Hakutulokset

  1. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Leikkaus on edessä, muttei tiedetä milloin. Ilmeisesti katsotaan alkaako reikä vaivata poikaa enemmän, toistaiseksi kaikki siis hyvin. Syö ja kasvaa kohisten ja on pirteä. :) Mut ilmeisesti tilanne voi äkistikin muuttua, mutta olen iloinen tästä hetkestä. Epäilen ettei kätilö/hoitaja...
  2. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Reppasenkeli meillä ei tosiaan ultrissa näkynyt mitään markkereita. Kävin vielä rv30 istukan kontrolliultrassa ja siellä lääkäri ultrasi tarkkaan sydäntä, koska kerroin tuosta kohonneesta down-riskistä. Suurempaa reikää ei kuitenkaan silloin näkynyt. Pojalle tehtiin 2 päivän iässä sydämenultra...
  3. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hei! Paljon on taas tapahtunut tässä ketjussa, kovasti haleja kaikille niitä tarvitseville. Tulin nyt kertomaan oman tarinani, joka siis alkoi veriseulakärähdyksestä down-riski 1:120 helmikuussa. Np oli 1,8mm, eli ihan normaali. Menimme miehen kanssa rv 15 ultraan sillä mielin, että mikäli...
  4. M

    **^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

    Suuren suuret onnitelut kaikille vauvansa saaneille!! <3 Täällä kanssa yhdessä koossa, tänään viikot 38+0. Esikoinen syntyi 39+3 ja mulla ei todellakaan ollut minkäänlaista oloa, että ois ollut vielä tulossa ja siksipä oli sairaalakassikin pakkaamatta. Itse koin ainakin, että kävely oli hyvää...
  5. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    riskilä, mulla kans tuli seulasta "kärähdys", nt oli normaali 1,8mm (esikoisella oli 1,4mm) ja riskiluvuksi saatiin 1:120. En myöskään osallistunut tarkempiin tutkimuksiin. TOKI varasin ajan lapsivesinäytteeseen ja sanoin lääkärille heti, että jos ultrassa ei nyt mitään pahasti vialla ole niin...
  6. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>

    Heippa taas! Olin eilen istukkakontrollissa ja ilokseni sain kuulla, että istukka oli siirtynyt pois kohdunsuun reunalta, joten ei esteitä normisynnytykselle. Lääkäri ultrasi myös muuta, varsinkin kun kerroin meidän down-kärähdyksestä ja siitä etten osallistunut mihinkään kromisomitutkimuksiin...
  7. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Siis aivan mahtavaa Anukkio!!!! :heart: Tää oli päivän paras uutinen!!!! Itsellä tuo riskiluku on 1:120 ja selviää sitten synnytyksessä miten käy. Pikkasen alkanut hirvittää, että jos sittenkin..... mut toisaalta olen luottavaisin mielin. LA 26.8, joten hetken saa vielä odotella.
  8. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>

    Kannattaa olla varovainen sen Kelan veroprosentin laskemisessa, varsinkin jos on tänä vuonna tienannut. Moni joutunut maksamaan mätkyjä, vaikka ois koko vuoden ollut Kelan rahalla ja maksanut sen 20% veroja, mikä ei kyllä mee mun järkeen. Tänne ei ihmeempiä. Ens viikolla istukkakontrolliin...
  9. M

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Tulin kurkkimaan tähän kesäkuisten pinoon, kun hetken aikanaan itsekin täällä olin ja silloin kyseessä oli tuulimunaraskaus. Itsellä nyt laskettuaika elokuun lopussa eli aika pian km:n jälkeen tulin uudelleen raskaaksi. :) Kovasti tsemppiä teille, monella h-hetki ihan päivien päässä!!! :)...
  10. M

    <3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

    Heippa taas pitkästä aikaa! :) Tänään olin lääkärineuvolassa, viikot nyt 27+3. Sf-mitta oli jo 27,5cm, taitaa tulla pikkasen isompi tapaus kuin esikoinen (3,3kg), iik! Kaikki oli ihan hyvin, mitä nyt ei lääkäri meinannut saada sydänääniä kuulumaan. En ehtinyt huolestumaan, kun olin juuri hetki...
  11. M

    <3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

    35-vuotiaan ikä riski on tuo 1:250 eli 0,40%. 40-vuotiaana taisi olla jo muutaman prosentin luokkaa. Sen tarkempaa en tiedä, miksi äidin ikä on se riskiä nostava luku. Ilmeisesti tilastollisesti? Joku tietänee? En oo itsekään asiaa kovinkaan paljon murehtinut, eihän se sillä parane. Välillä käy...
  12. M

    <3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

    Hei taas pitkästä aikaa! Yritän vähän aktivoitua tännekin suuntaan. Aina välillä oon käynyt lukemassa kuulumisianne. Itsellä aika seesteinen raskaus, ei suurempia ongelmia ainakaan vielä. Tietenkin takaraivossa edelleen se veriseulan downriski-tulos 1:120, mut ei auta kuin toivoa parasta. Niin...
  13. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Itsellä kävi "kärähdys" helmikuussa, tosin riskiluku oli 1:120. Siitä tuli kuitenkin ylimääräistä murhetta ja pohdintaa mennäkö tarkempiin tutkimuksiin jne. Miehen kanssa päätettiin, että varataan aika lapsivesipunktioon (laskeskelin, että km-riski on jopa isompi kuin mahdollisuus down-lapseen)...
  14. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    Pitäis kans alkaa vakuutusta kyselemään, toivottavasti se veriseulan tulos ei oo mikään este vakuutuksen saamiselle. En enää muista mitä kaikkea niissä kaavakkeissa kysyttiin. Niin ja eihän se veriseula tutki kuin muutamaa kromisomipoikkeusta, ei lainkaan mitään muita rakenteellisia vikoja...
  15. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    Tammiska, tiedätkö mikä sulla aiheuttaa noita vuotoja? Onko istukka kohdunsuulla? Mullahan oli tässä ja ekassa raskaudessa vuotoja, mutta tässä ne loppui jo rv9. Ja istukka oli kohdunsuulla. Mut joo, on noi vuodot ärsyttäviä, luultavasti kaikki kuitenkin on ok. Tänne ei ihmeempiä, liikkeitä...
  16. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    Kilulle ja miehellesi paljon voimia!! Oli kuitenkin tärkeää, että näitte pienen poikanne ja sen että hän oli tosiaan sairas. Ei tarvitse miettiä, että oliko päätös oikea. Elämä on niin epäreilua, mutta olen ihan varma että elämällä on myös paljon hyvää annettava teille!
  17. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    Tii sun lääkäri on varmaan kirjoittanut sen 3cm väärään kohtaan. Aika usein tuo kohdunkaula on sen 3cm pitkä, kohdunsuun ei tosiaan kuulu olla nyt auki. Olis varmasti sanonut asiasta, jos näin ois ollut. Jos sulla on ruksi kohdassa "kohdun suu kiinni" niin sitten se on vaan väärään kohtaan...
  18. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    Tiedätkö Kisuliina, että kun teille on tulossa kolmoset, saatte jopa KUUSI äitiyspakkausta tai kuten alla Kelan sivuilta kopioin: Monikkoperheelle korotettu äitiysavustus Jos saat samalla kertaa useampia lapsia, äitiysavustustasi korotetaan niin, että saat toisesta lapsesta kaksi...
  19. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    miumau mikä teillä oli se riski? Kyllähän teillä sitten on kaikki ok noiden kromosomien kohdalla, eihän se veriseula muuta tutkikaan. Rakenneultra jännittää vähän varmaan kaikkia. :) Itse olin esikoisesta perhevalmennuksesta, enkä hyötynyt siitä mitenkään. Tämä riippuu tietenkin millainen...
  20. M

    ¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

    Hei kaikille! Kirjoittelin joskus alussa ja sitten olin fb:n puolella, mutta nyt siis taas täällä. Meille on siis tulossa toinen lapsi, LA 26.8, synnytyssairaala TYKS. Meille tuli ikäviä uutisia veriseulasta, johon osallistuin np-ultran yhteydessä. Down riski oli kohonnut 1:120. Eilen mulla oli...

Yhteistyössä