Marraskuiset 2018

Pomppaanpa minäkin joukkoon. Plussatulos tuli jo pari päivää sitten, mutta ehkä nyt jo alan uskoa siihen :LOL: Huomenna varhaisultraa soittelemaan. Meillä tämä toinen lapsi sai alkunsa lapsettomuushoidoilla ja hivenen epävarma olo on.

15.11 maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
 
Missä vaiheessa ootte soittanu neuvolaan?
Minun neuvolan ohje on, että heti kun testi on plussa(menkat myöhässä).

Täällä ajat menee pitkälle ja siks on hyvä heti varata eka käynti et homman saa rullaamaan. Täällä ainakin sillä eka hoitaja-ajalla varataan lääkäriaika, varhaisultra ja se verikoe siihen. Siks siis kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ettei ajat oo kerenny jo mennä. Etenkin jos ottaa nt-ultraan sen riskiarvion niin nehän pitää olla just tietyt viikot. Niin ja myös siihen diabetes-seulontaan tarvittaessa varataan aika, ja se on myös tehtävä tietyn ajan sisällä.

Ekassa raskaudessa lääkäri nuhteli hoitajaa, kun ei ollut varannut tätä aikaa heti ekalla käynnilläni, ja mut jouduttiin sit kiireellä laittaa ylimääräsenä labraan :rolleyes:

Nämähän on paikkakuntakohtaisia, mutta ei siitä haittaa ole jos on "hyvissä ajoin" liikkeellä. :)


Eilen oli useampaan kertaan pahoinvointia. Tänään vain vähäsen nyt illalla. Ekaan raskauteen nähden ainakin vielä on helpompi tää ollut. Kipuja ei kyllä oo, jotain tuntemusta vatsalla. Väsymyskään ei vielä oo iskenyt. Se oli lamaannuttavaa. En jaksanut töissäkään puhua kenellekään muutaku pakolliset asiat. Ikinä ollut niin zombina :alien:

Te jotka ootte varannu varhaisultran. Maksatteko itse vai saatteko jostain syystä neuvolan kautta?
 
Mulla on tiedoissa merkintä, että ois oikeus kunnalliseen varhaisultraan, mut en oo vielä varannu. Ajattelin huomenna soitella. Mulla oli klamydia tosi pitkään oireettomana, yli vuoden, ja löytyi sattumalta. Sen vuoksi laitettiin se merkintä, kun tuo lisää kohdun ulkoisen riskiä.
 
Minun neuvolan ohje on, että heti kun testi on plussa(menkat myöhässä).

Täällä ajat menee pitkälle ja siks on hyvä heti varata eka käynti et homman saa rullaamaan. Täällä ainakin sillä eka hoitaja-ajalla varataan lääkäriaika, varhaisultra ja se verikoe siihen. Siks siis kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ettei ajat oo kerenny jo mennä. Etenkin jos ottaa nt-ultraan sen riskiarvion niin nehän pitää olla just tietyt viikot. Niin ja myös siihen diabetes-seulontaan tarvittaessa varataan aika, ja se on myös tehtävä tietyn ajan sisällä.

Ekassa raskaudessa lääkäri nuhteli hoitajaa, kun ei ollut varannut tätä aikaa heti ekalla käynnilläni, ja mut jouduttiin sit kiireellä laittaa ylimääräsenä labraan :rolleyes:

Nämähän on paikkakuntakohtaisia, mutta ei siitä haittaa ole jos on "hyvissä ajoin" liikkeellä. :)


Eilen oli useampaan kertaan pahoinvointia. Tänään vain vähäsen nyt illalla. Ekaan raskauteen nähden ainakin vielä on helpompi tää ollut. Kipuja ei kyllä oo, jotain tuntemusta vatsalla. Väsymyskään ei vielä oo iskenyt. Se oli lamaannuttavaa. En jaksanut töissäkään puhua kenellekään muutaku pakolliset asiat. Ikinä ollut niin zombina :alien:

Te jotka ootte varannu varhaisultran. Maksatteko itse vai saatteko jostain syystä neuvolan kautta?
Okei kiitos. Joltain vaan kuullu että oli toruttu ku oli liian aikasi soittanu. Täällä ei saa neuvolan kautta varhaisultraa ilman erityistä syytä joten sinne en varmaan mee. Mulla on nyt vast 4+2 ja ollaan reissussa. Eli saatan soittaa vasta viikon päästä ellen täältä käsin sit soittele jo.
 
Selailin tän ketjun läpi ja tuntuu että tosi moni on saanu tasavahvat viivat tosi ajoissa testiin. :eek: tietty kiinnittyminen on yksilöllistä ja se haarukka aika iso mut saa tässä nyt hiukan panikoida tätäkin. Yritän tehdä joka toinen päivä testin nii näkee eron paremmin.

Tässä dpo 13 testi eli se päivä ku menkat piti alkaa. Näyttääkö teidän silmään ihan hyvältä? Sen alla vertailun dpo11 tehty testi joka siis eka plussa minkä sain tikkuun.
IMG_20180311_084419.jpg IMG_20180309_082217.jpg

Vitsi mul iski flunssa tähän alkuun. Sehän on kans yks alkuraskauden oire. Onneks ei oo kuumetta mut yskä ja nuha ja limaa nousee koko ajan.
 
"Te jotka ootte varannu varhaisultran. Maksatteko itse vai saatteko jostain syystä neuvolan kautta?" Sonde

Neuvola ei maksa ellei siihen liity riskitekijä (verenvuoto, lapsettomuushoitojen kautta alkunsa saanut, odottajan korkea ikä jne). Ihan perustekijöiltä velvoitetaan oma maksua. Nämä saatesanat sain omalta neuvolatädiltä, kun pirautin kyselin :)

Nadine: Kyllä noi positiivisilta näyttäis (y) Tuloksen laatu on tekijä ja testikohtaista. Joillakin HCG nousee nopeasti ja testi kuin testi näyttää plussaa. Itse käytän vain ClearBlue -testejä sillä niissä saan varhaisimman viivan. Suosittelen panostamaan ja ostamaan Clearbluen viikkonäytöllisen testin (n. 18e), jolla saa tietää raskausviikot (y):X3::X3::X3:

Mulla on menossa rv6+2 ja lauantaina varhaisultraa! :X3::X3::X3: AARGH! Mä en kestä! Pahaolo on aivan kamala, kokoajan pitäis syödä jotain suolaista, paprikaa tai Granny Smith omenoita :oops: Ja tää turvotus! Piti käydä ostaa raskaushousut ja liivit (hirveen kipeet melonit!)
 
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Ihanaa @Eela- ja onnea :love: On niin ihanaa saada uusia tuttuja ryhmään! Sua seurasin nyt viimeiset kuukaudet pitkään yrittäneissä vaikken itse sinne missään kohtaa kirjoittanutkaan. Siellä oli niin paljon tuttuja :D

Kyseltiin varhaisultrasta. Ainakin itse saan varhaisultran poliklinikkamaksun hinnalla lapsettomuushoitolääkäreiltäni. Neuvola ei liity tuohon mitenkään. Eikä se tosiaan ilmainen ole, saman verran maksaa kuin joka ikinen ultra tähän mennessäkin on maksanut :)
 
Onks täällä ketään muuta ku olis ajatellu ettei mee varhaisultraan? Itseeniki alkanu kiinnostaa nyt ku moni menee mut en oo koskaa tutuilta tms kuullu että olis käyny.

Mul on yks viikkonäytöllinen digi kotona odottamassa. Teen sen todennäköisesti ens viikon alussa ku palataan reissusta.

Tänää ei oo maha sattunu niin paljo ku eilen, mut eilen oliki menkkojen alkamispäivä jos olis alkanu ja ilmeisesti sillo monilla on just menkkaoloja. Tissit alko illalla kipeytyy ja aamulla ku avasin silmät nii tuntu että kohta lentää yrjö jos en heti syö jotain. Flunssa pahenee mut ei onneks oo kuumetta
 
Hei! Täälä ois varhaisultra varattuna perjantaille. Omien laskujen mukaan viikkoja silloin 7+2. Soitin yksityiselle ja kysyin myös hintoja. Noin 100 euron luokkaa ja siihen päälle lääkärikohtainen hinta n. 20 e. Mies pääsee mukaan, kun ei välttämättä töiden puolesta pääse sitten muutoin neuvola & ultrakäynneille. Lähdetään perjantai-iltana viikonloppureissuun ystävien kanssa, niin kiva saada varmuus, että vatsassa kaikki hyvin. Saattaa olla, että sille porukalle viikonloppuna paljastun :geek:
 
Uutena oireena hikoilu. Vaihdoin parisänkyyn ja lastensänkyyn lakanat ja hikoilin vaatteeni märäksi vaikka täällä ei ole mitenkään normaalia lämpimämpää. Ällöttää.
Mulla sama. Oltii aamulenkillä nii takkiin jäi kamala ammoniakin tuoksu vaik mulla ei oo koskaa hiki erityisesti haissu :confused: oli tosi kuuma ja aktiivisuusmittarin mukaan syke on kokoajan paljo korkeammalla ku normaalisti.
 
@Nadine88 varsin hienoja viivoja. Mä lopetin testailut joskus dpo23 ja sillon sain ehkä suunnilleen tasavahvat, ei sillonkaan ollut ihan. Tärkeintä että omat viivat vahvistuu, ei kannata muihin verrata (y)

Mä kävin tänään ythsllä ultrassa ja siellä näkyi viikkoja vastaava tyyppi ja syke. Mikä helpotus! :love: :)

Olen kaikissa kolmessa raskaudessa käyny varhaisultrassa ihan vaan oman mielenterveyteni vuoksi. Viimeksi siis päättyi huonosti niin kyllähän sitä vähän eri lailla jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: siiipuli ja ijomeo
Täällä viime viikolla plussannut 1. IVF: 1. PASista. Vielä epätodellinen olo, ja pelko kalvaa mieltä, että onko kaikki hyvin. Kahden viikon päästä olis varhaisultra. Toivottavasti sitten uskaltaa jo iloita enemmän :)

Laskujen mukaan la 10.11. Nyt menossa 5 +2
 
Onks täällä ketään muuta ku olis ajatellu ettei mee varhaisultraan? Itseeniki alkanu kiinnostaa nyt ku moni menee mut en oo koskaa tutuilta tms kuullu että olis käyny.


Mul on yks viikkonäytöllinen digi kotona odottamassa. Teen sen todennäköisesti ens viikon alussa ku palataan reissusta.

Tänää ei oo maha sattunu niin paljo ku eilen, mut eilen oliki menkkojen alkamispäivä jos olis alkanu ja ilmeisesti sillo monilla on just menkkaoloja. Tissit alko illalla kipeytyy ja aamulla ku avasin silmät nii tuntu että kohta lentää yrjö jos en heti syö jotain. Flunssa pahenee mut ei onneks oo kuumetta
Mä en oo menossa varhisultraan, yritän malttaa vielä pari viikkoo että on neuvola :)
 
Ekassa ku kävin hoitaja sanoi et kaikki näytti olevan "oikein hyvin" ja et voidaan huoletta olla. Vaikka mikäänhän ei ole sata varmaa mut oli kyllä suuri helpotus ja pystyi relaan taas seuraavaan eli nt-ultraan asti :D

Mietin myös voiko raskauksien määrä vaikuttaa kasvukipuihin? Eli kun kohtu on jo vähintään kerran venyny ja palautunut, niin uudelleen kasvu ei aiheuta niin selkeitä kipuja/vaivoja. Oisko tässä teoriassa mitään järkeä? :LOL: ainakin synnytykset sanotaan helpottuneen, kun on jo aiemmin paikat "löystyneet" :p
 
Hitto nyt vasta 4+3 ja pakko oli käydä ostaa äitiyshousut ku ollaan pohjoisessa ja mul on vaa yhdet siistimmät housut mukana jotka painaa aivan hulluna mahaa varsinki istuessa. Varsinki iltaa kohti turvotus lisääntyy ja istumisen jälkeen :ROFLMAO: No onpahan yhdet housut valmiina ja noista ei kukaa kyllä arvaa että olis äitiyshousut.

Samoin liivit painaa tissejä mut sille asialle en nyt vielä tehny mitään :whistle:
 
Helpottavaa kuulla et muillakin on turvotusta. Ja just iltas kohden mullakin turpoaa vielä enemmän. Nyt menossa 5+2, mutta pitää jo miettiä vaatetusta, että millä peittelee vatsan pömpötystä
Ja tää pissalla ravaamisen määrä. Huh huh....
 
Mua ei pussata vielä hullun usein mut heti ku pissahätä on nii vessaan on päästävä äkkiä ku seki painaa inhottavasti. Ja kauhee jano koko ajan, mikä varmasti osittain johtuu tästä flunssasta ja kurkkukivusta.
 
Minä oon vahingossa ajautunut lähes kokonaan facen puolelle niin tänne kirjoittelu on jäänyt(n)

Kiitos @voittamaton ja onnea myös sulle!:love: on kyllä huippua kun samaan porukkaan pääsee vanhoja tuttuja. Meillähän tosiaan oli vähän hässäkkää tässä kierrossa, kun miehen näytteenanto hedelmöityshoitoja varten sattu just oviksen aikaan ja olis täytynyt pidättäytyä muutama päivä. Mies lopulta ilmoitti, että haluaa tehdä testin kunnolla eikä saada vääriä tuloksia siksi ettei olla pidättäydytty tarpeeks kauan. Ihan ymmärrettävää toki mutta voi stna että suutuin ja ilmotin että jos ei nyt anna niin oon niin helvetin vihanen etten oo aikoihin ollu!:mad::D hänen takia venyy taas kuukaudella koko touhu ja menkat alkaa ihan 150% varmuudella jos ei nyt hommailla. Ja niin me siinä sitten suutuspäissään talleteltiin ja samalla pyydeltiin anteeksi. Ei siis mikään rakkaudella tehty lapsi raukka:ROFLMAO:

Oireita on ollut vaihtelevasti. Tissit on isot ja arat, väsymys ja nälkä iskee aina ihan puskista ja alkaa myös turvottaa. Just laitoin tilauksen meneen H&M:lle äitiysvaatteista, ettei tarvi turvotuksen kanssa kärvistellä.

Ois kiva nähdä täältä mahdollisimman moni tuolla facen puolella jossain vaiheessa:) siellä keskustelu on ainakin mun mielestä paljon mielekkäämpää.

Onnea uusille plussanneille!:love:

Mun tietoihin vois päivittää
12.11. /Eela- /29 /1.lapsi /OYS
 
Tervetuloa mukaan tänne @Eela- :love: Sullakin vaihtelevasti oireita, sama täällä :) Hauska ku tiedät noin tarkkaan hedelmöittymisajankohdan :D Ainaki kannatti riidellä asiasta, paras lopputulos tuli :love:

Nyt mulla meneillään rv 6+4 ja oli aika kova pahoinvointi tänään, heti ku oli 2-3h edellisestä ruokailusta :D ja rinnat on nyt arat ja mahaa nippailee. Mut ihanaa, oon vaan tyytyväinen et jotenkin näkyy ja tuntuu tää raskaus :love: Äitiysvaatteita en oo viel miettiny mut housut kyllä kiristää vatsan kohalta.. vois alkaa kattelee :LOL:
Vai on siel facessa jo ihan aktiivista :rolleyes: Mäki tuun sinne heti kunhan varhaisultrassa on käyty, löytyy syke ja kaikki on hyvin, jänskättää! :love: Meetkö sä ultraan?
 
@Nadine88 apua kun muistaisin nimimerkit, joille laittaa täällä yv!:( selaan nyt puhelimella niin vaikea tarkistaa, mutta tais olla edellisellä sivulla mainintaa:)

@Pocahontas- kuulostaa kyllä hyvin paljon omilta oloilta. Närästys on myös tänään tullut kuvioihin mukaan.
Mies haluais kovasti varhaisultraan, mutta itse en oo ihan varma. Se on sen verran arvokasta lystiä, että käyttäisin rahat mielummin muuhun. Ehkä myönnyn ja mennään käymään:whistle:
Oliko teillä jo varattuna ultra-aika?
 

Yhteistyössä