Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Hei mitä olette mieltä huvipuistossa käymisestä raskaana? En yleensäkään mene hurjimpiin laitteisiin, mutta voiko joistain laitteista olla näillä viikoilla haittaa? Lintsin sivuilla on lähes kaikkien laitteiden kohdalla "ei suositella raskaana oleville" mut ajattelen et se koskee lähinnä pidemmällä olevia. Mitä ootte mieltä?

Huomenna oon tuttujen 12v tytön kanssa menossa kahden vuoden tauon jälkeen :) Himoitsen jo nyt niitä ihania kierreranskalaisia :heart:
 
Mitä, kolmeen kokonaiseen päivään en ole käynyt täällä ja hirmu määrä tekstiä :) Hyvä, että olette aktiivisia :)

adoralle onnittelut valmistumisesta ja R86, onnea gradun palauttamisesta! :) :flower:

sokerikeiju Ai sinulla jo kohtu tuntuu :) Mie en ole vielä paljon edes tunnustellut :)

Siilinpoika uneton Mie äitille laitoin viime viikolla viestiä, että nyt on sitten pahoinvointi alkanut kunnolla. Äitiltä tuli takaisin: "Onneks olkoon" :LOL: Meillä muuten samana päivänä nt-ultra, täälläkin 25.6. :)

haimille onnittelut hyvistä verikokeiden tuloksista! Hienoa, että hormonit on niin korkealla :) Nyt tsemppiä ultraan :)

Fossiili Jee, mitä ultrakuulumisia!! :heart:

Ruoat, mitä tekee mieli. Täällä ei varsinaisesti tee mitään RUOKIA mieli. Jäätelö ja hedelmät on kova sana, sekä kylmä maito. Kaikki raikas ja viileä maistuu :) Normaali kotiruoka ei meinaa nyt upota.

Mielialat on toisaalta pysyneet aika tasaisina täällä. Ehkä sellain ärsyyntymistä on ollut havaittavissa. Johtunee väsymyksestä ja pahasta olosta.

Taidanpa muuten käydä apteekista hakemassa noita pahoinvointirannekkeita, jos niistä olisi jotain apua.

On muuten liikunta vähentynyt nyt parin viikon aikana. Pieniki fyysinen ponnistus esim. siivotessa tai töissä, niin saman tien tulee paha olo. Lähe tässä nyt sitten johonkin jumppaan tms. Ittesä rääkkäämistä semmonen. Jospa tän alkuraskauden jälkeen olo paranisi ja jaksaisi taas panostaa itteesä. Hyvä ku aamusin jaksaa edes meikata tai jotenkin laittaa hiuksia. Pakko tässä on kuitenkin yrittää tulla töihin ihmisen näkösenä, kun oon töissäni aika paljon "esillä". Otan vieraita vastaan ym.

Vyötärö alkaa katoamaan täälläkin. Paino on vähän laskenut siitä, mitä se oli reilu neljä viikkoa sitten, mutta vatsan seudulla turvotus lisääntyy... Iltaisin onkin jo kunnon pallo, tosin ihan vain ylävatsa, alavatsalla ei havaittavissa muutosta.

Hajuaistista sen verran, että mun piti hommata roskiskaappiin ihan semmonen ilmanraikastaja. Muuten olisi päivittäin pitän olla roskiksii vaihtamassa (eli ei edes puolikasta muovikassillista). Nyt on helpompi, kun roskiskaappi tuoksuu hyvälle :D Ja jääkaapissa olevien kinkkuleikkeleiden haju ällöttää.

ON: Eilen sai morjestaa vessanpönttöä aamulla ja iltapäivällä. Tänään taas ollut parempi olo eikä tarvi edes koko ajan olla syömässä jotain. Jospa alkais vähän helpottamaan.

Hennu & Möhkö 8+2, kahen viikon päästä neuvolalääkäri, kolmen viikon päästä nt-ultra jo takana päin...
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi nyt ihan omaa napaa. Tänään siis mulla eka neuvola ja th yritti tosi kauan etsiä sydänääniä, kun mulla on aiemminkin ne näillä viikoilla kuuluneet. Niitä ei kuitenkaan löytynyt. Hyvin mahdollista on, että pikkuinen pääsi vaan piiloon, kun on kuitenkin vielä niin pieni. Onneksi mulla on maailman ihanin th ja pyysi mun tulla käymään iltapäivällä töidensä jälkeen, niin saa sitten ultran käyttöönsä ja kurkataan sillä tilanne. Onneksi ei tarvitse odotella kuin muutama tunti. Tulen sitten kertomaan kuinka kävi.

Lynette 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Onnea haimi hyvistä tuloksista ja tsemppiä ultraan!

Mulla on myös hajuaisti melkoisen herkkänä. Juurikin jääkaappi, astianpesukone ja tietysti roskis, hyi hyi! Maitotuotteet tökkii, ei meinaa millään saada lasillista maitoa alas, jugurtista puhumattakaan. En tiedä pitäiskö hommata kallkitabletteja vai odotellako että pian helpottaa....

Hermot on piukalla ja itku herkässä. Eilenkin rupesin pillittämään kun mieheni rupesi puhumaan koirasta, joka oli mun perheellä kun asuin vielä kotona. Ei siinä muuten mitään, mutta koiran kuolemasta on 15 vuotta :0.

Kestoällötysolo jatkuu. Illalla 8-9 aikaan helpottaa, mutta heti aamusta lähtien alkaa taas. En ole oksentanut kertaakaan. Tällaista ei ollut kyllä kummassakaan edellisessä raskaudessa. Mulla on siis tyttö ja poika ennestään ja niiden raskausajat oli ihan identtiset, joten tästä olosta ei kyllä voi päätellä sukupuolta. Muutenkaan ei ole mitään tuntemuksia, kumpi olisi tulossa. Näillä näkymin jääköön yllätykseksi h-hetkeen kuten edellisistäkin.

manteli ja rusina 9+3
 
Joudun jäämään pois :( Eilinen outo tunne ja nipistelyt masussa oli koko päivän ja tänään aamusta alkaen ollut vuotoa. Ei hirveästi mutta, hyytymiä on tullut ku käyny vessassa. Surettaa niin pirusti!!!!!!!! Ens ma ultran taidan pitää ja käyn siellä että katsoo onko kaikki tullut ulos.. Hyvää jatkoa teille kaikille ja onnellista odotusta ihan jokaiselle <3

Äiskä3
 
Äiskä3 voimia :hug:

Huonompi aamu taas takana. Muutamia päiviä putkeen oli ettei tarvinnut oksentaa ja nyt taas on niin kuollut olo, että ei jaksa. Sängystä ylös pääsin tuossa puoli kahdentoista aikaan. En edes muista milloin viimeksi olisin nukkunut niin pitkään. Väsymys on kamala ja jatkuvat päänsäryt :'( Ei ole sellaista päivää ollut etteikö olisi pääkipeä. Harmi, kun ei buranaa saa syödä. Ei nämä panadolit auta.
Onneksi työt loppui nyt niin ei tarvitse lähteä vaivasena sinne. Jospas tämä elokuuhun mennessä olisi loppunut, niin jaksaa töissäkin.

Tällä viikolla saakin laukata lääkärissä, kun huomenna vien tuon nuorimmaisen sinne röngteniin ja kirurgianpolille. Sitten näkee, että vieläkö tuota kipsiä pitää kauankin pitää :( Itselläni ensinmäinen ultra perjantaina.

Muuttokin tulee nyt kuunvaihteessa! Äkkiä saatiin isompi asunto. Nyt saa kaksoset oman yhteisen huoneen ja tuo nuorin tyttö oman. Ja itsekkin saa oman makkarin niin ei tarvitse olohuoneessa nukkua =) Väsyttää ajatuskin muutosta, mutta pakko jaksaa. Sitten on tilaa missä temmeltää.

Mutta nyt pitää nostaa takamus penkistä ylös ja pakottaa itsensä kauppaan. Jos sitä virkistyisi tuolla ulkona.

Autumn ja pulla 9+0
 
Huh!

Hyvin alkaa tämäkin raskaus! Aivan armoton kuvotus joka ruokaan kohtaa ja ainoa mitä saan syötyä on banaanit ja vain kivennäisvesi kelpaa, tästä hyvästä paino tippunut 1,2kg.. Veikkaan et ens viikolla saan neuvolasta noottia tän painon putoamisen suhteen. Posliinia halaan monta kertaa ja nyt on pakko nukkua aina kun esikko nukkuu, muuten ei vaan jaksa, mieskin on tän viikkoa taas iltavuorossa, niin painelen nukkumaan samaan aikaan ku esikko ja sit mies tökkii kotiin tullessa et käytäs koirat pihalla, sen jaksan just ja just tehdä ja saman tien nukkumaan takas.

Kauhistuttaa valmiiks ajatus et täs kunnossa (väsymys+pahoinvointi) pitäis iltasel jaksaa men esikon päiväkodin tutustumis iltaan.. puuh

Devilii ja Salamatkustaja 7+5
 
Haimi Ihanaa! Onnea :) :heart:

Äiskä3 pahoitteluni, voimia :hug:

Annca Kyllä minä ainakin uskaltaisin useimpiin (en hurjimpiin) huvilaitteisiin vielä tässä vaiheessa :) rv12 astihan saa kaikkia liikuntalajejakin harrastaa normaalisti.

Manteli hih ;) Minäkin pillitin eilen kun tuli lastenruoka mainos (Valion Onni), missä syötettiin pikkuista syöttötuolissa istuvaa, oli niin suloinen *nyyh*

Kauhulla odotan huomista työpäivää :/
Nämä kaksi vapaapäivääkin on olleet raskaita väsymyksineen ja pahoinvointeineen. Kaiken kukkuraksi mieskin lähtee reissuhommiinsa kolmeksi päiväksi. En jaksais :'(

Nyt pihalle katsomaan mitä lapset touhuilee.
Adora 6+5 Viime raskaudessa pahoinvointirannekkeet otin käyttöön rv7+4, tällä kertaa turvauduin niihin jo eilen
 
Uskaltaakohan tänne jo tulla mukaan?
Minulla 6+3 tänään ja toista ollaan yritetty miehen kanssa kohta vuosi. Tuohon vuoteen mahtuu kaksi normaalia keskenmenoa ja yksi keskeytynyt keskenmeno, joten pelko varjostaa tätä alkuaikaa kovasti. Keskeytynyt keskenmeno huomattiin varhaisultrassa. Nyt varhaisultra minulla edessä ensi viikolla, joten siihen asti yritän hillitä tunteitani, vaikka se onkin vaikeaa kun niin kovin toista toivoo. <3

Omien laskujen mukaan laskettuaika olisi siis 26.1.2013 ja samalla päivällä muitakin, mukavaa! :)

Oloista olette puhuneet (olen lukenut KAIKKI viestit) ja täällä kuvotus ja oksentelu lähinnä aamuisin vaivaa. Rinnat ovat myös turpeat ja arat, nännipihat laajentuneet. Menkkamaisia kipuja yms särkyjä välillä, mutta minusta ne on vähän hellittäneet.
 
Voi Äiskä3 :( Aivan kamalaa :(

Täällä ei pahoinvointi eikä väsymys lopu. Töissä on aivan hirveetä ja ku en oo täällä vielä kellekään kertonut (paitsi esimiehelle, mutta sekin on jo lomalla), niin ei voi edes valittaa kellekään..:| Oksentaa ei ole tarvinnut, vaikka eilen kyllä kyökin siinä pöntön ääressä hetken aikaa illalla. Vatsaakin vääntää ja asentoa vaihtaessa saattaa nappasta aika lujaakin tuolta mahasta - onkohan ne jo niitä liitoskipuja tai kohtu kasvaa tai jotain vastaavaa? Vuotoa ei kuitenkaan ole, joten en sen enempää ole siitä ollut huolissani.

Eka neuvola olis huomenna :) Tulee jännää! Kuunnellaanko niitä sydänääniä muuten jo nyt ekalla käynnillä? Ois ihana kyllä jos näin tehtäis :) Ehkä se konkretisois tätä raskautta vielä vähän enemmän. Vaikka onkin kaikenlaisia oireita koko ajan, niin silti ei oikein ymmärrä, että tuolla ihan oikeesti kasvaa joku tuolla mun sisälläni. Ja että se sieltä joskus saattaa jopa syntyä ja olla ihan oikea oma ihmisensä. On se elämä ihmeellistä. :)

Jaksamisia kaikille!

Nasdaq ja 7+5
 
Nasdaq luulisin että vielä ei kuunnella ääniä, kun ne niin harvoilla kuuluu näin aikasin. :)

Itselle ei mitään uutta. Ylihuomenna ultra ja pelottaa kovin ettei kaikki ole hyvin. Sanoin miehellekin eilen et mitenköhän tällä kertaa sen kertovat. Vaikka mulla ei ole taustalla kuin tuo yksi km niin kyllä mun mieltä kaihertaa. Onneks on taustalla myös yks onnistunut raskaus josta ihana pian kolme vuotias poika. Esikoisesta mulla oli jo tässä vaiheessa pahoinvointia. Nyt oon lähinnä vaan väsyny.

Aniit 6+5
 
Äiskä3 iso :hug:

Uusille tervetuloa

Mä oon kanssa jotenkin hirmu herkkä. Yx päivä luin netistä kuinka Britanniassa 9-vuotias tyttö ruvennu pitämään kouluruoasta blogia. Saanu aika lailla näkyvyyttä ympäri maailman. Jamie Oliver oli sitten lahjoittanut tälle tytölle pari ruokakirjaa ja siinä vaiheessa uutisen lukua jouduin pidättelemään itkua :D. Siis oikeesti, menee jo pikkusen liikaa herkkyyden puolelle :)

Ilmeisetikkin eilinen ultra huojenti mua sen verran että anto luvan kunnon etovalle ololle. Eilen olin jo pikkusta ennen kasia sängyssä ja pakko oli nousta morjestaa pönttöä :(. Töissä aamulla kahvitauon jälkeen sama homma. En ees syöny paljookaan mitään. Väsymys on myös kova!

Mun ruokahalu on kyllä valtava, mutta pelottaa syödä, kun tuntuu että kaikki tulee parin tunnin sisään ulos. Pakko kumminkin syödä, koska sillonkin tulee huono olo jos ei syö. Minkäänlaisia nounou-ruokia ei ole, eli kaikki menee ainakin toistaiseksi. Mä luulen että mun paino nousee ennemmin ku laskee, kun tosiaan ruokahalua on :)

Vaikka nää olot ei ole mukavia, nii ihan mielellään poden näitä kuhan raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti :heart:

Minkäslaisia töitä työ kanssasisaret teette? Ja mitenkä raskaus vaikuttaa työntekoon?

Mä oon pyöriny jonnin vuoden samassa firmassa maalarina. Sen verran vaativa työ että voi joutua äippälomalle ennen aikojaan. Mun selkä on rempannu jo hyvän aikaa ja luulen että siinä syy minkä takia esim. joudun saikkua ottamaan jossain vaiheessa. Ja jos kaikki olis kiinni mun miehestä nii sehän ei päästäis mua töihin enää ollenkaan :D, kun joudun noitten kärymaalien kanssa olemaan tekemisissä ja kiipeilee telineillä sun muuta :)
 
Heippa!

Minä: Huomenna olis tiedossa eka neuvola :) Täti kertoi puhelimitse, että heillä on siellä laitteet kyllä sydänäänien kuunteluun, mutta ekalla kerralla ei yleensä kuunnella. Nyt oon miettiny kaikki mahdolliset selitykset, että miksi just huomenna pitäisi ne kuunnella :)

Töistä: Teen jonkin verran töitä rakennusalalla, ja kovasti mietityttä,ä että kuinka kauan vielä uskallan. Munkin mies on jo nyt pahana tikkailla kiipeilystä ja liuottimista :) Mulla on onneksi ennestään hyvä maski, jossa on kunnon suodattimet. Näyttää hurjalta ja karsee kuumalla kelillä, mut eipä tarvii hengitellä myrkkyjä :) Oon yrittäny työturvallisuuteen kiinnittää enemmän huomiota. Pääduuni on onneksi turvallista toimistohommaa.

Tilasin huuto.netistä ekat lastenvaatteet viikonloppuna :) hinta 3,50 €, suurempia investointeja en vaan millään uskalla vielä tehdä. Juhannuksen tienoolla pääsee vihdoin ultraan, sitä odotellessa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Fossiili
Voi ei Äiskä3, olen pahoillani puolestanne!! :heart:

En ole voinut käydä täällä toviin kun jotenkin käy öllöttämään netissä olo heh..jännitän ihan liikaa teidän kuulumisia vissiinkin...menee vatsa sekasin ja ilmaantuu lievää pahoinvointia. Nyt lueskelin vihdoin kaikki uudet viestit pikapikaa lävitse.

Onnea kaikille iloisten ultrakuulumisten saaneille, ihan mahtava juttu!!! :)

Oireitakin on näköjään reilusti tarjolla, täällä vähemmän, ei oikein väsymystäkään hö...rintoja hieman aristaa ja jotain öllötystä on tosiaan ollut mutta tosi lievää.

Fossiili :JIPIIIIIIIII!!!! Meillä myös vuoden takainen keskeytynyt keskenmeno kummittelee vahvasti mielessä ja vuoden alussa oli spontaani keskenmeno, huoh... Olen menossa torstaina varhaisultraan ja asennoidun jo ottamaan suru-uutisia vastaan ja toivon todella yhtä hyviä uutisia kuin tekin saitte jippiajee!!

Esikoinen räkätaudissa, toivottavasti ei tarttuvaa laatua. Nyt on kyllä aikaa hoitaa poloista koska alkoi lomalomalomaloma jeeeeee!!!!!! Eilen oli vielä viimeinen työpäivä eli koulutuspäivä mutta nyt alkaa piiitkä loma jes!

Kaikkea hyvää kaikille tasapuolisesti! :) :heart:
 
ainiin vielä... Toivotonko :hug: Kuulostaa aika tutulta...meillä myös yritelty reilu vuosi...nyt toivotaan että "kolmas kerta toden sanoo" pikkukakkosen tapauksessa!! :) Oletteko saaneet apua kun kerran kolme perättäistä keskenmenoa takana..? Tsemppiä kovasti! :heart:
 
Pikkumini meillä kanssa nt-ultra 15.6. :) eilen tuli kirje postissa. Päivä ennen häämatkalle lähtöä. Toivottavasti on hyviä uutisia.

Kukas se täällä oli lähdössä ameriikkaan, sama suunta! Lentomatka vähän pelottaa koska nyt on iskenyt todellinen ällötys ja etovuus. Kiva vetää kesäleiriä lapsille kun on huono olo ja pinna sen takia tosi kireellä....Sit kun vielä väsyttää niin paketti on valmis. Tulee ajatuksia välillä, et ei ikinä omia lapsia ;)

Hiki haisee ja valkkaria tulee..hajut tuo etovuuden, näppylät kukkii, maha turpoaa, mitäs vielä? Ja raskaanako pitäisi olla sädehtivä? Niin varmaan.. ;)

xxxo 9+6
 
Pokusaj kyllä siellä ultrassa hyvin menee :heart:.

bumsu mullakin on asialliset suojaimet. Mutta siitä huolimatta on pieni pelko perseessä :D

ON etova olo jatkuu, tulee sillai kivasti aaltoillen. Miettiny että mitähän sitä kannattais oikein syödä, kun pitää sitten ajatella että ylös se tulee kumminki :D.

Fossiili ja Perillinen 6+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Pitkästä aikaa täällä. Ihanan aktiivinen ketju, lueskelin jo nopsaan kuulumiset.

Äiskä3: suuret pahoittelut ja voimia :hug:

Uusille tervetuloa minunkin puolestani!

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille. :heart:
Itsellä varhaisultra ensi maanantaina, hui! Toisaalta se ei mieltä ehkä hirveästi rauhoita, kun kkm viimeksi 9+0 ja todettiin np-ultrassa, mutta näkeehän edes että nyt olisi elämää oikeassa osoitteessa. Olen kyllä kovinkin positiivisella mielellä tämän raskauden suhteen, ja mietin jo kauheasti asioita ensi talven varalle, toivottavasti ei joudu tippumaan korkealta ja kovaa...

).( Täällä flunssaillaan. Nenäkannu ahkerassa käytössä, että säästyisin ab-kuurilta, mutta tätä räkää vaan riittää ja riittää ja ja ja...joten we´ll see. Muuten on aika normi-settiä: väsyttää, turvottaa, nälättää. Kahvi ei maistu ja kuvotuksen aaltoja tulee. Tissit on kipeet etenkin illalla. Naama on mennyt sellaselle kummalle hormonisyherölle ja on jopa vähän kuiva! Esikon(poika) aikaan kun tukka ja naama rasvottu kunnolla.

Mutta nyt, iltapalalle!!! :D

diiselikissa 6+4
 
Tänään oli eka neuvola. Oli todella todella mukava neuvolatäti, otti miehenkin hyvin mukaan ja ihan seuraavaa aikaakin kun katteltiin niin kyseli myös miehen työvuoroista, että miten sille käy, joten meillä on varmaan myös mies tiheästi mukana neuvoloissa. Vähän tuli vain epävarma olo, kun th halusi yrittää kuunnella sydänääniä, mutta eihän niitä saatu kuulumaan, kun yritettiin vain ihan 2-3min. Kuitenkin sanoi, että harvalla ne vielä saadaan näin aikaisin kuulumaan, joten ei kannata huolestua. Kaipa se täytyy vain jaksaa siihen uskoa... Sanoi kyllä ennen kun yritettiin, että ne ei sitten välttämättä kuulu!

Miten Lynettelle muuten kävi? Ajattelin kysyä, kun meillä aika samanlainen tilanne.

Varailin myös nt-ultra-ajan ja ajan veriseulontoihin, kun täällä ne menee lähetteellä niin, että aika itse soitetaan niin saa sitten ainakin heti suoraan sellaisen ajan, mikä sopii :) nt ultra olisi sitten juhannuksen jälkeen 28.6 ja veriseulonnat 20.6, ja seuraava neuvola 26.6, joten juoksen sitten silloin usein milloin missäkin :D

Laskettuaikakin muuttui neuvolan mukaan 8.1

kathii & vekara 9+0 (neuvolan mukaan, mutta omien laskujen mukaan 8+5)
 

Yhteistyössä