Uusia kaksosten odottajia?

Olin ultrassa ja nyt havaittiin kokoeroa kaksosten kesken. B oli normaalimitoissa mutta A oli pieni. Painoeroa ei ollut huimasti (muutama kymmenen grammaa) mutta mitat olivat skaalan ihan alarajalla. Lääkäriaika iltapäivällä, jolloin kuulen mitä tämä voi tarkoittaa. Googlettamalla löytyy niin hyviä tarinoita kuin kauhuskenaarioita...
 
Ei ne vielä osanneet mitään sanoa. Uusi kontrolli kahden viikon kuluttua - silloin tiedetään enemmän. Sairaslomaa koko raskauden loppuun saakka. Nyt kuulemma pitää keskittyä omaan hyvinvointiin ja laittaa loppuraskauden mahdollisimman hyvä jatko tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi. Toki olin samaa mieltä ja jään nyt hoitamaan kuntoa, niin henkistä kuin fyysistäkin, kotiin.
 
Niisku Rouva: ja muutkin

Moikka =)

Paikalliset monikkoyhdistykset järjestävät raskauden aikana monikkovalmennuksia. Yhdistyksestä saa muutoinkin hyvää tietoa ja kavereita.

Kun luin kirjoituksesi niin kävi ihan itkettää et miten noin huonoa kohtelua voi olla :mad:
Mulla kyllä seurattiin tiiviisti raskautta. Ärsytti kyllä neuvolatädin ainainen voivottelu. Tuntui tosiaankin ettei neuvoloissa tiedetä eikä osata suhtautua tarpeeksi osaavasti monikkoraskauksiin. engitysvaikeuksia
Mulla oli rv 36+6 ja soitin Tyksiin, koska polvenikin olivat jo turvonneet ja olo tosi tuskainen. Siellä sanoi " Ei voida käynnistää ku on niin pienet viikot niin vauvoilla olisi hengitysvaikeuksia, soita neuvolaan". Sain muuten rv 28 kortisonipiikit.
Neuvolassa sanoivat "Ei meillä oo tänään aikoja. Soita Tyksiin neljän jälkeen niin niiden on pakko ottaa sut sinne." No sinne sitten ottivat ja ihmettelivät miksi neuvola ei ottanu.
Todettiin alkava raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin heti kun oli kuvattu onko jalassa verisuoni tukoksia.

Pitäkää puolenne, vaatikaa ja soitelkaa paikasta toiseen. Neuvolassa ei pidetä tarpeeksi hyvää huolta!!!

Itse haluan tietää millaisia monikkoraskaudet on. Niitäkin kuin on moneen junaan.
 
kyllä ovat identtisiä. No mulle on ainakin sanottu että jos koko ero on 30% niin otetaan osastolle. ja en oikein tiedä että mikä koko ero jostain ongelmasta kertoo mutta ovat kai sitten siitä huolissaan että toinen lopettaisi kasvun kokonaan. Mutta onneksi niin ei ole vielä ainakaan käynyt. Vaikkakin B kasvaa pienenlaisesti ja A normaalisti.
Hieman on vaan rasittavaa tämä ainainen jännitys että miltä seuraavassa ulrassa näyttää.
Koko eroa kun on ollut melkein koko ajan se 200g ja nyt sitten jo enenmmän... =/
 
Hei kaikki enemmän ja vähemmän ongelmien kanssa kammppailevat kaksosodottajat! Tsemppiä!

Itselläni oli eilen polikäynti 36 viikkoa ja olo on aika kauhea, kovia kipuja jatkuvasti kun lapset pomppivat edelleen kuin hullut ja liitoskipuja on myös paljon. Koska olen kuitenkin liian "terve" eli ei raskausmyrkytystä tai diabetestä, lääkäri sanoi, ettei missään tapauksessa käynnistetä ennen rv 38. Eli kaksi viikkoa vielä kitumista. Ja jos joku ajattelee, että kaksi viikkoahan ei ole mitään, niin sopii vaihtaa osia! Arf... En olis etukäteen uskonut, että elämä voi olla tällaista.

A:lla tällä hetkellä painoa n. 2650g ja B:llä 2450g. Mahassa yli 5 kiloa vauvaa+ ylimääräinen istukka ja lapsivesi - sf mitta 42 cm. Huoh. Ovat kuitenkin hyvän kokoisia ihan vaikka yksösiksikin eli jotain positiivista on tässä tilanteessa.

Yritetään kestää...
 
Laureline:
Tuskinpa kukaan kaksosia odottava ajattelee " et enää vaan pari viikkoa". Jokainen päivä on tuskaista kun on jo tarpeeksi pitkällä :(
Kyllä sä kestät! Tiedän et tuskainen on olo.
Myöhemmin olen ollut onnellinen kun vauvani olivat isoja ja mitään ongelmia ei ollut.
Imetys kuulemma ei sujunut kun olivat pieni viikkoisia :rolleyes 37+1

Tsemppiä loppurutistukseen :heart:

Pojat tänään 1v. :heart:
 
No, vauvojen nopeiden sykkeiden vuoksi päättivät sittenkin käynnistää jo tänään (37+1) eli täällä sitä kärvistellään. Supistuksia on, mutta ei vielä kovin voimakkaita. Aloitettu siis klo 7 aamulla. Toivottavasti ipanat syntyvät viikonlopun aikana...
 
Täällä kanssa yksi kaksosten odottaja rv 34 ja olo todellakin tukala.... matkaa ois viel jälellä... tässä vaan ajattelee, että miten hyvä ois pienille, et kestäsivät vielä 3-4 viikkoo masussa mutta oma olo on kyllä jo niin tukala ja hankala... päivä kerrallaan eteenpäin :)

Mulla kanssa on polvet menny tosi kipeeks, varsinkin noustessa sattuu polviin... Turvotusta ihan kamalasti, aamusta iltaan. Mutta ei kuulema merkkejä raskausmyrkytyksestä vaikka itse sitä pelkäänkin ja seuraava käynti vasta 2 viikon päästä äitipolilla...

Mutta pääasia että vauvoilla on kaikki hyvin ja kasvaavat hyvin :heart:
 
Täällä äitipolilla käyty tiistaina ja sieltä jäätiinkin sitten osastolle 2päiväksi,eli eilen pääsin kotiin taas. Siksi piti jäädä kun B:llä oli ajottaista blokkia napavirtauksessa.Sitten osastolla oli kuitenkin hyvät virtaukset molempina päivinä...Antoivat kortisonit. Painot n. A:1800g ja B:1500g... Maanantaina taas uusi käynti ultrassa...saas nähdä kuinka kauan tässä vielä menee...Ainakin sanoivat että jos 34 vkon jälkeen painoero 400g aletaan synnyttelee...huijui.. :)) mutta näillä mennään.
nyt rv 32+3
 
Heippa kaikille:)

Täällä tuskaillaan kanssa ison masun kanssa, missään asennossa ei ole hyvä olla:kieh:
Kyselin tayssissa kun tarkastuksessa olin että jos sattuu niin käymään että vauvat tykkää vattassa köllötellä niin eihän minun tarvitse jaksaa 40vk asti.. Kuulemma äidin voinnin mukaan mennään..

Poitsut oli 31vk kummatkin vähän yli 1600g eli tasaisesti ja hyvin kasvaa:heart:
A istuu alhaalla ja B rötköttää poikittain A:n päällä=)

Toivotaan että viikot tästä nopeasti menevät.

Mie ja jätkät 32vk
 
Täällähän on jännittäviä tilanteita! Tiuhtille onnea tytöistä! Oliskohan meilläkin tytöt olleet jotain tuota painoluokkaa rakenneultrassa.. Rv26 painoivat 680g ja 748g. Ultraavat taas ens viikolla (rv28) kun tuo toinen likka on pienempi ja haluavat kontrolloida kasvua tiheämmin. Itse voin hyvin. Viime viikolla oli jotenkin vaikeaa ja ahdisti vatsa ja kaikki mutta tällä viikolla on jostain syystä paljon enemmän virtaa :)
 
Hei kaikille!
Ilmottautuisin mukaan. Kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä ja kaksi sydäntähän siellä sykki. Olimme varautuneet tähän, sillä raskaus sai alkunsa IVF hoidolla ja meillä oli kahden alkion siirto. Tämä oli viimeinen mahdollinen hoito ja siinä oli osasyy, miksi päädyimme kahden alkion siirtoon. Sisaruksia uusilla tulokkailla ei ole, joten hyvä että saavat toisistaan sisaruksen, koska muuten pienokainen olisi jäänyt ainoaksi.
Kahlailen pinoa läpi myöhemmin kun joudan ja tutustun paremmin teihin muihin.

Jenna rv 6+6
 
Täällä pojut syntyivät 25.3.2011 rv 33+3 keisärinleikkauksella. A:lla paino vähän yli 2100g ja b:llä vähän yli 1500g. hyvin voivat molemmat pojat ja virkeitä ovat :)) n.kk ehkä joutuuvat sairaalassa olemaan...
 
Onnea Candy ja pojat!! Toivottavasti myös äiti toipuu leikkauksesta :)

Tervetuloa Jenna. Meille myös tulossa ivf-kaksoset. Kyseessä oli neljäs hoito, jolloin siirrettiin 2 blastoa yksityisellä. Ollaan myös kovin iloisia kaksosista - tytöt saavat sisaruksen jota ei myöskään ilman kaksosraskautta koskaan olisi tullut. Minä menen jo viikolla 27+4. Vatsa kasvaa silmissä mutta kaikki on onneksi mennyt hyvin tähän saakka.
 
Josko määkin voisin tulla kirjoittelemaan? =)

Meille tulossa näillä näkymin kaksoset 8.11, eli nyt olisi menossa 8+1 :heart:

Nää on luomu kaksoset, eikä meillä ole suvussa kaksosia, joten tuli tosi yllärinä! :LOL:
Meillä on ennestään jo kaksi lasta, eli nyt tulee sitten kerta heitolla oikein suurperhe!

-Jennae ja pikkaset 8+1-
 
Mä kehotan vielä harkitsemaan noita Brion double waveja. Meillä oli sellaset, ostettiin joskus rv 25+, kun edullisesti sai, mutta käytössä eivät osottautuneet kovin pitkäikäisiksi. Alussa varmasti ihan hyvät, kun noita kantokasseja käyttää, mutta muutaman kuukauden päästä kun lapset ei niihin enää mahdu, niin häiritsevät kovasti toisiaan kun noissa ei ole sitä väliseinää ollenkaan. Meillä ei esim. nukkuminen onnistunut enää ollenkaan niissä. Muutenkin rattaat tosi painavat ja tilaa vievät, jos pitää saada autoon mahtumaan ja koska edessä ei ole kääntyviä etupyöriä, niin saa olla koko ajan nostamassa sitä etuosaa, että pääsee rattaiden kanssa kääntymään. Tää oli mun mielestä ärsyttävää esim. kaupassa.
Joku aika sitten hankittiin Easywalker Duot, koska ajaa asiansa tilanteessa kuin tilanteessa. Pärjätään vaan yhdillä rattailla, koska ne on suhteellisen kevyet, että jaksaa yksinkin nostaa autoon, menee tosi pieneen tilaan, molemmilla omat "loossit", hitusen kapeammatkin kuin Briot ja tietty ihan loistavat kääntyvät etupyörät :) On kyllä helpottanut mun arkea huomattavasti. Ainoa miinus on, ettei työntösuuntaa voi vaihtaa, mutta niin taitaa nykyään useimmissa malleissa olla.. Ja yhtälailla noihinkin saa kantokassit menemään alussa, ovat vaan huomattavasti käytännöllisemmät pidemmän päälle :)
 
Meillä on ollut esikoisella Emmaljungan Ceroxit, joissa heittoaisa ja sen kokemuksen pohjalta haluttiin heittoaisalliset rattaat nyt kaksosillekin. Monissa tuplissa on edessä kääntyvät pyörät, mikä on varmasti tosi kätevää, mutta poissulkee sen heittoaisan. Tosi vaikeaa päättää mitkä tuplarattaat on hyvät ja omaan käyttöön just ne sopivimmat. Kiitos vinkeistä seeprah.
 
Juu kyllä näin on, että vaikea on päättää mitkä olis omaan käyttöön just ne sopivimmat. Meilläkin on ollut tässä puolen vuoden sisällä käytössä yhteensä nyt neljät tuplat ennen kuin parhaimmat löytyi.. :) Aina jossain mallissa on joku miinuspuoli..
Mutta toki rattaat kannattaa ostaa heti sitten, kun tietää mitkä varmasti haluaa ja jos sattuu löytämään edullisesti! :)
 

Yhteistyössä