Hakutulokset

  1. M

    Vauva käännetty perätilasta-millainen synnytys?

    Hei! Laitanpa minäkin vielä lusikkani soppaan! Esikoinen istuskeli mahassa lähes koko ajan enkä tuntenut, että olisi kääntyillyt mahassa edes takaisin. Sain kääntöajan 37+0 ja menin synnärille sitä varten. Lääkäri ultrasi ja kokeili mahan päältä ja tuumasi että tuskin kääntyy, kun vauva oli...
  2. M

    ulkokäännös rv 36

    Mulle tehtiin ulkokäännös rv 37 ja en kokenut sitä pahaksi. Vauva oli esikoinen ja istuskeli tukevasti useita viikkoja ennen käännöstä. Ennen yritystä lääkäri tuumasi, että vauva ei todennäköisesti käänny, koska lapsivettä on aika vähän ja istukka on juuri edessä. No siitä huolimatta käännöstä...
  3. M

    kokemuksia perätila vauvoista(synnytys/sektio)+kääntämisyritykset

    Mulla on taasen ihan erilainen kokemus kääntämisestä. Meidän vauveli viihtyi perätilassa ja käännös tehtiin rv 37+1. Ennen käännöstä lääkäri ultrasi ja totesi, että jos ei käänny, edessä on sektio. Seuraavaksi makoilin noin puoli tuntia synnytyssalissa ja samalla otettiin vauvan sydänkäyrää. Kun...
  4. M

    Kokemuksia Besafe izi kombi -turvaistuimesta

    Turvaistuimen osto alkaa olla ajankohtaista ja paras turvaistuin on hakusessa. Olemme katselleet Besafen kombi-istuinta... Onko kenelläkään kokemuksia tästä istuimesta (hyviä/huonoja puolia).
  5. M

    Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

    Meillä kans on amme käynyt aivan liian pieneksi... Tuntuu, että missään asennossa ei ole hyvä pitää lasta siellä. Olenkin ratkaissut tämän asian suihkulla... Pesen tytön nykyään suihkussa. Käymme yhdessä suihkussa ja se homma on kyllä sujunut hyvin. Tyttökin tykkää ihan selvästi.. Toisaalta oli...
  6. M

    Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

    Donu Meilläkin nuo rintaraivarit ovat hyvin tuttuja... Yksi viikko meni sillain, että tyttö suostui syömään oikeastaan vain yöllä! Päivät olivat yhtä huutoa, huuto alkoi saman tien, kun hän näki tissin. Vieläkin lähes päivittäin tulee muutamat raivarit, varsinkin ennen pitkiä päiväunia ja...
  7. M

    Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

    PikkuM Meillä on kans ollut melkoista kitinää viimeiset pari päivää... Olen kans miettinyt korvatulehdusta yms... Tyttö saa hirveitä raivareita tissillä ja suostuu syömään vasta pitkän yrityksen jälkeen. Yöllä taasen maistuu useammin kuin yleensä. Tällä äitillä alkaa keinot kohta loppua, kun ei...
  8. M

    Taas perätilasta, ja missä liikkeet tuntuu?

    Mulla vauveli heitteli masussa kuperkeikkaa... Itse en tuntenut kun vauva pyörähti mahassa... Välillä oli perätilassa ja välillä oikein päin. Rv 33 vauva sitten päätti jämähtää perätilaan ja viihtyikin siinä sitten käännytykseen saakka. Potkut tuntuivat kyljessä melko matalalla ja pää ihan...
  9. M

    Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

    Hei! Täälläkin ovat ihanat rintaraivarit alkaneet... Tässä parin päivän ajan on ollut työn ja tuskan takana saada neiti syömään päivällä ja varsinkin illalla... Aamullakin tyttö meni nukkumaan ilman ruokaa, kun ei suostunut syömään mitään, pelkkä tissin näkeminen sai tytön huutamaan naama...
  10. M

    Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

    Heipä hei! Pitkästä aikaa jaksan taas itsekin kirjoitella, päivittäin käyn kyllä teidän juttujanne lueskelemassa. Meillä tyttö on kova kuolaamaan ja parhaimmillaan vaidetaan jopa 5 bodya päivittäin... Mukana on kyllä myös puklia... Rintaraivarit ovat astuneet meidänkin arkeen ja varsinkin...
  11. M

    Nopeasti lisääntynyt pulauttelu

    Täällä on samoja ongelmia. Minullakin on 2 kk vanha tyttö. Olen huomannut, että pulauttelu vaihtelee päivittäin. On päiviä jolloin ei pulautella ollenkaan ja toisina päivinä saa olla vaihtamassa vaatteita sekä itseltä että vauvalta useita kertoja... Täällä mennään kans täysimetyksellä ja yritän...
  12. M

    Marrasvauvat 2007 JOULUKUU

    Heipä hei täältäkin! Myös täällä on kärsitty masuvaivoista ja valvottu öitä. Meillä tyttö menee nukkumaan joskus 21-22 välillä ja sitten herää puolen tunnin päästä kitisemään mahavaivoja, joita kestää jonnekin 01-03 saakka. D-vitamiinin alotuksen jälkeen mahavaivat lisääntyivät ja aloitin...
  13. M

    Marrasvauvat 2007 marraskuussa

    Täälläkin masuvaivat ovat alkaneet. Pikkuinen kipristelee välillä tosi paljon ja maha rutisee kamalasti. Eilinen päivä meni kokonaan ilman pidempiä unia, maksimissaan 30 minuuttia nukkui yhteen putkeen. Yö oli onneksi rauhallisempi ja neiti jaksoi nukkua ja heräsi syömään vain 4 tunnin välein...
  14. M

    Marrasvauvat 2007 marraskuussa

    Sanna-78 Mun kohdalta listasta näyttää puuttuvan tuo rv. Tyttö siis syntyi rv 39+3. T: Martta
  15. M

    Marrasvauvat 2007 marraskuussa

    Huomenta! Edla Täälläkin on vähän ongelmia tuon hereillä pysymisen kanssa! Ensin oli sillain, että tyttö pysyi hereillä noin 5 min ja nukahti sikeään uneen. Ei siis puhettakaan, että voisi imetystä jatkaa... Nyt olen tehnyt sillain, että aina ennen imetystä olen vaihtanut vaipan ja siten...
  16. M

    Marrasvauvat 2007 marraskuussa

    Heipä hei! Siirrynpä minäkin sitten tälle puolelle. Tulin kirjoittelemaan tonne odottajien palstalle vasta viime metreillä, mutta jospas sitä nyt ehtisi kirjoitella enemmän täällä! Meidän neiti siis syntyi lauantaina 17.11 ja painoa oli 3350 g ja pituutta 50 cm. Vauva-arki on lähtenyt...
  17. M

    *Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

    Heipä hei! Vauvauutisia täältäkin suunnasta! :wave: Meille syntyi tummatukkainen prinsessa 17.11 (rv 39+3). Painoa neidillä oli 3350 g ja pituutta 50 cm. Kaikki sujui hyvin ja nyt täällä opetellaan kotona vauva-arkea! T: Martta ja prinsessa 4 pvä Ps. Onnea muillekin vauvan...
  18. M

    *Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

    Huomenta! Paljon onnea nyyttinsä hakeneille! :flower: Täällä vielä kärsimättöminä odotellaan. Nyt tosiaan alkaisi olla viimeiset hetket ennen irtisanoutumisia ja haluaisin kyllä selvitä ennen sitä! Taitaa olla jokaisella paikkakunnalla synnärit melko täynnä, kun synnyttäjiä ohjataan useilta...
  19. M

    Miksi kääntämisyrityksestä on kieltäydytty?

    Itselläni on positiivinen kokemus ulkokäännöksestä takana. Toimenpide ei satu eikä se saakkaan sattua, jos näin on kääntäminen lopetetaan. Ennen toimenpidettä lääkäri varmistaa, että sikiöllä on kaikki hyvin ja katsoo ultralla kaikki tärkeät seikat. Sen jälkeen varovasti pepusta työntämällä...
  20. M

    Itkuhälytin

    Hei! Itkuhälytin on vielä hommaamatta tulevalle vauvallemme. Kertokaapas mielipiteitänne hyvistä itkuhälyttimistä... Mikä hälyttimessä on hyvää ja mikä huonoa...

Yhteistyössä