Hakutulokset

  1. Avemaria

    Psori-epäily

    Epäilen tytölläni psoria... Mitä nyt pitäis tehdä? Lääkäriin tietysti mutta mitä muuta? Ja voiko psorin ihottumaläikät "hävitä" yhtäkkiä? Tytöllä oli aamulla tarkkarajaisia ihottumaläikkiä käsissä, kyynärpäissä ja polvissa. Jalanpohjissa oli myös mutta ne oli enemmän sellaista hilseilyä. Ja...
  2. Avemaria

    Onko muiden lapsilla ollu tällasta?

    Tyttö 7v on ollu kaks päivää nyt korkeessa kuumeessa, 38.5-39.5. Viime yönä heräs painajaisiin. Näkee aina painajaisia ku on korkea kuume. Sen jälkeen alkoi puhua ihan mitä sattuu. Halusi oksennusvadin vaikka ei edes oksettanu, sanoi mulle että älä äiti tuo sitä peittoa mä en halua sitä vaikka...
  3. Avemaria

    Kuinka hel.... kauan näitä supistuksia pitää vielä kestää???

    Nyt alkaa oikeesti mennä jo hermot!!! Kolmisen viikkoa on jo supistanu päivittäin aika lailla. Esimerkiksi eilen kävin jo valmiiksi suihkussa että saapi sit lähteä. Ja paskat!!! Loppu taas ku seinään. Tänä aamuna heräsin niihin supistuksiin vartin yli 6. Ei jaksaisi enää näitä. Joko pian alkais...
  4. Avemaria

    Raskaana ja flunssa iski

    Tällä hetkellä on rv 38+5 ja jos lääkäreihin on uskominen niin synnytys voi käynnistyä ihan koska vain. (On jo useamman viikon supistellut ihan kiitettävästi) Miten voisin lääkitä itseäni että jaksaisin synnyttää jos se lähtö sattuu tähän flunssan aikaan?
  5. Avemaria

    Kauanko teillä on menny aikaa synnytykseen

    siitä ku on menny maha sekaisin? Koskaan aikaisemmin mulla ei ole tuota ollu mutta nyt tänä aamuna. Siksi kyselen.
  6. Avemaria

    Miten kauan näitä supistuksia kestää

    ennenku on aika lähteä sairaalaan? Nyt neljättä päivää supistaa mutta ne kuitenki loppuu aina. Kauanko nää voi oikeesti kestää ennenku on lähdön aika?
  7. Avemaria

    Kumpaakohan tää nyt sit on?

    Nyt tarttis taas kokemuksia muilta. Olin siis viime yön sairaalassa tarkkailussa. Aamupäivällä lääkäri tarkasti tilanteen ja totesi että kanavaa on se 3 senttiä ja kohdun suu on sentin auki. Kotiin palattuani alkoi vessakäynneillä ilmestyä paperiin kirkasta limaa jossa on jonkin verran...
  8. Avemaria

    Voi hel.... että raivostuttaa!!!!

    Sen siitä sitte saa ku luottaa sinisilmäisesti kaikkeen mitä lääkärit päästää suustaan. Täällä paikallisen äitiysneuvolan lääkäri sanoi mulle jo pari kuukautta sitten että lepoa vaan eikä paljoa liikkua ku kohdun kaulaa on enää puoli senttiä jäljellä. Sen takia on saanu elää sit pelko perseessä...
  9. Avemaria

    Ku ei vain tulisi lähtö tänään...

    Aamusella käänsin sängyssä kylkeä niin johan alko supistella. Täytyy toivoa että ne olis kuitenki pelkkiä harjoitussuppareita. On tuo tulokas kuitenki vielä niin pieni että sais vielä hetken pysyä sisällä.
  10. Avemaria

    No niin... Nyt se veti sit selän jumiin.

    Miten tässä selviäis vielä kuukauden. Selän veti jumiin. Tuo tulokas vissiin painaa tuonne jonnekki ja joka aslekeella sätii kipu toiseen jalkaan asti. Olisko vinkkejä miten oloa vois helpottaa? Jokaisen raskauden aikana on ollu sama ongelma mutta koskaan en ole keksiny ratkaisua.
  11. Avemaria

    Nyt tarvitaan apua!!!

    Mitä tarkoittaa jos supistukset aiheuttaa painon/paineen tunnetta lantioon?
  12. Avemaria

    Lapsi sairastaa

    Nuorin 2v poika on ollu nyt viikon räkätaudissa. Tänään nosti sit kuumeen lähelle 40 astetta. Mittasin pulssin ku tuntu olevan niin nopea ja sain jotain 150-160. Onko tuo syke normaali? Ku sehän on korkeampi ku aikuisella mutta miten paljon korkeampi se on vielä kaksi vuotiaalla?
  13. Avemaria

    Help!! Supistaa!

    Miten ihmeessä selviän "turvallisille" viikoille ku supistaa päivittäin aika monta kertaa? Viikkoja on nyt vasta 31. Lääkäri käski jo lepäillä mutta supistaa silti ihan riittävästi.
  14. Avemaria

    Mitä tarkoittaa INTERNAATIO?

    Siinäpä teille kysymys. Esikoinen (9v) jäi valheesta kiinni. Ilmoitti sitten että hänellä on sellainen internaatio ettei halua jäädä pahanteosta kiinni. Jäin vain miettimään mikä tämä internaatio mahtaa olla ja mistä poika on sen keksiny. :laugh:
  15. Avemaria

    Onko tämä holhoamista vai huolenpitoa?

    Mieheltä leikattiin kädestä patti perjantaina. Vasen käsi on tajuttoman isossa siteessä. Tälle päivälle oli sovittu työharjoitteluhaastattelu. Mies lähti sinne yksin vaikka laitoin vastaan. En olisi halunnu että ajaa sen siteen kanssa itse. Ranne ei saa liikkua kahteen viikkoon ja siteen alta ei...
  16. Avemaria

    Raskauden ajan sokeriarvot

    Nyt on sokerirasituksessa käyty. Tulokset vähän ihmetyttää. Paastoarvo 4.7 Toinen mittaus 7.9 viimeinen mittaus 6.3 Täti oli sitä mieltä että paastoarvo ja eka mittaus tulos ihan normaalit mutta viimeinen mittaus liian korkea. Arvo on siis laskenu liian hitaasti. Mitä tämä tarkoittaa...
  17. Avemaria

    Miten ihmeessä selviän

    12 tuntia syömättä ja juomatta?!? Huomenna olis sokerirasitus klo 7.30 aamulla. En siis saa laittaa mitään suuhuni ilta puoli kahdeksan jälkeen. Alkaa olla raskaus jo siinä vaiheessa ettei selviä ku maks. 3 tuntia syöntien välissä.
  18. Avemaria

    Kuinka kauan annan ukolle aikaa kertoa itse asiasta?

    Missä vaiheessa pitäis ottaa asia itse puheeksi? Kyseessä viestittely naispuoleiselle ystävälle. On viestittäny tänään päivällä eikä vielä ole asiasta maininnut. Olen kaksi kertaa antanut mahdollisuuden mainita asiasta mutta ei ole silti puhunut mitään. Ukko ei siis tiedä että minä tiedän.
  19. Avemaria

    Miksi mä en taas saaa nukuttua?

    Tupa täysin hiljainen. Kaikki muut nukkuu. Seiskalta olis soinu herätyskello niin minä herään taas jo kuudelta. Armoton väsy painaa. Miksi ihmisen ei anneta nukkua?
  20. Avemaria

    Nyt mä oon taas ihan pihalla!! Mitä pitäis ajatella?

    No niin... Ja taas tultiin alas niin että rytinä kuuluu. Aikaisempia keskusteluja aiheesta löytyy useampia. Ollaan siis ukon kanssa keskusteltu asioista jo useampi vuosi ja nyt näytti siltä että asiat tosiaan alkaa rullata. Mutta... Perjantaina Oli viestitelly ystävälle numero 1. Ei puhunu...

Yhteistyössä