Syyskuun söpöläiset 2016

Täällä vointi on välillä tosi hyvä mutta enimmäkseen väsynyt ja kipeä. :cry: Jotkut päivät menee vuodepotilaana kun paikkoja särkee niin, toisina päivinä taas saa enemmän aikaan. Tulee vain huono omatunto kun ei pysty esikoisen kanssa touhuamaan niinkuin ennen. Onneksi tytölle kelpaa sekin että äiti leikkii sohvalla makuu asennossa :rolleyes:

Sain eilen järjestettyä kodinhoitohuoneeseen hoitopisteen mutta vaipat ja rasvat sieltä vielä puuttuu. Vaatteet edelleen pesemättä ja sänky laittamatta. Eiköhän ne vielä ehdi. :whistle: Tosin ei mulla enään kauaa ole aikaa!

kerttuliina 36+0
 
Heips! Täälläkin olisi vielä yksi mukaan tulija. Toista lasta odotan ja viikkoja kasassa 33+5 :) Ketjua jo pitempään seurannut mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä itseni.
Vauvakamat alkaa sinällään olla kasassa, mutta vaunut pitäisi vielä puhdistaa ja pinnasänky kasata. Sairaalakassikin jo valmiina, taidan olla kyllä ihan liian ajoissa sen laittanut :D :D Mutta tuli vain tunne että pitää varmuuden vuoksi laittaa :)
 
Ainahan mukaan mahtuu, tervetuloa! :)

Täällä vaihteeksi uneton yö. Neljän aikaan heräsin pissalle, eikä vaan saa unta. Kai tää on sitä vauvan tuloon valmistautumista. :cool: Puuhastelen täällä sit aamukahvin jälkeen kaikenlaista. Imuroimaan ei vissiin kehtaa tähän aikaan käydä :p

Meillä on kaikki valmista vauvan tuloon, enää odotellaan. Kyllä sitä on saanutkin pesää rakentaa! Toisaalta odottaa syntymää malttamattomana, toisaalta arvostaa vielä aikaa, kun saadaan olla miehen kanssa ihan kahdestaan.
Eiköhän nää olot ala käymään tukalammaksi, joten syntymää odottaa varmaan kohta kovin! :whistle:
Uskomattomalta tuntuu,ettei enää todellakaan ole pitkä aika. :love:

Lennis ja Pirkka 36+1
 
Mukava kuulla etten oo ainut joka valvoo öisin;):D
Vauvalle oon jo joitain vaatteita saanu pestyä. Meinaa vaan tuo esikoinen purkaa sitämukaa ku ite saan laitettua.:) saa moneen kertaan tehä samat asiat.:p
Vauvan pedin laittaminen taitaa jäädä miehen vastuulle kun asutaan niin ahtaassa asunnossa ettei mahu toista lastensänkyä joten vauva saa nukkua alkuun vaunuissa. Mutta kun esikoinen käyttää rattaita päivittäin niin vaunuihin voidaan vaihtaa vasta sitten kun on pakko. Jospa me jostain löydettäis isompi asunto mahd. pian!!(y) eiköhän sitä alkuun tässäkin jotenki pärjätä.:) ärsyttää vaan ku ei voi laittaa niin kuin haluais.

Onko muuten kellään antaa vinkkejä hyvistä imetysliiveistä?:rolleyes: tuntuu että kaikki on vaan jotain ei topattuja ja kaarituettomia...o_O
 
Kiva, että uusiakin tulee mukaan keskusteluun :)

Mä kävin tänään ostamassa imetysliivit. Täällä ei montaa kauppaa ole joten ostin HM:stä. Ostin nyt sellaiset missä oli eniten kangasta eli tukea rinnoille. Mulla on aina turvonnut rinnat niin, että Pamela Andersonkin olisi kateellinen :D noissa ei siis ollut mitään kaaritukia, mutta todella miellyttävän pehmeät kuten niissä lukikin, että "our softest" sovitin myös muita malleja ja ajattelin, että käyn sitten ostamassa, kun rinnat palautuisi ja jäisi tiettyyn kokoon. Huomasin muuten, että olikin hyvä sovittaa nyt etukäteen, kun se onkin sitten eri asia jos/kun maitoa tulee ja muutenkin on kuuma ja jos vielä vauva huutaa jne. ;)

Mulla alkoi tänään virallisesti äippäloma. Autolla ajaminen tuntuu vähän hankalalta. Ilmeisesti vauvan pää laskeutunut sen verran, että tekee olon tukalaksi. Minnekään kovin pitkälle en siis ole suunnitellut enää lähteväni.

Mites muilla liikkuminen sujuu?
 
Mulla on nyt joku ihme pesänrakennus vietti. Kumma kun en esikoisen odotusaikana muista semmoista olleen :D Pyykkiä pesty monta koneellista, vaatekaappeja järjestetty ja vaatteita viikattu, rätti kädessä koko ajan. Kyllä sitä silti pitää levätäkin välissä..

Ostin myös H&M:n imetysliivejä. Riittää mulle ihan hyvin vaikka ei niin kovin tukevat ole. Melkein alussa ainakin mukavampi kun ei ole mitään tukia vaan tuntuu kuin olisi ilman liivejä :LOL:

tsn80 itellä myös auton ajaminen on hankalaa kun jalat tarvis pitää niin kamalan leveellä että maha mahtuu siihen väliin :ROFLMAO: Kauppareissut teen mielummin yksin tai niin että mies on mukana paimentamassa tyttöä. Muuten kaupassa käynti aiheuttaa jatkuvia supistuksia :confused:

kerttuliina 36+3
 
Olihan sille lauantain aikaiselle herätykselle syykin. Rakas mummokoira meni aamusta huonoon kuntoon kohtutulehduksen takia ja jouduttiin viemään se viimeiselle matkalle :cry:
Päivä oli tosi rankka ja siitä syystä supistikin koko ajan. Olin varma et saan synnytyksen käyntiin sillä itkemisellä, mutta onneksi ei vielä ollut pieni valmis tulemaan.
Vaikka yritän järjellisesti ajatella, on paha mieli läsnä koko ajan. Toivottavasti saan koottua itseni synnytykseen mennessä, jotta voin käyttää kaikki voimavarani siihen.

Eilen kävin vähän kävelemässä. Varmaan 500m oli riittävä, kun jo tuntui selässä ja jaloissa. Ei tuo liikkuminen tosiaan enää helppoa ole, mummot vetävät rollaattoreilla jo ohi pallomahan vauhdista :ninja:
Kyllästyttää vaan et pitäisi olla ja levätä. Kroppa valitettavasti pakottaa siihen. En tajua, kuinka jotkut vielä pystyvät vaikka mihin! :X3:

Minäkin ostin H&M:n imetysliivit. Saavat kelvata. Jos näyttää,että imetys onnistuu ja tulee jatkumaan pidempään, sit ehkä raaskii tilata jotkut kalliimmat. Se on just tuo koko-ongelma, kun ei osaa yhtään arvioida mitä se sit on kun maitoa tulee.
 
Mulla on muutamia halvempia (olikohan yhdet joku carriwell, tosi ihanat päällä) ja parit liiviliikkeestä ostetut. Sitten ihan ehdoton oli öisin imetystoppi! Siinä sellainen pehmeä liiviosa, että pysyy liivinsuojat paikoillaan ja luukut kuten imetysliiveissä. Suosittelen niihin hetkiin kun ei tukea tarvitse olla.

Meno alkaa olla vähän vaappuvaa, mutta edelleen huhkin puutarhatöissä ja muissa touhuissa mielelläni
 
Täällä ollaan supistelujen takia oltu nyt toista viikkoa sairaslomalla joten hirmusia matkoja ei oo tullu käveltyä, mutta pienempiä kylläkin koittanu. Saisihan tuo kaveri vielä hetken kyydissä pysyä.. Vaan voihan se käydä niin että lopulta ei meinaa ulos tullakkaan :D Ensi viikolla alkaisi äitiysloma :) Imetysliivejä en oo hommannu, en tainnu hommata esikoisenkaan kohdalla. Kattoo sitten mille alkaa näyttämään :)
 
Täällä liikkuminen sujuu vielä kohtalaisesti. Lauantaista asti kylläkin supistellu aika paljo, ja maanantaina neuvolasta en olis päässyt omin avuin kotiin kilometrin matkaa, piti soittaa mies hakemaan. Supisteli siis ihan yhtenään, kipeitä supistuksia. Ehkä 200m kävelin ja vauhti oli semmosta juuri kävelemään oppineen...:unsure: Tänään uskalsin taas lähtä vähän kokeileen miten tuo kävely sujuu, ehkä kilometrin matkalle saatiin kulumaan puolituntia, mutta ei onneksi oo supistellut sen jälkeen. :) että ehkä tässä vielä pääsee pienillä kävelyillä käymään. melkeen vois jättää meidän vuoden vanhalta rattaat kotiin kun kävelee samaa vauhtia äidin kans.:D:D

Yhet imetysliivit ois tarkotus hommata ennen vauvan syntymää, nimenomaan sen takia että ehkä vielä jaksaa lähtä sovittaan ja luultavasti helpompi ilman vauvaa. :) paljon ei raaski rahaa laittaa niihin, kattoo sitten jos imetys alkaa oikeasti sujumaan. :) esikoiselta ei alusta astikaan riittänyt oma maito ja imetys loppui itestään kun vauva oli 4kk. Esikoisen aikana en omistanut hyviä liivejä, joten nyt haluaisin edes vähän paremmat että olisi mukavampi olla:)Lindexin liivejä olen kuullut kehuttavan. Vois ehkä käydä tsekkaan. :)
 
Huomenta!
Meinaa taas ketju tippua :barefoot:

Käytiin jo alkuviikosta kokeilemassa yksi yö, joko pieni ois tuloillaan. Supisteli 2-4min välein melko napakasti. Käyrillä oltiin useaan otteeseen ja tutkimuksessa 2cm auki. Kuitenkin kipulääke lopautti supistukset ja tultiin kotiin oottelee, jossa ne epäsäännöllisetkin loppui.
Limatulppa lähti seuraavana päivänä ja nyt on eletty vähän jännityksessä. :ninja:
Päivittäin supistaa kipeesti, mutta eivät tihene mitenkään. Koko ajan olo, et josko ensi yönä!
Saa nähdä, kauanko synnytys tulee kestämään, vaikka esikoista odotetaankin. Äiti synnyttänyt 2-5h, samoin sisko 2,5-5h. Mahdollisesti siis odotettavissa nopee toimintaa!

Onko muilla ollut jo merkkejä tulevasta? :)

Nyt tuntuu potkut jo melko mielenkiintoisilta kylkiluissa. Vaikka tilaa varmasti vähän onkin, niin ei nää liikkeet kovin hiljaisilta tunnu. :confused:
Kyllä on mieli ollut malttamaton tämän viikon! Nyt pieni lasketaan jo täysiaikaiseksi :love:

Lennis ja Pirkka 37+1
 
Hui Lennis! Kuulostaa hurjalta että jollain meistä voi pian jo olla pikkuinen sylissä :) Tsemppiä :love:

Itsellä ei mitään merkkejä. Supistelee päivittäin tosi usein mutta edelleen täysin kivuttomia. Toisaalta toivon ettei menisi edes laskettuun päivään asti kun meille luvattiin vähän isompaa pojua :whistle: Ei kyllä millään jaksaisi odottaa! Vaikka ei täällä vielä valmiita olla, jos lähtö tulisi. Sänky edelleen laittamatta, lakanat ja vaatteet pesemättä, sairaalakassi vielä suunnittelun asteella.. :ROFLMAO:

kerttuliina 37+1
 
Varmaan tuntunut jännältä jo käydä paikan päällä vaikka joutuikin vielä palaamaan kotiin :)
Mulla on satunnaisesti aika kipeitä supistuksia. Kun menee lepäämään, niin helpottaa kyllä. Joskus tulee yksittäisiä vihlaisuja. Otan kyllä mielellään nyt jo vastaan näitä harjoitus supistuksia, jos ei sitten olis niin paljoa yhdellä kertaa :D Mua jännittää, että osais lähteä hyvään aikaan sairaalaan ettei liian aikaisin eikä liian myöhään. Neuvolassa sanottiin, että minut voidaan melkein laskea ensi synnyttäjäksi, kun edellisestä on yli 8vuotta. Mutta saa nyt nähdä mihin kohtaan sitten sijoitun:D

Onko muuten kellään ollut nenän tukkoisuutta raskauden aikana? Mulla oli pari viikkoa sitten muutaman päivän ihan flunssa, mutta siitä jäi päälle tukkoisuus. Googletin niin aika moni on jossain kohtaa ollut tukkoinen. Ilmeisesti hormoonit ym. vaikuttaa. Edellisissä raskauksissa ei tällaista ollutkaan.
 
Sama muuten täällä. Tarvittavat tavarat on kyllä, mutta vaunut ja turvaistuin 10km päässä tulevalla vaarilla säilytyksessä. Sänky kasaamatta ym. Sairaalakassi ihan ajatustasolla:D no ehtiihän tässä vielä, mulla alkaa 36 vko ettei senkään puoleen luulisi vielä olevan kiirettä, kun tytöt menneet molemmat yli. Välillä vaan vauva liikkuu niin paljon, että sekin tuottaa aika isoa kipua. Ilmeisesti hänellä kiirus olisi jo :D
 
Lennis, voi kuinka jännää!

Itsellä ei vielä mitään merkkejä tulevasta, nyt tosin vasta 34+4 joten ei vielä tarvitsekaan olla. Jostain syystä nyt on hiipinyt pelko, että vauva on todella iso. En tiedä mistä tuo pelko johtuu, kohtu kasvaa käyrillä eikä minunkaan painoni ole noussut kuin muutaman kilon.

Olin eilen 34+3 neuvolassa, jossa vauvan asennosta ei saatu selvyyttä. Potkut (tai nyrkkeily?) tuntuu alavatsassa, paineen tunnetta ylävatsalla ja hikka usein vasemmassa kyljessä. Syke kuuluu joka puolelta, mutta parhaiten vähän navan yläpuolelta vasemmalta. Terveydenhoitaja ei uskaltanut ottaa mitään kantaa vauvan asentoon. (n)

Seuraava aika kahden viikon päähän eli 36+3. Itse haluaisin jo saada varmuuden, että pikkuinen olisi tulossa maailmaan oikein päin.

Missä teillä tuntuu liikkeet ja hikka? Onko arvioitu vauvan olevan pt vai rt?
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Täälläkin odotus sujuu edelleen hitaasti mutta varmasti... Kävin ylimääräisessä neuvolassa kasvukontrollissa, sf-mitta koko ajan yläkäyrän yläpuolella. Nyt sitten odotellaan kutsua äitipolille lääkärille kokoarvioon. Toivottavasti ei ole kovin iso vauva, mittahan voi olla iso muistakin syistä. Mulla varmasti vaikuttaa oma lyhyys, eli kohtu ei pääse kasvamaan kuin ulospäin. Tosin todettiin se radi aiemmin, ja vaikka sokerit on pysyneet hyvinä ruokavaliolla niin voihan se vauva silti olla iso. Jännittää kyllä minkälainen jättiläinen on tulossa.

Mulla on neuvolassa arvioitu vauvan olevan pää alaspäin, mutta sykkeet kuuluu aika korkeelta. Varmaan sydän kuitenkin on oikeessa paikassa :p Viljaa, mulla tuntuu hikka ihan missä sattuu, useimmiten siinä kohtaa mihin sattuu itse nojaamaan. Jotain isoa, pyllyä varmaankin, vauva tunkee ylävatsaan ja kutittelua tuntuu alavatsalla, ehkä kädet? Mä oon ymmärtänyt, että hikka voi tuntua ihan missä vaan kohdassa vaikka sikiö olisikin pää alaspäin.

Huomenna neuvolalääkäri, joko ne paikat olis vaikka vähän jo lähteneet pehmentymään. Olisin jo ihan valmis ottamaan uuden vastaan! Ja nyt siis 35+2.
 
Viljaa, meillä vauva raivotarjonnassa, ollut jo pitkään. Nyt liikkeet pidemmillä viikoilla selkeämpiä, mitä missäkin on.
Hikka tuntuu vain vasemmalla alvatsassa (aiemmin myös oikealla mut silloin kellahteli vielä kyljeltä toiselle), pyllyä punkee vasemmalle kylkiluihin, potkuja oikealle kylkiluihin ja selkeästi pään alaspäin painaminen tuntuu aivan alhaalla. Tosin vauva oli jo laskeutunut ennen rv35. Eli ihan päinvastoin kuin sinulla.
Kyllä luulis ensi kerralla lähettävän sit ultraan asennon suhteen jos on epäselvää, mutta voihan se olla et vielä kääntyy itsestään

Täällä supistellut eilisen päivää, iltaa kohden kiihtyvästi ja yölläkin, mutta ei hurjan kovaa, koska sain nukuttuakin siinä välissä aina vähän.
 
täällä vauva on ollu rt jo pidemmän aikaa myös, kovasti tuntuu ajoittain paineena alaspäin. supisteluja edelleen ajoittain myös "ilman syytä", ja joskus vähän hirvittää ettei vielä alkaisi tulemaan, mutta ei onneksi. pari viikkoa kun saisi vielä mennä niin sitten olisi jo 37+. :) nopsaan on kyllä aika menny, vaikea uskoa että tässä ollaan jo menossa :love:
kuulostaa sille että Lenniksellä jo kohta nyytti onkii :)
miulla nähtävästi sen verran kuitenkin pituutta, ett' kertaallee kävin ylimääräsen neuvolakäynnin kohdun mittojen laskemisen vuoksi. ylimääräsellä käynnillä neuvolatäti sanoi kohdun vähän kuin levahtavan vain jonnekin sisälle, että hyvin on kasvanu ja taas mitoissaan :LOL: "levahtanu kohtu", ok...
 
Täällä mennään 35+6. Vaavi ollut rt jo pitkään ilmeisesti. Hikka tuntuu vasemmalla puolella, peppu kans. Potkut ja jalkapohja sitten oikealla puolella. Välillä oikeasti tuntuu että sais tossun mitan otettua, kun punkee jalkaa kylkeen <3 ihanaa aikaa ja niin ainutlaatuista :')

Huomenna neuvola missä otetaan se streptokokkinäyte.

Uutena vaivana täs viikon verran pahempana ollut järkky turvotus käsissä ja jaloissa. Ihan nivelet särkee eikä aamulla saa käsillä oikein otetta mistään. Pöh. Vaikka melkein vaivoitta pääsinkin tänne asti toki.
 
Meillä myös pidemmän aikaa vauva ollut rt. En tiedä koska sitten laskeutuu kunnolla, tuntuu että alhaalla olisi vielä hyvin tilaa :D Tänään tein pitkän kävelylenkin jos lantion keinunta vähän auttaisi sitä laskeutumaan :LOL:

Hei! Mä sain sairaalakassin pakattua. Tosin täytyy vielä ennen lähtöä muistaa neuvolakortti ja muutamat hygienia jutut mitä veilä tarviin. (y) Vauvan vaatteet edelleen pesemättä.. :oops: Nyt olisi hirveästi energiaa tehdä kaikki valmiiksi mutta pyykkiteline on täynnä muuta pyykkiä niin ei vauvan vaatteet sinne mahdu :D

kerttuliina 37+3
 
Moikka!

Täälläkin vauva ollut jo pidempään rt. :) ei vielä oo laskeutunu. Kylkiluihin puskee jatkuvasti, molemmin puolin eli vielä pyörähtelee sivulta toiselle. :) mulla nyt viimeaikoina ollut iho tosi hellänä kokoajan. Ja käy siis todella kipeää kun vauva puskee.o_O ei vissiin iho halua venyä mahan kasvun tahdissa...
Meillä alkaa olla valmista vauvaa varten. Viikon reissuun lähdettiin joten turvakaukalo ja sairaalalaukku varalta mukana, kun ei voi ikinä tietää milloin lähtö tulee.:) olisin kyllä jo valmis saamaan pikkuisen syliini.:love: Malttamattomuuttani, mutta myös siksi kun olo alkaa käydä niin tukalaksi ja esikoisen kanssa touhuaminen hankalaksi. Mutta olen yrittänyt lohduttautua ajatuksella, että jos neljän viikon päästä ei ole syntynyt niin varmaan aletaan käynnistään.:D esikoinen syntyi pari päivää ennen, joten toivon hartaasti että tämäkin syntyisi.;) nyt siis 37+2 :)
 
Voi, kohta saadaan tännekin jo vauvauutisia!:love:
Mulla oli tänään neuvola, maha kasvaa, äiti kasvaa ja joillakin myös jännitys kasvaa, esim. mun äidillä :LOL: Mutta mikäs tässä on masua kasvatellessa ku vointiki on melkeempä hyvä;) supisteluja on tullu jonki verran, vauva on pää alaspäin mutta ei oo laskeutunu ja pyllyä vispataan puolelta toiselle niin että kylkiluut kolisee! :rolleyes: meijän ihana pikku zumbaaja..:love: kohta pitäs varmaan se sairaalakassiki pakata valmiiksi, vauvan kassi on jo valmiina, en nimittäin luota yhtään siihen että isi tajuaa kuin tärkeitä on vauvan kotiutumisvaatteet!:D ne pitää olla just prikulleen oikeet!:LOL::LOL: mutta onhan tässä aikaa..laskettuun aikaanki on vielä kaks viikkoa ja kaks päivää ja vastahan mä miehelle vein pissasen tikun sänkyyn joululahjaksi..nyt pitää lähtee leipoon jotain herkkuja pakkaseen ku on sadepäivä ja huomenna sitte reippaana poimiin puolukoita ja mustikoita, jos niitä enää sattuu löytämään.
Tsemppiä kanssasisaret viimesiin viikkoihin! kohta meillä on ihanat pikku pallerot sylissämme!!:love:
Pikkupossu 37+5
 

Yhteistyössä