Hakutulokset

  1. I

    Helmikuun helmet 2014

    Denve, imetin kanssa ekat 3 vk ja ollaan syöty pullosta melki alusta asti, joten en siis ole imettänyt aikoihin ja mulla on tullu jo 3 menkat. Tietty jokaisellahan ne alkaa sit ku alkaa, mutta voithan sä neuvolasta siitä viel kysäistä :) Vilja-Maaria, jos selkä tuppaa kipeytyyn lattialla...
  2. I

    Helmikuun helmet 2014

    Maiscu, siis menee päivässä enemmän maitoa, mutta niille ei oo sellasta rytmiä. Ja yöllä herätään kerran n. 4-5 aikaan maidolle :) ja huomasin kans että tosta mun tekstistä saa sen kuvan että kolme krt päivässä vaan maito, mut siis joo menee enemmän :D ja kerralla menee maitoa 160-180ml. Ja...
  3. I

    Helmikuun helmet 2014

    Helou! Mitäpä tänne? Jääny vähän lukemiset ja kirjottelut, kun tuntuu, että nää päivät menee niiin nopsaan :) Meillä oli vähän päälle viikko sitten 5kk neuvola: paino 7 005g ja pituus 62,5 cm :) Selkäranka ei oo viel täysin kehittyny, että saatas lähtee kokeileen jo itsekseen istumista...
  4. I

    Helmikuun helmet 2014

    Mahavaivoja ei oo oikeestaan tullu yhtään. Kakkaa tulee päivässä vähän useemmin ja välillä on kiinteetä ja välillä vähän löysempää köntsää, mutta muuten on ollut normaali itsensä :) yöunille kun tyttö menee niin saattaa herätä itkemään 1-3 krt mutta siihen rauhoitteluun riittää ihan vaan tutti...
  5. I

    Helmikuun helmet 2014

    lulina, yhdellä syöntikerralla menee sellanen ruokalusikallinen. Oon nyt alkanu ottaan kaks sellastajääpalakuutiollista kerralla sulaan, ku mielummin sit menee pikkasen roskiin, ku että likalle jää hirvee nälkä. Päärynäsosetta annan yhen kuutiollisen, sit yleensä vielä menee sellanen 100-120 ml...
  6. I

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä soseiden maistelu jatkunu hyvin ja ruokahalu kasvanu ihan järkyttävällä vauhdilla! Eka viikko syötiin perunaa, perunaa ja porkkanaa yhdessä ja tällä viikolla on syöty bataattia ja päärynäsosetta. Kaikki ruuat oon tehny ite ja laittanu jääpala-astioissa pakkaseen, ni sieltä on hyvä ottaa...
  7. I

    Helmikuun helmet 2014

    margareta91 ei kannata tuntee huonoo omaatuntoa lattialla pitämisestä. Itteenikin kyllä harmittaa pitää tyttöö lattialla paljon, mutta just viime neuvolassa lääkäri sano että nyt vaan paljon lattialla oleilua, että lapsi oppii liikkuun ja pyöriin :) ajattele asia niin että se on vaan hyväks...
  8. I

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä käännyttiin eilen mahalta selälleen!! Jee <3 :) tyttö aluks ihmetteli että mitä se äippä ny noin on innoissaan ja katteli mua silmät pyöreenä, mutta sithän se hymy ja nauru tuli ku näki mun ilon :) Lauantaina maistettiin perunaa, sunnuntaina perunaa ja porkkanaa. Sit tein pakkaseen...
  9. I

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä oli jo 4 kk neuvola vaikka likka täyttää virallisesti 7.6 painoa on kertynyt 5 980g ja pituutta on 59cm, py on 40cm. Saatiin lupa alkaa maisteleen perunaa, porkkanaa, kukkakaalia yms! :) Voi mihin se minun ihan rääpäle vauva on hävinnyt <3 Ei vaan, ihana nähdä tätä kehitystä ja kuin...
  10. I

    Helmikuun helmet 2014

    Ok :) meillä kans parin viikon päästä neuvola ni aattelin sieltä kysyä sitä. Soseiden maistelu me alotetaan kans ens kuun alussa ku tulee 4 kk täyteen :) korviketta menee tällä hetkellä aika paljon! Sit aattelin myös kysästä sieltä neuvolasta että koska saa laittaa hyppykiikkuun, muilla...
  11. I

    Helmikuun helmet 2014

    Kauhee kun ei yhtään osaa kuvitella mitä te muut käytte läpi noiden yöheräilyjen kanssa, propsit teille! :) täällä neiti nukkuu edelleen 7-8 tunnin yöunia putkeen. 62 koon vaatteita käytetään tällä hetkellä, mutta jotkut 56 vaatteet menee viä :) Tytsy kääntyy jo kyljelleen ja haluis...
  12. I

    Helmikuun helmet 2014

    Tutteja enää harvemmin keittelen. Huuhtasen ne hanan alla jos on pyöriny lattialla, mut jos tipahtaa lattialle ja sen heti nostaa, ni en huuhtele. Vastustuskykyä, vastustuskykyä ;) ja mun mielestä Suomessa on kumminkin niin puhdasta toi hanavesi, että harvemmin siitä varmaan mitään tulee :)...
  13. I

    Helmikuun helmet 2014

    Istuttamisesta ei sanottu neuvolassa mitään, mutta en oo vielä ees uskaltanu kokeilla. Sylissä tietty on vähän niinku istuma-asennossa ja sitterissä on selkänoja nostettu vähän pystympään, mutta sillai että selkä ei kannattele painoa. Vellien maistelu (bataatti, peruna yms.) saa alottaa 4 kk...
  14. I

    Helmikuun helmet 2014

    Uskoisin miss_piggy, että ajaa saman asian, mutta kannattaahan asia tarkistaa vaikka apteekista jos mietityttää :) Ite henk.koht. tykkään mielummin käyttää panadolia ym. paracetamol pohjaisia lääkkeitä, ku oon ite ibuprofeiinille allerginen. En tiiä voiko lääkeaineallergiat periytyä, mutta en...
  15. I

    Helmikuun helmet 2014

    Tänään oli sitten 3 kk neuvola :) Painoa on kertynyt 5 195 g ja pituutta 56,6 cm. Nea sai tänään myös 2 "ruisku"rokotetta ja taas rotarokotteen suun kautta. Ne kaksi muuta rokotetta oli yhdistelmä-tehosterokote (rokote kurkkumätää, jäykkäkouristusta, hinkuyskää, poliota, haemaphilus influenzae...
  16. I

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä äännellään myös ja pitkiä pätkiä :) Ääntelyt kuulostaa siltä, että Nea yrittäisi koko ajan sanoa vauva :D eli "auu" ja "va". Naureskelee ja hyvin usein :) Nyt on alkanut leikkimaton lelut kiinnostamaan ja ottaa niistä kiinni. Seurailee paljon ääniä ja liikkuvia asioita. Nyrkkiä syödään...
  17. I

    Helmikuun helmet 2014

    Vilja-Maaria, sun vauvalla on melki samanlainen rytmi kun mun :) ja jos vauva nukkuu yöt hyvin ja pitkään, niin anna nukkua! Kyllä hän itse tietää ja ilmoittaa millon on nälkä :) nauti itse vain niistä öistä kun pikkuinen nukkuu hyvin. Mun neiti on nukkunu syntymästään lähtien hyvin yöt ja ehkä...
  18. I

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä myös kaikki värit ja liikkuvat lelut ja telkkarista jos tulee jotain värikästä ja liikkuvaa (esim muumit) ni ne kiinnostaa kovasti ja seurailee sekä naureskelee hirveesti :) Me käytetään vieläkin pamperssin 1 koon vaippoja :D tyttö tosiaan on 2,5 kk ja painosta ei oo tällä hetkellä...
  19. I

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä likka on tehnyt itse omat rytminsä :) monta viikkoa menty jo sillä rytmillä, että tyttö nukahtaa klo 23 ja herää ekan kerran syömään klo 7. Siitä mennään vielä hetkeksi nukkuun ja herätään klo 10 ja siitä alkaa meiän päivä :) päivisinkin on jo aika tarkat kellonajat koska syödään...
  20. I

    Helmikuun helmet 2014

    Tänään oli ryhmäneuvola. Meitä oli siinä 4 äitiä ja ikähaarukka oli 23-38, olin siis nuorin. Vauvojen iät oli 2kk-3kk. Oli ihan mukava sessio, pääsi vaihtelemaan kuulumisia ja kokemuksia ihan konkreettisesti muiden äitien kanssa :) Neuvolatäti katsoi myös meidän hammas tilanteen, hammasta ei...

Yhteistyössä