Hakutulokset

  1. N

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Hei vaan, luin koko ketjun läpi, samantyyppisiä haasteita meillä ja huhhuh mitä säätämistä joululahjalla ja muillakin ollut! Ja erittäin kurjaa tuo lääkäreillä juokseminen ja vakuuttelu!!! Meidän tarina on samantyyppinen, mutta paljon lievemmässä muodossa ja tyttömme on jo 1v8kk - ensi...
  2. N

    päivähoitoon

    Jotain vastauksia tässä, meillä 1v2kk. 2 vkoa varasin sopeutukseen, käytiin joka päivä pari tuntia siellä, joskus aamupalalla, joskus lounaalla, joskus välipalalla ja sitten koko päivä yhdessä nukkumisineen kaikkineen ja sitten jätin yksin lyhyeksi aikaa 8. päivänä jne. Hyvin meni. Tuttia saa...
  3. N

    Minkälainen jatkettava lastensänky olis hyvä, hinta?

    Ostettiin Enfantti nimisestä kaupasta tosi tukeva ja hyvä puusänky, jatkettavaa mallia, valkoinen. Maksoi 139, mutta niillä on tarjous nyt tummapuisesta samanlaisesta. Netistä voi ostaa tai sit Varistolla Vantaalla on liike ja samoin Ideaparkissa. Jämäkkä on ja kivan näköinen mun mielestä.
  4. N

    G: onko lapsillanne hoitokuluvakuutusta? onko ollut hyvä/toimiva? vai pärjäätkö ilman sitä hyvin?

    Pärjää ilmankin, meillä ollut yksityinen kyllä varmuuden vuoksi...ajateltiin 2 ensimmäistä vuotta ainakin maksaa varmuuden vuoksi sitä yksityistä vakuutusta. Jonkun verran ollaan käytetty.
  5. N

    Koska lopetit yötissittelyn/yösyötöt?

    10,5kk - isä hoiti yöt, olin poissa kotoa 4 yötä (lähdin illalla ja tulin heti aamulla). Hyvin meni, vaikka sitä ennen söi tiheään öisin. Sen jälkeen syöminen parani ja rupes taas kasvamaan kunnolla. Lopetin samalla myös iltatissin, ettei nukahtanut enää tissille. Tsemppiä! Kyllä se ennen pitkää...
  6. N

    Pettämisen jälkeen... olen muuttunut huonoon suuntaan:(

    Koitahan jaksaa, tiedän millaista voi olla, paitsi etten ollut raskaana silloin. Exäni petti minua työkaverinsa kanssa vuosia sitten, ja jäi kiinni, lupasi lopettaa, lupasi tulla terapiaan kanssani, jos olisin halunnut. Annoin anteeksi, mutta se kalvoi sisintäni. Se oli ihan kamalaa. Tavallaan...
  7. N

    te joille riittää yksi lapsi?

    Ihan varmasti SUURIN osa äideistä on väsyneitä, mutta jaksavat hyvin toisen lapsen heti perään. Mutta sellainen ihminen, joka tänne tulee kirjoittamaan ja suosittelemaan toisen tekemistä heti perään, ei ole kokenut totaalista uupumista. Minäkin olisin suositellut ennen lasta kaikille itseni...
  8. N

    te joille riittää yksi lapsi?

    Onneksi löysin tämän keskustelun! Tätä asiaa olen viime aikoina miettinyt paljon, ja tehnyt surutyötä tavallaan, kun lapsemme (1v) taitaa jäädä ainoaksi. Syynä ainoastaan lapsen vaativa temperamentti - olen ihan loppu poikki kuollut enkä uskalla ottaa riskiä, pelkään, että joutuisin varmaan...
  9. N

    Lapsen haastava temperamentti

    Meillä ollut toooosi raskasta haastavan vauvan kanssa, minua auttanut vertaistuki, ohessa linkki helistimen keskusteluun, jossa paljon "hauskoja" juttuja siitä, millaista elo parhaimmillaan voi olla http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=29582 joten siellä ainakin vilkkaasti...
  10. N

    3 kk vanha yökylässä?

    En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta meidän 8kkn ikäinen ei ole ollut yöhoidossa enkä olis voinut antaakaan olla imetyksen takia, mutta olisin onnellinen, jos olisi joku ihminen, jolle voisi antaa hoitoon yöksi! Isälle voi joo, mutta meillä ei ole ketään muuta, joka olisi tarjonnut apua...
  11. N

    KOKEMUKSIA PANTLEYN "UNIKOULUSTA"?????

    Hei, meillä alkoi yöhulinat 3kk:n iässä, tyttö nyt 8kk ja yritettiin Pantleyn mukaan mennä. Ei toimi tassuttelu meillä kuin satunnaisesti. Mutta tissille ei enää nukahda iltaisin - eli se auttoi kyllä, tosin se että nukahtaa omaan sänkyyn ei ole vähentänyt yöheräilyjä. Olen lukenut toisaalta...
  12. N

    Päivällä nukkuminen

    eli meidän tyttö ei tosiaan ole koskaan nukkunut kunnolla päiväunia - vaihteluväli on ollut suuri, mutta yleensä nukkuu aina 45 min. kerrallaan ja joskus vetää jopa 5 tällaiset päikkärit (mutta se vaatii toki nukuttamista eli ei itsestään nukahda). Öisin menee n. 11 tuntia (tosin heräilee...
  13. N

    Mitkä rattaat teillä on? Kokemuksia

    Eli ollaan hankkimassa rattaita - vauva vasta 3kk, mutta kertokaahan kokemuksia rattaistanne, josko helpottaisi ostopäätöstämme. Nuppunella
  14. N

    2007 yliaikaiset pinoon?

    Tytön LA oli 2.6. ja 19.6. syntyi eli 42+3 viikoilla eli 17 päivää yli ja käynnistys...2 päivää teki tuloaan (viihtyi erittttäin hyvin siis masussa) :)
  15. N

    Parikuisen syöttövälit

    Juu kiitos vastauksista ja näin teenkin, tuntuu vähän turhauttavalta kun ulkopuoliset välillä ihmettelee (mm. oma äitini) tiheää syöttöväliä, joten omakin usko välillä horjuu :whistle: mutta siis jatkamme tyytyväisenä tiheää imuuttelua ja tosiaan kyllähän yön pitkä unipätkä kertoo sen, ettei...
  16. N

    Parikuisen syöttövälit

    Hei, tajusin just vasta, että meidän parikuinen syö päivisin melkeenpä koko ajan tunnin välein. Lapsentahtisesti mennään eikä siinä mitään, mutta mietityttää kuitenkin, että miksi niin usein yhä edelleen...öisin pisin nukkumisjakso on 5-6 tuntia, jonka jälkeen syö kunnolla ja nukkuu sitten vielä...
  17. N

    Neuvolalääkärin ohje unikouluun!!!!

    Oletko lukenut E. Pantleyn kirjaa: Pehmeä matka höyhensaarille? Siinä kirjassa on paljon hyviä vinkkejä, joista yksikään ei suosi huudattamista. Huudattaminen aiheuttaa turvattoman olon vauvalle. En itse ainakaan ryhtyisi huudattamiseen.
  18. N

    kertokaapa millainen rytmi on teillä vauva 2kk

    No täällä on suurinpiirtein seuraavanlainen rytmi: Klo 06 - 08 välillä herätään ja sen jälkeen noin 1 - 1,5 tuntia on hereillä kunnes 08 - 10 välillä tasan 45 minuutin unet, ja taas valvotaan 1 - 1,5 tuntia ja klo 11 - 12 välillä aloittaa taas 45 minuutin unet yleensä ja taas herättyään 1,5...
  19. N

    Pitääkö vauvan kakan olla tahnamaista, ryynimäistä vai litkua?

    Meidän kuusiviikkoisella on ollut kaikkea tuota. Eli välillä tahnaa, välillä limamaista, välillä litkua, välillä ryynejä. Välillä 10 kertaa päivässä ja välillä päiviin ei tule mitään. Välillä myös pierut haisevat kamalille ja välillä ei millekään. Ota kaikesta sitten selvä :o mitä tarkoittaa :)
  20. N

    hoitovapaasta

    Käsittääkseni hoitovapaan voi pitää VAIN 2 PÄTKÄSSÄ, joten tsekkaa tuo ennen ku ilmoitat mitään.

Yhteistyössä