Hakutulokset

  1. P

    Vinkatkaa hyvä edullinen lasten suksipaketti

    5-vuotiaalle kevyelle tytölle? Tytön mitat olivat syyskuussa 103,5 cm ja 16,1 kg. Olen kotona mitannut että 130 cm sukset tarvitaan, sauvojen pituutta en tiedä (ehkä entiset käyvät). 29 koon monot. Ja kummat siteet, sns vai nnn? Jos on tämmöinen setti turhana varastossak-seudulla, saa...
  2. P

    Löysin uuden kivan verkkokaupan, kiva ja pojillekin siistejä vaatteita

    Uuden tuttavuuden siis ainakin mulle. Vilaisin nuo poikavaatteetkin, niin musta oli raikkaita ja kivoja ja siistejä. Leppis & Loppan - Tervetuloa
  3. P

    Päiväkodin ruuat

    Syökö teidän lapset sitä mielellään? Meillä ei, ja joskus täysin syömättä. Eikä Siperia ole opettanut syömään, lapsi siis nyt 5 v. Ruoka on lapsesta pahaa ja mautonta. Syö lähinnä näitä kaikkien suosikkeja eli makaroonilaatikko, lihapullat, lohikiusaus, kinkkukiusaus, kalapuikot, pottumuusi...
  4. P

    Mitä meinaatte ostaa 3+1-päivien tarjouslapuilla?

    Siis joilla saa 15% alennnusta yhdestä tuotteesta Sokoksesta tai s-emotionista (oli rajattu mm. elektroniikka pois)? Mulla 2 lappua... Mietin että ostaako esim. talvikengät tytölle (mutta luultavasti pärjää nykyisillä talvikengillä jouluun ja kunnon aleihin asti + jumbossa cm:ssä on ollut...
  5. P

    Paljon varaisitte rahaa risteilyreissuun?

    Matkaan lähtee 2 aikuista + 5-vuotias. Ruuat laivalla maksettu. Se on Tukholman reissu, eli käymme maissa, yhdessä näyttelyssä, ehkä kahvilla. (mitähän tuohon kuluu kruunuja... näyttelylippu on 150 SEK/aikuinen, lapsen hinnasta en tiedä). Kauppaan tuskin ehdin siellä. Laivalla ei kulu...
  6. P

    Mitä mä leipoisin aikuisvieraille?

    Meille tulee tytön 5 v synttäreitä juhlimaan seuraava lössi eli 6 aikuista + 11 v ja 13 v. Yhtään muuta lasta ei tule. Meitä 2 aikuista ja siis päivänsankari. Eli mitä leipoisin? Suolaiseksi teen kylmäsavulohi-purjo-piirakan ja kinkku-paprika-aurajuusto-piirakan (nuo 11- ja 13-v syö...
  7. P

    Ketjuvaatteiden helmiä

    Hyviä ja huonoja kokemuksia? Omani: meillä Seppälän ulkoiluhousut (tuulipukukangasta ja vuori) ovat ihan parhaat. Hoikka tyttö, nämä tarpeeksi kapeat vyötäröltä ja lahkeista ja tarpeeksi korkeavyötäröiset. Tytön lempparit eli varmaan myös mukavat. Eivät ole menneet rikki vaikka meillä...
  8. P

    Lapsen kehityspyrskeistä

    Oletteko huomanneet omalla lapsella sellaisia pyrskeistä, että ikään kuin yhdessä yössä nytkähtää isommaksi lapseksi, kehittyy jotenkin yhtäkkiä eteenpäin? Mä oon muutaman kerran huomannut, eli tietty vauvasta taaperoksi, puhumisessa kun rupesi tulemaan kunnon lauseita, 3,5 v kääntyi jotenkin...
  9. P

    Lastensuojeluilmoitus vai ei?

    Kyse ei oo mun lapsesta. Mutta jos 6-v lapsesi olisi ollut kylässä toisen 6-v:n luona, naapurustossa, siellä kylässä olisi äiti ollut töissä ja tuore isäpuoli vahtimassa, ja isäpuoli olisi vetänyt vahtivuorollaan kännit ja sammunut, ja äiti löytänyt lapset oman onnensa nojasta, kun tuli...
  10. P

    Poikatytöstä prinsessaksi (*turhis*)

    Tuolla mun entinen poikatyttöni on, huoneessaan, kipeänä, leikkii juuri synttärilahjaksi saadulla Bratzillaan, ja eilen kirpparilta tulleella "kaveri-bratzilla", puhuu winxeistä ja niiden poikaystävistä, kulkee tiara päässään, lukee barbie-lehtiään ja tykkää barbie-elokuvista, miettii kenen...
  11. P

    Kirpparilöytöjä

    Kuvia ei ole, mutta noin 100 metrin päässä olevassa koulussa oli vanhempainyhdistyksen kirppis. Kävin siellä ja löysin tytölle edullisesti 3 kapean malliset farkut sopivaa kokoa nyt ja ensi talvena. Yhden merkki girls 1st, yhden Julia ja yhden Conching joustovyötäröiset. En tunnista noista...
  12. P

    Meidän päiväkotiin tulee harrastusryhmä

    eli 5- ja 6-v saavat tanssinopetusta, ihan ammattilaisilta (Raatikon kautta), päiväkodissa aamupäivänä (en vielä tiedä kuinka usein, oliskin kerran viiikkoon niin olisin tosi iloinen). Musta tähän suuntaan pitäisi mennäkin, että harrastuksia saataisiin sinne päiväohjelmaan sekä päiväkotiin...
  13. P

    Ei oo hyvä ilman kaveria eikä näemmä kaverinkaan kanssa :(

    Tyttöni on nyt ystävystynyt toisen noin samanikäisen (omani täyttää kohta 5 v ja kaveri täyttää 6 v tammikuussa) kanssa päiväkodissa. Olin tästä aluksi iloinen, kun entinen hyvä kaveri jäi toiseen ryhmään (meillä 5- ja 6 v siirtyivät isojen ryhmään). Enää en oo niin iloinen. Tyttö on ruvennut...
  14. P

    Kirpparipöydän saldoa

    Nyt on voittoa (pöydän vuokran jälkeen) vähän päälle 160 e ja vielä on myyntiaikaa jäljellä loppuviikko. Plus otin 2 viikkoa lisää, kun tätä myytävää tuntuu olevan vielä kaapeissa ja se tuntuu kiinnostavan ostajia. Mulla siis on pöytä lastentarvikekirppiksellä. Myyty tavara 98 % ihan...
  15. P

    Kauanko teillä kestää muropaketti?

    Kauhean vähän musta siellä paketin sisällä on? Jos syö kerran päivässä, niin montako päivää kestää yksi paketti? Kulhoina teeman murokulho.
  16. P

    Vihdoinkin lapsi viihtyy päiväkodissa :)

    Olen todella iloinen, että ryhmän vaihdon myötä lapselleni on ryhmässään ainakin yksi aikuinen, joka ymmärtää ja kannustaa häntä ja on tajunnut näin lyhyessä ajassakin tytön luonteesta enemmän kuin edellisen ryhmän hoitajat koko vuonna. Tai viime vuonna 1 kolmesta ei ollut niin paha, mutta...
  17. P

    G: Synttärikutsut (milloin peliin + ajankohta)

    eka osio: montako päivää ennen kutsut? Viikkoa tai peräti 2 viikkoa? toka osio: synttärit a) pe klo 17.30-19.30 b) pe klo 18-19.30 c) la klo 13-15 Kutsut 5-v kekkerit, kaverit läheltä (kävelymatkan päästä )
  18. P

    Onpas mulla ihana tyttö :)

    Tyttö (syyskuussa 5 v) meni ja tiskasi meidän aamuastiat ja lounasastiat. Kun tulin katsomaan, mitä keittiössä oikein tapahtuu, oli ottanut mammut-jakkaran, että yltäisi ja tiskaili tärkeänä juuresharjalla ja huuhteli ja laittoi kuivumaan tiskikoneeseen. (Tiskikone on rikki). Selitti että mä...
  19. P

    Lapselta pyydettiin rahaa leikkipuistossa

    :o Lapsi oli isänsä kanssa meille ihan uudessa leikkipuistossa (Sinirikon puistossa Tikkurilassa) sillä aikaa kun kävin lääkärissä. Ja pari muuta lasta kiusasi häntä, siis silleen että ei päästänyt häntä samaan kiipeilytelineeseen. Sanoivat että pääset jos annat rahaa! Lapsi tuli pyytämään rahaa...
  20. P

    Mulla on kauheat kivut (korvatulehdus)

    Mulla siis korvakäytävän tulehdus, kävin tiistaina lääkärissä. Sain tipat. Mutta nyt ei oo vieläkään auttaneet ja kipu on edelleen kova. Onko kellään ollut? Ja hakisko huomenna antibiootit?

Yhteistyössä