoja yrittänyt saada painoa laskemaan taas muutamia kiloja joita on viimeisen vuoden aikana kertynyt n. 8kg :eek:ylimääräistä. Nyt näyttää siltä, että ainakin vaa'an lukemat lähteneet hiukan laskemaan. Tuskastuttavan hitaasti, mutta kuitenkin suunta oikea. (y) Jos kilppari arvo olisi kovinkin pielessä niin eikö tuo pitäisi olla lähes mahdotonta? Ainakin monet niin tuskailevat... (n) Vaikka vaatiihan se aikamoista tahdonlujuutta ja pitkäjänteisyyttä joka tapauksessa. :LOL:
 
@Emppuelkku mietin ihan samaa, että mitä kaikkia ihmeellisiä asioita hormonaalinen ehkäisy tekeekään! (n) Kovasti odotan jo mitä lääkärillä on sanottavana tähän mun tilanteeseen ensi viikolla. Varmaan pitää uusia toi testi, kun on testiajan ulkopuolella otettu. Niin näkyy mikä se oikea tulos mahtaa olla. Voikohan 1,5h aikana tuo tsh hormoni nousta yli 10 kertaiseksi verrattuna aamun arvoon? Suositushan olisi vauvaa yrittäville ja raskaana oleville, että arvo olisi max. 2,5.
Olen tässä joitain viikkoja yrittänyt saada painoa laskemaan taas muutamia kiloja joita on viimeisen vuoden aikana kertynyt n. 8kg :eek:ylimääräistä. Nyt näyttää siltä, että ainakin vaa'an lukemat lähteneet hiukan laskemaan. Tuskastuttavan hitaasti, mutta kuitenkin suunta oikea. (y) Jos kilppari arvo olisi kovinkin pielessä niin eikö tuo pitäisi olla lähes mahdotonta? Ainakin monet niin tuskailevat... (n) Vaikka vaatiihan se aikamoista tahdonlujuutta ja pitkäjänteisyyttä joka tapauksessa. :LOL:

Tuosta mä en kyllä osaa sanoo mitään, että paljonkohan myöhemmin päivällä otettu tulos voi vaihdella aamun tuloksesta. (n) Mä oon aina käyny aamuisin verikokeissa.

Mulla oli siis silloin ennen yrityksen aloittamista tsh 3,7 ja kuitenkin aloitettiin heti lääkitys. Nyt näyttäisi viimein olevan pysyvästi siinä +/- 2. Aika kauan siinä, meni, että löytyi sopiva lääkemäärä, mutta kyllä se ajan kanssa löytyi. :)

Oma gyne on ainakin sanonu, että korkeat kilppariarvot voi tosiaan hyvin estää raskauden ja aiheuttaa myös keskenmenoja.
 
Ilmottaudun mukaan, eli meillä todettiin tällä viikolla rv 12 ekassa ultrassa tuulimunaraskaus ja nyt tosiaan lääkkeellinen tyhjennys menossa. Sykkeitä en ollut saanut kuulumaan, joten hieman ehkä jo olin uutisiin valmistautunut. Meillä esikoinen perheessä jo on ja toisen yritys alkanut huhtikuussa. Ikää on pian 37. Tavoitteena jatkaa yritystä mahdollisimman pian, mutta suurin osa kai suosittaa yksiä kuukautisia väliin.
 
Pahoittelut @Marlen :cry:

Mua itkettää. Tän piti olla ovuloimaton kierto.. no ovis oli toissapäivänä tai eilen. Ja mies 200km päässä. Miksi tän piti mennä hukkaan! Onko toinen kierto km jälkeen myös erityisen hedelmällinen? Mutta varmaan aika kauan joutuu seuraavaa ovista odottaa kun tääki tuli n.kp45..:cry:
 
Kiitos! Lueskelin nyt viestejä vähän taaksepäin ja meitä helmikuun odottajia oli täällä useampi. Päivä mennyt muuten hyvin, mutta taju meinaa lähteä koko ajan ja on pitänyt maata jalat pystyssä koko ajan. Onko muilla ollut vastaavaa? Milloinkohan menis ohi? Oli kyllä varsin aiheellista, että kotona on joku aikuinen...
 
Täällä olisi yksi, joka yrittää aktiivisesti tulla raskaaksi.. kkm oli 4/18 viikolla 14 syntynyt tyttö ja nyt tipahdin taas kuumeilijoihin maaliskuisista, kun eilen todettiin rv 10 tuulimuna.. ja eilen saatu tyhjennyslääkkeet ja nyt ootetaan tää vuoto loppuun, jotta päästäisiin yrittämään uudelleen.
Meillä on ennestään 4 lasta ja sitten tuo enkeli rv 14 syntynyt tyttö.
Turhauttaa ihan hirveästi. Tuntuu, että aikaavaan menee hukkaan ja että saadaanko me edes sitä vauvaa.
 
Täällä olisi yksi, joka yrittää aktiivisesti tulla raskaaksi.. kkm oli 4/18 viikolla 14 syntynyt tyttö ja nyt tipahdin taas kuumeilijoihin maaliskuisista, kun eilen todettiin rv 10 tuulimuna.. ja eilen saatu tyhjennyslääkkeet ja nyt ootetaan tää vuoto loppuun, jotta päästäisiin yrittämään uudelleen.
Meillä on ennestään 4 lasta ja sitten tuo enkeli rv 14 syntynyt tyttö.
Turhauttaa ihan hirveästi. Tuntuu, että aikaavaan menee hukkaan ja että saadaanko me edes sitä vauvaa.
Pahoittelut tapahtuneesta ja voimia! Sujuiko tyhjennys hyvin? Itse alan onneksi olla jalkeilla eilisen jälkeen. Samoja mietteitä itsellä mielessä, saadaanko vielä vauva ja milloin? Puolisen vuotta meni meillä hukkaan näissä ensimmäisissä yrityksissä ja tuulimunassa. Jollain tasolla tuntuu vielä raskaalta lähteä taas tikuttelemaan ja odottamaan plussaa, mutta toivottavasti mieli kohenee tässä.
 
Pahoittelut tapahtuneesta ja voimia! Sujuiko tyhjennys hyvin? Itse alan onneksi olla jalkeilla eilisen jälkeen. Samoja mietteitä itsellä mielessä, saadaanko vielä vauva ja milloin? Puolisen vuotta meni meillä hukkaan näissä ensimmäisissä yrityksissä ja tuulimunassa. Jollain tasolla tuntuu vielä raskaalta lähteä taas tikuttelemaan ja odottamaan plussaa, mutta toivottavasti mieli kohenee tässä.
Tyhjennys sujui hyvin vaikkakipeästi. Nyt on ihan kuin normi kk. Viimeksi ovuloin heti, mutten tullut siitä raskaaksi, vasta yk 2. Itekkään en ajatellut nytkään odotella sen enempää ja toivon, että ovuloin normaalisti ja pääsis nyt sitten yrittää uudelleen. Neuvolassa lohduttivat, että sullahan on jo lapsia. Ei kyllä yhtään lohduttanut. Myös lapsellinen voi tuntea itsensä ns. Lapsettomaksi. Ainakin tässä tilanteessa, jossa vauva antanut itseään odottaa ja aina epäonnea mukana... nyt edellisessä mulla oli olo ettei kaikki ole ok ja ei ollutkaan. Kyllä tää on niin hukkaan heitettyä aikaa. Kaksi raskautta nyt kärsitty oireineen eikä vauvaa vieläkään :’(
 
Ilmottaudun mukaan, eli meillä todettiin tällä viikolla rv 12 ekassa ultrassa tuulimunaraskaus ja nyt tosiaan lääkkeellinen tyhjennys menossa. Sykkeitä en ollut saanut kuulumaan, joten hieman ehkä jo olin uutisiin valmistautunut. Meillä esikoinen perheessä jo on ja toisen yritys alkanut huhtikuussa. Ikää on pian 37. Tavoitteena jatkaa yritystä mahdollisimman pian, mutta suurin osa kai suosittaa yksiä kuukautisia väliin.
Meille sanottiin, että voi yrittää heti
 

Yhteistyössä