Hakutulokset

  1. V

    kääretorttu, johon ei tule vehnäjauhoja

    tai mitään muutakaan jauhoja paitsi perunajauhoja. Eli onko kellään sellaista ohjetta? Kuinka paljon pitää niitä perunajauhoja laittaa?
  2. V

    Kun olit teini-ikäinen...

    mitä musiikkia kuuntelit (radiosta / C-kaseteilta :) )? Mitkä bändit / laulajat olivat silloin "in"? Itse erään kaverini kanssa kuuluimme jopa Sammy ja Kirka Babitzinin fanklubiin (ja maailmani oli murtua, kun kuulin Sammyn kuolleen auto-onnettomuudessa). The Osmondsin pojat olivat aivan...
  3. V

    omenahillosta jotain?

    Pakkanen on täynnä itse tehtyä omenahilloa ja nyt sille pitäisi keksiä käyttöä. Eli löytyykö keltään esim. kuivakakun tai muffinsien tai muiden leivonnaisten reseptejä, siis sellaisia, joihin tarvitaan omenahilloa?
  4. V

    G: Nova vai Sävelradio?

    Täytyy tunnustaa, että minä kuuntelen mieluummin Sävelradiota. Siellä tulee mielestäni monipuolisempaa musiikkia kuin esim. Novalta. Vai lienenkö sitten vanha, mutta tykkään kuunnella 70- ja 80-luvun musiikkia, jopa "vanhoja" suomalaisia kappaleita.
  5. V

    Minkälaiset appivanhemmat sinulla on?

    Minulla on ihan mukavat. Varsinkin anopin kanssa tulen hyvin juttuun. Vaikka ovat he kyllä aikamoisia hössöttäjiä. Johtuneekohan siitä, että mieheni on heidän ainoa lapsensa! :) Välillä meinaa kyllä tulla pientä kinaa lastenkasvatuksesta, kun heidän tyylinsä on niin erilainen kuin meillä...
  6. V

    Risotto-ohjeita?

    kaipailen. Kaapista löytyy melkein täysi paketti risottoriisiä. Löytyiskös keneltäkään kivoja, erilaisia ohjeita, mihin sitä voisi käytää?
  7. V

    Janssonin kiusaus; ohjeita please!!!

    Anjovisfileet on ostettu ja perunat melkein kuorittu ja pilkottu ja nyt huomasin, että ohje on kadonnut taivaan tuuliin muuton yhteydessä. Löytyisikös teiltä hyvää ja maukasta ohjetta? :p
  8. V

    Libero-merkit ja CD-levy

    Kuinkas monta merkkiä ja mihin osoitteeseen pitikään lähettää? N. viikko sitten näin vielä kaikki tarvittavat tiedot Liberon sivuilla, mutta nyt en sitten millään. :(
  9. V

    Yle Teemalla tänään klo 21.00 "Toivotut lapset"

    viimeinen osa tästä sarjasta.
  10. V

    Gloria Mundi !

    Minä olen vähän utelias..., joten saisinko udella sinulta? Oletko asunut Amerikassa koko avioliittosi ajan? Osaako miehesi suomea? Puhutko lapsille suomea? Miten ylläpidät itse suomenkielen taitoasi? Asia kiinnostaa minua, sillä serkkuni on naimisissa Englannissa (tosin nyt jo leski). Hän ei...
  11. V

    Mitä sisaruksesi sinulle merkitsevät?

    Onko teillä hyvät välit? Minulla on vain yksi sisko, minua hieman nuorempi. Lapsena muistan meidän usein nahistelleen keskenämme, mutta mitä enemmän ikää on tullut, sitä läheisemmäksi hänet koen. Kerromme toisillemme sellaisia asioita, mitä ei välttämättä edes parhaimmille ystäville kerrota...
  12. V

    Yhteinen aika miehen kanssa?

    Onko sitä ja minkä verran? Mitä silloin yleensä teette? Meillä on yhteinen aika ollut lasten syntymän jälkeen ihan olematonta. Lapsenvahdin hankkiminen kolmelle pienelle tuntuu jotenkin hankalalta eikä isovanhempiakaan viitsi aina vaivata. Ennen lapsia matkusteltiin paljon, käytiin leffassa ja...
  13. V

    Lellitäänkö iltatähteä enemmän kuin muita lapsia?

    Siis varsinkin lapsen ollessa vielä pieni? Itse en voi tähän vastata, kun mulla ei ole muita kuin iltatähtiä. Mutta jotenkin tuntuisi siltä, että sille pahnanpohjimmaiselle antaisi helposti kaiken mahdollisen mentaliteetillä "kun tämä on se viimeinen ja eihän näitä enää lisää tule". Ainahan sitä...
  14. V

    Kotona olevat 40+ -äidit

    Kuinka pitkään olette nyt olleet kotiäiteinä? Entä milloin aiotte palata takaisin töihin? Minä olen ollut kotona esikoisen syntymästä alkaen eli pian 4 vuotta ja tarkoitus on vielä olla vuoden verran eli siihen asti kun nuorimmaiset täyttävät 3 vuotta. Välillä kotona oleminen jo tympii, mutta...
  15. V

    YLE Teemalla oli tänään ohjelmaa IVF:stä

    ja vielä tulossa kaksi jaksoa. Katsoiko kukaan?
  16. V

    Pakastin täynnä itsetehtyä omppuhilloa

    Mihin kaikkeen sitä voisi käyttää? Toistaiseksi olen käyttänyt vain kääretortun tai täytekakun välissä sekä puurojen, lettujen ja pannukakun kera. Löytyiskös hyviä vinkkejä, ohjeita tms. :wave:
  17. V

    Pelkkien "iltatähtien" äidit

    Tätä 40+ - palstaa lukiessani olen huomannut, että suurin osa äideistä tuntuu olevan sellaisia, joilla on jo teini-ikäisiä lapsia ja sitten se "pahnanpohjimmainen" (tai pari sellaista). Itselläni on kuitenkin pelkästään näitä "iltatähtiä" eli olen saanut lapseni 40- ja 41-vuotiaana. Löytyykö...
  18. V

    Järvenpääläiset!!!

    Uusi Järvenpääläinen tiedustelee teiltä, mistä kannattaisi kysellä reipasta ja raitista joulupukkia aattoillan vierailulle? :xmas:
  19. V

    Pelejä 3-vuotiaalle

    Minkälaisia lautapelejä ja vastaavia on tarjolla reilu 3-vuotiaalle? Siis sellaisia, joita voi pelata esim. vanhempien kanssa.
  20. V

    1v 10kk vanhan päiväunet?

    Mihin aikaan saatte lapsenne päikkäreille? Meillä alkaa olla todellisia ongelmia. Aamulla nukkuvat n. klo 8-9 asti. Kuukausi sitten sain heidät vielä päikkäreille heti yhden jälkeen, mutta nyt ei enää millään. Sängyssä vaan riehutaan, heitellään petivaatteet lattialle ja riisutaan vaatteet...

Yhteistyössä