Hakutulokset

  1. T

    G: IVF lyhytkaava, montako päivää pistoksia ennen punktiota?

    Tälläisiä pohdiskelin..... :)
  2. T

    Kuopio

    Ollaan lähössä Kuopioon muutamaksi päiväksi..mitä kivaa tekemistä sielä on lapsiperheelle? vinkkejä otataan vastaan ;)
  3. T

    Serla kirjakampanja

    Muistaako kukaan montako koodia pitäisi saada jos on kerännyt sen keräilyvihkosen täyteen? En löytänyt enää tulostettavaa keräilyvihkosta serlan sivuilta. Haluisin tarkastaa sainko oikean määrän koodeja....
  4. T

    Apuja sähköhammasharjan valintaan

    Ajattelin ostaa miehelle sähköhammasharjan mutta niitä on markkinoilla vaikka kuinka paljon erilaisia... Mitä suosittelisit?
  5. T

    Onko joku tilannut joulukortit ( ilmaiset) Vistaprintistä?

    Mietin vaan ovatko ihan ok laatuiset? En yhtäkkiä köytänyt postimaksujen määrää mutta "rahastavatko" postikuluilla kun kortit ovat ilmaisia?
  6. T

    Mitkähän kivat vaatteet keksisi tytön 1-vuotis kuvaan?

    Ensin ajattelin jotain kivaa siistiä liivimekkoa mutta siten tuli mieleeni jos laittaisikin jonkin näistä...mitä mieltä sopiiko 1 vuotis kuvaan? tai tai
  7. T

    apuja turvaistuimen valintaan

    Meidän muksulle alkaa turvaakaukalo jäämään nyt pieneksi. Ikää lapsella on 8kk ja paino n.8kg. ilmeisesti istuimen tulisi olla sellainen että sen voi laittaa selkämenosuuntaan? mietin että kuinkahan sellainen istuin mahtuu olemaan auton takapenkillä koska nyt on jo ahdasta apukuskin paikalla kun...
  8. T

    vauvan maitoallergia tai refluksia?

    Mein vauva on nyt 4kk ja maidon juonti on takunnut syntymästä alkaen. Tai lähinnä se että pulauttelee erittäin runsaasti. Pulauttelee pitkin päivää vähän väliä vaikka syömisestä olisi 2 tuntia. Huutaa kurkku suorana kun oksennus tulee ja heti sen jälkeen. Lattialla ei viihdy yhtää selällään vaan...
  9. T

    Mikä avuksi poskiontelotulehdukseen kun ei ole nuha?

    Sain antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen mutta mulla ei ole nuha, ei siis ollenkaan. Lääkäri kummasteli kovin, sanoi että pitäis saada nenä vuotamaan niin puhdistuisi ontelotkin...mutta millä???
  10. T

    Eikö enää tehdä synnytystapa-arviota tms???

    Alkoi mietityttämään kun jotkut kirjoittelevat synnytystapa-arvioista kun meidän neuvola ei tunne sellaista käsitettä normiraskausden suhteen. Mulla menossa rv37 ja ainuttakaan sisätutkimusta ei olla tehty, ei mitään painoarviota vauvan syntymäpainosta paitsi ultralla mitä painaa nyt. eikä...
  11. T

    raskauden aikainen reisien kipuilu ja heikkous

    Onko muilla vastaavaa? Mulla alkoi kyseinen vaiva rv 15 eli nyt kestänyt kuukauden. Välis särkee reisiä ja pohkeita öisinkin, mutta ei silti turvotusta ole. Onko muilla vastaavaa? Tiinuli81 rv 19+3
  12. T

    Raskaudenaikainen valkovuoto???

    Siis millainen valkovuoto on normaalia raskaus aikana? Mulla menossa rv 18 ja viimeiset 3 viikkoa ollut omituista vuotoa, välissä tosi tosi runsasta vesimäistä, sitten valkoista kokkareista ( käytin tähän hiivatulehduskuurin, ei auttanut) nyt limakalvot ovat ärtyneet ja kokkareinen uuotojatkuu...
  13. T

    raskaus ja diformin (metformin)

    raskaus ja diformin (metformin) Onko muilla kyseisiä lääkkeitä käytössä? Mille viikoille asti olette käyttäneet? Mulla menossa rv11+6 ja lääkäri sanoi että jatketaan normaalisti. Pakkausselosteessa lukee että ei saa raskuadenaikana käyttää. Jossain myös luki että rv 12 asti voisi käyttää....
  14. T

    raskaus ja diformin (metformin)

    Onko muilla kyseisiä lääkkeitä käytössä? Mille viikoille asti olette käyttäneet? Mulla menossa rv11+6 ja lääkäri sanoi että jatketaan normaalisti. Pakkausselosteessa lukee että ei saa raskuadenaikana käyttää. Jossain myös luki että rv 12 asti voisi käyttää....
  15. T

    Haamuplussa jo viidettä päivää...kokemuksia?

    Tein ekan testin pp9 josta haamu plussa, samoin pp11 haamuplussa ja nyt pp13 haamuplussa, viiva ei vahvistu, eikä heikkene. Sama testi kyseeessä joka päivä. Mistä on kysymys kemiallisestako? tein myös tänään pp13 muutaman muunkin merkkisen testin ja toiseen tuli haamu ja toiseen haamu vasta...
  16. T

    Hiivatulehdus vai lugejen sivuvailutuksia?

    Onko muilla tullut hiivatulehduksen oireita lugeista? kutisevaa vuotoa ym? Voiko alkion siirron jälkeen käyttää hiivatulehduslääkkeitä ? Onko kellään kokemusta?
  17. T

    Pregnyl annoksen määrä IVF:ssä

    Tälläinen nopea galluppi, oon ihan paniikissa kun huomasin että muille IVF:ssä on määrätty Pregnyl annokseksi 10 000 tai 15 000 yksikköä ja mun paperissa on vain 5000 yksikköä? Kuitenkin folleja ultran perusteella yli 20....riittääkö toi pieni annos kypsyttään ja irroittaan ne??? onkohan nyt...
  18. T

    Lapsettomuushoitojen rahoitus ?

    Ajattelin aloittaa tälläisen keskustelun. Niin kuin kaikki tietää että lapsettomuushoidot ovat kalliita varsinkin IVF/ICSI puhumattakaan lahjamunasoluhoidoista. Usein ei yksi hoitokerta riitä ja laskun loppusammakin on tuhansia euroja. Me ollaan julkisella puolella hoidoissa ja siltikin tekee...
  19. T

    IVF lyhyellä kaavalla

    Meillä alkamassa IVF lyhyellä kaavalla ja lääkäri sanoi että pistely aloitetaan kp5....eikö se normaalisti ala kp 2? kuinka muilla?
  20. T

    Kysymys punktiosta ja follien koosta

    Kerätäänkö punktiossa kaikista follikkeilsta munasolut pois? Vaikka follikkelit olisivatkin pieniä? entä minkä kokoinen follikkelin pitäisi olla että sisällä on kypsäsolu? voiko esim 14mm follissa olla sisällä kypsäsolu? kyselin siksi koska mulla tällähetkellä on 6 suurempaa follia ja toista...

Yhteistyössä