KOLMATTA kaipaavat HELMIKUUSSA 2011

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Päivittäjä hei! :) Laita minut taustailijaksi haahuilemaan. Sain "plussan" ja viime viikolla saatiin kotiin koiravauva! :heart: Ja kaiken lisäksi mulle saattas olla työtäkin tarjolla. Huomenna pitää mennä palaveeraamaan. Ja kesäksi on tulossa muutakin prokkista. Esim kahdet häät yms yms.. Että nyt jään kyllä suosiolla paussille tämän vauvaprojektin kanssa. Tuntuu että nyt on niin paljon kaikkea muuta että ei oo oikea aika.

Laihdutusprojektissa oon siinä kohtaa että paino ei tipu! prkl.. Mut ei oo noussutkaan. Oon yrittäny harrastaa tuota karppausta... se kun taitaa olla nykyvillitys. Tilasin kyllä kotiin sellaisen twist stepperin, saisi tuon telkkarin katsomisajankin hyötykäyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Edelleen vuotaa.. tai no ei nyt vuotamisesta voi puhua.. Illalla oli tosiaan housuihin tullut tippa, pyyhkiessä tuli ja sit oli lakannut.. Nyt on taas sit tiputellu vähän.. : /:confused:
 
Aivan kamalia vatsakipuja... Eilen päivällä, illalla ja yöllä ja nyt aamulla. Yöllä niin, että tuli uneenkin ja näin unta, että mulla alkoi menkat aivan käsittämättöminen kivuin ja vuodoin... Ja itkin silmät päästäni :'(
Kaiken kukkuraksi mulle tuli eilen illalla nivusiin, polvitaipeisiin ja kainaloihin muutama pieni hyttysenpiston näkyinen näppylä. Aamulla kun heräsin, oli/on koko naama turvoksissa erityisesti silmät ja kainalot täynnä sitä näppyä ja jalat lähes kokonaan täynnä sellaisia punaisia, isojakin länttejä. Osassa kohtaa ei edes erota missä ensimmäinen alkaa ja toinen loppuu... :x
Soitin teekoohon ja sain lääkäriajan, pitäis kohta sinne lähteä. Oon yrittänyt miettiä pääni puhki, mutta en oo syönyt mitään erikoista tmv. Eikä muilla perheenjäsenillä ole mitään myöskään.
Noi "näpyt" alkaa kyllä jo vähän laskea, en sitten tiedä on puolen 12 aikaan mitään enää lääkärille näytettäväksi.. Sori OT.

Usvametsän neito:lle onnittelut koiravauvasta :heart:
Ja tsemppiä projekteihin! :wave:


Sunflower, toivotaan parasta! bd
 
Viimeksi muokattu:
InkeriIisakki, joko olet uutta testiä tehnyt?

Sunflower11, josko olisi kiinnittymisvuotoa?! Toivotaan parasta!!! Mä huomasin siinä vaiheessa kun tein ekaa kiertoa ovistestejä että mulla alkaa tiputtelemaan viikko oviksen jälkeen. :( Nytkin jännäilen täällä että käykö samalla tavalla. En kuitenkaan halua mitenkään lannistaa sinua sillä me kaksi ollaan ihan eri ihmisiä ja jollei sulla aiemmin ole vastaavaa ollut niin kiinittymisvuoto kuulostaisi mielestäni kaikkein todennäköisimmältä. :)
 
Karamelliapina: kuulostais enterorokolta... sitä on tänä vuonna ollu hurjasti flunssan jälkitautina.

Sunflower: en tahtois masentaa mut täällä kun on kiertoja tullu seurattua ni pari päivää ennen kunnon vuotoa on tullut pyyhkäisy vuotoa varsinkin aamuisin ja sitten ei mitään... ja pikku hiljaa on sitten kunnon vuoto alkanu... mut toivottavasti siulla ois muusta kyse. '

ON: ei osaa enää kyllä yhtään arvioida omia kiertoja mutta kivut on ollu pari päivää sitä luokkaa että vuodon pitäisi alkaa hetkenä minä hyvänsä...kp 28 meneillään ja viime kierto oli 27 edellinen tais olla 30 ja sitten taas 29 ja kivut on todella kovat, illalla oli kamala paineentunne ja pissillä piti ravata ja sama paine jatkuu mut joulukuun kierrossa oli samat ongelmat juuri ennen tädin tuloa helv...n kova kipu prkl !!!no onneks vuodon myötä kipu häviää... sitä odotellessa mut tosiaan ärsyttävää kun ollaan lähdössä kaupunkiin asioille ni koko ajan pitää vahtia jos se vuoto alkaa sillä toisinaan se vuoto tulee sit ihan reiluna et ei aikaakaan kun pöksyt on menny läpi, ehkäpä olen kaukaa viisas ja laitan siteen jo nyt ni eipähän vahinkoa pääse tapahtumaan... taitaa tulla munasarjat mahasta läpi !
 
heippa kaikille! kauheita nuo teiän kivut! liittyen raskauteen taikka sit menkkakivuiksi,:hug:
mulla itellä ei ole ollenkaan mitn ,kipuja kun menkat alkaa tai on päällä,saan olla siis onnelinen,ja oon aika oireeton ollut myös raskauksissakin eli ei mitn.outoja olotiloja...ihan normi päivää:D

täällä ei vieläkäään menkkoja näy...olisiko teiän mielestä järkevintä soitella gynelle yksityiselle kenellä käyn (jos saa puhelinaikaa),et mitä teen jos ei niitä menkkoja vaan kuulu....ja jos raskaus näytää negaa.

testi odottaa tuolla vkl:a

sunflowerhmm...ei mullakaan tuu muuta mieleen ku et ennen menkkoja yleensä joillain tulee tuommosta tiputtelua ja sit hanat aukee,tai sit mahd.kiinnittymisvuotoa..odottavan aika on pitkä!

Aurinkoista päivänjatkoa,ihana ilma tuolla!
 
dpo7... Aamulla hiukan kuvotti, mutta ei juuri muita oireita. Ovulaation jälkeen oli maha 5 päivää kipeenä ja löysällä, mutta sitten kummasti on hellittänyt.
En kyllä osa aavistaa kunnolla suuntaan tahi toiseen, toiveet on korkealla ja kävin jo autoja kahtelemassa. Millä autoilla meinasitte kolmen kanssa kulkea? Mä vähän mietin Wv Tourania.. Nyt on Avensis ja eihän siihen kolema taakse mahdu :(
Pitänee ryhtyä rahaa säästämään. Positiivista pidemmässä yrityksessä on, että jää enempi aikaa säästää! Jokohan sitä sunnuntaina uskaltas testata? Viime raskaus näkyi mulla 4+3 jo plussana...
 
InkeriIisakki, joko olet uutta testiä tehnyt?
Mä teen huomenna aamusta heti ton viimeisen mikä mulla on.. ja jos tulee taas haamu niin toisen eritestillä lauantaina. Predictoreista ei kovin monilla oo mitään hyvää sanottavaa.. antaa vääriä haamuja jne.
Ei ole menkkakipuja, mutta meinasin oksentaa tänään kun täytin astianpesukonetta. ällöttää ihan kaikki... :x
 
PieniTytönTylleröinen: Eihän sulla nyt niin paljon noita päiviä vielä ole. Odota ihan rauhassa vielä ensi viikkoon ainakin ennen kuin soittelet. Täähän on ensimmäinen yrityskiertokin vielä niin kroppa voi olla vielä sekaisin. Mikäs ehkäisy teillä olikaan aiemmin (lahopäänä en muista)?

sametuli: JOS me joskus saadaan vielä perheenlisäystä, niin ei varmaan sen takia vaihdeta autoa. Isoille ei enää tarvita mitään istuimia tai korokkeita autoon eli siihen heidän väliin mahtuu kyllä kaukalo tarvittaessa. Ainoa missä voisi tulla ongelmia on pidempi reissu jonnekin, jos pitäisi ottaa vaunut ja iso kasa tavaraa mukaan. Tavaratila kun ei ole tuossa pikkuautossa kovin suuri. No se katsotaan sitten tarpeen mukaan, jos ongelmia tulee. Ei siis suunnitella asunnon tai auton tai minkään muunkaan vaihtoa. Työhuoneesta tehdään ehkä sitten joskus teinille huone ja pikkuinen saisi hänen entisen, mutta eihän noitakaan tarvitse miettiä vielä piiiiiitkään vaikka tärppäisikin. =)

KaramelliApina: Oliko se rokkoa? Se mullakin tuli ensimmäisenä kuvauksestasi mieleen.

Sunflower: Toivottavasti on kiinnittymisvuotelua! b=)d

InkeriIisakki: Peukutuksia huomiseen testiin! b=)d Tänne sitten raporttia heti! :popcorn:

Omaa napaa... Ovisaikoja elellään eli peittoja heilutellaan ja ootellaan... TCOYF ennustaa ovista tälle päivälle, koska lämpö dippasi ihan pikkuisen eilen ja nousi vähän tänään. No vielä ei ainakaan kipuja ole ollut kovin vahvasti ja limaakin tulee edelleen eli saapi nähdä...
 
Nokkosihottumaan päädyttiin lääkärin kanssa, kun en ole flunssaa sairastanut eikä muilla ole oireita...
Sain reseptin antihistamiiniin, sillä pitäis muutamassa päivässä helpottaa tämä :)
Todennäköisesti siis allerginen reaktio asiasta "X".
Mulla on aikuisiällä puhjennut paljon yliherkkyyksiä, ei ole kauaakaan, kun hiuksia vaalensin ja sain hengenahdistuskohtauksen... :| Joo, mut se siitä.

Vatsakivut ei ole loppuneet. Tuolla ulkona kävellessäkin vaan sattuu, vaikka yleensä menkkakipuihin helpottaa kävely. Sen lisäksi on menkkoja ennakoivaa v*tutusta :)D) havaittavissa.

Niin ja Minnarun, oli mullakin side varmuudeksi pöksyissä, kun lääkäriin lähdettiin...

sametuli, ei olla mietitty vielä auton vaihtoa, meillä on kesäksi edessä paikkakunnan vaihto ja muutto omakotitaloon paikkakunnalle, josta on jok'ikinen kauppareissukin tehtävä autoillen, eli kaksi autoa on pakko olla. Mä meinasin kyllä muksujen kanssa matkata jollakin pikkukipolla, 2 turvaistuinta mahtuu taakse ja turvakaukalo eteen (oletuksena tietysti ettei hantin paikalle ole turvatyynyä, tai sen saa pois päältä). Tuplarattaat voi olla kyllä vähän vaikea pienimpiin kippoihin tunkea.. :D
Eli pohdinnat päällä täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:
sametuli: Me ollaan myös hieman katseltu (lähinnä netistä) mikä auto olisi hyvä. Meidän nykyinen on kyllä loistava auto, mutta empä usko että siihen kolmea istuinta menee. : / Mitään ehdotonta ei ole vastaan tullut, mutta VW:ia ei nyt ainakaan ostetan ;) kun on ihan liian kallis ja meillä yksi sellainen oli josta huonoja kokemuksia, vaikka eihän saisi yleistää. :p
Asunto pysyy samana, vaikka kolmioss asutaankin. Sitten jossain vaiheessa uuteen kun kolmonen isompi ja löytyy meille sopiva. Ollaan kyllä kauan katseltu asuntoja, mutta ei löydy mieleistä, ehkä olemme liian kranttuja. Täällä noi asunnot myös törkeän hintaisia joten sekin vaikeuttaa sopivan löytymistä.

InkeriIisakki:vPidän peukkuja huomiselle!! :heart: Mäkin haluan tietää heti miten kävi. :D
 
inkeriIisakki peukut pystyyn! heti tänne infoon sit ihan ekana;)
barbamama35 joo eihän nuita päiviä olekaan jos en olisi syönyt niitä teroja, niin sit en ihmettelis yhtään kun ei oo viä alkanut,mutta kun noiden terojen jälk.mulla on alkanut aina 2 päivän viiveellä,joten nyt on jo aihetta ihmetellä
 
Inkeriniisakki mä oon niin varma et oot raskaana =)

Karamelliapina: vaippa pöksyssä täälläkin mennään =) mut hassu juttu ne alavatsa kivut on nyt ollu kolmena aamupäivänä varsinkin joten vuoto voi tulla hetkenä minä hyvänsä...

sametuli : mie en oo uskaltanu koko auto asiaa ajatella mut joku tilavampi farkku on hommattava halvemmassa hintaluokassa opel omega olis iso tai ford mondeo...

ON: vuotoa odotellaan...

Barbbis: se on aloitetta peittojen heiluttelut... lykkyä pyttyyn =)
 
Sunflower11
Tietääkö joku, voiko toi luteaalivaihe muuttua synnytysten jälkeen? Vai onko teillä pysynyt samana?
Mulla kun ei oo mitään havaintoa moisista ja kaksi oon jo tehnyt.. :D
 
Sunflower, mulle lääkäri sanoi että tuhruttelu aikaisessa aiheessa johtuu keltarauhashormonin vajeesta ja taas tämä johtuu yleisimmin siitä että häikkää on jo alkukierrosta lähtien eli munasolun kehityksessä. Tarkasti en tuota ihan ymmärtänyt, mutta kuitenkin.

Tuhruttelu tässä tapauksessa alkanut siis viikko oviksen jälkeen ja kestänyt siihen asti kuin menkat alkaneet tästä noin viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Mie omalta kohdalta voin sanoa et kaikki on muuttunu synnytysten jälkeen... miulla ei ennen lapsia ollu ovistuntemuksia näin selvästi ja nykyään kipuja on useampana päivänä kuin kivuttomia päiviä...ja nyt oon huomannu et uosi vuodelta kierrot on hieman erilaisia... jostain syystä tässäkin kierrossa vaikka ei juuri minkäänlaisia mahiksia olisi ollu raskautua silti salaa toivoin ja juuri äsken näytti että siteeseen olisi jo hieman tuhrua tullu joten... täti tulee viimeistään yli huomenna olin jo ajatellu et pääsisin lauantai aamuna testaamaan mut eipähän tarttee !!!!
 
Sunflower11
^ Mulla on ainakin kuukautiset runsastuneet ja kipeytyneet synnytysten jälkeen. Ja ovistuntemuksiakin on tullut synnytysten jälkeen mitä aiemmin ei oo ollu.. Et kait se luteaalivaihekin voi muuttua. Muistelin vain jostain lukeneeni että naisella se on aina sama, mut ei vissiin puhuttu mitään et AINA vaikka olis synnytyksiä tms.
 
Mullakin on synnytysten jälkeen kierrot muuttuneet kivuliaammiksi, välillä tuntuu että koko kierron juilii. Ja hyvä sinänsä, että myös säännöällisiksi ovat muuttuneet.
Jännään Inkeri-Iisakin puolesta - plussaa se varmasti on!
 

Yhteistyössä