Hakutulokset

  1. M

    Yliojennuksesta kyselisin

    Hei! Mun molemmat vauvat ovat olleet varsin "yliojentuvaisia", etenkin esikoinen. Taisin hänen kanssaan käydä paristi fysioterapiassa. Aika myöhään myös oppi kääntymisen. Ojentamista oli myöhemmin vielä syöttötuolissa istuessakin, ja olin välillä aika huolestunut. No, nyt tyttö on 4vee ja...
  2. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    siivottu...saunottu...seksiä ei tee mieli (vauva on jo niin laskeutunut, että sen pään tuntee emättimestä helposti sormellla - ajatuskin petihommista tuntuisi pahoinpitelyltä). Ja sukulaisille & tutuille tekisi todellakin mieli vastata tiedusteluihin, että joo, syntyi jo viikko sitten, mutta ei...
  3. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Säännöllisiä supistuksia ja niukkaa veristä vuotoa - taitaa viimeinkin tulla ihan oikeasti synnärille lähtö. :D
  4. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Nyt ei enää pitäisi montaa päivää mennä. Neuvolantäti totesi, että kaulaa jäljellä sentti ja auki kahdelle sormelle! =)
  5. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Vauvaonnittelut manhikselle ja äitee 78:lle! :heart: Yritän tulla perästä, koko aamun on supistellut, mutta ei vielä riittävästi. Aamutuimaan neuvolassa huomattiin, että sf-mitta on pienennyt yli sentin. Muksun pää tuntuukin kiinnittyneen jo hyvin, joten lähtökuopissa ollaan! Voihan se...
  6. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Heips! Tulipa kurkattua uusin bondi! Neuvolassa en ole käynyt aikoihin, mutta ensiviikolla olisi taas aika. Tänään kävin ultrassa, ja painoarvio nyt 37+1 oli liki 3,2 kg! Iso vauva siis tulossa, mutta sen olenkin kyllä itse jo tiennyt muutaman kuukauden ihan tuntemuksistakin. Päiväunista...
  7. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Raskausmyrkytys alkoi mulla esikoista odottaessa silleen hitaasti hiipien, valkuaisen määrä lisääntyi päivä päivältä ja turvotus paheni hiljalleen. Oksentamista ei kyllä ollut, mutta ylävatsakipua hieman. Pääkipu oli aika ohimenevää. Mutta ei se kerennyt pahaksi kehittyä, kun sitten synnytys...
  8. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Huh mikä yö, illalla alkoi yhdeltätoista kunnolliset ja säännölliset kivuliaat supistukset ja vasta yhdeltä loppu. Mä ennätin jo suunnitella sairaalaan lähtöä, kun sitten tilanne viimein menikin ohi. Hui hui alko pelottaan kun taas muistu mieleen, miltä se homma tuntuu. Ja sitten säikytti kun...
  9. M

    *MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

    Marraskuuta kaikille! Lorahduksista muistan esikoisen odotuksessa sen, että luulin useamman kerran viimeisillä viikoilla lapsivettä lorahtaneen, mutta joka kerta se osottautuikin vain runsaaksi valkovuodoksi. (Sehän saadaan polilla niillä tikuilla testattua). Siispä niille, joilla ilmiö vielä...
  10. M

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    Upeaa vauvoja alkaa nyt ilmestymään ihan kuin viimeviestissäni jo otaksuinkin! Onnittelut pikkuisesta pojasta pinkuvinku! Mäkin veikkaan tota itsenäisyyspäivää, taitaa olla silloin sairaalat täynnä! Ajattelin vain, että se olisi hyvä päivä synnyttää, kun kaikki on lomilla ja esikoinen helppo...
  11. M

    Kahvi raskausaikana

    Puolenvälin jälkeen alkoi taas maistumaan. Sama oli ekassakin raskaudessa.
  12. M

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    hui, kun on viikot vierähtäneet! Ei enää montaa päivää, niin on varmaan jo eka marrasII-vauvakin jo maailmassa! Kaikillahan taitaa likipitäen olla jo 35 kasassa, mikä tietenkin on vauveleiden kannalta hyvä asia. Nyt täytyy viimeinkin aloittaa valmistelut, kaivaa esille esikoisen vanhat...
  13. M

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    Teho: Mulle jäi samanlainen olo töistä pois jäädessä. Kukaan ei huomioinut mitenkään... :/ Olisi nyt edes halanneet ja toivottaneet onnea matkaan tai mukavaa lomaa...mutta ei sit mitään!
  14. M

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    Heips vaan! Mullakin oli ekassa raskaudessa tuollaisia monen kuvailuja vastaavia voimakkaita kipuja. Kerran ne oli niin kovat että päädyin ensiapuun, jossa äippäpolin lääkäri sanoi että munuaiskivi. Se meni kumminkin ohi ihan itsestään, mutta koski kyllä kovasti. Sama lääkäri sanoi, että...
  15. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Heips, Poikkesin tuolta loppukuulaisista tänne vain ilmoittamaan, että jos joku ei usko kokeilevansa kestoja, voisin ostaa nuo äippäpakkauksessa tulleet kestot kohtuuhinnalla. Siis laittakaa yv:tä! marrasmamma79
  16. M

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    Pamppis, mulla on jo vauva laskeutunut ja siitä kyllä tulee kävellessä tota painontunnetta. Kiinnittynyt ei sentään vielä ole, eikähän tässä ole moneen viikkoon vielä kiirekkään. Hassu tunne kyllä oli, kun vauva viikonloppuna laskeutui. Tähän asti on kylkiluita ahdistanut, mutta nyt on taas...
  17. M

    *MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

    Vielä olen mukana, vaikka aika vähän ennätänkään kirjoitella! Taitaa nämä viimeiset työviikot olla kaikkein kiireisimmät. Ihanaa, kun loma on jo ihan kynnyksellä! Olenkin jo ihan valmis lomalle, töissä tulee välillä ihan oikeita kivuliaita supistuksia. (Yhden jo synnyttäneenä tunnistan, että...
  18. M

    *MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

    imetyksestä Esikon kanssa etukäteen mietiskelin, että mitenkähän mahtaa tällä eriparivarustuksella sujua. Muutenkin tuntui mielessä hankalalle ajatukselle. No, kumma juttu, että kun vauva synnytyssalissa iskettiin muutaman minuutin ikäisenä rinnan päälle makaamaan, niin jostain vaan kumpusi...
  19. M

    laktaasientsyymien käyttö raskauden aikana?

    hei! Kyllä niitä saa käyttää, ei niistä vauvalle ole mitään haittaa. (Itse olen ihan laktoositon.) Mutta lääkäri suositteli olemaan käyttämättä sen takia, että raskaus tekee muutenkin hallaa ruuansulatukselle, joten hänen mielestään hyla/laktoositon ihmisen ei kannata enää raskauden lisäksi...

Yhteistyössä