Lokakuun lapsoset

Ajatuksissa, mulla on myös ollu tuon kaltaisia jomotuksia ja vihlontoja kanssa, oon aatellu että on iha normaaleja ko ei oo vuoto alkanut ja viivat näyttää hyviltä...yritän ajatella positiivisesti että tää raskaus tulee jatkumaan sinne lokakuulle ja jos ei ni sit se oli vaa tarkoitettu nii..

Tervetuloa uudet ja
pahoittelut ketkä ovat joutuneet ryhmästä poistumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ajatuksissa
Kiitos huojentavista vastauksista. :)

Meinasitteko käydä ar-ultrassa omaan piikkiin? Mä olen omasta kaupungistani etsinyt kohtuullisen edullista paikkaa, mutta ei sellaista taida ollakaan. Haluaisin kuitenkin varmistaa n. rv7 paikkeilla, että elämää on ja oikeassa paikassa. Omalla gynelläni mehiläisessä ultra on noin 200€. En haluaisi niin paljoa maksaa.
 
Meillä ainaki esikoisen aikaan kuulu nlalääkäri siinä n.rv10 tienoilla ja ultraa, toki kivikautiset laitteet mutta näkee ainaki että oikeessa paikassa ja sydän sykkii..että sinne asti kokeilllaan kärvistellä, ei oikein oo varaa noihi omakustanteisiin ultriin vaikka kiva olis aikasemminki jo varmistella.
 
Onko teillä muilla menkkajomotuksia? Mulla on tosiaan n. rv 4+4 ja pari päivää on ollut lähes jatkuvaa jomottelua sekä vatsalla että alaselässä. Mitään vuotoja ei ole eikä kipu ole kovin voimakasta, mutta kuitenkin sellaista että sen usein huomaa. Tietysti pelottaa heti, että enteileekö tämä jotain, vai onko ihan vaaratonta jomottelua.
@ajatuksissa minulla myös oli vielä viikko sitten ajoittain kovaakin menkkajomottelua ja vihlontaa, lisäksi häpyliitosta jomotti kivuliaasti.
Nyt huomenna alkaa luultavasti RV6+0 ja kivut tuntuisivat vähentyneen, jopa miltei loppuneen.
Uskon että sinullakin vaaraton jomottelu kyseessä:).
Oireista: Minua ei myöskään okseta, väsyttää iltapäivisin kyllä mutta ruoka aamupalaa lukuunottamatta maistuu ihan hyvin. Tissejä jomottaa ja otin äitiys-stretchfarkut käyttöön alavatsaturvottelun takia.
 
  • Tykkää
Reactions: ajatuksissa
Kiitos huojentavista vastauksista. :)

Meinasitteko käydä ar-ultrassa omaan piikkiin? Mä olen omasta kaupungistani etsinyt kohtuullisen edullista paikkaa, mutta ei sellaista taida ollakaan. Haluaisin kuitenkin varmistaa n. rv7 paikkeilla, että elämää on ja oikeassa paikassa. Omalla gynelläni mehiläisessä ultra on noin 200€. En haluaisi niin paljoa maksaa.
Ajattelin odotella 16.2. olevaa neuvolaa jolloin ultraillaan sykettä, ja ilmeisesti sitten RV11-13 olisi se eka ultra sairaalalla missä nähdään pieni ruudulla:love:. Se riittää meille.

Haluatteko muut tietää sukupuolen..? Me juuri juttelimme että odotamme synnytykseen asti, sitten selvitköön, saa pieni yllättää meidät;):LOL::barefoot:!
 
  • Tykkää
Reactions: ajatuksissa
Me ollaa miehen kanssa päätetty jo esikoisen odotusaikana että pidetään kaikkien lasten sukupuoli yllätyksenä :D veikkaan kyllä että tämäkin on poika, oon aatellu aina että saan vaan poikia vaikka tyttökin on erittäin tervetullut kuhan nyt saadaan vaan lapsi terveenä syliin asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Mulla ei kans oikeastaan ole oireita, paitsi nämä jomottelut. Samanlaista kuin @Hiekkasärkkä79 llä.

Meillä ei pääse ultraan ilmeisimmin vielä 10-viikon tuntumassa, eli siksi sitä varhaisultraa kovasti havittelen. On vain tosissaan ihan älyttömän kallista lystiä. Jos tämä ei olisi eka raskaus, ehkä malttaisin odotella, mutta kun kaikki on niin uutta ja jännää. :)

Me myös keskustelimme tuosta sukupuoliasiasta. Mies haluaisi tietää etukäteen, itse olen vielä kahden vaiheilla. Luultavasti siis selvitämme asian etukäteen. Muille sitä tuskin kuitenkaan kerromme ennen syntymää, olkoot mm. Isovanhemmille sitten yllätys. Mulla on myös ihan sellainen olo, että meille tulee poika. :D Lähipiiri on saanut tyttöjä viime aikoina hurjasti, mutta jostain syystä itselläni on ihan poika-fiilis, vaikka eihän sitä oikeasti todellakaan voi tietää. Mutta ihan samaa just ajattelin, että ei sillä ole väliä, kumpi sieltä mahtaisi tulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hei kaikki uudet ja myöskin vanhat kirjoittelijat. :) Mä olin aluksi kanssa sitä mieltä että ar ultraan haluaisin tietäen että mahassa elämää mutta nyt mun mieli muuttunut. Kyllä me varmaa odotetaan sinne ekaan ultraan ihan kiltisti kun se mitää loppujen lopuksi auta vaikka kävisikin sielä aikaisemmin ja jos käy ja masussa elämää niin uskon että panikoisin vaan loppu ajan yhtä kauheammin(kun vielä keskenmenon riski korkea rv12saakka) Me halutaan kyllä tietää sukupuoli koska ensimmäinen ja oon muutenkin kauhean huono odottamaan js saa ainakin ostettua sit muutaki vaatteita yms kun ei kaikkien tarvitse olla neutraalia. Käytiin miehen kanssa jo nyt fiilistelemässä vauvanvaatteita ja lähti bodeja ja housuja mukaan. :) kaikille hyvää alkavaa viikkoa:) ja pahoittelut jotka joutuneet lähteä täältä; /
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Lokakuisten lista:

27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.

13.10.
Fritang/24/toinen/TYKS
Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Täällä ilmoittautuu myös eilen digiin "raskaana 1-2" saanut ensi odottaja. Tunnelmat ovat jännittyneet ja on tosi vaikea ajatella, että siellä vatsassa joku oikeasti kasvaisi :love: Voi kunpa vain tämä pysyisi matkassa <3 Viikkoja olisi nyt 4+3 ja tänään menossa HcG verikokeisiin, jotta saisin edes pientä mielenrauhaa asian suhteen.

Oireita ei ole oikeastaan muuta kuin yöllä vessaan herääminen ja menkkojen pois jäänti. Pientä tissien arkuutta havaittavissa :cautious:

Aluksi ajattelin, että liittyisin fb-ryhmään, ja kerkesin yksityisviestiä asiasta jo laittaa. Mutta tulin nopeasti siihen tulokseen, että ajatus tuntuu vielä tässä vaiheessa hieman ahdistavalta. Että odotellaan nyt vielä rauhaksiin ja häiriköidään täällä palstalla :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Tuohon sukupuoli asiaan on pakko kommentoida, että ootteko katsoneet kiinalaista syntymäkalenteria, että kumpi olisi tulossa? Mä oon tarkistanut siitä kaikkien sukulaisten/kavereiden vauvojen ennusteet ja tähän asti kaikki pitäneet paikkansa. Tuo on ihan uskomaton.

Linkki:http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/

Viihteellähän tuohon kannattaa suhtautua, mutta tuon mukaan meille olisi tulossa tyttö :) Mitenkäs muilla?
 
Tuohon sukupuoli asiaan on pakko kommentoida, että ootteko katsoneet kiinalaista syntymäkalenteria, että kumpi olisi tulossa? Mä oon tarkistanut siitä kaikkien sukulaisten/kavereiden vauvojen ennusteet ja tähän asti kaikki pitäneet paikkansa. Tuo on ihan uskomaton.

Linkki:http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/

Viihteellähän tuohon kannattaa suhtautua, mutta tuon mukaan meille olisi tulossa tyttö :) Mitenkäs muilla?
Hehe, mun etiäinen ja kalenteri puhuvat ristiin. Tuon mukaan olisi tyttö tulossa. :D
 
Esikoisessa tuo vau.fin kiinalainen kalenteri piti paikkansa ja nytki lupailis poikaa. Tykkään kaikesta tollasesta hömpänpömpän testeistä ja arvuutteluista sukupuolen suhteen, mutta leikkimielessä vaan kun tosiaan toisilla sivustoilla on mm.eri kiinalaisia syntymäkalenteita ja näyttää eri sukupuolta :D

Onko muut soitellu nlaan? Ite aattelin soittaa ens viikon alussa..kiva kun fritang pääsee jo pian kurkkaamaan ultralla!
 
Mä yritin tänään soittaa neuvolaan, mutten päässyt läpi. Meidän soittoaika on vain 12-13 ja olen sillain töissä, että siinä on just mahdotonta pahemmin puhelimessa jonotella. Täytyy yrittää tällä viikolla kuitenkin saada yhteys, niin saisi ekan ajan. :)

Mulla on kans keskittyminen kaikkeen normaaliin vähän huonoa. Lainasin kirjastosta monta raskaus- ja vauvakirjaa ja niitä olen lueskellut ahkerasti.

Tänään on tullut myös enemmän huonoa oloa, ja myös nyt iltapäivästä vaivaa ihan hirveä väsymys. En toki tiedä, onko väsymys nyt vain ihan tavallista huonon yön jälkeen, vai alkaako se alkuraskauden kammottava väsymys, mistä kaikki puhuvat, nyt jo. Mutta tänään ei ole toistaiseksi vatsassa jomotellut, se on kiva juttu.
 
No meillä tuo touhukas taapero pitää ajatukset aikalailla poissa raskaudesta, täytyy myöntää että välillä en muista koko raskautta, esikoista odottaessa ei mikää muu taas pyörinykkää mielessä..
 
Täällä myös pitää senverran kiirus ettei kerkeä paljon miettiä, iltaisin sitten hetken surffaillut netissä lukemassa kaikkea raskaushömpänpömppää ja käynyt "ikkunaostostelee" kaikkea ihanaa vauvatavaraa nettikauppoissa. Sukupuoliasiaa, tahdotaan kyllä tietää sukupuoli jos vaan näkyy sitten rakenneultrassa. Meillä nyt kaikki vaatteet yms lähinnä tyttöjen kun 2 viimeisintä on tyttöjä joten jos poika on tulossa kuten kiinalainen kalenteri povaa, voi vähän valmistautua kun tietää sukupuolen etukäteen
 
Sain ensimmäisen neuvola-ajan 1.3, eli viikolla 9. Ihan kuin näistä kahdesta ensimmäisestä olisin käynyt aikaisemmin.. eipä sillä kuitenkaan sen suurempaa väliä kun asiat on jo tuttuja. Tuon Kiinalaisen kalenterin mukaan ensimmäinen piti paikkaansa, mutta toinen ei ollutkaan tyttö, kuten kalenteri lupaili. Nyt näyttäisi myös tyttöä, mutta katsellaan.. kovasti mies on sitä mieltä, että kolmas poika sieltä tulee :whistle:

Oletteko kertoneet raskaudesta miten laajalti? Miehen lisäksi meillä tietää minun lähin esimies :) sehän se patisti testiäkin tekemään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.

13.10.
Fritang/24/toinen/TYKS
Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Täällä ilmoittautuu mukaan eilen ekan plussan testannut. Kyl on tosi epäuskonen olo vielä, et oonko muka ihan oikeesti raskaana. Muutama testi täs nyt on eilen ja tänään tullu tehtyy ja kaikkiin plussat :ROFLMAO: Keskiviikkona olis tarkotus mennä verikokeille, jotta saan työpaikalle todistuksen ja toivottavasti itselle hieman mielenrauhaa :D Kaapissa viel yks digi testi odottelee, josko sen huomen aamul viel tekis :whistle: Nyt menossa rv 3+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka kaikille:barefoot:!

Mukavaa kun tämä meidän lokakuisten pino senkun kasvaa, meitähän on täällä jo isohko porukka:)!
Itse käytän tosi harvakseltaan Facebookkia ylipäätään, joten kiva kun täälläkin on juttelukavereita läsnä.

@ladygreen ajatukset pyörivät pitkälti raskauden ympärillä samoin:rolleyes:eikä siihen tunnu olevan oikein lääkettä.. Itsehän yllätin itseni tilaamasta äitiysvaatteitakin jo:whistle:! Pari hihatonta toppia ja pari pitkähihaista, yhdet housut. Kai tämä äitifiilis ja ilo raskaudesta jota ei vielä voi jakaa koko maailmalle, vain pursuaa yli:p. Näin ainakin minulla näköjään.

@ajatuksissa minua myös vaivaa tämän viikon alusta ainakin isohko väsymys, päikkäreitä voisin nukkua helposti vaikka yöhön asti. Isommat lapset vaativat kuitenkin ruokansa ja kuljetuksensa sekä huomionsa, eli vapaapäivinä nukun sen minkä ehdin.

@Fritang kylläpä sait aikaisin ajan neuvolaan?Kiva kun tosiaan pääset ultraan:)! Itse sain ns mahdollisimman aikaisen ajan, raskauden kestosta kun ei ole ihan tarkkaa tietoa, vaikka itse uskonkin tietäväni, ja 1. neuvolani on 16.2.torstaina. Esitietolomakkeet pitäisi täyttää sähköisesti mutta järjestelmä ei aukaise niitä minulle vaan herjaa virhettä..

@popsis Olen kertonut parhaille ystävilleni sekä raskaana olevalle ystävälleni ja serkulleni. Mies ei ole kertonut viellä kenellekkään, odottelemme sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä ja sydämmen sykkeen kuuntelua, ja luultavasti sitten vielä odotamme ensimmäisen ultran ennen uutisen julkistamista:love:.

Oireista: tissikipu on ollut tänään niin kamalaa että laitoin urheilutopin yöksi ja varmasti pidän sitä huomisen työpäivänkin. Samoin häpyliitosta juilii niin että tarvitsen tyynyn jalkojen väliin yöksi:X3:melkein kuin viimeisilläni olisin..
Miten teidän muiden oireilut?

Mitä jos laittaisimme aina postauksen loppuun RV:t? Niitä kun ei aina muista muiden kohdalla.

Hyvät yöt:)
T:Hiekkis RV 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: ajatuksissa
Mua alkoi kovin huolestuttaa illan ratoksi. Taas alkoivat ne menkkajomottelut ja suihkussa huomasin että valkovuodossa oli vähän väriä. Kunpa nyt vaan kuuluisi asiaan, eikä enteilisi keskenmenoa. :unsure: Jännittää entistä enemmän, juuri kun tästä raskautumisesta ehti niin kovasti innostua. Paperiin ei tosiaan vielä mitään ole tullut, mutta katsotaan nyt, mitä näyttää yön jälkeen tilanne.

T. Huolestunut ajatuksissa 4+5
 
Toivotaan ajatuksissa että olisi harmitonta!

Täällä edelleen melko vähä oireista. Nälkä iskee nopeemmin ja useemmin, pissalla saa käydä vähä väliä ja iltaisin palelua.

Tänää poksuu tasaviikot, nyt 5+0
 
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.

13.10.
Fritang/24/toinen/TYKS
Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Täälläkin alkaa väsymys painaa päälle, töiden päälle saa mennä aina hetkeksi nukkumaan. Sopivasti nyt on juuri töissäkin kovin kiireistä ja pitäisi jaksaa painaa :D Lisäksi rintoja aristaa, vatsaa jomottelee ja tuota ärsyttävää epätietoisuutta aiheuttavaa vuotoa.. Jaan siis ajatuksissa huolesi :/

Sukupuolen selvittämisen suhteen vielä keskustelut käynnissä, mies haluaa tietää ja itse en ole ihan varma.
 

Yhteistyössä