???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Moi!

Ristiäisistä: Ollaan niitä jo suunniteltu. Meillä on niin, että mun siskolla on kaks viikkoo ennen laskettu aika kun meillä ja ollaankin ajateltu, et jos vauvat syntyy suht lähekkäin, niin ois kiva viettää yhteiset ristiäiset. Sillon kyllä vieraita olis tulossa niin paljon (36 aikuista ja 4lasta), että varsinainen tilaisuus olisi kirkossa (samassa, missä mentiin viime kesällä naimisiin) ja sitten kahvit tarjottais meillä. Jos taas vauvoille näyttääkin tulevan enemmän ikäeroa, niin molemmat pitää omat juhlansa. Sillon me ainakin pidetään ihan kotona ja paikalle kutsutaan molempien sisarukset perheineen, isovanhemmat, isoisovanhemmat ja kummit. Sillon vieraita olis 19 aikuista ja 2 lasta. No, mut tässä nyt on vielä aikaa suunnitella :D

Isyyspakkauksen olen ajatellut tehdä, mutta vielä en oo mitään ostanut...jos vaikka sitten kesällä...

Pahoinvoinnista en oikein voi vastata mitään, koska mulla oli joskus viikolla 10 kaks kertaa pahoinvointia..sen jälkeen iltaisin ei ruoka maittanut pariin viikkoon, mutta varsinaista pahoinvointia en siis ole joutunut kokemaan.

Paveliina ja Jooseppi 19+1
 
tiksu harmaana
Eilen tuli vaan tuohon ristiäiskyssäriin vastattua... tässä noihin muihin vastauksia

Raskausoireet Alkuraskaudesta oli kuvotusta ja piti syödä usein, että ei verensokerinlaskun takia tullut huono olo. Viikolla 10 muistaakseni loppui säännöllinen huono olo. Nyt sitä tulee vain, jos unohtaa syödä ja pääsee verensokeri liian alas tai jos on väsynyt. Rinnat oli aluksi kipeät, nyt eivät enää. Selkä on välillä kipeä, mutta sen kanssa minulla onkin ollut ongelmia jo kohta kymmenen vuotta, joten ei voi laittaa kaikkea raskauden piikkiin. Väsymystä esiintyy, johtuu alhaisesta hempasta. Mutta välillä sitä ihan unohtaa olevansa raskaana, kun ei ole pahempia vaivoja :D

Isyyspakkausta ei ole tulossa, kun miehestä se ei ole tarpeellinen. Helpotus, koska ei minustakaan :)

Odotuspäiväkirja Neuvolasta saatuun Vau'kirjan "äidin odotus"- vihkoseen olen kirjoitellut, siinä on tilaa omille muistiinpanoille.


tiksu ja uffe (16+1)

 
Enpä ole jotenkin taas osannut kirjoitella tänne mitään... :xmas: luin jonkun verran taaksepäin että tiedän mistä nyt on puhe :D

Ristiäisiä meillä ei vietetä, emme kuulu kirkkoon. Itseasiassa mua ei haittaa yhtään ettei ole tulossa sitä juhlaa, esikoisen 5v synttärit on nimittäin lokakuussa joten tämä vaavi on silloin n.1kk, ne juhlat riittää siinä vaiheessa meille hyvin :)

Isyyspakkauksen haluan tehdä, aiemmilla kerroilla en ole tajunnut tehdä... :ashamed: itseasiassa olen jo vähän aloittanut sitä pakkauksen tekoa, mietin vaan miten saan sen pysymään piilossa, kun muutto parin viikon päästä :xmas:

Sukupuolta ei välttämättä haluta etukäteen selvittää. Ainakaan ei varata ultraa juuri sitä varten. Saas nähdä kysyykö neuvolalääkäri jossain vaiheessa haluatteko tietää, en kyllä tiedä mitä siihen tällä kertaa vastaan :whistle: esikoisesta meille ei kerrottu, tytöstä saatiin tietää kun neuvolalääkäri sanoi että nyt näkyis oikein hyvin, haluatteko tietää :D

Nimistä ei olla paljon vielä puhuttu, tiedetään jo suunnilleen minkälaisista nimistä toinen tykkää ja minkälaisista ei. Sen verran etunimestä tiedän, että tulee olemaan melko lyhyt, ei ihan tavallinen/yleinen nimi, mutta ei kikkailuja C, Z, G, B... Eli samantyyppinen nimi kuten veljellä ja siskolla :)

Omia juttuja vähän, jaksaako niitä sitten kukaan mutta kuitenkin... =) paino on noussut reilu kilon, onneksi ei enempää koska tällä kertaa lähtöpainoa oli n.5-8 kiloa liikaa. Lähtöpaino siis 64kg. Poikaa ja tyttöä odottaessa lähtöpaino oli 55kg ja nousikin sitten tosi hurjaa vauhtia alusta alkaen. Ei ne kilot muuten haittaa, mutta niiden kanssa on TODELLA tukala olla, vaikea liikkua jne.
Ensi kerralla menenkin ihan uuteen neuvolaan, meillä on vappuna muutto. Toivottavasti on kiva neuvolantäti :) jos joku on lukenut sitä mun aloitusta "Iso vauva, synnytyksen käynnistäminen", siinä vähän kehnostakin neuvolantädistä... :whistle:

Niin ja liikkeet tuntuu, ihan potkuja, mutta on se hassua kun näin aamulla ei edes tunne olevansa raskaana, illalla kyllä on vähän paksumpi olo :D

"Marge" ja pikkuinen rv 18+5 :heart:
 
Inka, onnittelut terveestä pojasta :flower: =) .

Äippä81, voi kurjuus mikä tilanne :\|. Kovasti jaksuja siihen suuntaan.

( . ) Eilen oli kolmas neuvolakäynti ja kaikki hyvin. Painoa on tullut lisää yhteensä 1,8 kiloa, hemoglobiini oli 133, verenpaine 120/74 ja pissa puhdas. Vauvan syke oli 145 :heart: . Nopea käynti oli eikä mitään ihmeellistä juteltu. Ens kerralla kuulemma täytetään Kelan paperit sitten.

Meillä on nimi valmiina tytölle, mutta pojalle vielä vähän auki. Ristiäiset pidetään kotona ihan lähisukulaisten kesken.

Jotain mun piti kysyä... Niin, mites muut, aiotteko osallistua perhevalmennukseen? Mä olen merkannut tapaamiset kalenteriin ja mennään jos työn puolesta ajat sopii.

-meja 17+6
 
Heips,en nyt ookkaan vähään aikaan kirjotellut :D Ei oo ollu mitään asiaa :D Tänne kuuluu hyvää ja sitä himskatin rakenneultraa oottelen ku pyhää päivää!Nuo päivät ja viikot ei vaan kulu!Taas pätee sanonta"odottavan aika on pitkä!" :D Liikkeitä on tuntunut nyt ihan hyvin mutta kun joutuu koko ajan kipitteleen ympäriinsä noitten ipanoitten kans niin ei jouda istuun rauhassa että kerkeis alkaa liikuskeleen enempi :D Mulla on alkanut pakottaan alapään luita nyt aika kivasti,onneksi kuuluu asiaan!Jos kauan seisoskelee niin tulee ällö painontunne sinne ja välillä ihan turrana koko toosa :D Joopa joo,no ketäpä nuo mun alapään asiat kiinnostais mutta aattelin kysästä onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia??Mieskin ihmetteli ku nauroin sille eilen ku ruokaa tein että saat sitten illalla hieroa mun alapään luita :LOL: Ilme oli näkemisen arvoinen! :D Tosta isyyspakkauksesta,en aio tehä semmosta,mitäpä se sillä tekis..Viime ultrassa se ei ollut ees matkassa vaan äitin kans käytiin siellä se jäi lasten kans muistaakseni kotia,onhan se kuvat nähnyt tietenkin mutta aattelin kysästä josko se haluais tulla tonne rakenneultraan matkaan kun sillä on vapaa päivä 30.4.Onko kaikilla??Äitiä olin jo ehtiny pyytään ku luulin että mies on silloin töissä,mutta ei vissiin sitten oo_Oishan se kiva saaha mies vähän enempi ootukseen matkaan.No jos ei se halua lähtä matkaan niin ei se mua haittaa pärjäähän se aikuinen ihminen itekkin :D Hyviä päivän jatkoja!T:Miimari ja vauva rv.18+3?(vissiin en oo ihan varma) :D
 
pikkuvaimo
Oli pakko tulla tuulettaa! Liikkeet tuntuneet tänään ekaa kertaa. Tuli sellaset tömäykset tonne navan alle, ettei näin tyhmempikään voi niistä erehtyä. Harmi, ettei tuleva iskä pääse potkuista vielä osalliseks, mut onneks sekin päivä koittanee pian.

pikkuvaimo ja pötkö 17+4
 
Ensin vastauksia kyselyihin...
Odotuspäiväkirjasta: Oon kirjotellu kerran viikossa ihan alusta asti, samoin tein esikoiseltakin. On kiva näin jälkeenpäin verrata tätä ja edellistä raskautta.
Nimistä: Ei olla mitään päätetty kummallekaan, vaan lähinnä heitetty nimiä ilmoille ja vuoroin molemmat on teilannu toisen mielipiteet... :LOL:
Lasketustaajasta:Esikoinen meni 2 päivää yli lasketun ajan, ja samoin oon menny minäkin aikoinaan, lieneekö vaan sattumaa!

Sitten omaa napaa...Meikäläinen täytti tänään neljännesvuosisadan, eli 25v. Kiva viettää synttäreitä 13.pv ja perjantaina...Ostettiin sitten sen kunniaksi uusi auto. Tai siis meille uusi, ei tuliterä. Vanha ois sanonnu kohta sopimuksen irti ja hajonnu niin pakko oli, joten rahan menoa on ollu kerrakseen. Farmari on tämäkin, mutta vähän on pienempi kuin edellinen.

Liikkeitä ei oo taas tuntunnu pariin päivään, mutta toivon että terkkari on oikeessa ku sano, että ku on etuseinäistukka niin liikkeitä tuntuu varsinkin alkuvaiheessa paljon vähemmän ja heikommin. Toivotaan näin.

minttu-82 ja TaimiMainio 19+2
 
hyttiäinen
Hei. Mulla kanssa laskettu 30.9 eli nyt menossa 15+4.
En ole aikaisemmin tänne uskaltanut kirjoittaa kun pelkään keskenmenoa vielkin kovasti. Tänään ultrassa kuitenkin heilui mun ihana "hyttiäinen" joten nyt ehkäpä uskaltaa iloita. (koputtaa puuta kuiteskin)
kaikki raskausoireet hävineet kuin tuhkana tuuleen joten pyysin päästä ultraan. Kaksi keskenmenoa takana vuoden sisään.
viides tulossa.
 
hyttiäinen
Hei. Mulla kanssa laskettu 30.9 eli nyt menossa 15+4.
En ole aikaisemmin tänne uskaltanut kirjoittaa kun pelkään keskenmenoa vielkin kovasti. Tänään ultrassa kuitenkin heilui mun ihana "hyttiäinen" joten nyt ehkäpä uskaltaa iloita. (koputtaa puuta kuiteskin)
kaikki raskausoireet hävineet kuin tuhkana tuuleen joten pyysin päästä ultraan. Kaksi keskenmenoa takana vuoden sisään.
viides tulossa.
 
Morjens taas!

Me oltiin tänään kättärillä rakenneultrassa ja selvisi masukin sukupuolikin.... Ei jäänyt epäselväksi kumpi on tulossa kun äitinkin silmiin pisti ennekun kätilö ehti mitään sanoa, että on sen verran selvästi vehkeet näkyvissä kaverilla että ei mitään järkeä :LOL: . Linkittäisin kuvan, ja voin linkittääkin kun saan sen eka koneelle, niin voin jakaa tuon ilon teidän kanssanne! Me ei aiota kertoa kenellekään kumpi on tulossa, pidetään yllärinä loppuun asti. Eli jos meinaatte etusivulle listaan laittaa sukupuolia, niin jättäkää mun kohdalta tyhjäksi, kun täällä noita miehen sukulaisiakin pyörii =) . Ne tuskin jaksaa koko ketjua käydä läpi.

t, Marica ja "Mehmet" 19+2


http://www.aijaa.com/v.php?i=460226.jpg Tossa tosiaan kuvaa, että ei jää epäselväksi mitä sieltä löytyy :D kauniisti pyllistää suoraan päin. <br><br>
 
Heips. eilinen oli aika #&%?$!*ä kun supisteli koko ajan, mutta onneksi tänään on ollut jo huomattavasti parempi päivä, kunhan vaan muistaa olla tekemättä mitään ja kävellä toodella rauhallisesti.

Kiitokset kannustuksesta, kyllä tää tästä.

Lasketusta-ajasta: eka syntyi meillä 3,5vkoa etuajassa (oli painoa kertynyt kuitenkin jo 3,5kg) ja toinen meni muutaman päivän yli. Nyt sit on ollut puhetta että käynnistettäis loppusuoralla kun vauva on tarpeeksi iso ettei kasvaisi liian isoksi kun en enää 4kg kokoista pysty tekemään.

Ristiäisistä: Ei olla sen kummemmin mietitty, varmaan menee samalla kaavalla kuin edellisetkin ja kutsutaan vain lähisuku.

äippä ja typy 17+6
 
:flower: :flower: :flower:
baby2003 Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin
pikkuvaimo onnea ekasta potkusta
minttu-82 paljon onnea 25 v johdosta
hyttiäinen tervetuloa joukkoon!
NeitiNeponen Hienoa että ultrassa selvisi mielenkiintoinen asia ;) aika selkee kuva
:flower: :flower: :flower:

Mä ajattelin väkertää jonkinlaisen isyyspakkauksen, lähinnä varpajaistunnelmiin sitten :D Sisälloöksi ajattelin jotain kivaa paitaa johon Stockalla painatan kivan textin, laadukas viski pullo ja sikareita miehelle ja kavereille. Ehkäpä sinne ujutetaan myös jokin miesten viihdelehti pahimpien jälkivuotopäivien avuksi ;) :LOL:

Ostin tänää neidille uuden bodyn http://i98.photobucket.com/albums/l251/Ayse20/56cm.jpg

balik ja pikkuneiti 19+5
profiilikuvaa päivitetty...siis uusi masukuva

jaahas, se olis niinku puol väli ihan just täynnä :D B) :D <br><br>
 
Olipa vaihteeksi ihanan lämmin päivä!

Käytiin tänään shoppailemassa ja ostin kahdet mammahousut. Miten voi farkutkin tuntua melkein verkkareilta, kun ei kiristä ei purista =) Yläosa pitäis vielä sinne ens viikonlopun juhliin löytää, samoin kengät. Kokeilin kyllä muutamia paitojakin ja hauskasti tuo pienikin masu korostuu, kun on sopivanmallinen paita.

Aika moni tietää jo sukupuolen. Mulla ei ole minkäänlaista tuntemusta, että kumpi olis tulossa. Enkä oikein ole varma, että haluanko ultrankaan jälkeen sitä tietää, vaikka olis mahdollistakin. Mies kyllä haluais kuulla, ainakin veikkauksen.

Kunhan mies kohta kotiutuu, niin päästään kattomaan Aliaksen 5. kautta. Me on katottu dvd:ltä koko sarja alusta asti, mutta tuo viimenen kausi puuttui hyllystä ja tänään saatiin se postista. Se 4.kauden viimenen jakso jäi niiiiin jännään kohtaan.. :whistle:

Aurinkoista viikonloppua!! :wave:

Joe ja pieni 17+1
 
Hyvä kuva Neiti Neponen! Ei kyllä jää epäselväks.. :D
Meilläkin se rakenneultra vajaan kahden viikon päästä. Saas nähdä näkyykö yhtä selkeesti. 4D:llä kun tehdään.

Kylläpä tänään pikkunen tykkäs kyttyrää kun mie töissä juoksin pari spurttia lasten kanssa pelissä. Oli pakko lopettaa, kun alkoi mahaan juilimaan ja sitten istahdin, niin kauhee potkiminen alko.. :D
On se jännä toi pikkunen, kun illalla nukkumaan mennessä itse tunnen käteen asti potkut, mutta heti kun mies laittaa käden masulle, niin potkut loppuu.. Aattelee varmaan, että ei ollu mamman käsi nyt nii eipäs potkitakkaan. Noo, jospa mieskin tässä piakkoin tuntis myös potkut. :)

Mulla alko ihan tajuton närästys toissapäivänä. Koskaan en oo tarvinnu närästyslääkettä ottaa, niin nyt piti sitten käydä Rennietä ostamassa, kun oli todella inhottava olla.. :/

Meillä ois tytölle jo nimi valmiina. Oli jo ennekuin pikkunen olikaan aluillaan. Pojalle pitäis vielä miettiä. jotenkin hankalampaa pojalle keksiä hyvää nimeä. Mut jospa se väläys tulisi tässä joku päivä. :D Ja että nimi mielyttäis molempia. :)

Kyllä meillä kävi aika hyvä tuuri. :D Saadaan tuttavalta vaunut ja sänky yhteishintaan 60?! :D tulee melkoisen iso säästö, kun kumpikin vielä opiskellaan, niin ei ole hirveästi varaa ostaa kaikkea uutta. Vanhathan ne vaunut on, mutta toimivat. Ja vielä yhdistemävaunut. Ja sänky on hyväkunoinen myös.
Jos jossain vaiheessa halutaan uudempaa, niin ostetaan sitten kun on enemmän laittaa rahaa.

Tämmöistä täällä päin. enää kaksi päivää töitä päiväkodissa ja sitten loppukevääksi koulun penkille. Sit pitäis olla jo valmis lähihoitaja! :eek:

-Bluedrama ja Röllykän asukki (mies keksi nimen :D ) 18+2
 
Moikka pitkästä aikaa! =)

Olen kyllä lueskellut, mutta en ole aikaiseksi saanut kirjoitettua tänne..

Koitan vastata kaikkiin kysymuksiin.

Isyyspakkauksesta: Se olis kyllä tosi kiva idea, esikoisesta en sellaista tehnyt, mutta luulen, että mies olisi ihan "otettu", jos sellaisen hänelle väsäisin =) . Mitäköhän kaikkea sinne voisi laittaa?

Nimistä: Tytölle olisi aika paljon nimivaihtoehtoja, mutta pojalle ei oikeestaan yhtään varmaa.. pojalle jotenkin paljon vaikeempi keksiä nimiä..

Ristiäisistä: Esikoisen ristiäiset pidettiin seurakuntatalolla, ihan siitä syystä, kun meidän koti sen verran pieni. Vieraita oli 24aik. + 6last., vanhemmat, sisarukset, kummankin omat kummit, pari läheistä tätiä ja hyvä ystäväpariskuntamme. Tällä kertaa varmasti kutsumme saman poppoon =)

Lasketusta ajasta: Esikoinen syntyi rv 41+2

Hmmm.. olikohan muita kysymyksiä, nyt ei muistu mieleen :whistle:

Täällä olo on erittäin hyvä ja ihanaa!! Masukin jo näkyy :D Liikkeitä en vielä tunne, johtuu varmasti siitä, kun kohtu taaksepäin kallellaan ja istukka etuseinämässä.. no eiköhän ne ajallaan tunnu =) Ensviikon ke onkin sit 4d- ultra, sitä innolla odotetaan.

Hyviä vointeja kaikille!

MamMam ja pikkanen rv 18+3
 
Voihan höh, tekstini lähti johonkin toiseen maailmaan.. No, kirjoittelenpa jotain uudestaan.
En siis tehnyt esikoisen aikana miehelle isyyspakkausta, mutta nyt olen ajatellut sitä, kun täällä on asiasta puhetta ollut. Balikilla oli ihan hauska idea, eipä ole tullut omaan mieleen :D Kysyisinkin mitä muut ovat ajatelleet isyyspakkaukseen laittaa?

Mulla supistelut ovat selvästi vähentyneet, kiitos siitä kuuluu viikon lomalle. Saa katsoa, kuinka käy, kun työt taas alkavat.

Olen niin tumpelo, etten osaa profiiliin masukuvaa laittaa, mutta sen kokoinen se on, ettei kenellekään jää epäselväksi, olenko lihava vai raskaana :LOL:

Yhä edelleen sitä energistä keskiraskautta odotellen,
Tinka
 
Huomenta!

Isyyspakkaus En välttämättä lähde täl kertaa tekemään. Kakkosesta miehelle väsäilin. Hommasin sinne sillon kaikkea tavaraa vauvalle ja isille. Iteväsättyjä kuponkeja,että saa vapauttaa itsensä vaipanvaihdosta, tuttipullo ja korviketta, pussiruokaa (siks aikaa,että pysyvät esikoisen kanssa hengissä kun me ollaan TYKSissä), pehmolelu vauvalle, ruokalappu missä luki isin poika (tiedettiin sukupuoli etukäteen), kumihanskat, peppupyyhkeitä, daddy collection cd (väsättiin siskon kanssa), energiajuomaa, kaljapullo,suklaapatukka, "taikapyyhe" ja paita,jossa oli auton kuva ja teksti tila-auton tarpeessa. Voi olla, et siellä muutakin oli,mut en nyt muista. Kovasti mies tykkäs siitä. Se on mun mielestä kiva väsää miehelle joku juttu. Ja ihan huumorilla. Mun oli tarkotus vielä hommaa sinne semmosia puisia pyykkipoikia, joihin oisin kirjottanu eri kakkalaadut ni mies ois tienny laittaa aina oikean pyykkipojan nenäänsä jos shebaa joutuu vaihtaa. Yleensä mä vaihdan meidän jälkikasvun kakat kun miehelle se tekee niin pahaa.. :D

Ristiäiset meillä on melko tarkkaan valmiiks suunniteltu. Samalla kaavalla mennään ko esikoisenkin aikaan. Sama kirkko ja kahvittelupaikka sen jälkeen. Ei oikein meillä kotona voida pitää kun on niin paljon väkeä tulossa taas,ettei meille mahdu. Viimeks oli pari yli 40 koko porukassa. Me ehkä vähän innostuttiin,mut on tuo miehen sukukin aika laaja. Ja me kyllä kutsutaan parit läheisimmät kaverit paikalle. Ensin mäki ajattelin,et pidetään ihan semmoset pienet mut niin sitä vaan lähti homma käsistä.

Lasketut ajat meidän esikoinen tuli rv 39+1 ja kakkonen 39+5.. Toivon tavallaan,että tämä kolmaskin tulis pari päivää etuajassa. Ei muuten,mutta on kyllä vahvasti mielessä miten tuskallinen olo sitä on sitten ihan siellä loppuraskaudessa kun on jo sen kokonen,että näkyy kuuhn asti. No se on sen ajan murhe sitte. Katoin kyl maikkarin fakta kanavalta tossa yks ilta jonku ohjelman,mis oli riskiraskauksia. Siinä kaikki muksut synty viikol 34 ja voi ne oli niin pieniä ja kaikilla hengitysvaikeuksia. Täällä sitten itkin niitä pieniä. Onneks kaikki selvis ihan hyvin ja pääsivät kotiin hoitojen jälkeen. Oli siinä yks pieni poika joka synty viikol 37. Sekin oli pikkunen ja rääpälä. Aivan ihania kuitenki kaikki. Heti sen jälkeen kun olivat vähän putsattuja...

Emmaliina ja Vusseli 19+
 
Minä tuolta elokuisista kävin kurkkimassa ja huomasin, että Joensuun miittinkiä on ollut jossain vaiheessa... Onkos tällaisia enemmänkin tiedossa? Mielelläni voisin osallistua, jos mukaan huolitte. Tuolla elokuisissa ei nimittäin ole minun lisäkseni kuin yksi PKKS:n synnyttäjä =)

pietu- rv 24+1 :wave:
 
Kävin tänään ostamassa putkiresoria ja ajattelin tehdä masutuubeja, ei muuten tule kalliiksi tehdä itse jos 5 tuubia maksaa 12 ?. Kyllä munkin ompelutaidolla sellaiset osaan väsätä.

Tuntuuko teillä liikkeitä päivittäin, mulla se vaihtelee, mutta joka ilta tuntuu möyrintää. Rakenneultra on 30.4 ja seuraava neuvola pari päivää sen jälkeen. Ilma on todella kaunis ja lämmin joten kai tästä täytyy lähteä nauttimaan ulkoilmasta.

Hantta + "heppu" rv 18+3 :kieh:
 
Olo on jälleen parempi kuin eilen, supistuksia tulee vain liikkuessa ja kun muistaa tarpeeksi hitaan liikkumisen ja ettei pitkälti kävele niin olo oikeastaan hyvä ja mielikin on samalla huomattavasti parempi.

Ultriin olisi aikaa muutama viikko ja joskos sitten sen jälkeen pikku hiljaa alkaisi hommaamaan vauvalle tarvikkeita- ettei kohta huomaa että on elokuu ja mitään ei vielä oo...

Meidän esikko on ihana (5v) kun se haluaa vain koko ajan pitää kättään mun masun päällä, muutoin se ei kauheasti ole halunnut puhua vauvasta ja asiasta mainittaessa tuntuu että se jotenkin vaivaantuu, pitää yrittää hissukseen sulatella sitä ajatukselle ja muistaa pitää hyvänä, meidän juniori on sitten jo varannut vaununtyöntövuorot kaikki itselleen (ikää 3v) ja odottaa malttamattomana että joko vauva tulee tänään...

Vauva potkii paljon ja masukin on ihanasti pyöristynyt jo.

äippä ja typy 18
 
Heips kaikille. :wave:

Ensi viikolla on rakenneultra ja on aika mielettömän jännää!!! Silloin viikkoja 20+4, joten kiva nähdä miten "pippuri" on kasvanut!

Olen miettinyt tota 4D ultraa, mutta jos ei halua tietää lapsen sukupuolta, niin kannattaako siihen mennä? Siis näkyykö "paikat" niin hyvin, että pystyisi itse tunnistamaan sukupuolen? Kertokaa te, jotka ootte käyny. Haluan pitää sukupuolen yllätyksenä loppuun asti, joten siksi kyselen.

onko muilta muuten mitattu jo kohdunpohjan korkeutta? Multa ei oo vieläkään mitattu, joka hiukka ihmetyttää. Edellisessä raskaudessa (tosin eri paikkakunta) tunnusteltiin joka kerta, mut täällä tuppukylässä ei vieläkään.
täällä olis muutenkin ollu vaan 2 kertaa neuvola ennen puoltaväliä, mutta mä löin nyrkkiä pöytään ja vaadin itselleni neuvola-ajan täksikin kuuksi :p
 
Hantta06
Täällä tuntuu liikkeitä päivittäin :wave:
Epämääräinen möyrintä ja hively on tosin muuttunut selkeiksi muksauksiksi (joita mies ei kuitenkaan ole vielä tuntenut).

Täällä on puhuttu nimistä. Me niitä hätäkastenimiä pähkäiltiin lopulta aika vähän aikaa, onneksi meillä on samanlainen nimimaku! Suomalaiset perusnimet, jämäkät ja persoonalliset (osa kulkee suvussa), olivat ehkä yleisiä 1970 ja 80-luvulla mutta ei kai enää. Ehdotukset saattaa vaihtua, kun nähdään vauva syntymän jälkeen =)

Huomenna rakenneultra!
Profiilissa uusi kuva puolenvälin kunniaksi.
 

Yhteistyössä