Maaliskuiset 2018

Mulla on kans neuvola 31.7. Ja toivottavasti ultraavat siellä. Nyt on tosin sijainen ja en tiedä hallitseeko hän ultrausta.

Meillä tietää miehen lisäksi minun sisarukset. Muulle lähipiiriille ekan neuvolan jälkeen.

Lievää pahoinvointia on silloin tällöin, mutta ei elämää häiritsevää. Toisinaan on niin oireeton, että unohtaa olevansa raskaana. :D

Tänään 5+2
 
Me kerrotaan varmaankin vasta viikon 12 jälkeen yhtään kellekään. Jos maltetaan siihen asti :giggle: Aikaisintaan varhaisultran jälkeen.

Oireina tissit arat ja painavan oloiset. Maha sekaisin. Etovaa oloa aika ajoin. Tänään eväskipon haju meinasi saada laatan lentämään. Välillä huimaa, jos syke nousee äkisti.

En vaan vieläkään usko, että olisin raskaana :LOL:
 
Mäkin haluaisin kertoa vasta viikon 12 paikkeilla, mutta mies ei ole ainakaan vielä ymmärtänyt, miksi vasta silloin. Ollaan molempien vanhempien kanssa aika paljon tekemisissä, koska asutaan lähekkäin, mutta ei kuitenkaan olla niin läheisiä, että haluaisin vanhemmat heti aluksi tähän jännitykseen mukaan... Ensin voisin kuvitella kertovani parille läheisimmälle ystävälle. Mä vaan olen äitini kanssa samassa työpaikassa, joten salailu tulee olemaan vaikeaa, jos/kun alan voimaan pahoin tai joudun esim. sopimaan neuvola-aikoja keskelle työpäivää!

Mietityttää, olisiko mulla kuitenkin kyseessä vain kemiallinen raskaus, kun viimeisimpien kuukautisten alkamispäivä oli mulla vasta reilut kaksi viikkoa sitten. Toisaalta, olisiko mulla tulleet tissit kipeäksi vasta muutama päivä sitten ja raskaustestit näyttäneet niin vahvasti positiivista vielä nytkin?

Jos muuten olette nähneet What to expect when you're expecting-elokuvan, mulle kävi juuri niin kuin siinä, kun tajusin olevani raskaana :D Olin menossa perjantai-iltana nukkumaan, ja ihmettelin, miksi tissit on yhtäkkiä niin arat ja turvonneet. Heti välähti, ja tuli se leffa mieleen. Hain testin valmiiksi odottamaan aamua, ja positiivinenhan se oli.
 
Kaikille uusille tervetuloa mukaan ! :)

@rosmarin täällä odotellaan myös pahoinvointia, tällä hetkellä vaan tissit kipeät ja turvonneet ja alavatsa turvonnut ! Ja kahvia tekee mieli koko ajan... :D

@Suikku1 mä oon kertonut kahdelle parhaalle kaverille, vanhemmille kerrotaan varmaan varhaisultran jälkeen sitten. Muuten en tiedä, katsotaan mitä mieltä mies on !
 
Tervtuloa uusille :)

Hahaa, kyllä se vainoharhaisuus on varmaan jokaisella kuka odottaa kovasti vauvaa. Täällä ainaki käyn kyttää välillä veskipaperia.

Jotenki ei vaa älyy että ois raskaana vaikka on ollu tissit kipeet, hieman pahoinvoinria, turvotusta ja hajuaisti muutoksia. Ja niitä alavatsakipuja, kauheet kivut ollu. Jo aatellu jotain kohdunulkosta mutta kiitos jollekkin joka muistutti että ne kuuluu asiaan. :)

Vielä 3 vko ekaan neuvolaan ja ainaki 4-5 varhaisultraan :D

Teps ja mini4+6
 
Mut voi lisätä listaan LA 5.3., moolnap, 28v, SATKS, 2.lapsi.

Täällä maha kovin turvonnut, pitää jo miettiä mitä vaatekappaleita voi kaapista päälleen laittaa. Pahoinvointi myös alkanut pikkuhiljaa, pitää muistaa syödä parin tunnin välein, muuten käy huonosti. :D
Mä oon ihan lähimmille ihmisille kertonut, vaikka mennäänkin vasta 7+0.
Rinnat on myös tulleet tosi kipeiksi, imettäminen ei tunnu kovin miellyttävältä. Olen myös haukottelevainen haamu väsymykseni kanssa :D Neuvola on viikon päästä mutta ultraa pitää odottaa, kyllä aika menee hitaasti!
 
Onnea @Mamushka32 ! :love:

Mulla alkaa ilmeisesti tämä raskaus vaikuttaa mielialoihin ja ihan turhia stressipurkauksia tulee vähän väliä (mikä ei ollenkaan ole tapaistani). Asumme siis mieheni kanssa isossa kaksiossa (65m2) ja olemme alusta saakka suunnitelleet, että kun lapsi on n. 1,5-2v niin sitten myisimme tämän ja ostaisimme isomman, mielellään omakotitalon.

Noh, minä stressi-erkkinä sitten eilen sain itku silmässä päähäni, että "eihän tämmöseen koirankoppiin mitään lasta mahdu. Miten me nyt pärjätään blablabla..." Ja tänä aamuna taas fiilis ihan toinen ja naurattaa tuo eilinen. :whistle::D Tuskin pieni vauva sataa neliötä ihan välttämättä vaatii ympärilleen. :rolleyes: On tämä ihmisen mieli kummallinen.
 
Hei onkos siellä meidän Facebook-ryhmässä jo paljon porukkaa? Itse haluaisin liittyä mukaan, mutta ei ehkä näin varhaisilla viikoilla vielä uskalla...

Mulla on nyt jo pari päivää ollut tosi onnellinen olo tästä kaikesta. Uskomaton ajatus, että pienen sydämen pitäsi jo sykkiä tuolla! :love::love:

Tervetuloa uudet! On tää vaan mukavaa ja onnellista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
Pahoinvointi velloo edestakaisin ja öisin ei saa nukutuksi. Mutta olen iloinen. Voisin veikata hcg:n olevan nousussa olon mukaisesti. Olisi ihanaa jos voisi torkahtaa päiväunet, mutta se jää ihan toiveuneksi. :D

Onko muilla univaikeuksia?
 
Merkkaan tähän.
15.3. La. Paljon ikää ja monta lasta.
En siis vielä halua listoille epävarman pysyvyyden takia. Normaalisti lääkkeillä ei luomuna.
Ihanaa odotuksen alkua kaikille ja tarra sukkia!!
Luen taustalla kunnes on varmaa.
 
Sain neuvolaan ajan jo ensi viikolle, jee! Puhelimessa olleen neuvolatädin laskujen mukaan mulla olisi jo seitsemäs viikko menossa, aika hurjaa:LOL: Eli siis vaikka luulin, että mulla vasta oli kuukautiset juhannuksen jälkeen, on se ollut jotain muuta vuotoa, ja oon tullut raskaaksi jo kesän alkupuolella.

Me ei varsinaisesti yritetty vielä lasta, mutta oltiin jo puolen vuoden ajan menty ilman ehkäisyä sillä asenteella, että katsellaan rauhassa ja kiireettä kuinka käy. Ensin ehkä ajattelin, että tulisin nopeasti raskaaksi, ja tietysti surin ettei niin käynytkään. Huolettomuus näköjään kannatti, ja oon viettänyt ihania kesäpäiviä pikkuista ajattelematta ennen kuin nyt:love:
 
Mulla ei oo ollut huono olo vielä, paitsi välillä ihan vähän etoo, lähinnä silloin kun miettii mitä söisi eikä oikein mitään tee mieli. Ja kuitenkin huomaa, että tosi usein tulee nälkä ja se nälkä on ihan hirveä, pakko saada heti syötävää! Aamulla piti sen takia nousta sängystä ylös vaikka olisi vielä väsyttänytkin, mutta kun aamupalaa piti saada
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Cumina liittyy varovaisesti mukaan keskusteluun. Seurailen alkuun taustalla ja mahdollisesti sitten myöhemmin fb-ryhmäänkin, jos homma jatkuu. :)

Toista odotellaan, esikoinen täyttää 4v ja tämän tulokkaan laskettu aika laskurin mukaan 7.3. Rv. 6+0 taitaa olla menossaan.

Ensimmäisen digitestin tein 30.6 viikkonäytöllä 2-3, mutta sunnuntaina 2.7 alkoi reipas kivuton vuoto ja olin todella väsynyt. Ajattelin, että se oli siinä... :unsure: n. viikon päästä tuli rinnat kipeiksi ja viime sunnuntaina tein uuden digitestin, johon pamahti viikot 3+. Neuvolan kautta kävin vielä labrassa maanantaina ja arvojen mukaan vahvasti raskaana.

Ensimmäinen neuvola olisi kahden viikon päästä, mutta varasin varhaisultran vuotojen takia jo ensi viikolle. Tuolloin olisi rv 7+0 eli pitäisi kait jo syke näkyä.

Nyt jännittää pysyykö kyydissä tai onko tuulimuna. Alun vuodot vähän masensi. Viikon päästä viisaampana. :)
 

Yhteistyössä