Hakutulokset

  1. K

    Primolut Nor ja raskaus toiveissa

    -
  2. K

    Lasten pyörä HSL:n bussiin?

    Nyt ei löydy HSL:n omilta sivuilta, alkaa tulla kiirus kohta! Tietääkö joku, saako lasten pyörän viedä seutubussiin? Itsellä on toki lippu kun ei kärryjä kerta ole mukana, mutta koska joudumme lähtemään kaukana olevalta pysäkiltä, olisi helpointa kun lapset voisivat pyöräillä sinne. Kyseessä...
  3. K

    Oksennustaudin kestosta

    Meillä on tosi vähän ollut mahatauteja niin en niistä juuri mitään tiedä ja siksi kyselen. Ihanko oikeasti oksennustauti kestää 2-5 vuorokautta, kuten monessa paikassa netissä lukee? 4-vuotias on nyt kolmen tunnin aikana oksentanut 6-7 kertaa. Ripulia ei ole. Muilla perheenjäsenillä ei vielä...
  4. K

    Oireet ennen punktiota

    Millaisia oireita teillä on ollut ennen punktiota ja missä vaiheessa ovat alkaneet? Olen luovuttamassa munasolujani ja nyt pistellyt Gonal-F:ää neljä päivää. Huomenna tulee mukaan myös jarrupiikki. Tähän mennessä oireita ei juuri ole, mitä nyt vessassa pitää ravata tuon lisätyn vedenjuomisen...
  5. K

    "mustelma" sidekalvolla ja urheileminen?

    Tietääkö joku, voiko urheilla ihan normaalisti, vaikka silmässä on tuollainen verenpurkauma (sugillaatio)? Googletin että on ihan vaaraton, mutta tietoa siitä että paheneeko se jos urheilee, en löytänyt. Onko jollain ollut äskettäin joka muistaisi? Kiitos :)
  6. K

    Kenen taloyhtiössä on joulusauna aattona ILLALLA?

    Meidän. Hyvää joulusaunaa vaan kaikille saunattomille perheellisille siis :( Vai menenkö saunomaan aattona klo 18-20, kun muu perhe on joulupöydässä? Eka joulu kun ollaan kotosalla ja olisi ollut kiva mennä. Pöh.
  7. K

    Neulojat ohoi! Pipo-ohjetta kaipaan!

    Eli hakusessa olisi suht peruspipo miehelle (isälle). Mustaa 7-veljestä mulla on tossa kerä, ajattelin että voisin neuloa siitä kaksinkertaisena niin tulisi lämpimämpi ja ehtisi helposti jouluksi :) Haluaisin kuitenkin ehkä jotain vähän erilaista pintaneuletta kun ihan ribbiä tai sileää...
  8. K

    Sairauslomalla gynelle?

    Pitääkö mun nyt siirtää taas gyne-käyntiä? Viime viikolla jouduin siirtämään lasten sairastamisen takia. Nyt olen itse sairaslomalla, olen muuten ihan ok mutta kurkunpääntulehduksen vuoksi en saa puhua. Aika olisi huomenna ja haluaisin sen alta pois. Mutta mitä mieltä olette, voinko mennä...
  9. K

    Hormonilääkityksen sivuoireet

    Suunnittelen luovuttavani munasolujani ja olen sopinut tapaamisen klinikalle, josta varmasti saan lisätietoa. Minua kuitenkin kiinnostaisi jo etukäteen, että minkälaisia sivuoireita noista pistettävistä hormoneista on tullut ja kuinka kauan ne ovat kestäneet? Käsittääkseni tuolla klinikalla...
  10. K

    Mitä kylpylässä tehdään? Siis aikuiset?

    Tuli vaan toisesta ketjusta mieleen :) En oo ikinä tajunnut, miten ihmiset jaksaa liota siellä vedessä monta päivää peräkkäin? Siis ihan kiva mustakin on käydä uimassa ja vaikka laskea vesiliukumäestä (just pari kk sitten olin Serenassa ihan aikuisseurassa ja hauskaa oli!), mutta en ikinä...
  11. K

    Palstatohtoreita paikalla? (häiriö kk-kierrossa/raskaus..?)

    Äh, nuppi hajoaa kun en nyt saa ajateltua muuta niin katsotaan olisko jollain tähän jotain järkevää sanottavaa :) Vauvaa ei yritetä, tosin jos nyt raskaana olisin niin kyllä se ehdottomasti pidettäisiin. Takana on kolme alkanutta raskautta, joista kaksi lasta. Eka raskaus ei alkanut helposti...
  12. K

    Urheiluliivit ja sykevyö

    Miten te onnistutte käyttämään noita yhtäaikaa niin, ettei vyö paina ja sykket näkyy? Mulla se vyö (polar) painaa aina, kun on tungettava se liivien sisään. Jos jätän alapuolelle, ei laite saa sykkeitä näkyviin tai ne on ihan mitä sattuu (tänään heti lenkin alkuun 142, sitten 25..). Minkä...
  13. K

    Miksei saisi mennä uimaan jos on menkat?

    Nousipa nyt vaan tämä kysymys mieleen kun luin erästä ketjua.
  14. K

    Käsitöiden hinnoittelu

    Teen jonkun verran käsitöitä, lähinnä vaatteiden tuunausta, kierrätysvaatteita tai ompelen jotain pientä kankaasta. Lisäksi neulon ja virkkaan. Nyt tein lapsilleni uudet kesähatut, joista tuli omasta mielestänikin onnistuneet. Nyt ei olla oltu yhtään päivää puistossa niin, ettei joku olisi...
  15. K

    Lintujen ruokinta (maahan) kesällä

    Mikäs olis oikea valitusosoite, vai saako noin oikeasti tehdä? Meillä siis tilanne, että viereisen talon asukas (kerrostaloja kaikki) ruokkii lintuja ja oravia jyvillä ja siemenillä, jotka laittaa maassa olevaan kulhoon. Tää kulho on ihan lasten leikkipaikan lähellä ja oon ihan varma että...
  16. K

    Relaatiot 30

    Onko jo ketjua? Relaatiot 30 - Sanapeli
  17. K

    Kuinka kauan saivarit voivat pysyä päässä?

    Meillä oli marraskuun alussa perheessä täitä. Hoidettiin ne pois ja kutinat katosivat. Kampailin omaa ja tytön (kenellä niitä siis löytyi) tukkaa ahkerasti pitkin talvea ja joskus löytyi yksi muna, yleensä ei. Pitkään aikaan ei ole löytynyt, en ole kyllä hetkeen kammannutkaan. Nyt sitten...
  18. K

    Kuinka vanha saa valita itse vaatteensa?

    Mä oon kohta helisemässä noiden pikkuneitien kanssa! Vanhempi neiti on 3v2kk ja kulkisi mieluiten koko ajan mekoissa. Verkkareita ei suostu pukemaan ja jos minä puen ne (esim. ohuen haalarin alle on pakko olla jotkut muut kun sukkahousut/legginsit) niin kiljuu puoli tuntia. Olen siis kyllä...
  19. K

    Vielä kerran lapsen oksennustaudista...

    Mikä se tuollainen oksennustauti on, että kakka on kivikovaa..? Luulin, että maha menee löysälle? Ja kuinka kauan noi mahataudit teidän lapsilla on yleensä kestäneet? Ja oletteko itse sairastuneet? Mä kammoan oksentamista yli kaiken, synnytän vaikka viikon mieluummin kun oksennan. Tähän...
  20. K

    Mahataudista vielä...

    Mitäs tollaselle 1,5-vuotiaalle yrjötautipotilaalle sopisi tarjota syötävää? Floridral on pysynyt sisällä (n. 1dl), edellisestä yrjöstä reilu pari tuntia, sitä edellisestä kolme. Tuossa yrjöjen välissä joi maitoa ja söi näkkäriä, mutta nehän tuli kaikki pihalle. Mikä olis sellaista mikä ei...

Yhteistyössä