Hakutulokset

  1. Ä

    Riittääkö satanen viikon ruokiin?

    Meillä on ollut sellainen elämäntilanne, että surutta on tuhlattu ruokakauppoihin ja kotona on tullut paljon hävikkiä. Nyt on tilanne muuttunut ja aion selvittää oikeasti, paljonko siihen kaupassakäyntiin menee rahaa. Laitan kuukauden kuitit talteen ja tsekkaan. Meillä menee hedelmiä ja...
  2. Ä

    Vai ei muka

    No, meillä niitä syödään, melkein joka päivä. Meillä ei syödä juurikaan roskaruokaa tai eineksiä ja hedelmät, vihannekset ja pähkinät kuuluu myös päivittäiseen ruokavalioon. Kaikki tykätään syödä kalaa ja kanaa. Meillä käytetään myös tavallista makaronia ja perunaakin, hui! Tosi terveitä ollaan...
  3. Ä

    Alakoululaisen pukeutuminen/vaatetus

    Meidän tokaluokkalainen on alkanut kiinnittää enemmän huomiota pukeutumiseen ja siihen, että ei "näytä päiväkotilaiselta", kuten itte asiansa ilmaisi. Eli sisävaatteissa ei kelpaa oikein enää peruscollarit, vaan pitää olla legginssiä. Pillifarkku ei kelpaa, ne kuulemma ahistaa ;). Mekot on out...
  4. Ä

    Mitä teette/syötte Uutenavuotena?

    Huikeen tutulta kuulostaa noin niinku yleensä :D. Mä nukahdan vain yleensä jo ennen kymppiä :D
  5. Ä

    Mitä teette/syötte Uutenavuotena?

    Minkälaista uutta vuotta teillä vietetään, mitäs pöydästä löytyy? Me mennään mökille, sinne tulee meidän kolmen lisäksi tyttären kummivanhemmat. Syödään perinteikkäästi lihapiirakkaa, nakkeja, lihapullia ja perunasalaattia sekä fetasalaattia patongin kera, juodaan muutama lasi viiniä, ammutaan...
  6. Ä

    G: Aamu palasi?

    Fitlinen powercocktail-juoma, mukillinen maitokahvia ja maustamaton jogurtti sokeroimattomalla myslillä ja pähkinöillä. Tää on perussetti, välillä vaihtuu mullakin munaan :D ja proteiinijuomaan, mutta Fitsku joka aamu.
  7. Ä

    Mitä teidän ekaluokkalaiset syö kotona?

    Meillä ei tytölle oikein aamupala maistu, mutta syö kuitenkin yleensä jogurtin/viliksen tai vaihtoehtoisesti juotavaa jogurttia ja yhden ruisleivän oivariinilla, juustolla ja kurkulla. Tai joskus riisimuroja maidon kanssa, ehkä n 5-10 lusikallista. Koulussa syö mitä syö, välipala koulun jälkeen...
  8. Ä

    Siivousvälineet/aineet/rutiinit

    Nykyisen työni ja kiireisen ja haastavan elämäntilanteen takia olen joutunut joustamaan kodin siivouksen ja siisteydenkin suhteen, joten näin mennään Joka päivä: -sänkyjen petaus (tyttö ei saa omaa päiväpeittoaan laitettua, joten viikkaa oman peiton kuitenkin siististi) -keittiön tasojen...
  9. Ä

    Mitä ruokaa mökillä?

    Akkojen viikonloppu mökillä, jossa on kaasuhella, ei juoksevaa vettä. Mitä ruokaa tehtäis? Mitä teillä on yleensä mökillä mukana aamupalaksi jne?
  10. Ä

    Mikä on paras pyykinpesuaine?

    Omo color nestemäinen ja vanishia tahroihin, täällä myös :). Lakanoille jokin hyväntuoksuinen huuhteluaine, mistä ite tykkää. Mulla nyt käytössä Comfortin kesän sesonkituoksu.
  11. Ä

    Voiko koululaista (ja minkä ikäisenä) jättää pulaan aamuherämisissä ja kouluun ehtimisessä?

    Meillä on kummallisesti niin, että jos minä olen kotona, neiti sammuttaa puhelinhälytyksen ja kääntää kylkeä, eikä saa oikein muitakaan aamutoimia tehtyä, jos minä en hoputa vaiheesta toiseen. Mutta kun en ole kotona, niin kummasti se täältä joka aamu on kouluun ehtinyt, ovet on lukossa ja...
  12. Ä

    pieni vesi galluppi

    Varmaan 1-1,5 l. Ei mua enempää janota enkä osaa sitä muuten vain lipittää.
  13. Ä

    Mitä on tänään syöty?

    Itse asiassa yks grillimakkara menee vielä...oon siis pyrkiny -500 kcal vajeeseen per päivä.
  14. Ä

    Mitä on tänään syöty?

    Tämä mullakin tavoitteena! Mielestäni oon syönyt riitävästi...pitänee varsin laskea kalorit :)
  15. Ä

    Mitä on tänään syöty?

    Laihdutan. Ja ajattelen koko ajan ruokaa:D. Tässä mun ruokapäivä: -Aamulla smoothie, jossa luonnonjogua, vaniljanmakuista proteiinijauhetta, mantelimaitoa ja vadelmia -Välipala 1 kpl luumua -Lounas: salaattia, jossa vihreän lisäksi pari rkl kanaa, kurkkua, paprikaa, pieni määrä fetaa...
  16. Ä

    Miten ekaluokkalaisten iltapäivät ja illat sujuvat?

    Meilläkin kakkosluokkalainen, ja klo 19 sisälle ja iltatoimiin. Klo 20.30 viimeistään sängyssä, aiemminkin. Herätys ma ja to klo 7.45 ja ti, ke ja pe klo 7. Joskus hyvin harvoin herää ennen kellonsoittoa, useimmiten täydessä unessa vielä kun hälyyttää. Ja torstaina alkaa huomata, että tyttö...
  17. Ä

    G: Paras mehu

    Itse juon vain hotelliaamiaisilla, mutta tyttö juo meillä maidon sijaan omenamehua, johon on lisätty kalsiumia.
  18. Ä

    Koululaiset kaverit kylässä...tarjoillaanko välipalaa aina?

    Miksi? Mikä sinua siinä loukkasi?
  19. Ä

    Koululaiset kaverit kylässä...tarjoillaanko välipalaa aina?

    Pitää vielä tässä yhteydessä kysyä, että tykkäisittekö huonoa, jos jonkun teillä välillä välipalaa syövän lapsen vanhempi toisi teille välipalatarpeita? Siis leipää, juustoköntin, omppupussin, vaikka litran jogurttia...? Meidän tytär vierailee tuon ketjussa mainitun isoperheisen kaverin luona...
  20. Ä

    Koululaiset kaverit kylässä...tarjoillaanko välipalaa aina?

    Käytin hakua löytääkseni tämäntyyppistä ketjua....juuri parhaillaan istuu keittiössä tyttäreni ja hänen kaverinsa, joka oli meillä yökylässä. Kaverilla on kotona viisi lasta, äiti kotiäiti ja isä duunari, joten ylimääräistä rahaa ei varmasti ole. Meillä tilanne eri, yksi lapsi ja molemmat...

Yhteistyössä