Hakutulokset

  1. Ä

    Alakoululaisen pukeutuminen/vaatetus

    Meidän tokaluokkalainen on alkanut kiinnittää enemmän huomiota pukeutumiseen ja siihen, että ei "näytä päiväkotilaiselta", kuten itte asiansa ilmaisi. Eli sisävaatteissa ei kelpaa oikein enää peruscollarit, vaan pitää olla legginssiä. Pillifarkku ei kelpaa, ne kuulemma ahistaa ;). Mekot on out...
  2. Ä

    Mitä teette/syötte Uutenavuotena?

    Minkälaista uutta vuotta teillä vietetään, mitäs pöydästä löytyy? Me mennään mökille, sinne tulee meidän kolmen lisäksi tyttären kummivanhemmat. Syödään perinteikkäästi lihapiirakkaa, nakkeja, lihapullia ja perunasalaattia sekä fetasalaattia patongin kera, juodaan muutama lasi viiniä, ammutaan...
  3. Ä

    Mitä ruokaa mökillä?

    Akkojen viikonloppu mökillä, jossa on kaasuhella, ei juoksevaa vettä. Mitä ruokaa tehtäis? Mitä teillä on yleensä mökillä mukana aamupalaksi jne?
  4. Ä

    Mitä on tänään syöty?

    Laihdutan. Ja ajattelen koko ajan ruokaa:D. Tässä mun ruokapäivä: -Aamulla smoothie, jossa luonnonjogua, vaniljanmakuista proteiinijauhetta, mantelimaitoa ja vadelmia -Välipala 1 kpl luumua -Lounas: salaattia, jossa vihreän lisäksi pari rkl kanaa, kurkkua, paprikaa, pieni määrä fetaa...
  5. Ä

    Ruokailut kesälomalla?

    Mites teillä menee ruoka-ajat ja ruokailut yleensä kesälomien/lomien/vapaiden aikaan alakouluikäisillä? Laitatteko kaksi (lämmintä) ruokaa, siis ihan aterioita vai skipataanko esim lounas välipalalla? Meillä menee hyvin usein noin, kun aamulla herätään usein vasta 9-10 aikaan, aamupala syödään n...
  6. Ä

    Lapsen kaveri olisi meillä koko ajan

    Ekaluokkalaisen tyttömme kaveri haluaisi ilmeisesti olla meillä koko ajan, Perheessään on kolme muutakin alle kouluikäistä ja äitinsä tekee paljon iltaisin ja viikonloppuisin töitä, vähän väliä tulee viestiä, että "Iitu" haluaisi tulla teille huomenna koulun jälkeen...voisiko "Iitu" tulla...
  7. Ä

    Ystäväperheen ahdinko

    Käytiin perjantaina kyläilemässä ystäväperheen luona. Isä 40 v, narsistinen luonne, joka tuntuu ottavan töistä kaikki ilta-ja viikonloppuvuorot, ettei tarvisi olla kotona. Tosin heillä on myös tosi tiukka rahatilanne. Mutta aamupäivät rehkii kuntosalilla ja on illat ja viikonloput pois. Jos on...
  8. Ä

    Talvikamppeiden pesusta ja määrästä

    Kuinka usein te pesette toppavaatteita? Omasta takista huomaa kauluksesta, kun on aika tai tietysti, jos tahroja tulee...nyt ei kaulus likaannu kun on aina huivi kaulassa. Mutta lapsen toppavaatteita en oo pessy vielä kertaakaan tälle talvelle. Ei oo tahroja, tuoksu nyt ei oo mitenkään...
  9. Ä

    Päivän tärkein ateria

    Taas oli juttua aamiaisen tärkeydestä. Ehkäisee diabetestä jne. Gallup: mitä sinä söit tänä aamuna? Minä keittelin luomukaurapuuroa, päälle mansikkamehukeittoa ja raejuustoa. Nam. Toisinaan syön puuron oivariinisilmän kanssa, joskus taas aamupalaksi on rahkaa ja ananasta/muuta hedelmää tai...
  10. Ä

    Miten teette lihapullat? Reseptit jakoon :)

    Lihapullasunnuntai :p ja ajattelin, että teenkö tutulla sipulikeitto-kermaviilireseptillä vai jollain muulla...joskus olen tehnyt niin, että ruskistan sipulit taikinan joukkoon, sitten mausteina maustepippuri, jauhelihamauste/grillimauste, ruususuola, kananmuna ja korppujauhojen sijaan käytän...
  11. Ä

    Sunnuntain syömisiä?

    Alkusyksyn sunnuntain aamupalanne, mitäs sisältää? Meillä oli täysjyväpaahtista, jonka päällä oivariinia, ylikypsää kinkkua tai maksamakkaraa, tomaattia ja kurkkua. Tyttö ei syönyt omastaan muuta kuin päälliset ja joi mukillisen juotavaa jogua, minä mukillisen kahvia ja kreikkalaisen...
  12. Ä

    Huomenta! :)

    Kun ei kukaan muu, niin minä sitten teen aloituksen :). Täällä herättiin puoli kasin aikaan, tyttö nukkui mun vieressä, mies bändinsä kanssa keikkaviikonloppua viettämässä. Tässä aamutoimia, mitäköhän aamupalaksi...jos paahtoleipää ja jogurttia laittaisin. Imuroida vois myös ja vähän pölyjä...
  13. Ä

    Lapsen pyörästä apurattaat pois?

    Milloin ja miten sen olette tehneet? Mistä olette päätelleet, että lapsi on valmis? Meillä lokakuussa 5 v täyttävä tyttö, joka oikeastaan vasta viime kesänä alkoi pyöräilemään apurattailla, eikä tänä kesänä ole hirveän innokas ollut pyöräilemään. Säikähti kerran isompaa alamäkeä, kun ei...
  14. Ä

    Yleispälätysketju, mitäs tänään syödään/tehdään/mitkä fiilikset :)

    Huh että tuli nukuttua pitkään tänään, klo 10.30 heräsin...mies ja tyttö olivat nousseet klo 9, hiukan nolotti, koska miehellä alkoi loma...ois varmaan ollu oikeasti hänen vuoronsa nukkua :D. No, minä lähden maanantaina työhön, joten oikeestaan tää oli vimppa mahdollisuus nukkua näin pitkään...
  15. Ä

    Juhannuspäivän aamiainen

    Minä pohdin kolmen vaihtoehdon välillä...pekonia ja pannukakkuja vai maustamatonta jogua ja marjoja vai jälkiuunileipää juustolla ja suolalihalla :D. Mies hinkuu kankkuseensa tuota ekaa, mun kannattais syödä tuota tokaa mut mieli tekis myös kolmatta :p. Kahvia tässä vasta tunnin verran...
  16. Ä

    Emmerdalea saatavilla dvd:nä?

    Minä olen sitä porukkaa, joka aloitti Emmerdalen katsomisen ihan eka jaksosta silloin vuosia sitten. Sitten tuli vuosia väliin, etten seurannut sarjaa ja nyt ei enää pääse kärryille...onko tietoa, onko sarjaa saatavilla dvd-bokseina?
  17. Ä

    Mitä ruokaa porsaan ulkofileestä?

    Mulla olis reilu kilon pala porsaan ulkofilettä jääkaapissa. Mutta mitä siitä tekis...palapaisti kävi mielessä, mutta sitten ajattelin kysyä täältä vinkkejä. Mitäs teette tuollaisesta, reseptiä mukaan kiitos! :) Ja pitäis kelvata myös 4-vuotiaalle nirppanokalle :D
  18. Ä

    Ruokapäiväkirjoja osa 1

    Lupasin aloittaa tän ketjun jo aikaa sitten, mutta en vain saanut aikaiseksi. Nyt vapaapäivän kunniaksi teen sen. Eli kaikki mukaan, mutta kerro, laihdutatko ja millä "metodilla" :). Mun eilinen: -herätys klo 3.45, Taikamukillinen kahvia, lasi vettä -aamupala töissä klo 9, kaurapuuroa 1...
  19. Ä

    Laihdutusta, ruokapäiväkirjoja ja muuta löpinää

    No niin, alotin nyt tän ketjun, toivottavasti on paljon osallistuija niin saadaan tsemppiä päälle! Pidetään ketju yllä niin on mitä lukea heikoilla hetkillä ;). Eli tämä mamma on nikistä huolimatta tänä vuonna 37 v (herranjumala!) ja ylipainoa merkittävästi, 22 kiloa olis tavoitteena saada...
  20. Ä

    Kuinka paljoin teidän lapset napostelee/herkuttelee päivän aikana?

    Meillä 4 v tyttö, joka tykkäis napostella jotain jatkuvasti, hedelmiä tai keksiä tms pientä makeaa, sipsitkin toki menee jos niitä on :p. Tää taipumus alkoi oikeastaan tuossa vuosi sitten, kun lounaan kans alkoi olla hankalaa. Eli söi aamupalan, mutta lounas ei maistunut. Välipalaa vain olis...

Yhteistyössä