Hakutulokset

  1. takkuinen ameeba

    Koiraperheet, kuinka usein imuroitte tms? Miten selviätte järjissänne karvoista???

    Meillä tummat lattiat joten vaalean koiran karvat näkyvät tosi hyvin. Meillä isokokoinen kultsu jolla tolkuton karvanlähtöaika. Meillä vauva 7kk ryömii joka puolelle. Tällä hetkellä imuroin vähintään kerran päivässä (aamulla) ja toisen kerran iltapäivällä/illalla otan imurilla tai staattisella...
  2. takkuinen ameeba

    Mietiskelinpä anopin motiiveja... ja siis täysin turha purkaus tämä...

    Mitäköhän lie miettinyt kasvattaessaan miestäni... mies on ihana tyyppi suoraan sanottuna anopista huolimatta, ei hänen ansiostaan. Viimeaikoina olen miettinyt, että mitä liikkuu äidin päässä jos valitsee kuten anoppi aikanaan. Pieniä esimerkkejä: - miehellä lapsena lääkäri kehoittanut...
  3. takkuinen ameeba

    Pikkulapsen kuorsaamisesta, kokemuksia/tietoa!

    Meillä 3v täyttävä neiti kuorsaa kuin huomista ei tulisi :( Ei mitään pientä tuhinaa vaan sellaista ihan kunnon rohisevaa ja pärisevää "vanhan miehen" kuorsausta. Ollaan iltaiöisin huomattu merkkejä kuorsaamisesta ja on muutenkin tukkoinen, erityisesti öisin. Nyt uuden itkuhälyttimen myötä...
  4. takkuinen ameeba

    Tänään olen ollut tehokas *turhanpäiväistä itsekehua* :D

    Olen järjestänyt huomiselle synttäritarjoilua, eli olen leiponut pari erilaista suolaista piirakkaa, muffineita ja kakkupohjan, sekä täyttänyt sen. Ja koristellut muffinit. Olen myös pyykännyt ja tehnyt ruuat, vähän ehdin imoiroidakin. Ja tämä kaikki sivussa, sillä päähuomio on ollut noissa...
  5. takkuinen ameeba

    Huhuu nutrilett testiryhmään hakeneet???

    Onko kuulunut mitään? Eiliseen taisi olla hakuaika? Minä niin toivoisin pääseväni vaikka en kyllä usko omalle kohdalle osuvan sen lystin! Kertokaas heti kun joku pääsee, että tiedän lopettaa odottelun :)
  6. takkuinen ameeba

    Jaksaisiko joku tsempata väsähtänyttä kotiäippää?!

    Ei mitään kummempaa, mutta väsyttää ja v*ttaa vaan. Muksut kipeinä, flunssa pukkasi yöllä päälle ja yöunet jäi ihan olemattomiin. Eli siis 4 enemmän tai vähemmän räkäistä ja/tai kuumeista lasta. Vauva äkäilee kun nokka on tukkeessa, sille ei oikein maistu ruoka. Oksensi kertaalleen kaiken pois...
  7. takkuinen ameeba

    Hammaslääkäripelkoinen menossa hammaslääkäriin tänään :(

    Mulla on tänään hammaslääkäri ja nyt jo mahaa koskee pelosta ja kauhusta. Itku tulee viimeistään siinä tuolilla. Mulla on hyvät hampaat, edellinen käynti noin 4v sitten. Koskaan ei ole paikattu tai mitään, mutta pelottaa silti. Ne äänet, suun aukipitäminen, koskeeko se... melkein missä vaan...
  8. takkuinen ameeba

    Syön arkipäivisin 600-700kcal/pv, mut onkohan sittenkin liian vähän...

    Kysessä on ehdottomasti tilapäinen "kuuri", jolla katkaisen herkuttelukierteen ja aloitan painonpudotuksen. Vielä viikko näin ja sitten vähitellen lisään kaloreita/ruokailua, kuitenkin pudotusta jatkaen. Tää on mulle hyvä tapa päästä pienempiin annoskokoihin ja irti sokeririippuvuudesta. Ja...
  9. takkuinen ameeba

    Moniko on hakenut tuohon nutrilett testiryhmään???

    Kiinnostaa :)
  10. takkuinen ameeba

    Kuinka nopeasti olette saaneet Kelasta vammaistukipäätöksen?

    Siinähän se kysymys tulikin... hakemus lähtee tällä viikolla, vilja-allergiat hakusyynä. Haetaan takautuvasti tammikuulta, vaikuttaakohan päätösnopeuteen?
  11. takkuinen ameeba

    Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

    Kamalaa kritiikkiä leviää facebookissa sitä kohtaan, että esim. idols auttaa ohjelmalla kerätään rahaa ulkomaisiin kohteisiin. Kun kyseessähän on puhtaasti yksityiset lahjoittajat jotka antavat omistaan, niin sekin on nyt väärin. Vaikka uskallan väittää, että köyhinkin köyhä täällä on rikkaampi...
  12. takkuinen ameeba

    Päiväkotiin vai kotona hoitajan kanssa (au pair)!?!?!?

    Meidän pitäisi tehdä päätös mutta mitä enemmän vatvotaan, sitä vaikeampaa on. Lasten hoito pitää järjestää vuoden alusta jotenkin, ja nyt ei saada päätettyä... Vaihtoehdot on kunnallinen päiväkoti, yksityinen (hyvä!) päiväkoti jossa lapset olivat ennen mun äitiyslomaa tai kotihoito au pairin...
  13. takkuinen ameeba

    Tunnetko sinä sellaisia ihmisiä, jotka on aina myöhässä?! Ärsyttää!

    Mun anoppi on ainakin sellainen. Usein soittaa, että saako kaffet ja moikata lapsia. No mikäs siinä, mutta jos sanoo tulevansa vaikka tunnin päästä niin saattaa mennä 3-4 tuntia ennenkuin oikeasti tulee :headwall: Siinä sitten odotat ja lopulta saattaa tulla ½ tuntia ennen lasten...
  14. takkuinen ameeba

    Au pairien isäntäperheitä linjoilla? Myös ulkosuomalaisille äideille kysymys!

    Ollaan suunniteltu uuden aupairin ottamista kun palaan töihin vauvalomilta. Meillä siis on perustiedot kunnossa, koska meillä on ollut jo 2 tyttöä aikaisemmin, kokemukset superhyviä! Aikaisemmin ollaan löydetty tytöt itse, mutta nyt mietin tuollaista välitystoimistoa. Niillä on kuitenkin melko...
  15. takkuinen ameeba

    Minuu jännittää enemmän kuin lapsia, eka pianotunti pian :)

    Tunnin päästä tulee ekaa kertaa pianonsoitonopettaja meille, tytöt pääsevät vähän tutustumaan soittimeen ja tapailemaan nuotteja. Opettaja on mulle tuntematon, mutta tuntee mun vanhemmat. Mietin, että pitääkö sille tarjota kahvit?? Ei mulla kyllä mitään tarjottavaa ole... eiköhän se vaan tutustu...
  16. takkuinen ameeba

    Kehtaisinkohan minä soittaa perhetyöntekijälle?

    Tilanne on siis meillä se, että ollaan ihan onnellinen tavisperhe. Meillä on 4 lasta 3,5kk-6v. Ei olla köyhiä muttei mitenkään pröystäilemäänkään päästä, ihan siis peruspulliaisia. Lapset on melko vilkkaita, mutta ei mitään ihmeellistä siinäkään, mitä nyt tuo 4v täyttävä on vähän kuulemma...
  17. takkuinen ameeba

    Montako raskaustestiä olet tehnyt tähän mennessä :D

    Mulla tehtynä 28 positiivista (4 raskautta). Negatiivisia varmaan vähintään tuplasti, koska ennen ekaa raskautta 7,5v lapsettomuus(hoitoineen) ja kakkostakin tekemällä tehtiin melkein vuosi. Melko hurjaa kun nyt miettii :xmas: :ashamed:
  18. takkuinen ameeba

    Saako ekaluokkalainen mistään hoitopaikkaa, jos äiti ja isä töissä?

    Esim jos lomia ei pysty sovittelemaan sopivasti tai uudessa työssä ei vielä lomia ole kertynyt? Mietin vaan, että onkohan paljon hoitopaikattomia pikkukoululaisia, minä kun voisin ottaakin hoitoon ja saisin siten vähän ekstrarahaa... vai voiko sitä noin vaan ottaa? Eikai siitä älähdä kuin...
  19. takkuinen ameeba

    Onko muuten muita joilla lapsilla sama nimi??

    Meidän kaikilla neljällä lapsella on 3 etunimeä joista keskimmäinen on kaikilla sama. Kiva kuulla jos muutkin ovat näin tehneet!
  20. takkuinen ameeba

    Vammaisen hoitotuki allergian vuoksi, onko kukaan hakenut tänä vuonna?!

    Kelan mukaan sitä saa vain jos on allerginen kotimaisille viljoille (vehnä, ohra ja ruis) JA lisäksi myös maitoallergia todettu. Sairaalan allergiahoitajan + ravitsemusterapeutin mukaan saa vaikka EI olis maitoallergiaa. Sanoivat, ettei yhtään hylättyä päätöstä ole tullut heidän tietoonsa...

Yhteistyössä