Hakutulokset

  1. E

    opetus tuttipullolle, tarvitsen neuvoja.

    Ystäväni opetti vauvansa pullolle näin: Pumppasi omaa maitoa pulloon ja juotti sen saman tien vauvalle. Näin se on juuri oikean lämpöistä ja maistuu samalle kuin äidinmaito. Rintamaidon maku on kuulemma eri kun se on ollut pakkasessa ja sieltä lämmitetty käyttöön.
  2. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Qnsilta: Suuret pahoitteluni! Minun piti tulla kertomaan synnytyksestä, mutta eihän siinä ollut mitään verrattuna teidän suureen suruun. Joten tässä vain oleellisimmat: Pieni prisessamme syntyi 18.7 kahdella käynnistystabletilla. Paino 3,17 kg ja pituus 50 cm.
  3. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Moi! Kiitos neitikevät jutustasi. Mukava kuulla positiivinen kokemus! Voi yrittää uskoa, että meilläkin on kaikki hyvin (onneksi ainakin vauva liikkuu aina paljon). Kiitos myös Jeminalle halista :) Nyt on aika mennä nukkumaan ja huomenaamulla heti käynnistykseen. Tulee tosin varmaan...
  4. E

    Vauvan kasvu pysähtynyt/hidastunut

    Hei! Minulla nyt sama tilanne eli vauva ei ole kasvanut 2 viikon takaisesta yhtään. Huomenna on sen takia käynnistys. Eli jos jollain olisi lisää kokemuksia aiheesta niin lukisin niistä mielelläni. No joka tapauksessa näissäkin viesteissä lohdutti se, että kaikilla on ilmeisesti ollut asiat...
  5. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Onnea Musikka ja Korvapuusti! Onpas teillä molemmilla tosiaan ollut pelottavat synnytykset! Hyvä, että kaikki on kummiskin hyvin loppuenlopuks! Minua itseäni huolestuttaa nyt meiän vaavi. Kävin tänään Jorvissa kontrollissa ja sydänäänet oli kyllä hyvät, mutta vauva ei ollut kasvanut yhtään...
  6. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Onnea Eeluselle ja vauvalle! Kiitos myös mun puolesta Rinkinkille vauva-pinosta. Sitä käyn jo vakoilemassa kovasti tässä omaa odotellessa. Ei siis mitään asiaa täällä taaskaan...Huomiseen! 39+4
  7. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Onnea uusista vaaveista! Sitten omia juttuja kun ei tuu muuta mieleen tänään: Ei oo kavereiden kutsuminen tälle päivälle kylään saanut mitään aikaseksi...eli ei oo synnytys suunnitelmista lähtenyt käyntiin. On muuten harjotussupistusten määrä mulla vähentynyt nyt loppua kohden! Niitä...
  8. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Tsemppiä kaikille supistusten kanssa! Täällä ei mitään oo tapahtunu. Illalla vauva möyrysi ennätyksellisesti ja ihmettelinkin sen vilkkautta. Mies sitten keksi, että jospa se möyryäis niin kovasti, että kalvot puhekais. Siinä toivossa sitten olin illan ja yön, mutta ei niin ei. Ei tunnu että...
  9. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Joo, joskus nuo miehet eivät kauheasti ymmärrä. Tsemppiä siis Nasuliinille! Meillä mies ei voi käsittää miten rinnat voi tulla kipeeksi siitä että vauva imee niitä. Eihän se nyt niin kovasti voi imeä että sattuis. Sitten kuulemma voi vasta sattua kun vauvalla on hampaita. Paraskin...
  10. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Moi! Piti vaan tulla pikaseen lukaseen mökkireissun jälkeen kuulumiset. Onnea uusista vauvoista ja toivottavasti kaikilla menee hyvin, jottei tarvitsisi olla huolissaan!! Meille ei mitään uutta. Nyt oon jo vaan niin väsynyt, että siirryn jo nukkumaan. Öitä! 39+1
  11. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Moi! Tänään taas neuvola, jossa kaikki hyvin. Verenpaine oli laskenut, samoin sf-mitta sentillä vaikka vauva onkin lähtökuopissa ollut jo pitkään. Ens viikolla ei neuvolaa, koska oon menossa Jorviin kontrolliin. Nasuliini: Minä oon kuullut perusohjeen, että lapsivesien mentyä voi kotona...
  12. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Voi ei, minä jo toista kertaa täällä tänään. No mutta vika kuuhan tää on ni saa kait täällä oleilla. Piti vaan kirjottaa, että onnea Pipsa!! (ajattelinkin saakohan joku 7.7 vauvan. On niin tasanen päivämäärä :) )
  13. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Onnea taas kaikista uusista vauvoista! Niitähän tosiaan tulee nyt ihan urakalla! Ja mua ei tylsistytä mitkään synnytyskertomukset, joten niitä mielellään lisää. Ja vauvojen söpöjä kuviakin on kiva nähä. Kiitos siis sellasesta SmileX. Ja vauvaelämä myös kiinnostaa. Varsinkin kaikki oivallukset...
  14. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Paveli: Mullahan neuvolakäynnillä laski sykkeet 80 ja kun ei heti nousseet ni täti lähetti sairaalaan. Siellä kun olin useita vuorokausia tarkkailussa ni "sääntönä" oli että jos sykkeet laskee alle 100 ni sit kilauttelen apua. Välillä ne sit laskikin. Useat lääkärit sanoo, et melkein kaikilla...
  15. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Onnea taas hurjasti monista uusista vauvoista! Neuvolakuulumisia lupasin tulla kertoilemaan, mutta ei niissä mitään ihmeellistä ollut. Vauvan sydän löi tällä kertaa hyvin. Paino tasan 70 kiloo. Kohdunpohjankorkeus 33. Verenpaine vähän noussut: 118/82. Kuulema ton pienemmän pitää olla alle 90...
  16. E

    Lukihärö on vaka vaasia...ViestiILMOITUKSIA, JOITA NÄHTY KAUPASSA

    Noita miesten ja muidenkin hassuja kommentteja on ollut pitkässä ketjussa tuolla vauvalehden sivuilla ainakin aikaisemmin.
  17. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Moi! Tsemppiä kaikille jotka ovat synnyttämään lähteneet! Pörrö Ensikertalaisena en tiedä, mutta mä en oo laskenu noita menkkamaisia kipuja vielä kipeiksi suppaeiksi. Niitä siis mullakin on ollut yhdessä mahan kovettumisen kanssa. Uskon että ne on vielä harjotussuppareita ja että kipeet...
  18. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Moi! Ei mitään kuulumisia mullakaan. Otetaan siis vaan osaa keskusteluun: Sukupuolesta: Ois se vähän tylsä juttu, jos vauva oiskin ihan eri sukupuolta kun on odottanut. Meillekin on kahessa eri ultrassa sanottu, et tyttö tulee. Sit jos syntyiskin poika niin vois olla vähän ihmeissään...
  19. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Hei Vaan! Onnea taas uusille vauvaperheille! Kiitoksia kaikille haleista ja sympatioista (vai empatioista)! Tänään oli siis ultra ja vauva oli kasvanut kyllä hyvin (painoarvio 2840g) ja sydänkäyrät olivat taas hyviä! Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että jos niitä laskuja tulee ni tuskin ne...
  20. E

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Moi! Vihdoinkin oon saannut luettua kaikki jutut mitkä on jäänyt lukemati. Aluksi suuret onnittelut kaikille vauvan jo saaneille ja muille tsemppiä tulevaan koitokseen! Mä vietin siis tuossa juhannusviikolla 3 vuorokautta Jorvissa vauvan sydänäänten tarkkailussa kun ne laski siellä...

Yhteistyössä