Hakutulokset

  1. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

    Voimia ja jaksamista kaikille noiden yksivuotiaiden kanssa! Tuo siirtyminen vauvasta taaperoksi aiheutti meilläkin paljon uhmaa ja kiukkua, tuplana. Kaksivuotiaana koettiin välivaihe, jolloin molemmat olivat äidin pikku enkeleitä, avuliaita ja rauhallisia. Ja nyt reilu kolmevuotiaina ollaan taas...
  2. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

    Tsemppiä Sonsku! Toivon, että raskausviikkoja on vielä paljon edessä!
  3. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

    Hei kaikki! En ole paljon ehtinyt kirjoitella, mutta taustalla on tullut seurailtua melko usein. Ihanaa, että ultrissa on itse kukin kuullut hyviä uutisia :). Liikunta Mua vähän huolettaa noi supistukset, joiden takia en voi oikein tehdä mitään raskasta. Tänään olin vähän töiden jälkeen...
  4. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

    Ei kestänyt hermo pitkään. Kävin tänään Naistenklinikan päivystyksessä viimeviikkoisen verenvuodon takia. Kaikki hyvin masussa :D!! Istukan reuna on muutaman millin kondunsuun päällä, ja se vuotaa jos tökkii tai kovasti rehkii. Nyt pitää ottaa ainakin viikko rauhallisesti. Sitten istukka saattaa...
  5. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

    Hopea Ajattelin nyt odottaa hetken, miten tilanne kehittyy ja sitten kun hermo ei enää kestä, meen päivystykseen :). Viime kerralla lähete hoitui ongelmitta terveyskeskuslääkärin kautta. Eleanor 13+1 (kaikesta huolimatta)
  6. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

    Onnea Jendde kaksosista! Ja onnittelut kaikille ultrakuulumisista! Tässä nyt vain pikaisesti omaa napaa, rasittaa niin paljon. Olin päättänyt kertoa töissä heti nt-ultran jälkeen, koska ensi vuoden suunnitelmia tehdään jo täydellä tohinalla. Jotenkin en vaan saa avattua suutani ja nyt avaisin...
  7. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

    SiSa78 Mä olin just lukenut ton HS:n jutun ennen neuvolaan menoa. Mulle terkka sanoi, että heille ei ole tullut mitään toimintaohjeita Naistenklinikan suunnalta (asutaan Vantaalla). Eilen ois tietenkin voinut kysyä asiaa, kun kävin Naistenklinikalla np-ultrassa, mutta en muistanut. Katotaan...
  8. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

    Nelly Tyttö ja poika. Sen on totta, että kaksoset esikoisina ei ole maailman helpoin asia, mutta onneksi meillä oli ns. helpot vauvat, jotka nukkuivat pitkät yöunet jo melko pieninä ja söivät säännöllisesti. Toivon, että tämä "yksönen" on myös samaa sorttia. Sipsunen Täällä Vantaalla on myös...
  9. E

    Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

    Nelly Onnea ja jaksamista kahden pikkuisen odotukseen. Mulla on nyt 3-vuotiaat kaksoset ja nyt odotan, onneksi, yhtä vauvaa. Np-ultra oli tänään ja kaikki oli hyvin. Nyt raskaus alkaa olla vasta todellista. Koko vastasi viikkoja 12+0, mikä on neljä päivää enemmän kuin kuukautisten mukaan...
  10. E

    Maaliskuun muruset 2012

    Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja muiden ikävien oireiden kanssa kamppaileville! Täällä pahinta taitaa olla toi kiukkuisuus. Hermo ei kestä mitään, vaikka normaalisti mulla on pitkä pinna. Kuuma ilma ei varsinaisesti auta asiaa yhtään. Muksutkin taisi olla vaan tyytyväisiä, että äiti meni...
  11. E

    Maaliskuun muruset 2012

    Rantanorsufiilikset täälläkin :). Vois luulla, että raskaus olisi jo pidemmällä kuin 6. viikolla... KertomisestaEilen oltiin naapureiden kanssa terassikierroksella. Totesin, että pääsen helpommalla, kun kerron raskaudesta. Oli oikein mukavaa, mutta taisi tulla vaan auringonpistos, kun tänään...
  12. E

    Maaliskuun muruset 2012

    Rinnat kipeinä, palelee ja unettaa eli toistaiseksi mennään aika vähillä oireilla :). Tänään tein uudestaan raskaustestin. Eilen oli hailakka viiva, tänään testiviiva jopa vahvempi kuin kontrolliviiva (eri testit tosin). Toivon, että tämä ei tarkoita useampaa matkustajaa... Huomenna alkaa loma!!
  13. E

    Maaliskuun muruset 2012

    Ilmoittaudun myös! Laskettu aika on 7.3., ikää 32 ja synnytyssairaalana joko Kätilöopisto tai Naistenklinikka, en ole vielä niin pitkälle ehtinyt miettiä... Ennestään kolmevuotiaat kaksoset.
  14. E

    kahdet sydän-äänet kuultu

    Varmasti järkevää käydä tsekkaamassa tilanne, kun kohdunkaulakin on lyhentynyt. Suhtauminen polilla voi olla nihkeää, koska nyt on loma-aika ja kuulemma vauvabuumikin... Itse sain viime vuonna kaksoset viikolla 29. Viikkoa aikaisemmin kontrolliultrassa oli kohdunkaula lyhentynyt sen verran...
  15. E

    Monikkovanhempien usein kysytyt kysymykset :)

    Tuttuja kysymyksiä =) Usein kuulen tuntemattomilta myös tän: "Onks noi kaksoset?".
  16. E

    Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

    HooWee Meidän lapset olivat maanantaina 3005 ja 3030 g (viikkoja silloin 36+1, ja ikää 7 viikkoa), joten ovat kasvaneet kohisten 300 g per viikko, vaikka molemmilla on maitomääriä rajoitettu keuhkoihin kertyvien nesteiden ehkäisemiseksi. Pitää kysyä neuvolasta tuota vaakaa, kiitos vinkistä...
  17. E

    Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

    Mäkin voisin haluta sen salasanan :) . Meidän vauvat kotiutettiin maanantaina! Viikonlopun kotiloma meni hyvin sairaalarytmissä, mutta maanantaina meni puoli päivää sairaalassa silmälääkäriä odotellessa ja rytmi meni sekaisin sen sileän tien. Tosin niin päin, että nukkuvat liian pitkään...
  18. E

    Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

    Onnea Elizalle ja Ronjalle! Täällä yritetään hirveällä tohinalla saada kämppää kuntoon vauvoja varten. Olihan tähän varautunut, että lapset pääsevät kotilomalle juhannuksen jälkeen, mutta jotenkin se pääsi yllättämään. Huomenna heidät laitetaan vuorokaudeksi hapen saturaatioarvojen...
  19. E

    rusehtava "tuhru"??

    Mullakin tuli kolmeen otteeseen verta raskauden aikana. Ekalla kerralla viikolla 6 tuli ruskeaa tuhrua, joka vuoti viikon. Sitten viikolla 14 tuli ihan kirkasta verta ja sitä seurasi ruskeaa tuhrua viisi viikkoa. Sitten reilun viikon tauon jälkeen taas kirkasta verta ja kunnon klöntti hyytynyttä...
  20. E

    Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

    Kipalle suuret onnittelut :flower: . Meidän pikkuiset voivat hyvin. Kolme viikkoa on mennyt nopsaan ja he ovat kasvaneet hyvin. Painoa on kertynyt reilu 100 grammaa per viikko, joten painon osalta on kotilomaa odotettavissa joskus juhannuksen tienoilla. Sairaalassa puhutaan edelleen...

Yhteistyössä