Hakutulokset

  1. K

    5-vuotis neuovola

    Mitä teidän 5-vuotis neuvolassa tehtiin? Meillä oli nla maanantaina ja kokemus oli kauhea minulle ja pojalle...
  2. K

    Ylireagoinko, kun mies "kävi kiinni"?

    Oltiin tänään pihalla, mies ja minä sekä lapsi joka kaahaili leikkiautollaan. Kaahasi kerran päin isäänsä, joka ärähti ettei saa ajaa päin. Hetken päästä törmäsi uudelleen, josta mies raivostuikin sitten ihan tosissaan - niin tosissaan että vaikka lapsi tekikin väärin, minua alkoi huvittaa miten...
  3. K

    Kirppareita?

    Tiedättekö pk-seudulla hyviä kirpputoreja joissa myydään huonekaluja?
  4. K

    1veelle kokonainen leipäsiivu?

    Annatteko 1v:nne jo kokonaisen leipäviipaleen käteen jota saa itse jyrsiä? Tuli tuosta syöttötuolista pudonnut ketjusta mieleen.. Itse en ole uskaltanut kun pelkään että vetää henkeen liian suuren palasen.. :ashamed: Kuinka hyvin tuon ikäinen yleensäkkin hallitsee mutustelun ja pureskelun..?
  5. K

    ei yhd. kieltoa

    Hei miulla on sellanen tilanne, että lääkäri ei antanut yhdyntä kieltoa vaikka kolme nättiä rakkulaa oli ultrassa.. nyt vaan mietitään mitä tehdään. Otetaanko riski vai jatketaanko sitten taas pistoshoitoja ja sairaassa juoksua. onko mahd. että vain yksi niistä hedelmöittyisi? Kaikki oli melkein...
  6. K

    Etikkasäilykkeet

    Onko jollakulla tietoa, minkä ikäiselle voi huoletta ruveta antamaan etikkapunajuuria, maustekurkkuja ym.
  7. K

    Vegetaristilapset

    Löytyykö täältä vegeperheitä? Miten pienten lasten kanssa homma on onnistunut ja toiminut? Oletteko saaneet positiivista/negatiivista kommenttia asiasta? Kertokaa hyviä vinkkejä, jos sellaisia mieleen tulee...
  8. K

    muki ja lusikka

    Minkä ikäisinä olette opettaneet tai lapsenne on oppinut käyttämään omaa lusikkaa ja juomaan omatoimisesti mukista? Aloititteko nokkamukilla vai tavallisella?
  9. K

    Synttärikakkumalleja

    Tietääkö kukaan hyvää sivustoa, kirjaa tai ohjetta, josta saisi ideoita jonkun kivanlaisen synttärikakun tekoon pojan 1-vuotissynttäreille. Yritin googlettaa eri hakusanoilla, mutta tulos oli laihanlainen, joku Nalle Puh-kakku löytyi.
  10. K

    vauva tai sit ei

    Hei! Oisko kellä tietoa et tuleeko ongelmalliseksi jos olisinkin raskaana ja saisin vauvan noin paria kuukautta ennen reissuun lähtöä? Matkat jo varattu rodokselle 2aikuista ja 1lapsi alle kaksi vuoteinen ennen reisuamista. En itse koe sitä mahdottomana yhtälönä lähteä pienimmänkin kanssa...
  11. K

    Vinkki

    Laitan vinkin eteenpäin, kun tällaiseen törmäsin ja loistavaksi totesin. Eli käykää katsomassa Finnfoodin sivuilla, sieltä löytyy loistava nettikeittokirja, esim. viikon ruokalistan voi arpoa valmiiksi. Kun laittaa millaista ruokaa haluaa ja onko erityisruokavalioita, niin kone ehdottaa ruuat...
  12. K

    Käykö?

    Käykö kevyt becel-margariini maidottomalla ruokavaliolla olevalle?
  13. K

    Porissa synnyttäneet

    Mitä mieltä olitte synnytyskokemuksesta Satakunnan keskussairaalassa? Itselläni kokemus ei ollut kovin hyvä, koska kätilö ei ollut mitenkään miellyttävä ja täysin huumorintajuton. Itse ekaa synnyttämässä en osannut muuta kuin vähän anteeksi pyydellen toivoa, että saisin lisää epiduraalia tms...
  14. K

    Vaude ja Halti

    Onko kellään kokemuksia Vaude- ja Halti- merkkisistä kantorinkoista? Ja mistä outte ostaneet?
  15. K

    Nepalilaista

    Tämä on varmaan ihan turhaa kalastelua, kun tiedot tästä sapuskasta ovat aika olemattomat, mutta söin kerran ihan mielettömän hyvää nepalilaista linssikeittoa (?). Se oli tehty vihreistä linsseistä ja tarjottiin Basmati-riisin kera. Joku sanoi, että se linssisysteemi olisi keittoa, mutta...
  16. K

    Liivate

    Onko kenelläkään hyviä neuvoja liivatteen korvaamiseksi? Tiedän, että apteekista saa jotain ainetta, en kyllä muista mitä, joka korvaa liivatteen, mutta kuinka sitä tai muita vastaavia käytetään esim. hyytelökakun tai suklaavanukkaan tekemisessä? Tietääkö joku löytyykö kaupasta...
  17. K

    epiduraalista

    Hei, kertokaa nyt viisaammat, että miten sitä epiduraalia annetaan? Ennen synnytystä kaverit sanoivat, että "pyydät vaan lisää, kun vaikutus loppuu" ja "kyllä sitä annetaan lisää, kun vaatii, vaikka ovatkin aluksi nihkeitä". Synnytyksessä sitten epiduraalia antamassa oli ns. kipupumppu, josta...
  18. K

    pp11 ja plussa!!!

    Plussasin tänään pp11 vahvan viivan Clearbluen extraherkällä testillä (testillä voi testata 3 päivää ennen oikeaa testipäivää) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oksettava olo ja alavatsaa kramppaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Olen niin onnellinen!!!!!!!!! Takana 1*IUI, 2*IVF. Kyllä se teilläkin...
  19. K

    Matka Thaimaahan 1v:n kanssa, vinkkejä?

    Hejsan! Ollaan lähdössä ensi keväänä Thaimaahan, poika on silloin vuoden. Paikka on Rayong, jossa ollaan oltu miehen kanssa kahdestaan kaksi kertaa aiemmin. Eli tuttu paikka, mutta nytten ensi kertaa lapsen kanssa. Olisko jotain hyviä vinkkejä/neuvoja matkaa, maassa oloa varten? Lento, ruoka...
  20. K

    tuhruvuoto pp13 APUA

    Takana eka IVF. Nyt pp 13 ja wc-paperiin jää veristä Luge -tuhrua. Vuoto on haaleaa/ ruskehtavaa ja hyvin hyvin vähäistä. Mutta kumminkin... Onko toivo mennyt....... ???? Apua siskot, auttakaa!

Yhteistyössä