Hakutulokset

  1. M

    On niin yksinäistä ja masentavaa:(

    Ymmärrän hyvin, miltä sinusta tuntuu, minunkin elämässäni on ollut yksinäisyyttä. Mene mukaan johonkin harrasteryhmään joka on sinulle mieluisaa, vaikka ensin netin kautta. Sieltä löytyy samanhenkistä porukkaa ja usein he järjestävät ihan oikeita tapaamisiakin yhteisen asian merkeissä. Tsemppiä!
  2. M

    vinkkejä 4 v uhmaajan kanssa!!

    Ihan samanlaista on meilläkin, poika täyttää pian viisi vuotta. Aamulla ei tule sängystä eikä ala pukemaan vaan minun on kannettava se sieltä pois ja kiskottava yöpuku pois ja vaatteet päälle jotta ehdittäisiin ajoissa hoitoon ja töihin, ja meillä on kaksivuotiaskin joka oikeasti tarvitsee apua...
  3. M

    Nykyajan ystävyys

    Minulla ystäviksi luulemani kaverit ovat jättäneet yhteydenpidon kun yhdistävä asia on loppunut: kurssin päättyminen, muutto, tms. Harmi! Olen kokenut, että on aika vaikea siirtyä kaveriasteelta ystävyyteen. Kavereita ovat mielestäni ne, joita tapaamme samoissa merkeissä: harrastuksissa, lasten...
  4. M

    Nyt on lahja hoitotädille hommattu!

    Kaikki sellaiset lahjat, jotka voi kuluttaa pois, ovat varmaan hyviä, eli juuri nuo juomat (alkoholittomat kai), syötävät, kynttilät jne. Koristetavaraa ja muuta "turhaa" kaikilla taitaa olla ihan tarpeeksi, eikä ole ekologista. :saint:
  5. M

    Lapsen housujen korjaus

    Minäkin olen kokeillut niitä silityspaikkoja, mutta eivät ne pysy! Osa irtoaa pois jo ennen seuraavaa pesua.
  6. M

    miten löydän/keksin oman itseni näköisen tyylin

    Minäkin olen toisinaan miettinyt samaa. Joskus haluaisin pukeutua kunnon hevarin tapaan, joskus rentoihin maanläheisiin armeija- ja maastotyyppisiin vaatteisiin, yleensä muuten vain siisteihin yleisvaatteisiin. Usein mietin, olenko muiden silmissä siisti vai resupekka. Onnelliset te, jotka...
  7. M

    Lapsen housujen korjaus

    Meidän 4-vuotiaan pojanklopin housut kuluvat polvista rikki parissa kuukaudessa! : / Lienee tuttu juttu muillekin. Mutta miten ne korjataan? Housujen ostaminen on melkoinen menoerä jos aina rikki menneiden tilalle hankitaan uusia. Onnistuuko koneella ompelu mitenkään????? Paikka päälle tietty...
  8. M

    Oletteko MAMMAT koneella vaikka lapsesi..

    En oo koneella jos muksut on kotona sisällä. Ei siitä tule mitään! Niitä pitää koko ajan vahtia, tai sitten yrittävät tehdä kamikaze-hyökkäystä tietokoneelle, jota eivät edes osaa käyttää! Mun on tehtävä työhakemuksiakin ja ne onnistuvat kun muksut ovat hoitopaikassa.
  9. M

    Ihan oikeasti - olenko jotenkin vätys?

    Tosi on, ei tuohon kaikkeen voimat eikä aika riitä. Meillä asutaan vanhassa maalaistalossa, joka teettää paljon kiinteistötöitä näin talvella etenkin, joten kun miehen ilta kuluu niihin, kuluu minun aikani silloin lasten kanssa. Kaks pientä lasta, joiden kanssa ei mitään kummoisia pysty...
  10. M

    Virpomis-asiaa! Poikien pukeutuminen...

    Minusta pääasia on, että poika saa pukeutua millaiseksi haluaa, sillä se ei välttämättä ole kaikille ihan helppoa, poika jännittää! Meillä 4-vuotias poika haluaa virpoa isovanhempansa ja minä menen kuskiksi ja tukihenkilöksi. Hän pukeutuu noidan/velhon hattuun ja mustaan viittaan. =)
  11. M

    "Rangaistuksia" 4-5 vuotiaille

    Meilläkin on tosi temperamenttinen 4-v poika, joka ei mitään järkiperusteluja tottele. On huono tottelemaan ylipäätään mitään, jopa kinaa kanssani siitä, kuka on aikuinen ja kuka määrää. Sillä on siis tosi epärealistisia käsityksiä vielä tästä maailmanjärjestyksestä! Meillä on laitettu jäähylle...
  12. M

    pinjatan teko ohjeet?

    Missähän niitä valmiita sitten myydään? Minäkin voisin laittaa sellaisen pojan 5-vuotissynttäreille.
  13. M

    Ovatko risat farkut käyttökelpoiset?

    Kaupoissahan myydään uusina farkkuja, joissa on erilaisia reikätehosteita. Eli kai niistä joku tykkääkin? Meikäläinen on kuitenkin ostanyt farkut aina "ehjinä" ja reikiinnyttänyt ne itse kun kuluvat käytössä. Onko ne mielestänne reikien ilmestyttyä (polviin) vielä käyttökelpoista vaatetta vai...
  14. M

    Ongelmana riehuminen!

    :headwall: AAARGGGHHH!!!!! Mä en kestä mun 4-vuotiasta poikaa, joka ei kotona juuri muuta tee kuin RIEHUU! Juoksee kovaa vauhtia huoneesta toiseen, pomppii sohvilla, pyörii, hyppii, kiipeilee! Ja alle uhkaa jäädä 1,5-vuotias pikkusisko, ym. Siis, kyllä mä tajuan että se on sellainen...
  15. M

    Masennuslääkkeistä kysymys

    No mulla oli viime talvena käytössä mielialalääke Cipralex, eikä mulla ainakaan paino noussut.
  16. M

    Parhaat kotikonstit masennuksen tai ahdistuksen itsehoitoon, kiitos!

    :| Luulen olevani niillä rajamailla, hakeudunko pyytämään lääkäriltä masennuslääkkeitä ja/tai psykoterapiaa, koska olen ollut taas tänä talvena aika "down". Mutta kai tätä ankeutta on muillakin ollut, joten oletteko havainneet hyväksi jonkin oman konstin tai harrastuksen? :o
  17. M

    onkos ratsastajia paikalla?

    Mä olen jo monen vuoden ajan haaveillut ratsastuksen aloittamisesta, mutta tuli 2 lasta, joten aika ei ole riittänyt. Nyt vähitellen olen alkanut katselemaan sopivaa tallia, mutta arvatkaa vaan, jännittää niin edes soittaa sinne! Ja edelleen sen ajan järkkääminen, et pääsis vakituisesti vaikka...
  18. M

    Hampaiden pesu ei tahdo onnistua!

    Meidän villimies esikoispoikamme (nyt jo 4v) antoi aina kiltisti pestä hampaansa vauvaikäisestä lähtien, mutta muutoin rauhallisempi tyttömme, 1,5-vuotias, ei siedä sitä lainkaan! Joudumme väkisin tunkemaan harjaa suuhun, kahden aikuisen voimin usein, lapsi vastustelee ja huutaa minkä jaksaa...
  19. M

    Te joilla vilkas ja "temperamenttinen" lapsi?

    Lapset voivat olla niin erilaisia! Esikoisen pahin uhma alkoi vasta kun kuopus jo teki tuloaan, joten ei voinut edes tietää millainen sisupussi ja itsepäinen eka tulisi olemaan. Mutta toinen on osoittautunut ihanaksi, rauhalliseksi persoonaksi, joka ehkä tasaa isompaansakin.
  20. M

    3-vuotiaan "kuri"

    Kyllä meillä on taisteltu paljon pian 4 v täyttävän pojan kanssa, kun on niin uhmakas, tottelematon ja kova huutamaan vastaan. Siitähän se vääntö juuri tuleekin, kun vanhemman EI pidä antaa periksi, milloin on kyseessä tärkeät periaatteet ihan turvallisuudenkin nimissä! Lapsi silti joko jatkaa...

Yhteistyössä