Uusia kaksosten odottajia?

Hei,

Tervetuloa uusille. Mukavaa että meitä "alussa" oleviakin löytyy ja pidemmille ehtineiltä on mukava lukea mitä jatkossa saattaa tulla eteen.

Täällä pähkäillään myös vaunuasioita ja tuntuu että itselle täydellisiä ei löydy vaan jokaisessa vaunussa joutuu tekemään jonkun kompromissin. Millaiset kopat Seeprahilla on Easywalkereissa?

Täällä vointi on ok ja liikunnan aloittamista pitkän makaamisen jälkeen odotan. Rauhallinen kävely kuitenkin tuntuu siltä että on pakko päästä makuuasentoon kun on sellainen hurja painon tunne alavatsalla. Olisi mukava päästä vihdoin ensimmäiselle lääkärikäynnille jotta kuulisi että kroppa kestää liikuntaa ja että tuo painon tunne vaikka kuuluu asiaan. Nyt on vähän sellainen olo ettei uskalla tehdä mitään.

leenutiinu 18+3
 
Meidän pitäisi nyt viikonloppuna mennä hakemaan käytettynä Urban Jungle Duo kärryt kahdella kovalla kopalla. Ne on ison tuntuiset mutta kuulemma kätevät liikuttaa. Kyseessä on kombi-vaunut, eli niitä voi myöhemmin käyttää rattaina. Jos oltaisiin uutena ostettu, niin sitten oltais päädytty emmaljungiin mutta kun nuo käytetyt sai edullisesti (ja olleet käytössä vain yhdellä perheellä), niin otettiin sitten ne.

Hissiin ne ei mahdu (meidän talossa on sellainen ikivanha minihissi) enkä mä niitä yksin saa sisälle vaikka asutaan ekassa kerroksessa. Saa nähdä miten autoon nostamisen kanssa käy. Hissiin ei kyllä olis mahtunut yksikään kaksosvaunumalli, joten se ei asiaa ratkaissut suuntaan tai toiseen.
 
Mä olen tässä alkanut katselemaan rattaita meille, mutta netistä ei vielä ole hirveesti ollut apua, joten kauppojen kiertelyksi menee. Nyt viikkoja 19+3, mutta sairaslomalla varmaan joudun olee äitiyslomaan asti. Verenpaineet olleet tosi alhaalla koko raskauden, ja aiheuttavat niin pahoja huimauskohtauksia, ettei töissäolosta tule yhtään mitään. Mulla on myös selkä reistaillut varsinkin öisin, mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut.
Huomenna ollaan menossa rakenneultraan, mies ei halua tietää sukupuolia, mutta itse en malta odottaa niiden kuulemista:rolleyes:
 
Moikka!

Mulla on pää ihan pyörällä nyt kun odottaa kaksosia, on se vaan jotenkin niin erillaista kun odottaa yhtä.:O

Tietääkö kukaan, miten sairaslomalle jääminen menee pääkaupunki seudulla? Joka paikassa lukee, että viikolla 26 jäädään yleensä pois töistä ja moni on kertonut, että niillä laitetaan kaikki kaksosten odottajat silloin saikulle...
Kyselen vaan, että vähän tietää koska joutuu jäämään pois töistä ja osaa järjestellä asioita sen mukaan. :)

-Jennae-
 
Ei siinä sairauslomalle jäämisessä mitään automaattista rajaa oo vaan voinnin mukaan mennään. Käytännössä se vaan taitaa olla niin, että monet kaksosodottajat joutuu jäämään sairauslomalle ennen rv 30, kuka mistäkin syystä (supistukset, väsymys, turvotukset, kun vatsa painaa jo niin paljon, että työnteko hankalaa). Tietty riippuu työstäkin.

Mulla on lähtenyt paino nousemaan nyt ihan silmissä: kilo viikossa on tullut jo useamman viikon ajan ja olen todellakin yrittänyt karsia kaikki herkut minimiin (=karkkipäivä kerran viikossa ja silloinkin vain vähän herkkuja), lisännyt hedelmien ja kasvisten määrää ruokavaliossa ja pienentänyt annoskokoja. Viikkoja on kuitenkin vasta piirua vaille 21, joten en edes uskalla kuvitella minkäkokoiseksi ehdin tätä vauhtia paisua synnytykseen mennessä! Nyt on kai vauvoillakin menossa nopean kasvun viikot, joten se selittänee osan painonnoususta, tai ainakin todella toivon niin. 10kg on tullut nyt koko raskauden aikana. Esikoisesta tuli 25kg, joten ehkä sekin kertoo jotain, mutta kyllä silti vähän ahistaa...
 
leenutiinulle, että noihin Easywalkereihin saa ihan merkin omat kovat kopat. Sitten kun niillä ei oo enää tarvetta, niin vaihtaa niihin ne istuinosat takasin. Tosin kyllä niihin istuimiin menee ihan minkä merkin pehmeet kantokassitkin, joten ei niitä kovia koppia välttämättä tarvii siinä olla. Nuo marinattaren mainitsemat Urban Jungle Duot on samat, kuin Mountain Buggy Duot (Mountain Buggy on niiden uusi nimi) ja mielestäni vastaavat melkein täydellisesti Easywalkereita.
 
Heippa kaikille vanhoille ja uusille kirjoittajille ja onnittelut jo vauvan saaneille:heart:

Tänään tuli taas käytyä tayssissa kontrollissa, kaikki masussa hyvin ja viimeistään 4vk päästä leikataan vauvat ulos (alempi vauva edelleen pylly edellä tulossa) jos ei ala itse tulemaan ennen sitä.. hui:eek:

Mutta katsotaan ja kuulostellaan, keväisiä odotushetkiä kaikille:D

Mie ja jätkät rv34
 
Täällä varmaankin on kaksosten odottajia joilla on jo lapsi ennestään. Miten teidän oireet ovat eronneet yhden vauvan raskaudesta? Tuleeko kaikki pahoinvoinnit sunmuut väsymykset ja kolotukset tuplasti voimakkaampana?
Minulla on ollut öklöoloa muutaman viikon ajan vaihtelevalla menestyksellä jokaiseen vuorokaudenaikaan. Missä mahtaa olla se raja, että tohtii jäädä töistä pois huonon olon takia? Mulla on fyysinen työ ja huono olo ja väsymys tekee työpäivästä monesti tosi kurjan. Ylös asti oksu ei ole tullut, mutta yökin milloin minkäkin nurkan takana. Sitä koittaa vaan sinnitellä päivän kerrallaan kun miettii, että jos tämä tästä jossain vaiheessa VIELÄ pahenee, että heikottaa jalat alta ja joutuu hakemaan taas lisää saikkua. Jos tämä jatkuu tällaisena, niin miten kauan pitää jaksaa, auttaako parin päivän lepo jos olo jatkuu viikkoja vielä samanlaisena.
Keskiviikkona on eka neuvola niin siellä ainakin voin jutella asiasta.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Jenna 8+0
 
Jenna: mulla on kaks lasta ennestään, ja ainakin mun kohdalla tää kaksosten odotus on ollut kaikkein raskainta. Alkuun oli aivan uskomatonta pahoinvointia, nyt taas ollut selkäsäryt tosi pahana, ja niitä mulla ei aikaisemmin ole ollut ollenkaan. Mulla on myös ollut verenpaineen kanssa ollut enemmän ongelmia kuin aikaisemmin. Tietysti nämä on yksilöllisiä, mutta näin mulla on ollut.
Miten teillä muilla,jotka olette joutuneet sairaslomalle, maksetaanko teille sairaslomalta palkkaa? Mun työnantaja ilmeisesti meinasi, ettei mulle kuuluisi maksaa, kun joudun olemaan ton verenpaineen takia poissa. Maanantaina kyllä alan asiaa selvittelemään ihan kunnolla, mut kiinnostaisi tietää, onko muilla ollut asian suhteen vaikeuksia.
Me muuten käytiin torstaina rakenneultrassa, kaikki hyvin, kaksosTYTÖT tulossa:D Mies vaan ei halua sitä tietää, joten joudun ite tekemään kaikkeni, että pystyn pitämään asian salassa, en uskalla muillekaan kertoa, ettei kukaan vahingossa möläytä sitä.
 
Täällä ilmottautuu myös yksi kaksosten odottaja! Viikkoja on nyt 17+2 ja esikoisten la on syyskuussa.

Mulle kaksosraskaus oli aluksi ihan hirvee järkytys, ensimmäinen reaktio varhaisultrassa olikin "ei helvetti!!" Mies taas on ollut ihan innoissaan koko ajan, mikä on helpottanut myös mun mielialaa. Pahoinvoinnit alkoi vk 6 ja jatkui lähes 24/7 jonnekin viikolle 13-14. Pisimmillään olin saikulla viikon verran putkeen, mutta muuten selvisin työpäivistä pastillien, mehujen ja muiden välipalojen avulla juuri ja juuri. Nyt on siis jo ollut paljon parempi olo, ja myös henkisesti olen tottunut ajatukseen :) En vaihtais tätä enää mistään hinnasta yksösraskauteen <3

Vaunuasia oli meilläkin iso ongelma. Mekin asumme 60-luvun kerrostalossa, ja hissin oven leveys on 63cm... Aloimme perehtyä vaunuasioihin jo tosi aikaisin, ja löysimmekin sopivat vaunut. Merkki on iCandy, ja malli taisi olla Peach Blossom. Renkaiden leveys on 60cm, ja edessä on kääntyvät renkaat. Kopat menevät tavallaan vähän päällekkäin. Koppien lisäksi otimme pakettiin 2 istuinta ja yhteensopivat turvakaukalot. Hintalappu oli melko järkyttävä, mutta kun tilaus oli tehty, tuntui, ettei mikään enää ahdista! Etelä-Suomesta iCandya vissiin vain Punavuoren peikosta (Hki&Espoo) ja OzBabysta (Turku).

Rakenneultraan on vielä aikaa kuukauden verran, blaah! Haluamme tietää sukupuolet, jos vaan näkyy :) Mihin aikaan teillä alkoi masu paisua ja paino nousta?
Mulle on tullut nyt yhteensä 3 kiloo, ja masu on jo selvästi näkyvissä. Vanhat matalimmat farkut ja farkkulegginssit menee vielä jalkaan :)
 
Moikka

Täältäkin ilmoittautuisi yksi uusi pinoon. Tostaina ultrassa selvisi että kaksi pientä sydäntä kohdussa sykkii, tuli aivan yllätyksenä vaikka IVF:llä saikin alun, mutta meille siirrettiin vain yksi alkio joka sitten on ilmeisesti päättänyt jakaantua, eli ilmeisesti identtiset tulossa.
Olen siis 28v. ja mies 29v. esikoisia odotetaan ja laskettuaika olisi 14.11.

Nyt pari päivää pohtinut tuota vaunu asiaa (en mitenkään ajoissa) mutta kun olin jo päättänyt mitkä yksöset sitten joskus ostan niin nyt meni kaikki suunnitelmat uusiks, eikä meinaa löytyä sellaista mitkä haluaisin.
Vaunuissa pitäisi olla:
-isot pyörät 4kpl ei mielellään kääntyvät
- iso suojaava kuomu
-kovat kantokopat plussaa
-Kaukaloiden kiinnitys mahdollisuus
- ratasosan kääntömahdollisuun tai heittoaisa

Vahvoilla ovat nyt
Easywalkerit
Lastentarvike Baby Style Oy - EasyWalker Duo Sisarusrattaat, Musta , kuomu mietityttää, samoin nuo renkaat..

Ora land
Lastentarvike Baby Style Oy - Ora Land -sisarusrattaat, harmaa , ei saa kaukaloita kiinni, mut ihanan vankan oloiset, jatkoperä mahdollisuus vaikuttaa myös mukavalta, tiedä sit onko tarpeellinen. iso kuomu plussaa, suojaisa, kotimainen.

Hartan ZX II
Vauvamaailma
miinusta pienet etupyörät..

eli kaikista puuttuu jokin, täytyy kai vain päättää mitä haluaa, ja lähteä kauppaan katsomaan kun hieman enemmän ajankohtaista. Tosin lapsimessuille taidan lähteä käväsemään, eiköhän sielläkin jotakin ole :)

-Jessie ja pikkutatut 7+6 - (huomenna poksuu)
 
Huomenta,

Kiitos Seeprahille tiedosta...juuri noita pehmeitä koppia ajattelin kun yksi on jo omasta takaa ja toisen samanlaisen saisin lainaan niin voisi hankkia vaan ratasosan mutta täytynee käydä liikeessä testaamassa vielä.

Jessie82 aika paljon on tullut vertailtua noita vaunuja ja itse en ainakaan itselleni täydellisiä löydä joten jonkunlaisen kompromissin joudun tekemään.

Zeba täällä viikkoja kasassa n.19 ja maha näkyy selvästi mutta en ole vieläkään lähtöpainossa koska alussa paino tippui -7kg. Vauvat painavat alavatsassa kuitenkin jo aika tavalla joten pieni kävely tekee sen että haluan pian makuuasentoon.

Jenna-76 mulla ainakin tuli oireet tuplana mutta alussa en edes osannut epäillä tuplien mahdollisuutta vaan ajattelin että uusi tulokas on eri sukupuolta kun ensimmäinen mikä aiheuttaa tuplasti kamalammat oireet. Mulla siis oireina järkyttävä paleleminen, kuume ja se hillitön pahoinvointi joka sitten vk17 jälkeen katosi. Pahimmillaan se taisi olla vk 9-13

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tuplamahoille. Täällä jännitetään tämän viikon ultraa!

Leenutiinu 19+1
 
Jospa minäkin tänne ilmottautuisin. Meillä olisi myös tulossa tuplat ja nyt mennään rv 10+4. Kaksi kertaa olen ultrassa jo käynyt ja pikkuset kasvaa tasatahtia. Np-ultra olis sitten 3.5. mutta minulla neuvolalääkäri sitä ennen ja ajattelin pyytää taas kurkistusta masuun. Meille neuvolasta sanottiin, että ihan milloin vaan voi tulla ultrassa käymään, jos vaan siltä tuntuu. Meillä tämä raskaus on saanut alkunsa IVF -hoidolla ja jotenki on kokoajan sellanen "mörkö" tuolla takaraivossa. Jospa tämä "mörkö" katoaisi np-ultran jälkeen.

Olo on välillä hyvä, mutta kun huono-olo iskee niin se sitten myös iskee. Pahaolo on ollut nyt pahimmillaan kolmisen viikkoa ja kyllä jo odotan sen loppuvan. Eilinen meni posliinia halaillessa, tämä aamu tuntuu taas paremmalta (onneksi tuntuu, kohta pitää labraan lähteä). Huimausta on ollut nyt sellaisen viikon verran ja varsinkin yöllä nukkuessa!! Melkein aina, kun käänän kylkeä, niin päässä alkaa pyöriin. Samoin tekee myös aamulla, kun nousee sängystä ylös. Päivällä ei ole mitään tuollaista. Minulla on kyllä olemassa alhainen verenpaine, mutta tuntuu oudolta sen haittaavan yöllä!! Onko muilla ollut tällaista???

Vaunuja ollaan myös pohdiskeltu, mutta taitaa olla viisaampaa mennä kierteleen kauppoja ja katseleen mitä sieltä löytyy. Netistä jo niitä kattellu, mutta kyllä se on vaan tekstiä lukemalla hankala selvittää millaiset ne oikeesti on.

Vimpula ja Vampula 10+4 :heart: :heart:
 
Heippa kaikille:wave:

Täällä olo on erittäin tuskainen:kieh:

Viime viikolla iski oksennustauti ja tämä viikko alkoi keuhkoputkentulehduksella:kieh:

Huomenna kontrolliin tayssiin ja voi olla että ottaa jo sinne lepäilemään että saisin vähän nukuttua:)
Ja viimeistään ensi viikon perjantaille sektioaika varattu:eek:

Kaikille jaksamisia:heart:

Mie ja jätkät rv 36+4
 
Riikkulilla käy vähiin ennenkuin loppuu. Tsemppiä viime metreille ja harmi että olet joutunut vielä sairastelemaan.
Mä en muista nähneeni ketään kaksosten odottajaa raskauden viimemetreillä. Mietin vaan, että kuinka valtavalta se maha mahtaa näyttää... Pitänee mennä urkkimaan olisko joku laittanut kuvaa tuonne massukuvia-ketjuun =)
Mulla on Np-ultra päivää aikaisemmin kuin Katjuskalla. Mä meinasin oman mielenrauhani takia käydä tälläviikolla ultrassa yksityisellä, mutta en kuitenkaan ole varannut aikaa sinne. Kyllä kai siellä jotain eloa on kun nipistelee ja iltaisin kuvottaa. Meillä ei neuvolassa sanottu mitään, että voisi halutessaan käydä ultrassa tai sydänääniä kuuntelemassa.
Aika tulee pitkäksi kun odottelee seuraavaa ultraa, lääkäriä tai muuta toimenpidettä. Mä varmaankin kasvan jo tuuman täitä ennen marraskuuta, kun nyt jo on niin malttamaton olo :D
Jos se malttamattomuus siitä tasaantuis ja epävarmuus hellittäisi, kun saa Np-ultran sun muut käytyä ja alkaa maha kasvaa. Näkee taas omin silmin että siellä on elämää.
 
8+4 ja mulla on aivan järkyttävän huono olo, sain ensi kontrolliaikaan asti saikkua, töissä on ihan mahdotonta olla. Helpottaako tää ikinä, jotenkin aivan voimatonta kun omalle ololle ei mikään tuo helpotusta :(

En siis olekaan aikaisemmin tänne kirjoittanut, pari identtistä kaveria vatsassa.
 
Ihania kevätkelejä kaikille:)

Olo alkaa täällä olemaan kamala:( joka paikkaan sattuu ja maha painaa..
Toivottavasti te muut selviätte pienemmällä vaivalla loppuraskaudessa:)

Onneksi perjantaina sitten leikataan jos ei aikaisemmin halua pojat itse tulla ulos:heart:

Mie+jätkät 37+4
 
Riikkulilla on enää ihan viime metrit jäljellä. Jännää! Ja varmasti myös helpottavaa tietää, että kohta pojat on maailmassa ja painolasti siirtyy pois vatsanahan alta :). Tsemppiä!

Kävin viime viikolla TAYS:ssa äitipolilla ultrakontrollissa ja tytöillä painoa n. 600g molemmilla. Kaikki näytti olevan hyvin. Tosi vilkkaita ovat liikkumaan. Vatsa vaan velloo kun likat jumppaa. Parin viikon päästä taas kontrolli ja viimeistään silloin kuulemma alkaa sairausloma äitiyslomaan asti. Viikkoja mulla nyt 24+4 ja vointi vielä aikas hyvä. Pääsiäisen ulkomaanreissukin meni lentoineen kaikkineen ihan ongelmitta. Yritän ottaa olostani kaiken irti vielä kun voin :), koska varmasti tukalat ajat ovat vielä edessä kesän aikana.
 
Jännää Riikkuli! Minä pohdin päivittäin alatiesynnytyksen ja leikkauksen välillä. Saan sen täällä Tanskassa itse valita mutta en osaa päättää... A-tyttö on raivotarjonnassa ja B perätilassa. Olen pienikokoinen ja suvun naisilla ollut vaikeita synnytyksiä. Lapsettomuusklinikan ylilääkäri suositteli leikkausta (kuulemma vauvoille helpoin tapa tulla maailmaan) kun taas sairaalassa suosittelevat alatiesynnytystä (varmaan osittain kustannussyistäkin). Vaikeaa!! Nämä ovat ehdottomasti ensimmäiset ja viimeiset lapsemme (ikää 37v ja ainoa raskautumismahdollisuus ivf-hoito).

Marinatar ja tytsyt 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei Puffs de Vanilla
Itsekkin olen vasta alkumetreillä raskaudessa, enkä osaa kaikkiin kysymyksiisi vastata.
Pelko ja pakokauhu taitaa olla jokaisen normaali reaktio kuullessaan kaksosuutisen. Älä sure, kyllä siihen ajatukseen kahdesta vauvasta tottuu. Minun ensireaktioni oli saman suuntainen. Meilläkään ei ole aikaisempaa kokemusta vauvoista ja kaikki sukulaiset asuvat 300 ja 500 km:n päässä. Eli mummujen avun varaan ei voi laskea yhtikäs mitään.
Minä uskon, että voimat kyllä riittävät. Vähiin ne taatusti puristetaan, mutta ne riittää kyllä. Moni muukin on pyörittänyt kaksosarkea ja selvinnyt siitä.
Riskejä en ole vielä juuri murehtinut. Olen keskittynyt lähinnä toivomaan, että pääsisin ensimmäisestä kolmanneksesta ohitse, että keskenmenoriski pienenisi.
Keskosena syntymisen riskistä ensimmäisenä tulee mieleen, että pääsisi edes niin pitkälle, että vauvat ensinnäkin selviäisivät hengissä ja pärjäisivät edes kohtuu hyvin jo heti alkumetreillä. Varhainen vuorovaikutus yms. tuntuu aika sivuseikalta jos vauva tarvitsee täysiaikaisia vauvoja kovasti enemmän apuja elämänsä ylläpitämiseen.
 
Hei!

Minulle ainakin sanottiin että kaksosraskaudessa kaikki arvot on aivan sekaisin johtuen suuresta raskaushormonista eikä niitä arvoja sen enempää tarkasteltu. Mutta ultria on sitten sitäkin enemmän josta kyllä todennäköisesti selviää vakavammat ongelmat. Itsellä on ollut ainakin yli 10 ultraa ja minulla on ihan "riskitön" raskaus kun molemmilla omat pussit ja istukat.

Minulla alkoi kivuliaat supistukset jo viikolla 15 mutta edelleen vauvat masussa:) mutta kehotan kyllä kuuntelemaan kehon ääntä jos siltä tuntuu että ei jaksa niin käy hakemassa sairauslomaa jota täälläpäin ainakin kirjoitetaan helposti:)

Minulle tehdään sektio huomenna koska a vauva perätilassa ja b raivotilassa, kuulemma riski jos alakautta alkaa synnyttämään että jää toisistaan kiinni.

Toivotaan että kaikki täällä huomenna hyvin menee ja pääsee eroon näistä pahimmista kivuista:)

Jaksamisia:heart:

Mie+jätkät 37+6
 
Meille tuli vähän takapakkia keskiviikon ultrassa. Pienemmän tytön napanuoravirtaus on heikentynyt ja sitä ryhdytään nyt tarkkailemaan viikottaisilla ultrilla. Painoa leideillä n. 1,4 ja 1,6kg, joten kovin pieniä vielä ovat. Jos ensi viikon ultrassa virtaus on edelleen heikentynyt, niin sitten ryhdytään miettimään päivää, jolloin pimut pitää saada ulos. Mies on jo ihan varma, että meillä on vähintään kuukauden sisällä lapset maailmassa. Minä vielä pidän toivoa yllä, että päästäisiin sinne viikolle 38, jolloin Tanskassa aina käynnistetään synnytys kaksosraskauksissa... Onneksi ollaan kuitenkin näin pitkällä. Vaikka synnytys käynnistettäisiin parin viikon päästä, niin sairaalan protokollan mukaan lapset ovat "valmiita" vaikkakin pieniä sellaisia.

marinatar ja tytöt 32+2
 
Riikkuli kerro kuulumisia että miten meni sitten kun jaksat ja olet toipunut riittävästi.
Marinatar toivonmukaan tyttösi saisivat vielä kasvaa ja voimistua rauhassa ennen syntymää. Kerrothan ultrakuulumisia meille.
Minulla oli tänään nt-ultra. Veriseulakin otettiin ja laskettiin riskilukema. Kummallista, koska olen kuullut, ettei kaksosraskauksissa veriseula onnistu. No, lukemat oli kunnossa ja niskaturvotukset kohdillaan, joten aivan sama sitten voiko sen veriseulan tehdä vai ei. Ei se muuta raskauden tilannetta suuntaan eikä toiseen.
 
Riikkulin ja marinattaren kuulumisia tulin minäkin katseleen.

Meillä oli eilen nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Molemmat vastasivat viikkoja ja omissa pusseissaan ja omilla istukoilla kuulema olivat. Nt oli hyvä, 1,2 ja 1,4. Toinen köllötteli selällään ja vilkutteli, toinen oli taas paljon aktiivisempi ja pyöriskeli ja "koputteli" sisaren puolelle =) Saatiin todella hyviä kuvia matkaan ja viikonloppuna isovanhemmat saa yllätyksen äitienpäiväkortin välissä :)

Vimpula ja Vampula 12+5
 
Kaikki hyvin täällä Tanskassa. Molempien tyttöjen napanuoravirtaus ja pään virtaus oli hyvä. Koska tulos tyydytti ultrannutta hoitajaa, en jutellut lääkärin kanssa ollenkaan. Painoja tai mittoja ei otettu tällä kertaa - ne otetaan ensi viikon ultrassa.

Olen kallistumassa täysin sektion puolellle. Tytöt tulevat olemaan pieniä syntyessään enkä voi olla varma, että ne selviäisivät, jos synnytyksessä tulisikin jotain komplikaatioita. Sektiossa suurimmat riskit ovat kuitenkin äidillä, ei vauvoilla. Olen menossa nyt kätilön luona käymään ja taidan ottaa tämän puheeksi. Tanskassa on kuitenkin niin, että äiti (monikkoraskauksissa) saa päättää synnytystavan - eli minun ei tarvitse sairaalalle perustella mitään halutessani sektion.

Riikkulin uutisia täälläkin odotellaan - ja kaikille muille onnellista odotusta!!
 

Yhteistyössä