Syyskuun söpöläiset 2016

Tulipas mieleen että olisko täällä vielä innokkaita jos tekis pienemmän fb-ryhmän vielä meille jotka ei aiemmin sinne haluttu? Liityin vähä aikaa sitten johonkin yleiseen la syyskuun ryhmään mut siellä on satoja ihmisiä niin eipä tuu kyllä kirjoiteltua..
Voisin liittyä pienempää fb ryhmään. Ryhmän nimi tiedoksi nii laitan liittymispyynnön
 
Meibijees En tunne liikkeitä vieläkään. Olen ollut muutaman päivän työmatkalla ja illalla yksin hotellissa asettunut aloilleni ja kuulostellut liikkeitä. Mutta en tunne mitään.

Täytyy myöntää että olen jo melko huolissani. :(

Minä toivoisin jatkossakin että keskustelu täällä pysyisi yllä.
 
Viljaa uskon, että olet huolissasi. Mut niinku monet jo sanoneet, niin kaikki varmasti ihan kunnossa. Kaveri on vaan semmosessa asennossa ettet tunne liikkeitä. Minullekin sanottiin ettei kannata olla huolissaan, jos liikkeet ei tunnu vielä päivittäin.

Milloin sulla on seuraava neuvola? Pääsisit kuulemaan sydänäänet ja tiiä vaikka laittavat ylimääräiseen ultraan huolesi takia.

Minä taidan pysytellä täällä, vaikka sitten vähän hiljenisikin juttu.
 
Onpa ikävä, että Viljaa et tunne liikkeitä. Tuli mieleen, että onko kellään tutullasi omaa ultraäänilaitetta, että voisi testata? Siskollani on sellainen, mutta hän antoi sen jollekin lainaksi. Tosin itse en sitä edes halunnut, jos ei sittenkään löydä niitä ääniä, niin alkaa sitä hermoilla :unsure: Kuuluiko äänet neuvolassa viimeksi ihan hyvin? Luulisi, että pääsisi nopeemmin/useammin jos on aihetta huoleen. Tsemppiä kovasti!
 
Toivottavasti Viljaa kaikki on kunnossa. Jos se vaan on istukka edessä tai vauva potkii selkärankaan päin.

Meillä oli eilen perhevalmennus. Täytyy kyllä sanoa, että mitään uutta en oppinut. Voi olla, että oma ammatti vaikuttaa asiaan. Tuntui, että käsitellään ihan maalaisjärjellä ajateltavia asioita. Tulipahan käytyä.

Kävin myös eilen hakemassa äitiyspakkauksen postista. Mies ei arvaakaan, että kun tänään tulee töistä, saa hän puolestaan isyyspakkauksen jonka oon koostanut. Mukavaa yllättää muitakin välillä!

Maanantaina olisi kontrolliultra. En muista kirjoitinko, kun käytiin viikko sitten käyrillä äitiyspolilla tiuhaan tulevien supistusten takia. Edelleen supistaa ja nimenomaan levossa myös. Täytyy toivoa, ettei ole pehmentänyt paikkoja edelleenkään.
 
Hei odottava äiti!


Kuvaamme Toisenlaiset äidit-sarjan kolmatta tuotantokautta ja haku uusille äideille on vielä hetken käynnissä. Jos laskettu aikasi on kesä-elokuussa ja haluat päästä jakamaan omia kokemuksiasi odottamisesta, niin hae mukaan!


Uuden kauden juontajana toimii kaikille tuttu Sami Kuronen ja tämän lisäksi ohjelmassa nähdään psykologi Leea Mattila, joka on myös äiti, vuorovaikutusterapeutti sekä erikoistunut työskentelemään vauvaperheiden kanssa.


Etsimme ohjelmaan kaikenlaisia äitejä, joilla on tarina kerrottavana. Ohjelmassa seurataan odotusaikaa sekä ensimmäisiä kuukausia uuden vauvan kanssa.


Jos haluat päästä ikuistamaan näitä erityisiä hetkiä elämässäsi, mukaan voi hakea osoitteessa:

http://www.livtv.fi/ohjelmat/toisenlaiset-aidit/2471-odottava-aiti-hae-mukaan-toisenlaiset-aidit--ohjelmaan
 
Ai että, kaks viikkoa kesälomaan! En odota tai mitään... Jalkoja turvottaa päivän kävelyn jälkeen joten tukisukat otettu käyttöön. Hieman ne kyllä auttavat, onneksi.

Äitiyspakkauskin pistetty tilaukseen joten saapumisilmoitusta odotellessa! Aijai, jännittää! Vaikka siis tietää mitä se sisältää, mutta se että pääse hypistelemään kaikkea! Tekee tästä odotuksesta taas astetta todellisempaa :) Vaikka pieni pyörii mahassa minkä kerkeää ja potkii mukavasti alakertaan (kohduunsuu on varmasti jo uudessa kuosissaan...) niin tavaroiden haaliminen tekee tästä astetta todentuntuisempaa. Että kohta näille on käyttäjä!

Minä en ole käynyt yhdessäkään valmennuksessa enkä aiokaan. Uskon ettei niillä ole itselle mitään tarjota vaikka esikoista odotankin. Maalaisjärjellä pärjää ja itsellä on kuitenkin niin paljon kokemusta ja tietoa pienten vauvojen hoidosta, imetyksen ohjauksesta ja synnytytyksesta jne. ja jos joku asia mietityttää jossain kohtaa niin olen varma, että siihen löytyy vastaus aina jotain kautta :D

Ja hitto miten tuo jäätelö maistuukaan...

24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ninniz
Kiva että Viljaa pääset näyttäytymään neuvolaan, saa itelle mielenrauhaa. Mäkin yhden kerran käynyt ylimääräistä ja kyllä kannatti, paljon helpompi oli taas nauttia odotuksesta kun sai kuulla kaiken olevan ok. Se oli jo ennen rakenneultraa..

Tänne ei mitään ihmeellistä. Kelan paprut odottaa lähettämistä vaan. Haen äitiysrahaa viim 6kk mukaan niin sen lomakkeen voi laittaa menemään sit vasta jälkikäteen..

Olin kavereiden kanssa syömässä ja toimin kuskina, kunnes alkoi väsy painaa. Eipä sitä huvita paljon valvoa jos ei oo pakko, esikoinen herää aina 6-7 aikaan!

Menossa nyt rv 24+5
 

Sheldon,
oon huomannut kanssa, että ei jaksa enää valvoa. Vaikka meillä ei olekaan aiemmin lapsia ja aamulla sais nukkua, niin kyllä tää raskaus verottaa!

Viljaa, hyvä juttu et ottavat ultraan maanantaina! Monenko aikaan oot menossa? Oon todennut, että aamuajat on parhaita, ei tarvi jännätä koko päivää :D

Oon selannut nyt miljoonia turvakaukaloita, telakoita ja turvallisuusluokituksia ja lopputuloksena oli se, että viime yönä näin unia et asensin niitä autoon :LOL:
 
No niin, ultra ohi ja vauvalla on kaikki hyvin. Lääkäri ultrasi pitkään ja hartaasti. Vauva potki jatkuvasti. Lääkäri kyseli monta kertaa, että tunsitko nyt, entä nyt? Mutta en minä mitään tuntenut. Niin se istukka ja erilainen anatomia vain voivat vaikuttaa.

MUTTA! Meidän rakenneultrassa saamamme poika-arvaus heitettiin romukoppaan tämän ultran myötä. Vauva esitteli monta kertaa haaroväliään ja lääkärin mukaan selvä tyttö tulossa. :ROFLMAO:

Tätä helpotuksen tunnetta ei kyllä voi edes kuvailla. Mahtavaa, että pääsin tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin!
 
Ihana kuulla Viljaa että kaikki on hyvin! :) Olen todella iloinen puolestasi.

Lennis, mitä olet laittanut isyyspakkaukseen? Haluaisin tehdä samanlaisen, mutta en ole keksinyt mitä siihen laitan. Buranaa, korvatulpat, jonkun vauvan käyttöoppaan? :D

Mulla on töitä enää viisi päivää...sitten alkaakin piiitkä loma. Millään ei huvittaisi vielä jäädä. Toisaalta kiva päästää pesänrakennusvietti oikein kunnolla valloilleen :D

Sf-mitta oli viime viikolla hieman yli käyrän, lisäksi painoa on tullut tammikuusta yhdeksän kiloa. Vähän pelottaa kasvatanko suurta sokerivauvaa. Ruokavalion olen muutoin muuttanut huomattavasti terveellisemmäksi, kuin ennen vauvan tuloa, mutta ne herkut. Miten ihmeessä sokerikoukusta pääsisi eroon...

Vaikka meille annettiin selkeä poikalupaus, on kaikki hankinnat aika sukupuolineutraaleja. Vaatteita alkaa olla melkoinen kasa, pitää koittaa rajoittaa ostelua :D

Onko kukaan koskaan koittanut väräjä Manducaa? Sain työkaverilta hyväkuntoisen Manducan edulliseen hintaan, mutta väri on ällö persikka. Vaatteita olen värjännyt jo useat, koska olen osatanut ne edullisesti kirppikseltä. Manducalla on kuitenkin hyvä jälleenmyyntiarvo, joten en halua pilata sitä.


Invi rv26
 
Vähän jo ajatuksia tulevaan, mutta kiinnostaisi tietää oletteko käyttäneet/ ajattelitteko käyttää kestovaippoja? Minun tekisi mieli kokeilla ja varmasti kokeilenkin, mutta ainakin äitiyspakkauksen vaippa näytti aika isolta vaikka siinä säätömahdollisuus onkin.. Onko kellään antaa vinkkejä? Aikaisemmin en siis ole käyttänyt ja pelkään sitä, että ekan kerran väsymyksen\helppouden vuoksi "sorrun" kuitenkin kertakäyttösiin ;) tosiaan ei ole paineita tarkoitus ottaa, mutta jos pystyisi edes vähän vähentämään tulevaa jätekuormaa.
 
Kiitos kivoista viesteistä, olo on vieläkin kevyt ja huojentunut. :love:

tsn80 Minua houkutteli aiemmin ajatus kestovaipoista, mutta olen todennut, että en niitä tule käyttämään. Minulla on muutama ystävä, jotka ovat kokeilleet ja mananneet ne niin alimpaan helvettiin, että olen pelästynyt. :D

Kuinka kauan teillä on äitiyspakkauksen saaminen kestänyt?
Tilasin omani vajaa kaksi viikkoa sitten ja odottelen sitä saapuvaksi...
 
Invi, keräsin isyyspakkaukseen vähän kaikenlaista. Isin kulta-pipon, super-isi paidan, sikarit,shampanjaa, salmiakkia, suihkugeeli isälle, kylpyöljy vauvalle, muutaman tutin hauskalla tekstillä, vaippoja, tuttipullon ja korviketta jne. Pakkasin ne vauvan ammeeseen, koska kylvetys tulee olemaan isän vastuulla :barefoot: Mukaan liitin sitten kortin, johon olin kirjoittanut henkilökohtaisen viestin miksi saa pakkauksen ja miksi tulee olemaan paras isä :love:

Ja ihana Viljaa, että kaikki oli kunnossa! Kyllä ne liikkeet sieltä vielä alkaa tuntumaan (y)

Käytiin eilen kontrolliultrassa. Kohdunkaula pysynyt kuosissaan ja lupaus sukupuolesta piti edelleen paikkaansa :)
Nyt sitten ollaan muutama viikko virallisesti kesälomalla! Hyvät kelit sattuneet!
 
Heipsistä!

Viljaa ihanaa, että kaikki oli kunnossa (y). Toivottavasti pian tuntisit ne liikkeet, ihan jänskättää sun puolesta, milloin tulet meille kertomaan havainnot ensimmäisistä tuntemuksistasi liikkeiden osalta :). Itsellä oli semmoinen tuo neitokaisen odotus, että vaikka ekat liikkeet tuntui ihan aikaisin, niin neiti oli vissiin vähän laiskempi potkiskelemaan koko raskausaikana. Toki siihen vaikutti silloin edessä oleva istukka ja liekkö neiti ollut kasvot kohti selkärankaani suurimman osan ajasta, mutta aika harvakseltaan sain tuntea läpi raskauden niitä liikkeitä. Olin kyllä huolesta soikeana lähes joka päivä silloin. Omalla dopplerilla piti kuunnella melko usein silloin ääniä. Mutta kaikkea se "potkuttomuuskaan" ei kerro... melko ärhäkkä tapaus tuli :rolleyes:. On meinaa melko temperamenttinen neitokainen meillä :whistle:

Täällä oli viime viikolla neuvola ja nyt minäkin sain kelanlaput täytettäviksi. Seuraava neuvola onkin sitten just ennen juhannusta. Juhannuksen tienoilla olis myös tarkoitus käydä siellä 4D-ultrassa, josta saadaan DVD kotiin muistoksi. Onko kukaan muu aikeissa käydä ko. ultrassa?

Joku kyseli kestovaipoista... Juu kiitos, mutta ei kiitos :rolleyes:! Olen varmaan sitten pahimman luokan jätekuorman kerääjä, mutta minusta ei vain ole siihen souviin. Jos entiset ennusmerkit pitävät paikkansa, niin täällä huushollissa ollaan vauvan saavuttua niiiiiiiiiiiiiin väsyneitä, että kaikki energia kyllä menee ihan johonkin muuhun, kuin ylimääräiseen pyykinpesuun. Tässä asiassa menen siis sieltä mistä aita on matalin...
Neiti tosiaan valvotti lähes 4 vuotta yhtä kyytiä, ennen kuin hoksasi, että yöllä pitäisi nukkua. Ne yöt kun hän ekan neljän vuoden aikana nukkui kokonaan, oli kyllä yhden käden sormilla laskettavissa. Siihen saakka heräsin lukuisia kertoja yön aikana neidin itkuun. Mitään syytä itkuihin ei koskaan löytynyt... mutta tyttö taiskin vain seurata äitinsä jalanjälkiä, joka hänkin on kuulemma valvottanut ensimmäiset kolme vuotta aikoinaan :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Noh, mutta toivottavasti tämä kolmonen tajuaisi nopeammin, että yöt ovat nukkumista varten :)

adalmiina rv23+1
 
Vanhojen puolelta yksi syyskuinen huhuilee taas moi!!

Kestovaipoista;

Pelkkää negaa, joten tuon tänne oman kokemukseni. Olen kestovaippaillut edellisen lapseni kanssa 100 % ja toivon tosiaan, ettei nyt mitään esteitä tule siihen tälläkään kertaa. Kestovaippailussa on huonoja ja hyviä puolia. Huonot; pyykki (meillä yht 3 lasta, pyykkiä pestiin koko ajan, vaippakoneellinen jokatoinen pvä ei tunnu missään), haju, vuodot, oikean löytäminen jne..

Hyviä; rahasäästö, roskavuoren pieneneminen (meillä olisi pitänyt roskistyhjennys tilata viikoittain, kestoillen pärjättiin joka toinen viikko), vessan roskiksen parempi haju, hyvä mieli, kauppakassin keventyminen (siinä vasta onkin rumba kun raahaa vaippoja kaupasta).

Eli, edellinen kun syntyi, niin meillä oli yhteensä 3 lasta. Pyykkikone siis pyörii päivittäin, ellei jopa usean kerran päivässä. Meillä oli erikseen kannellinen ämpäri, jossa vaipanpesupussi (ISO) ja vähän etikkavettä. Sinne kerättiin pyykit ja noin joka toinen pvä pestiin koneellinen. Etikka piti hajun poissa. Pyykkikoneessa huuhteluaineena myös vaippapyykissa vain etikka!! Hajuhaitta väheni sillä, että pieni oppi alle 1 vuotiaana kakkaamaan pottaan (minua ällöttää kakat vaipassa joten istutin joka ruuan jälkeen potalle). Kakkavaippoja emme siis käytännössä käsitelleet juuri ollenkaan. Ja sitä myötä huomasi tutuilla, jotka laittoi kakkavaippoja roskiin, että se vasta haisee, se kakkavaippa roskiksessa vessassa. Hyi. :poop:

Vaippojen testailuissa on oma juttunsa. Loppujen lopuksi käytimme taskuvaippaa JA kuorta. Tuplakuorella ohivuotoja ei tapahunut. Sen ymmärrän täysin, että yhden kerroksen taskuvaipalla käpy menee aika pian, sellaista vaippaa ei ole, jonka sauma ei vuoda. Meillä oli Fuzzi Bunz ja imse wimsen kuoret. Taskuvaipan suhteen uudella tulokkaalla ei niin väliä, mutta Imse Wimsen kuorista en luovu. Olettaen, että samaa laatutasoa kuin ennen. Yöllä oli kuoren sijaan villahousut. Tuo kuori + taskuvaippa oli myös päiväkodin puolelta hyvin vastaanotettu juttu, sinne kun ilmestyi muita kestovaippailijoita niin tädit halusivat yhden puhtaan kuoren meiltä näytille. Olivat esitelleet muille, että HEEI, näin tämä toimii..

Minulle (ja miehelle, joka ei ole mikään ituhippi, mutta oppi käyttämään ja ymmärtämään edut) kestovaippailu on oikeastaan ainoa vaihtoehto, ellei oikeasti ole joku litrapissakerralla tyyppinen kaveri tulossa.. MUTTA, olen kyllä sitä mieltä, että jos kestovaippailu ei kiinnosta, ja jos siinä ei ole aatetta mukana niin ei se varmaan ole oikea valinta. Ei sen vaipan kanssa ole tarkotus kiroilla ja tuskailla.. Onhan se nyt helppoa vaan ottaa se vaippa ja viskata roskiin.. Vähän niinku tissi, liputan 100 % tissin puolesta mutta jos se aiheuttaa vaan pahaa mieltä niin antaa olla. Ja kyllä, se on joillekin ihan kamalan vaikea ajatus, tuossa kun kestoiltiin niin jokatoinen tuttu aina jaksoi oivotella ja voivotella kuinka kamalaa ja hirveetä ihan ajatuksen tasollakin moinen rumba on. On se jännää, miten mun valinnat on muille niin kauhea voivottelun aihe.. Sama kuin imetys, tässäkin, vieläkin jaksetaan kauhistella kuinka roikotin lasta tissillä VUOSIKAUSIA!!! Lapsi on jo 7 ja kuitenkin oltu se 5 v ilman tissiä. Ihan kiusallani imetän tulevaa sankaria 100 vuotta ja vaippailen kestoilla toiset 100. Onpahan voivoteltavaa..:geek:

Mutta joo, kysykää jos joku askarruttaa, mun mielestä kestoja kannattaa kokeilla jos yhtään asia kiinnostaa.

teveisin woodoo vanhus rv 27 noin
 
  • Tykkää
Reactions: pikkupossu
Ihanaa viljaa että kaikki oli hyvin! Näkykö se sukupuoli sitte rakenne ultrassa jotenki heikosti vai miten se nyt tuolleen muuttu? Ku vissiin aika tavallista on tytön muuttuminen pojaksi...:rolleyes:

Toivottavasti adalmiina sais nyt yllätyksen ja tuliski hyvin nukkuva tapaus!(y)

Woodoo, imetit päivän tai kaks vuotta sitä lastasi niin aina löytyy joku voivottelija! Ja sama löytyy kestovaippailusta! Mutta pääasia että tekee niinku omalle perheelle parhaalta tuntuu! Mä muistan vieläki niin elävästi ku esikoinen synty ja mulla oli haaveena imettää piiiitttkäään! Ja sitte ku se ei onnistunu ollenkaa! Maito ei noussu vaikka kuin yritin tyttöä rinnalla pitää ja ei se neiti sitte lopulta ruvennu ees yrittämäänkää ku oli jo pullolle oppinu enkä mä saanu mistään apua enkä tukea imetykseen. Mä olin niin pettyny eikä asiaa auttanu se että kaupassa ku lastaan tiskiin korviketta niin mummelit kyselee imetyksestä isoon ääneen..joo, ei muuten tuntunu kovin kivalta!:unsure: vieläki kaivelee se etten saanu imetettyä, kuopusta sentään sain osittain imetettyä reilut 5 kuukautta, toivottavasti tällä kertaa menis sitte vähä paremmin taas!:barefoot:

Ja kestovaippailun mä jätän suosiolla niille jotka kokee sen omakseen (y)

Onko teillä aiheuttanu nämä helteet mitään erikoista? Musta tuntuu että mä oon ihan väsypoikki kokoajan! Tosin siihen varmaan vaikuttaa seki että mun lonkat on alkanu reistaileen, meet kylelleen makaamaan niin kohta on käännettävä kylkee ku sattuu niin "alempaan" lonkkaan :confused: ja selälläänkää ei oo kiva olla pitempää aikaa niin tulee sitte yöllä vähä heräiltyä.. mutta eihän tässä oo enää ku 3 kuukautta laskettuun aikaan!:love:

Pikkupossu 26+6
 

Yhteistyössä