Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

"vieras"
Miten teillä noin monta on...? Tääkin menee vähän ot, mutta jäin nyt vaan miettimään miten nää koulutukset eroaa niin toisistaan.
Voin vastata tähän omasta puolestani: Meillä oli perusopinnoissa kolme harjoittelua ja viimeisenä, suuntautumisvuotena oli kaksi neljän viikon harjoittelua ja yksi kuuden viikon harjoittelu. Ja opiskelin kylläkin nuorisopuolella että en tiedä eroaako nämä paljon toisistaan.
 
"Samppu"
En edelleenkään tajua, miksi ei voi käyttää harjoittelupaikan tarjoamaa suoja-asua. Eihän ne täydellisesti istu kenelekkään, olipa vartalomalli mikä hyvänsä. No mutta jotkuthan menee vaikka perse edellä puuhun, kun eivät ymmärrä toimia toisin...
 
Keittiönoita
No ei riitä tuo L-koon rinnanympärys.
Sitten XL. Mutta ihan oikeasti...jos tuossa ekassa harjoittelupaikassasi ei ollut yhtään XL-koon työpukua, niin puhu koulussa opettajalle/ohjaajalle asiasta. Sun ei kuulu hankkia omaa työpukua harjoittelua varten sen vuoksi, että rinnanympäryksesi on suuri. Mä olen tavannut sut etkä ole leveyssuunnassa lähelläkään sitä kokoa, mitä jotkut hoitajat ovat. Ja niille isommillekin hoitajille löytyy työasut talon puolesta eivätkä joudu hankkimaan sellaisia itse.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Samppu";22970095]En edelleenkään tajua, miksi ei voi käyttää harjoittelupaikan tarjoamaa suoja-asua. Eihän ne täydellisesti istu kenelekkään, olipa vartalomalli mikä hyvänsä. No mutta jotkuthan menee vaikka perse edellä puuhun, kun eivät ymmärrä toimia toisin...[/QUOTE]
Näinpä. Mä olin opiskeluaikoinani pieni ja hoikka, työpuvustani puuttui vain pään yli vedettävä ristikolla varustettu huntu, niin olisin ollut kuin valkoisessa burkhassa :D

Ja lisään vielä, että se itse ostamani työpuku oli sopiva ja istuva, mutta ei sellaisia sairaaloissa ja terveyskeskuksissa ollut vaan niissä oli puvut, jotka mahtuivat mahdollisimman moneen eri vartalomalliin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";22970081]Voin vastata tähän omasta puolestani: Meillä oli perusopinnoissa kolme harjoittelua ja viimeisenä, suuntautumisvuotena oli kaksi neljän viikon harjoittelua ja yksi kuuden viikon harjoittelu. Ja opiskelin kylläkin nuorisopuolella että en tiedä eroaako nämä paljon toisistaan.[/QUOTE]

Okei, kiitos. Mitä harjoitteluita teillä sitten suuntautumisvuonna oli?
 
"lähihoitaja"
Ei ole mun työpuku nyt tässä, mutta housut on muistaakseni XL ja paita XXL. Uuden puvun koko on XL. L-koko kinnaa rintojen kohdalta, yritä siinä sitten saada paita kiinni ja tehdä töitä kun paita kiristää.

Ei ole kyse mistään väristä tai vaatteen mallista kuten jotkut luulee vaan kyse on siitä, että päällä on sopivan kokoonen vaate, että työnteko sujuu. Vai onko teidän mielestä mukavaa ja turvallista tehdä nostoja yms. kun vaatteet kiristää eikä taivu kunnolla sen takia?
ton kokosia työvaatteita on kyllä tarjolla työpaikan puolesta. keikkoja kun olen tehnyt, en ikinä missään paikassa ole jäänyt ilman vaatteita. pidän aina varmuuden vuoksi toppia aluspaitana. jos on tarjolla vain pieniä kokoja niin jätän työpaidan osaksi auki. kaikissa vanhainkodeissa on ollut kokoja 32-46 työvaatteita tarjolla. itse käytän kokoa 42 tai 44. ei siellä teuvallakaan voi joka vanhainkodissa olla kaikki työntekijät pelkästään kokoa s.

ja ei nyt pahalla, mutta kyllä ihmettelen mitä olet koulussa tehnyt 1,5 vuotta jos vain 1 harjoittelu on käyty läpi.. luulisi että opintotuki jo katkeaisi...
 
Joo, mä kans peesailen muita siinä, ettei ap nyt niin ISO ole, pitäs löytyä vaatteet. Mä olen varmaan jossain vaiheessa ollut isompikin, enkä ollut sillonkaan alasti töissä :)

Voisin oikeastaan Scarlett lahjottaa Sulle yhden työtakin, tai paitamallinenhan se on (käynyt mulle liian suureksi, kun laihis on alkanut tuottaa tulosta). Tykkäätkö punasesta ;)??
 
"sipsi"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22970118:
Sitten XL. Mutta ihan oikeasti...jos tuossa ekassa harjoittelupaikassasi ei ollut yhtään XL-koon työpukua, niin puhu koulussa opettajalle/ohjaajalle asiasta. Sun ei kuulu hankkia omaa työpukua harjoittelua varten sen vuoksi, että rinnanympäryksesi on suuri. Mä olen tavannut sut etkä ole leveyssuunnassa lähelläkään sitä kokoa, mitä jotkut hoitajat ovat. Ja niille isommillekin hoitajille löytyy työasut talon puolesta eivätkä joudu hankkimaan sellaisia itse.
Tätä peesaan! Meidän oppilaitoksessa kaikki saavat harjoittelupaikoiltaan puvun - kyllä minulle on isompi ja rintavampi opiskelija kerran tullut sanomaan, ettei sopivaa asua löydy. Soitin työpaikkaan, kouluhan maksaa ohjauspalkkiota opiskelijoista, joten sopivan asun ON löydyttävä!

En suosittele ketään käyttämään omia jo aseptiikan vuuoksi-itse en missään tapauksessa pesisi kotikoneellani työpaikalla kontaminoituja vaatteita.

Myös harjoituksiin saa meillä työasun oppilaitoksen puolesta.
 
[QUOTE="lähihoitaja";22970142]ton kokosia työvaatteita on kyllä tarjolla työpaikan puolesta. keikkoja kun olen tehnyt, en ikinä missään paikassa ole jäänyt ilman vaatteita. pidän aina varmuuden vuoksi toppia aluspaitana. jos on tarjolla vain pieniä kokoja niin jätän työpaidan osaksi auki. kaikissa vanhainkodeissa on ollut kokoja 32-46 työvaatteita tarjolla. itse käytän kokoa 42 tai 44. ei siellä teuvallakaan voi joka vanhainkodissa olla kaikki työntekijät pelkästään kokoa s.

ja ei nyt pahalla, mutta kyllä ihmettelen mitä olet koulussa tehnyt 1,5 vuotta jos vain 1 harjoittelu on käyty läpi.. luulisi että opintotuki jo katkeaisi...[/QUOTE]

No siellä paikassa mihin mä nyt olen menossa ei ainakaan viimeksi ollut kuin yksi sopiva takki. Kyllä ne varavaatteet näytti olevan pienemmille ihmisille. Siellä palvelutalossa missä olen ollut koot loppuu L-kokoon. Mutta siellä kyllä muutkin sijaaset käyttää omia vaatteita.

Siis pitääkö ratakiskosta vääntää, että sen kasvun tukemisen osion lisäksi olen tehnyt muista osioosta kursseja. Eikä se tuki mihinkää katkia kun suorituksia kuitenkin tulee koko aika ja kolme vuotta on varattu tukiaikaa tähän koulutukseen vaikka aikuuskoulutuksen kesto on kaksi vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22970151:
Voisin oikeastaan Scarlett lahjottaa Sulle yhden työtakin, tai paitamallinenhan se on (käynyt mulle liian suureksi, kun laihis on alkanut tuottaa tulosta). Tykkäätkö punasesta ;)??
Mitä kokoa? Tai helpointa olis jos sä saisit mitattua rinnanympäryksen niin tietääs sitten sopiiko mulle, mutta me voidaan tästä jutella y-viestillä.
 
Mitä kokoa? Tai helpointa olis jos sä saisit mitattua rinnanympäryksen niin tietääs sitten sopiiko mulle, mutta me voidaan tästä jutella y-viestillä.
Se on muistaakseni XL (vai olikohan peräti XXL?) Oota, etin Sulle sen kuvan, jos netissä löytyy. Voin tuoda koltun huomenna pukukaapista kotiin, kun meen töihin ja mittailla sitä tarkemmin. On kyllä reilua mitotusta. Mulla on siihen housutkin, mut ne ei varmaan käy, kun oon lyhentänyt ne omaan persjalkaseen mitotukseeni sopivaksi :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22969865]Mua kyllä ihmetyttää, että ap ostelee vauvan vaatteita, vaikkei hänellä ole edes miestä saati sitä vauvaa ja sitten ei riitä rahat omiin työvaatteisiin. Sit loukkaannutaan jos sossu ei anna rahaa...[/QUOTE]

Ostelee vauvanvaatteita vaikkei ole vauvaa? WTF? Onko se sitte raskaana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22970338:
Se on muistaakseni XL (vai olikohan peräti XXL?) Oota, etin Sulle sen kuvan, jos netissä löytyy. Voin tuoda koltun huomenna pukukaapista kotiin, kun meen töihin ja mittailla sitä tarkemmin. On kyllä reilua mitotusta. Mulla on siihen housutkin, mut ne ei varmaan käy, kun oon lyhentänyt ne omaan persjalkaseen mitotukseeni sopivaksi :)
Ok. No en mä housuja pakosta tarvikaan koska mulla on tosiaan ne kokkihousut samaa mallia kuin hoitoasun housut. Ja kyllä tuo punaanen käy vaikka en siitä pahemmin omissa vaatteissa tykkää.
 
[QUOTE="vieras";22970439]Ostelee vauvanvaatteita vaikkei ole vauvaa? WTF? Onko se sitte raskaana?[/QUOTE]

Mä tuskin olen ainoa ei-raskaana oleva nainen joka ostaa vauvanvaatteita vauvahaaveissaan. Eikä niitten vauvanvaatteiden hinnalla mitään työasua ostettaasi.

Mä en tajua miksi mä en saisi haaveilla vauvasta vaikka ei ole miestä. Tuntuu jotkut olevan sitä mieltä, että mä en saa koskaan enää saada lasta. Millä oikeudella te tuollaasta päätätte? Mahtaa teillä olla hyvä mieli.
 
kiukuttaa
[QUOTE="vieras";22970439]Ostelee vauvanvaatteita vaikkei ole vauvaa? WTF? Onko se sitte raskaana?[/QUOTE]

Se ostelee kyllä tulevalle vauvalle vaateita, ( kuulemma joku on pyytänyt saunomaan, sillä niitä vauvoja tehdään) muttei saa itseleen työvaatteita vaan ruinaa niitä valtiolta..mun verorahoista.
 
Se ostelee kyllä tulevalle vauvalle vaateita, ( kuulemma joku on pyytänyt saunomaan, sillä niitä vauvoja tehdään) muttei saa itseleen työvaatteita vaan ruinaa niitä valtiolta..mun verorahoista.
Jep, nimenomaan just sun rahojasi käytän. Mä voin antaa tilinumeron niin siirrät rahat suoraan mun tilille eikä tarvitte turhaan kierrättää rahoja valtion kautta.
 
Mä tuskin olen ainoa ei-raskaana oleva nainen joka ostaa vauvanvaatteita vauvahaaveissaan. Eikä niitten vauvanvaatteiden hinnalla mitään työasua ostettaasi.

Mä en tajua miksi mä en saisi haaveilla vauvasta vaikka ei ole miestä. Tuntuu jotkut olevan sitä mieltä, että mä en saa koskaan enää saada lasta. Millä oikeudella te tuollaasta päätätte? Mahtaa teillä olla hyvä mieli.
Kyllä mäkin haaveilen vauvasta, mutta luulisi aikusisen vähävaraisen ihmisen ptävän sen verran järkeä päässään vauvakuumeissaan ettei nyt mihinkään vauvan vaatteisiin rahaa tuhlaa. Eihän sitä tiedä voitko koskaan enää edes saada vauvaa. Jäitä hattuun, menee vähän överiksi tuo kuumeilu.
 
ki
Mä tuskin olen ainoa ei-raskaana oleva nainen joka ostaa vauvanvaatteita vauvahaaveissaan. Eikä niitten vauvanvaatteiden hinnalla mitään työasua ostettaasi.

Mä en tajua miksi mä en saisi haaveilla vauvasta vaikka ei ole miestä. Tuntuu jotkut olevan sitä mieltä, että mä en saa koskaan enää saada lasta. Millä oikeudella te tuollaasta päätätte? Mahtaa teillä olla hyvä mieli.
Koska et ilman sossua pysty nykyistäkään etkä itseäsi elättämään.
 

Yhteistyössä