Hakutulokset

  1. Tír na nÓg

    Mitkä asiat kuuluvat teidän syksyyn?

    Haluan tähän ketjuun syksyisiä ruokia, leivonnaisia, juomia. Askarteluita, aktiviteetteja. Mieluusti kuvien & ohjeiden kera jos löytyy. Lapsien kanssa kerättiin taas tuolta metsästä askartelumateriaalia iltoihin, keittiössä odottaa korillinen vaahteranlehtiä jatkokäsittelyä (tavoitteena...
  2. Tír na nÓg

    Niin tympeetä, ajanvaran lääkärille

    Aina kun varaan lääkärille aikaa, tai painelen vaan suoraan päivystykseen ilmoittautumaan, 3/4 hoitajasta tokaisee jo luukulla ettei mulla voi olla sinuiittia. Miksi miksi miksi ne menee siinä sanomaan mitään kun se ei ole heidän hommaansa heittää diagnoosia ja tietty sekään ei pistä...
  3. Tír na nÓg

    Mitä ajattelet jos henkilö kokee että elämä on helppoa?

    Kuvitellaan tilanne että henkilö itse tiedostaa että periaatteessa hän saa kaiken minkä haluaa, mutta tiedostaa rajansa eikä tavoittele kuuta taivaalta. Hän kokee että elämä on helppoa, mitään mahdottoman epäreilua katkeroittavaa tai psyykettä pysyvästi järkyttävää mullistusta ei ole tapahtunut...
  4. Tír na nÓg

    Mitä huonekasveja teillä on? Kuvatkin kelpaavat.

    Mä oon ihan toivoton, tapan kaktuksetkin kuivuuteen. Parvekkeen rehut kukoistivat viime vuonna koska olivat muovikukkia. En vain osaa lukea kasvia milloin se voi hyvin ja milloin ei, ennen kuin se on viittä vaille entinen. Mutta nyt haaveilen kovasti jostain palmumaisesta reuhkasta josta...
  5. Tír na nÓg

    Ideoita muumisynttäreihin?

    Aivan ihanaa, oma lapsi toivoi Haisuli-kakkua :heart: Mutta mitäs muuta? Muffineihin voin kiinnittää cocktail-tikuilla muumien kuvia, astiat voi olla muumiaiheiset...
  6. Tír na nÓg

    Miten opetatte lapsille kohtuullista herkuttelua?

    Alkon käyttöä opetatte juomalla muutamat aterialla tai muuten vaan. Entäs sitten herkut, missä iässä annatte jos annatte, mitä, paljon ja kuinka usein? Tuleeko lapsistanne järkeviä syöjiä vai toivottomia ahmatteja?
  7. Tír na nÓg

    miten vauvaa syötetään pullolla?

    Jäinpä miettimään. Onko joku tietty asento lapsella, pullolla, pitääkö pullo välillä ottaa pois vai onko se koko ajan suussa...?
  8. Tír na nÓg

    Mikä ötökkä kuvassa?

    Oli tulitikkurasian kokoinen.
  9. Tír na nÓg

    Kuinka ruskettuneita ootte tässä vaiheessa kesää? Kuvia!

    Terveisin vain toisesta kädestä päivettynyt tapaus :cool:
  10. Tír na nÓg

    vahditko rannalla muiden lapsia omiesi lisäksi? tai oletatko muiden katsovan omiesi perään?

    Tänään aloin miettiä miksi uhraisin sekuntiakaan lapsilleni varatusta huomiosta muiden jälkikasvulle. Minun lapseni ei ole se joka hukkuu siksi että joku toinen tupsahtaa kumoon ja minä lähtisin perään. Tämä oli se karkea ajatus mikä syntyi kun vasta kävelemään oppineesta viisi vuotiaaseen...
  11. Tír na nÓg

    Millainen on oikea banana split?

    Tärkein kysymys, oletatko että tilatessasi moisen annoksen, se banaani on vain halkaistu pituussuunnassa jäätelöpallojen reunoille, vai olisiko sinulle yks ja sama jos se olisi pilkottu pieniksi paloiksi jäätelöiden alle? Kun tilaat annosta, odotatko että se on sen näköinen kuin mainoskuvassa?
  12. Tír na nÓg

    Pyritkö ruskettumaan kesällä?

    Miksi tai miksi et? Mä välttelen, inhoan auringonottoa, pidän rusketusta rumana, varmaan hirveimpiä ovat naisten rintakehä ja kädet kun muuttuvat ohuiden ryppyharsojen peittämiksi osiksi että no thanks.
  13. Tír na nÓg

    Voisitko olla parisuhteessa henkilön kanssa joka on...

    Raiskannut, tappanut tai pahoinpidellyt jonkun? Olisiko sillä eroa onko hänet tuomittu rikoksestaan? Tai voisitko katsoa läpi sormien talousrikosta?
  14. Tír na nÓg

    millaisia keskusteluja tuleva kesä avaa tänne?

    Ihan varmasti käydään yksi tappelu lasten vahtimisesta rannalla ja toivottavasti ihmiset jakavat parhaita kotijäätelö-ohjeitaan.
  15. Tír na nÓg

    Millainen keittiöhana teillä on?

    Ottakaa kuva ja kertokaa plussat ja miinukset, onko hana mieleisenne vai haaveiletko jostain muusta? + helppo laittaa päälle / pois ja säätää lämpötilaa sotkematta joka paikkaa esim. kädet taikinassa + on niin korkea (+ altaan syvyys) että voi huoleti täyttää 1½ litran limsapullon -...
  16. Tír na nÓg

    Maistatetaan lapsille alkoholijuomia jotta oppivat ajoisas tavoille

    Opettajaäiti kertoo mielipideosastolla: 4-vuotias saa maistaa viskiä ja viiniä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi Kuulostaako hyvältä? Kun ei sen lapsen ateriaan tarvi kuulua viinilasillista tai oluthörppyä. Vastenmielistä. Kas kun ei tarjoa sikaria jälkiruoalla jotta oppisivat oikein...
  17. Tír na nÓg

    onko humalaisella vastuuta siitä mitä menee sanomaan?

    Vai voiko sitä päästellä sammakoita ja nälviä kunnianloukkaussyyyteen edestä ja ladella uhkauksia kun nyt vaan sattuu olemaan kännissä?
  18. Tír na nÓg

    millä ohjeella teitte simaa?

    Meillä on 50-50 fariinisokeria ja sokeria, sekä 2 osaa sitruunaa ja 1 osa appelsiinia, kuorien pinta kuorittuina ja mehut puristettuina. Huoneenlämmössä pitäisi tällä kertaa mattimyöhäisenä saada juomat kuosiin.
  19. Tír na nÓg

    Vastaatteko vauvan itkuun nopeasti? pidättekö paljon sylissä?

    Tutkimus: Emon syli rauhoittaa pikkueläimiä - Eläimet - Tiede - Helsingin Sanomat toisinaan kuulen että vauva yrittää kontrolloida muuta perhettä itkullaan, on tullut suoria ohjeitakin että älä ota syliin, anna sen itkeä x minuuttimäärä. Kaiketi onneksi oma vaisto on ohjannut toisin. Miten...
  20. Tír na nÓg

    Kun seisotte / kävelette, osuuko teillä sisäreidet yhteen?

    Kaikkea sitä tulee miettineeksi mikä on normaalia.

Yhteistyössä