Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Voi mitä suru-uutisia täällä, voimia @Tytti2017 ja @Milliaani <3

Täällä on alkanut ummetus kovasti vaivaamaan, hyvä että ilmakaan pääs toissa iltana pihalle, ihan kamala tunne :( Juon kyllä reippaasti vettä, mutta ei sekään tunnu riittävän, ostin sitten apteekista pehmikkeitä, niillä pikkuhiljaa laukeamassa onneksi.

Mulla lähimpään synnytyssairaalaan n.3km että ei paha :D Harmittaa ja on surullista miten synnytyssairaaloita supistetaan.. Lisää synnytyspelkoa ja ns. turhia sektioita ja turhia käynnistyksiä ja tietysti matkasynnytyksiäkin
 
Kiitos teille <3

Vuotoa tuli vessassa ihan loristen yöllä, nyt aamulla vähän helpotti, mutta silti jatkuu. Ei vielä kipua tms. Aamulla menin suoraan terkkariin varaamaan aikaa ja tänään iltapäivällä lääkäri (jolla ei kylläkään ultraa..). Näin samalla meidän neuvolatätin, ja nykäisin hihasta. Suostui ottamaan ennen työaikansa alkua sydänäänet testaamaan (ja oli muutenkin ihanan empaattinen). Sydänäänet löytyivät :love:. Vuotoa on silti ja yöllä ihan runsastakin. Vielä en uskalla liikaa toivoa, mutta jotain mahdollisuuksia kuitenkin on.

Huomenna mulla olisi ollut joka tapauksessa np-ultra, ja sinne mennään nyt toteamaan sitten tilanne, kävi miten kävi. Tuossa omassa tk:sta kun ei ultraa ole.
 
V
Kiitos teille <3

Vuotoa tuli vessassa ihan loristen yöllä, nyt aamulla vähän helpotti, mutta silti jatkuu. Ei vielä kipua tms. Aamulla menin suoraan terkkariin varaamaan aikaa ja tänään iltapäivällä lääkäri (jolla ei kylläkään ultraa..). Näin samalla meidän neuvolatätin, ja nykäisin hihasta. Suostui ottamaan ennen työaikansa alkua sydänäänet testaamaan (ja oli muutenkin ihanan empaattinen). Sydänäänet löytyivät :love:. Vuotoa on silti ja yöllä ihan runsastakin. Vielä en uskalla liikaa toivoa, mutta jotain mahdollisuuksia kuitenkin on.

Huomenna mulla olisi ollut joka tapauksessa np-ultra, ja sinne mennään nyt toteamaan sitten tilanne, kävi miten kävi. Tuossa omassa tk:sta kun ei ultraa ole.
Voi Huh Milliaani. Onneksi sydänäänet löytyi! Eli joku muuhan siellä sitten vuotelee, istukka? Huomenna viimeistään selviää, jospa asiat on hyvin! Tsemppiä vaikka huolissasi olet!
 
Ihana kuulla että sydänäänet löytyivät:love: Itsellä kun hematooma vuoti, niin vuotoa tuli niin paljon, että nilkkoja myöden olin veressä! Ei sitä mitkään siteet saaneet kaapattua. Pidetään peukkuja, että olisi harmiton hematooma(y) Kipujen puuttuminen on hyvä merkki.
 
Milliani, ihanaa että sydänäänet löytyivät. Toivottavasti kyse on harmittomasta ja kaikki on pienellä hyvin.

Täällä poksutaan 13+0! :)

Kävin aamulla ottamassa influenssarokotteen neuvolassa, kuuntelivat sydänäänet samalla. :love: On se vaan ihanaa aina. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Mites muut, minkälainen matka on synnyttämään?
Meillä on matkaa sairaalaan n. 3,5-4km, mut meillä ei oo autoa :D

Toivottavasti siellä @Milliaani on kaikki hyvin <3

Meillä nyt virallisessa nt-ultrassa eilen vilkutteli, potkiskeli ja aukoskeli suutaan pikku pööpötin, niskaturvotuksen ollessa 1.2mm! Perjantaina on vielä lääkäriultra ja katotaan jatkuuko käynnit polilla vai ei :)
 
Viimeksi muokattu:
Voimia @Milliaani ❤ Toivotaan että vain joku hematooma tai istukka kohdunsuulla vuotelee. Ja osanotto muille pikku enkeleille

Matkaa synnytyssairaalaan on meillä n. 25km. Tuntuu hurjalta kun viimeksi kerkesin olla vain 1/2 tuntia sairaalassa kunnes vauva syntyi!!! Ja silloinkin lähdettiin sairaalaan sillä mielellä että ei tässä vauva pitkiin aikoihin synny. Aattelin vain ettei lasten tarvis nähdä äitiä kipeänä. Silloin asuttiin kuitenkin sairaalasta 4km päässä. Nyt kun muutettu niin vän jännittää milloin tajuaa lähteä ajoissa ja että jos mies on töissä.

Vaihtiehtoishoidot: 5 synnytystä mulla kestäneet 6-16 tuntia. Nyt viimeisen kohdalla kokeilin raskausaikana vyöhyketerapiaa. Oli aivan mielettömän ihanaa ja viime synnytys kestikin vain vajaa 3 tuntia ☺ Tuo vyöhyketerapia vei liitoskivut, supistukset ja turvotuksen pois. Voin ihan mielettömän hyvin! Ja synnytyksen menin luomuna ja se oli helppo!!! Aion kokeilla nytkin.

Sokerirasitukseen varasin ensiviikolle ajan. Kun en nyt kerta ole vähään aikaan oksennellut.

Rai-da ja mini 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Vieläkö mahtuu mukaan? Kolmatta odotellaan, alun järkytyksen jälkeen jo ihan hyvillä mielin :) välillä vähän kauhulla, kun kaikki alkaa alusta, yövalvomiset, joudutaan vaihtaa molemmat autot ja kääk... :D Isommat lapset jo 8v ja 5v. Mutta voi sitä onnea millä he odottavat vauvaa <3 viikkoja nyt 13+2.

Terkuin pätkis :)
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Milliaani, oliko sulla ultrattu aiemmin? Vallan hyvä merkki että sykkeet löytyi! Josko siellä olisi ollut joku hematooma tai toinen joka on mennyt kesken ja vuotanut nyt pois? Tsemppiä! Älä heitä vielä kirvestä kaivoon! :)
 
Pätkis, juu, mut ultrattiin vko 6+3. Mitään ylimääräistä ei näkynyt silloin, tokikin oltiin siellä aika alussa, niin kaikki ei välttis näykään.

Kiitos tuhannesti kaikille tsempeistä! Lääkäri ei löytänyt mitään syytä vuodolle, paikat olivat (luojan kiitos) hyvin kiinni ja ei mitään merkkejä tulehduksista tai muutakaan. Vuoto oli lääkäriin mennessä enää ruskeaa, ja lääkäri oli myös ihmeissään, että mistä niin runsas yöllinen vuoto voi johtua. Onneksi huomenna se ultra, niin josko siellä selviäisi lisää..

Mieli on nyt ihan rauhallinen , vaikkakin epätietoinen vielä.

Pätkis, meillä on olleet ihan samat pohdinnat ja fiilikset meilläkin tämän kolmannen kanssa . Alkuun pieni järkytys, kun aiempia tehty tekemällä ja tämä vaan tuli, ja etenkin miehellä nyt ollut kovat autopohdinnat. Lisäksi tykätään reissata, mutta kolmen lapsen kanssa siinä on jo enemmän haastetta. Kaikesta huolimatta ajatukseen on nyt alettu tottua ja toive on kova, että menee loppuun asti hyvin!
 
Milliaani , huh mikä tilanne, mutta hyvältä jo kuulostaa! Toivottavasti ultra varmistaa että kaikki on hyvin, ja antaa jonkin syyn vuodolle.

Täällä poksuttiin eilen 15+0, aika tuntuu menevän todella nopeasti! Maha tuntuu valtavalla, ja muutoinkin ulkomuoto on muuttunut jotenkin isommaksi :( viime raskaudessa kiloja tuli 20+, nyt ajattelin olla hiukan tarkempi syömisessä ettei ihan noihin lukuihin nousisi.
Liikkeitä mahdollisesti tuntuu iltaisin, toivottavasti voimistuvat pian <3
Voisin uskaltaa liittyä jo face-ryhmään, laitan jammaillen viestin!
 
Milliaani, mekin ollaan paljon reissattu. Oltiin jo melkein varattu lentoliput ensi kesäksi, nyt suunnitelmat vähän siirtyy... :) kai sitä sit pienenkin kanssa taas pääsee kun isommatkin on jo aika isoja ja helppoja! :)

Miten muilla näkyy mahat? Mulla alkaa olla pömppis, en oo töissä vielä mitään puhunut mutta kohta kai pitäisi mutta odotan eka jatkoja työsopimukseen :D Muutama kaveri jo huomasi jokunen vko sitten... Muuten ollaankin kyllä jo kavereille kerrottu. Ekassa raskaudessa joskus rakenneuä aikoihin vasta tuli maha!

Miten teillä on tullut kiloja? Mä kauhistuin ekassa neuvolassa kun lukemat oli paljon enemmän kuin olin luullut :D mutta yritän nyt pitää painon nousun muuten maltillisena!

Pätkis ja vkoja onkin muuten jo 13+3
 
Huh, että sylkeet löytyi miliaani! Päivän mittaan useasti miettinyt miten kävi! Zemiä huomiseen ultraan! Toivottavasti joku järkevä syy löytyy! Mut kertakaikkiaan pelottavia ovat nuo vuodot, ei voi mitään!

Mul huomenna neuvola ja sydänäänet toivottavasti löytyy! Jänskättää täytyy myöntää! Mut huomenna taas vähän viisaampi!

Leenulainen 13+6
 
Milliaani, tsemppiä huomiseen! Kunpa siellä on kaikki hyvin :love: Olette ajatuksissa.

Meillä on synnärille on kans joku 4km vaan, tosin omaa autoa ei meilläkään ole. Viimeksi kyllä kävelin sairaalaan ihan omin jaloin koko matkan, mutta mun synnytys käynnistettiinkin että mikäs siinä :LOL: Luulisin että niin käy nytkin eli en sinänsä oo huolisssni että miten sinne sairaalaan päästään.

Musta tuntuu että mun maha on jo ihan hervoton! :D Ihan kunnon pallo siis jo. Viimeksikin tuli kyllä tosi ajoissa näkyviin, mutta en nyt muista että ihan näin iso olisi tässä vaiheessa vielä ollut. Mutta eipä se mitään, onhan tää ihana :)

Pupumama ja Pottu 15+2
 
Mulla kanssa kamala pallomaha :rolleyes: Eipä tätä oikein enää piiloon saa, eikä tarvitsekaan. Ulkohousut kinnaa pahasti, kohta pitää keksiä toiset housut.

Mulla oli noussut paino ekan neuvolan jälkeen jo 1,8 kiloa :unsure:. Neuvolantädin mielestä se oli ihan ok, mutta mun mielestä ei. Varsinkin kun kotona katsoin että viime raskaudessa samassa ajassa oli tullut 100g (n).
Kohta en syö enää mitään, pelkään radia... Ei siinä muuten niin mitään, voihan niitä pudottaa sitten synnytyksen jälkeen.

Tervetuloa pätkis123 ja onnea! Laitahan tietosi, jos haluat että lisään ne tuohon ensimmäiselle sivulle :).
Tsemppiä huomiseen neuvolaan Leenulainen! Ja Milliaani ultraan! Toivon hirveästi että asiat on kuitenkin hyvin, olen hengessä mukana.

Sulkava_ ja masukki 15+4 :love:
 
Noh mulle on tullut 6kg!!!! :ROFLMAO: Ihan kamalaa mutta viimeksi tuli kans alussa nopeasti ja sitten tasoittui eikä oo neuvolassa tai lääkärissä nytkään kukaan sanonut mitään. Ja kyllähän siihen lähtöpainoon saikin tulla lisää, mutta onhan toi aika hurja luku kun ajattelee :D
 
Milliaani Ihanaa kun sydänäänet kuului, nyt pidetään peukkuja pystyssä (y)

Meidän synnytyssairaalaan on n.25km. Viimeksi joutu kyllä käynnistämään eikä siltikään meinannu tulla suosiolla :D Joten saa nähdä miten käy tän kakkosen kanssa.

Painosta: Mulle tuli ekassa raskaudessa n.13kg ja kaikki jäi synnärille. Sittemmin olen ihan omin avuin lihonu tuon 13kg takaisin :unsure: Eli ekassa neuvolassa painoin saman verran kun viimesilläni odottaessa esikoista :cry: Sittemmin on pari kiloa tippunu, näin oli myös ekaa odottaessa. Jännityksellä odotan sokerirasitusta........
 
  • Tykkää
Reactions: Milliaani

Yhteistyössä