**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

Anve mä aloin aikoinaan antaa yöllä vettä 6kk kaksosille kun halusin päästä yösyönneistä eroon (pojat olivat niin pulskia etteivät öisin enää maitoa tarvineet ). Ja hyvin toimi vesi ainakin tuohon tarkoitukseen, pojat eivät nimittäin tykänneet siitä yhtään ;)
Kuopus taas ei syö öisin niin on ollut paljon helpompaa =)

Poksutaas rv 13!!! :heart:

Ja taas muuttopuuhiin.... :wave:
 
Jennylille mukavaa muuttoa! Unohdin kommentoida siihen kelakorvaus asiaan, ettei raskausviikot vaikuta siihen mitenkään. Olisikohan se suositus ollut, että 4D tehtäisiin ennen kolmattakymmenettä viikkoa, jos meinaa kolmiulotteisia kuvia saada. Sen jälkeen alkaa olla aika ahdasta. Ja kannattaa muistaa, että yhdellä kymmenestä ultrattavasta ei saada niitä kolmiulotteisia kuvia ollenkaan. Me yllättäen kuuluttiin tähän vähemmistöön. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille minunkin puolestani! :wave:


Epeti 26+5
 
Heippa pitkästä aikaa!

Jennyli Varmaan aika luonnollista, että toivot tyttöä kolmen pojan jälkeen :) Kyllä munkin täytyy myöntää, että olen hitusen pettynyt, jollen saa poikaa :) (Kun nyt siis yksi tyttö on) En usko, että meille tulee enempää lapsia, joten olisihan se mukavaa, että olisi tyttö ja poika! Koitan kyllä kokoajan asennoitua siihen, että meille tulee toinen tyttö, niin ei tule niin suurta pettymystä! Ja tokihan siis toinen tyttökin on erittäin tervetullut :) Eipähän tarvitse erikseen ruveta hommaamaan poikatarvikkeita :LOL:

Mutta toivonmukaan 1,5 viikon päästä asia selviää, kun rakenneultra vihdoin koittaa 23 päivä! Sitä odotetaan kun kuuta nousevaa.

Meilläkin tulee vielä muutto ennen synnytystä. Todennäköisesti elo-syyskuussa!

Joku puhui sf-mitan mittaamisesta jossain kohtaa, ja meillä ainakin neuvolassa viimeksi rv 17+1 se mitattiin. Tuntui kyllä vähän hassulta, että se niin aikaisin jo mitattiin. Ekasta taidettiin mitata vasta joskus 22 viikon jälkeen! No jokatapauksessa sf oli 14 tuolloin :)

 
Kiitos Anve vinkistä:)

Siis olen kahden tytön (06/07 ja 09/09) äippä ja kolmannen la on 1.12.2010
Tämä raskaus oli hiukan yllätys mutta ollaan mieheni kanssa tosi onnellisia tulevasta tulokkaasta vaikka hiukan kauhulla odotan talvea kun olen pääsääntöisesti yksin lasten kanssa viikot:)
Jennylin toiveet sukupuolesta on tutun tuntuiset kun kaksi tyttöä itsellä nyt niin toivon kovasti poikaa koska jää varmaan meidän viimeiseksi lapseksi synnytyspelkoni vuoksi.
Tutuilla ja kavereilla on paljon poikia ja ovat kateellisia meidän prinsessoista mutta niinhän se aina menee... Tytössä on kyllä se etu että menee vaatteet sit kiertoon mutta kyllä niin kovasti haluisin päästä pukemaan poika vauvaa välillä:)
Meillä rakenneultra 14.7 ja sain miehen ylipuhuttua että kysytään sukupuoli kun miestä ei kuulemma haittaa yhtään vaikka ei sitä poikaa tulisikkaan mutta meillä on kyllä vanhempi tyttö niin isintyttö ollut pienestä asti.

Nyt nukkumaan että jaksaa aamulla herätä ja ottaa loput 3v synttäri vieraat vastaan.
Hyvää yötä ja paljon hyviä vointeja kaikille!!
 
Tervetuloa uusille!!

Mä oon täällä taustaillut. Aina muka niin kiire, että ei ehdi riviäkään kirjoittaa. Me ollaan nyt tässä kyläillyt ja meillä on vieraita käynyt, kun osalla ystävistä jo kesälomat pyörähtäneet käyntiin. Mä sitten olen töissä käynyt välillä huilamassa kodin kiireestä ;) .

Nytkin pesen pyykkiä ja yritän miettiä mitä pakata mukaan kesälomareissulle. Mennään mökille järven rannalle ja sitten ystävien luokse kaupunkiin, niin pitää olla mökkivaatteet ja sitten vaatteet, joilla kehtaa ihmesten ilmoilla käydä. Ja sitten ku ei tiedä ilmoista.

Tänään oltiin tytön kanssa mehiläisessä ja laitettiin tuubit korviin ja nielurisat vietiin. Tänään ollut sen puolesta jännä päivä, mutta nyt tyttö ollut rauhallinen ja lähinnä istunut sylissä ja kirjoja luettu. Pari nallepuhiakin tv:stä katsottu. Onneksi oli mukava lääkäri ja aivan ihana hoitaja. Tyttö sai nukahtaa mun syliin ja herätä siinä sitten kanssa. Reipashan tuo meidän neiti on eikä vierastanut juuri lainkaan.

Jennyli Mukavaa, että hyviä uutisia tuli ultrasta. Kyllähän täällä taitaa moni ymmärtää mitä mietit sukupuolen suhteen. Mulla itsellä vaihtelee edelleen tuntemukset mitä sukupuolta kaksoset ovat. Tietenkin pieni prinsessa olisi mukava, mutta kyllä te lasta kuitenkin samalla tavalla rakastatte oli poika tai tyttö. Ja sitten kun syntyy, ette enää edes muista kumpaa toivoitte, kun se käärö siinä rinnalla ihmettelee maailmaa. Näin ainakin minä ajatellen. :heart:

No nyt täytyy mennä, kun tyttölle ei näytä isän syli riittävän.

Päivänkakkara + kaksoset 18+5
 
Meillä on ollut kone korjattavana ja en ole päässyt kirjoittelemaan, saatiin tänään takaisin ja nyt tekstiä..

Tulee omaa napaa nyt ja kommentoin myöhemmin muita:
Täällä loppu häämöttää, rv35+0 ja tuo esikoinenhan syntyi 36+4. No nyt tuntuu kuitenkin että tämä menee pidemmälle, vointi on ollut hyvä. Viikonloppuna käytiin tosin äpolilla pyörähtämässä kun tuntui siltä kuin liikkeet olisivat vähentyneet. Lääkäri ultras ja totesi kaiken kuitenkin olevan hyvin. painoarvio oli jo 2600g joten kehoitti hakemaan sokerimittarin ja mittaamaan nyt muutaman kerran ja tilaamaan uuden painoarvio ajan 2 viikon päähän..??
Mä kyl kävin sokrutesteissä ja niissä ei mitään erityistä ollut mutta tehdään nyt niin kuin ohjeeksi saatiin.
Ultrasi myös kohdunkaulan joka oli lyhentynyt 1,5cm ja ulkosuu 1cm auki, pehmeetä höttöä kuulemma alakerta jo on että ei menisi siis loppuun asti.. no näistä ei kai tiedä sit sanoa varmaksi.

Huomenna neuvolalääkäri käynti josta siis ajattelin sen mittarinkin kysyä.

Että näin. Hyvää maanantai illan jatkoa ja palailen paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää!
 
hiipi: mä suhtaudun aika varauksella nuihin paino arvioihin. Mul on kumpiki tyttö arvioitu ultrassa yli 500g painavimmiks, mitä todellisuudessa on ollu.
Esikoisen piti olla yli 4kg jos menee yli la:n ja syntyi 41+0 oli 3550g ja tää kakkonen arvioitiin Ma 3900g synty Ke ja oli 3388g. kumpiki 50cm ja pikku päisiä..
 
Täällä ollaan taas :wave:

Huh,onpahan ollut hommaa ja tohinaa!! |O
Ja piruvie supistellekin jo!! :eek: :/ En kaipaisi niitä vielä näin aikaisin!! Oon kovin supistusherkkä muutenkin ja niihin kyllä pidemmän päälle sitten väsyykin :/
Muutoin kaikki masussa hyvin ja pieni potkottelee jo joka päivä merkiksi että täällä ollaan,ihanaa!! :heart:

Tervetuloa treehouse minunkin puolestani :wave:
Sinulla kovin samanlainen yllätysraskaus niinkuin minullakin ;) Lisäksi synnytyspelko nostelee hieman mullakin päätään! Kuopuksen synnytys kävi niin rytinällä ja oli niin pirun kivulias että mä pelkään sitä kipua ihan hirveesti...tai lähinnä sitä ettei taaskaan ehditä antaa kivunlievitystä! :/

Hiipille tsemppiä viimeisiin viikkoihin ja loppurutistukseen :hug: Ihanaa kun alkaa vauvojakin tulla pian pinoon :heart: Saadaan kuulla kuinka arki lähtee rullaamaan ;)
Noista painoarvioista senverran että mulla taas ollut niinpäin että vauvat arvioitu aina pienemmiksi mitä on olleet ;) Kuopuksesta arvioitiin syntymäpainoksi 3.4-3.5kg. Kävin painoarviossa 5pvää ennen pojan syntymää ja silloin sanottiin että 3kg mutta poika olikin syntyessään 3420g ja laskettuna olisi ollut jo 4kg :whistle:

Jennyli 13+5
 
No täällä onkin ollut hiljaista. Viimeistä yötä töissä tässä olen varmaankin pitkään, pitkään aikaan. Valvoa kyllä varmasti saa sitte kotonakin, kunhan kaksoset syntyvät, mutta onneksi sihen on vielä jonkin aikaa. Nyt alkaa kesäloma meinaan huomen aamulla. Ja lähdetään reissuun Keski- ja Etelä-Suomeen viikoksi. Suunnitelmissa mennä yhdelle ystävän mökille ja sitte ystävien luo kyläilemään. Nyt sitten vähän jänskättää miten nuo automatkat menee, kun meidän neiti ei aina niin jaksa paikallaan olla. Paljon kirjoja ja leluja pakattu mukaan ja niiden alle varmaan itseni hautaan neidin kanssa takapenkille :p No pysähtyä täytyy kuitenkin usein, että itsekkin saan jaloitella.

Taustailen siis taas varmaan seuraavan viikon ainakin, jos edes pääsen netti yhteyksien maailmaan. Palailen taas asiaan kun takaisin kotimaisemissa ollaan. M

Mukavaa juhannusta kaikille toivottaa Päivänkakkara ja kaksoset 19+1
 
Hyvää juhannusta kaikille!!

Täällä se menee edelleen muuton hyväksi ja tietysti hyvin syöden ;)

Vauveli antaa pieniä mukkauksia joka päivä :heart: Heti tuntuu paljon konkreettisemmalta että hei, meille on oikeesti tulossa vielä vauva ja että masussa on elämää :heart:

Jennyli+Nuppunen rv 14 poooks!! :heart:
 
Jospa minäkin täältä välillä nostelisin, ettei anven aina tartte. :wave: ;)

treehouselle tervetulotoivotukset minunkin puolestani! =)

Toivottavasti Jennylin muuttopuuhat alkaa olla jo loppusuoralla ja pääset nauttimaan uudesta kodista ja ilmoista. Niin ja onnea niistä ensimmäisistä muksauksista! :heart:

Kelit onkin aika komiat ainakin täällä päin suomenmaata. Juhannus nyt meni vähän kosteammissa merkeissä, siis sateen osalta. Ja talviturkinkin kävin aattoiltana heittämässä sukulaisen mökin rantaan.

Kävin eilen neuvolassa ja sepä olikin oikein loisto päivävalinta mennä puntarille juhannuksen kevyen ruokavalion jälkeen. Oon siis hehkuttanut ihan onnessani, kun rv23 mennessä ei ollut tullut kuin reilu kaksi kiloa painoa. Sen verran on edellisen raskauden alusta vaa'an lukemat paisuneet, ettei tässä raskaudessa tarvitsisi gramman grammaa tulla lisää. No, eikös se neuvolavaa'an pirulainen eilen näyttänyt rapiat +800g/viikko.
Nyt kokonaissaldo jo seitsemän kiloa. Ja minä kiehuin raivosta, itselleni siis.
Neuvolan täti yritti mua lohdutella, että kyllähän sitä painoa kuuluukin tulla. Mutku mä en halua enkä suostu! Niinpä aloitin eilen taas kuntoilemaan. Illalla kaksosten mentyä nukkumaan otin ja lähdin koirien kanssa tohottamaan. Tänään pakkasin lapset autoon, ajoin kaupunkiin ja käppäilin siellä pari tuntia hoidellen samalla vähän juoksevia asioita. Ja ostin kaupasta vaan perunoita ja hedelmiä. Nii, kerpele!


No, jotain hyvääkin. Toinenkin sokerirasitus meni loistavin arvoin läpi. Menen seuraavan kerran angstipäissäni hieromaan sitä lappua äitipolille jonkun naamaan. Siellä kun kaikki tuntui olevan ihan pelkän mun ulkonäköni perusteella sitä mieltä, että raskausdiabetes on odotettavissa. :kieh: Huvitti lukea tota lappua, jossa on kaikki rasitustulokset. Mulle on siis tehty neljä rasitusta 4.6.2009 - 17.6.2010. Joko ne alkais uskoa?!? :LOL:

Huomenna pääsen ensimmäistä kertaa elämässäni neuvolalääkärille. :eek: Tämän vuoksi neuvolassa ei eilen mittailtu masua eikä kuunneltu ääniä. Sen suorittaa sitten huomenna se pojankloppi. Joo, suhtaudun tosi postiivisesti näihin meidän kunnan nuorukaislääkäreihin. Oma lääkäri on vanhempi nainen, ulkomaalaistaustainen tosin, mutta oikein mukava ja pätevän oloinen. Jos ei aina ihan kaikkea sanomaansa ymmärrä, niin hälläkö väliä. Hän on tietenkin nyt lomalla, joten pääsen tuollaisen hädin tuskin itseäni vanhemman miekkosen kouriin.

Tuleepa positiivista tekstiä. :D Sain kyllä hyviäkin uutisia tänään, mieheni kyvyt on viimein tunnustettu työnantajan toimesta ja saa roiman palkankorotuksen. Jo oli aikakin, mä olen ollut jo vuosikausia sitä mieltä, että se mies vasta on pätevä. :D

Jos vaikka menisi kaffekupposen kanssa viettämään poikain lopun päiväuniajan terassille.


Epeti 28+1 :D
 
tannn
Epeti, huvittavan kuullosta sun arki! Mahtavat selostukset, nauroin ittekseni sitä lukiessa. :) :LOL:

Juhannus oli ja meni, mökkeiltiin ja lähdettiin kavereita morjestaan.. ihan mukavasti meni. =)

Viime torstaina oli eka neuvola. Terkka oli uus ja koko paikka oli ihan uus. Onneks terkka oli tosi mukava ja sekotti mut mielessään ANOPPIIN! Anoppi käyny samassa neuvollassa "muutaman" kerran ja ajan kun varasin itelleni ja snaoin sukunimeni oli siitä heti laskenu 1+1=Anoppi... no, ei se mitään onneks neuvola korttiin ja labralähetteeseen sai korjattua mun OMAN nimen. :D mut kyllä me sitä naureskeltiin et jos joku iskotuu päähän niin sitten se iskostuu. ;) kokeiltiin kepillä jäätä ja saatiin kuuluviin pikkusen sydänäänet. Voi että se oli niin ihanaa kun ne kuuli ja tuli niin paljon todellisempi olo että siel mahassa joku on ja et se elää.. :heart: :heart: =) kyllä oli askel kevyt kotiin kulkiesa. :D Heinäkuun 14. päivä on sitten ultra ja siitä viikko niin on nla:lääkäri. Niitä odotellessa, ei enää kun kaks viikkoa ultraan. :D

Tämä aamu alko meillä varsin äänekkäällä ryminällä... Likka kierähti sängyltä alas ja ottaan sai sitten punasen läikän muistoks. huh.. Kyllä siinä pelästy ite ihan hirveesti. :snotty: ja heti tuli olo: oompa mä huono äiti.... :ashamed: tyttö on kuitenkin ihan normaali oma ittensä ja aurinkoinen kun mikä, että ehkäpä se itekkin pelästy vaan niin paljon että sitä ääntä lähti. :D

Jaa-a. kai se pitäis ruokaa mennä tekeen että on sitten valmiina miestä odottamassa. =)

Kaikille hyvää viikon loppu puolta!!! =)

Tannn ja maukka rv 10+1 :) huimat viikot jo, kyllä alussa tuntu että menee niin hitaasti mut enään ei oo kun 30 viikoa jälellä. ;) :heart:
 
Moikka!

Mulla on jäänyt palstailu vähän vähemmälle, mutta jos sitä nyt yrittäin tsempata. =)

Treehouse, tervetuloa!! Meilläkin on täällä juhlittu tällä viikolla esikoisen 3-vee synttäreitä. =) Mietin että en olis ikinä uskonut kolme vuotta sitten kun esikoista synnytin, että kolmen vuoden päästä olen taas raskaana ja odotan jo kolmatta lasta. Mutta niin se elämä vaan kuljettaa. =)

Oma olo on edelleen ihan mainio. Mitä nyt selkää juilii välillä aika kovastikin, ihan kun joku vetelis puukolla alaselkään. :eek:

Sokerirasituksessakin olin eilen ja tänään saan kuulla tulokset kun menen neuvolaan.

marza ja onnianni rv 26+5
 
tre kaikille.. tääl oltiin kuopuksen (6kk) kans viimeyö osastolla. Sillä nousi lauantaina kuume ad 39.5. Ensin oli ajatuksena et pissätulehdus, mut sit ei enään osastolla saatu varmutta et mikä kuumeen on aiheuttanu. Korvat puhtaat, kurkku ok, pissassa ei juurikaan baakteereita, verikkeet ok. Mut lähinnä siks osastolle ku ongelmana oli se, että tyttö lopetti niin syömisen kuin juomisenki maanantaina. Mut onneks alko eilen illalla sit ottamaan suun kautta, ni ei tarvinu laittaa nenämahaletkua. Tämä päivä on sit muiden asioiden kans vielä käyty kaikenmoisissa neurologisissa tutkimuksissa, mut mitään neurologista ongelmaa ei löytyny. Käsissä on ilmeisesti rakennevika joihin tulee yölasta hoito ja mahdollisesti myöhemmin leikkaus.
 
Hiioppiaheijaa!


Ei ainakaan silmiin osunut tälle kuulle uutta pinoa, joten nostelen tätä. Eiköhän me tällä samallakin pärjätä.

Toivottavasti anvella ja pikkuisella on kaikki kunnossa. :hug:

Huh hellettä! Onneksi ilmastointi on keksitty sisätiloissa, pääsee tänne vilvottelemaan tarvittaessa. :whistle: Toinen kinttu meinaa turvota ulos liitoksistaan, jos vähänkin enemmän hilluu ulkosalla. Tai enemmän ja enemmän, eilisaamun kauppareissun jälkeen oli jalka polvesta alaspäin jo hurja möhkäle. :/

Miehellä alkoi loma ja siitä nyt nautitaan täysin siemauksin. Tämän oman talon viimeiset puuttuvat listat ym. on nyt saaneet kyytiä, että saataisiin lopputarkastus läpi. Pesänrakennusvietti on siis iskenyt päälle ja kovasti syyhyttäisi sormet päästä jo uuden pinniksen ja turvakaukalon ostoon. Meillä olisi tuolla varastossa yksi sukulaisten vanha (varmaan likemmäs 20 vuoden ikäinen) pinnasänky, josta varmaan saisi hiomalla ja maalaamalla ihan toimivan pelin, mutta mua epäilyttää se, ettei siinä saa pohjan korkeutta säädettyä. Vaunuasiaakin olen miettinyt kovasti. Mulla on edelleen myymättä nuo tuplarattaat. Tarkoitus oli siis myydä ne eteenpäin ja sitten etsiä "yksösen" vaunut. Kaipa siinäkin asiassa täytyy viimeistään ensi kuussa kunnostautua, ettei tule kiirus. Kaksosilta jääneistä kamoista olen toisia nyt kaupitellut pois jaloista pyörimästä ja vaatteitakin laitoin eteenpäin aika paljon. Ja kyllä niitä olikin! Mutta silti täytyy parit vaaleanpunaiset hörhelöt vielä ostaa tulokkaalle. :heart:

Jaahas, jos sitä käyttäisi tätä poikain päiväuniaikaa johonkin muuhunkin kuin nettisurffailuun. :whistle:

Ihania hellepäiviä kaikille mammoille!



Epeti 28+6
 
Helteistä huomenta!

Kuivuuko meidän pino kasaan vai onko kaikki kesälaitumilla?! ;)

Meillä alkoi isännällä ja kaksikolla viimeviikolla kesäloma ja surffailu on sentakia hieman vähentynyt! Tiedä sitten onko tää kokoperheen lomailu sitten hyvä vai huono asia...ainakin itsestä tuntuu välillä että minäkin tarvisin LOMAA,ihan yksin jossain!!
Tuo ukko kun ottaa vähän turhan lungisti...valvoo myöhään ja nukkuu pitkään, eikä näillä kotihommilla mitä muuton jäljiltä on ihan pirusti ole mikään kiiree! Muksujen kanssa se ei oo yhtään sen enempä kuin muutoinkaan vaan mä kuskaan niitä uimaan, ulkoilen ja ruokin ja...
Äääh,että ärsyttää!! :kieh:

Mässäys on jäänyt näemmä päälle ja olo on ärsyttävän ähkyinen ja raskas koko ajan :x Miksi sitä pitä ahtaa itseensä kokoajan jotain vaikkei ole edes nälkä?!?!
Ja ne makean pirulaiset on alkaneet maistua myös liian hyvältä :kieh:
Kiloja tulee ja närästystä kaupan päälle! Ja turpoavaiset sekä kohjuiset jalkani ei kyllä kauhean suurta kilomäärää taida kestää!! :ashamed:

Kuopuksella on älyttömän rasittava ikävaihe meneillään...oikea narinanurina äitivaihe! Toinen ei viihdy juuri hetkeäkään ja johan ryömitään ja huudetaan perässä,takerrutaan housunpunttiin jne. |O

Onpas valivalia kerrakseen :whistle: ;)
Muutoin kaikki hyvin ja auuurinko paistaa!!


Se olis vielä vajaa 5koa rakenneultraan...kuinkahan tässä pysyy nahoissaan sinne asti :D Torstaina neuvola...katsotaan kestääkö vaaka ;) :LOL:

Jennyli 15+3
 
Yritän olla mukana pitämässä pinoa aktiivisena. :D

Jennyli, meillä myös mies siis aloitti tänään lomat ja muakin vähän kismittää. Ei siksi, että tuo ottaisi lungisti vaan siksi, ettei ota! Se on kerännyt itselleen järjettömän työlistan kaikista hommista, jotka täytyy saada lomalla tehtyä. Mä olen yrittänyt sanoa, että eikö olisi hyvä lomalla vähän levätäkin ja viettää aikaa meidän muiden perheenjäsenten kanssa, mutta meillä kun on tässä tätä tilaa ja touhua, ei tuota saa rauhoittumaan millään. Olen tässä perjantai-illasta asti haaveillut uintiretkestä läheiselle järvelle, mutta eipä ole ehditty. :headwall: Eikä sovi toivoa, että saisi hommat hoidettua tässä alkulomasta ja pyhittäisi loppuloman perheen laatuajalle, se ryökäle keksii kuitenkin sitä mukaa uutta hommaa, kun vanha loppuu. :whistle:

Eilen masun asukki väänsi ja käänsi itseään niin, etten enää tiedä, miten päin siellä mötköttää. (Toivon vain, että olisi kääntynyt pää alaspäin.) Kova ähellys oli siis päällä pidemmän aikaa ja teki kyllä välillä melko eetvarttia mammallekin, jouduin ihan pitkäkseni heittämään. Sen jälkeen menin istuskelemaan terassille ja noustessani tuolista, oli tuolinpäällisessä iso märkä läntti. Sama läntti löytyi lähemmän tarkastelun jälkeen päällä olleista hameesta ja alushousuistakin. :eek: En ihan heti suostunut uskomaan, että pissit olisi lirahtaneet huomaamatta alle, mutta parempi vaihtoehto kai sekin kuin että olisi ollut lapsivettä. Nyt sitten kuljen rätti housuissa varmuuden vuoksi. Kai se on tena-kauppaan lähdettävä... :ashamed:


Epeti 29+0 poksista
 

Yhteistyössä