Hakutulokset

  1. M

    Munasarjoja jomottaa, raskausoire?

    Eli pakko kysästä onko jollain ollu kipu munasarjoissa...ei siis alavatsalla, kohdun seudulla...raskausoire? Kun en nyt millään muista mistä luin, mut jostain täältä keskusteluista olin lukevinani et jos nippailee munasarjoista ihan loppukierrossa niin se ois merkki siitä et keltarauhanen sielä...
  2. M

    Voiko ovulaation millään varmistaa tapahtuneen?

    Eli eikös se niin ole että vaikka sais positiivisen ovulaatiotestin niin ovista ei silti välttämättä tapahdu? Ite en ole ikinä tuntenut ovulaatiota eikä sitä mulla kovin usen varmasti ole tapahtunutkaan kun on PCO. Nyt tässä kierrossa tikuttelin ja viivat vahvistu vahvistumistaan kunnes kp14...
  3. M

    kaksi ovulaatiota vai mitä?

    Laitan nyt tällekin palstalle, eli mitä mieltä tai ajatuksia mun kierrosta. Yritystä nyt ollut hetken aikaa, ja oon vähän ihmeissäni. Kiertoni aina aika epäsäännöllinen, mutta ei näin lyhyt ikinä mitä nyt saattas olla, eli kp9 ovisplussa (ainakin mielestäni) kp10 peittojen heiluttelua kp11...
  4. M

    1,5 vuotias heräilee pitkin yötä,onko ihan normaalia?

    Eli mein 1,5 vuotias nukkuu yöunet n. klo 20-7. Nukahtaa itsekseen hyvin , mutta siinä puolen yön aikaa aloittaa sen heräily-rumban. Alkaa vaan itkeskellä, nousee ehkä istumaan tai seisomaan pinniksessä ja itkee niin kauan kun joku menee laittaan tutin suuhun takaisin ja laittaa hänet takaisin...
  5. M

    Ketkä plussanneet pitkästä kierrosta?

    Itellä kun nuo kierrot heittelee melki ihan miten sattuu, niin oisin mielenkiinnosta kysellyt et onko täälä ketään joka plussannut jostain tosi pitkästä kierrosta? Siis itel kun se "normi" ois jotain 27-40 päivää ja pitkä sit siitä eteenpäin. Ja jos on, niin ootteko bonganneet ite oviksen ja...
  6. M

    Voiko menkat olla pelkkää tuhrua??

    Tätä nyt on pohdittu tääläkin useemman kerran varmasti, mut ei nyt jaksa ettiä... Itel kun on PCO ja kierrot mitä sattuu ja en siis ovuloi, niin menkat on tosi niukat. Aina vaan ei oikeen ees tiä et voiko niitä laskee menkoiks kun monasti on pelkkää tuhrua. Inssi ois edessä seuraavaan kiertoon...
  7. M

    Digitaalinen ovistesti plussaa??

    Liitän tän tosta toisesta ketjusta et muutkin jotka asiasta tietävät niin vois vastata... Tietääks joku tosta digitaalisesta ovistestistä et sit kun sen tikun ottaa sieltä laitteesta pois niin pitäskö siinäkin näkyy noi viivat vahvana jos digitesti siis ollut positiivinen eli "sarvi täysi"...
  8. M

    Pyykkiin tuoksu!

    Rakastan puhtaan pyykin tuoksua ja musta aina muiden vaatteet tuoksuu niin hyvälle. Ite en saa yhtä ihanaa tuoksua vaatteisiin. Eli kysyisin mitä yhdistelmiä (pesu- ja huuhteluaineet) te käytätte jotta saatte hyvän tuoksun pyykkiin??? Ite yleensä Bioluvilia ja Soflania, ihan sitä sinistä, en...
  9. M

    Clomit ja ovistestit

    Moi! Olisko jollain varmempaa tietoa kuin omat huterat muisteluni... Että vaikuttiko clomit jotenkin ovistestien tulokseen?? Mie kun sain clomien kans tikkuun ovisplussan mut kun rinnalla käytän Donna-sylkitestiä niin siinä ei näyttänyt ollenkaan ovista. :/ Ne vissiin mittaa vähän eri...
  10. M

    Esikko hoidoilla, milloin uusiin hoitoihin "kehtaa" lähtee??

    Mein esikko nyt vuoden ja vauvakuume on ollut kova jo puoli vuotta. Menkat alko tosin vasta 2kk sitten ja nyt odottelen kolmatta vuotoa. Tosin edelliset "menkat" oli pelkkää tuhrua ja kesti 2vko eli hormonitoiminta on ilemeisesti joko edelleen sekaisin...mul siis PCO tai sit imetyksen takia tms...
  11. M

    Päiväkotiin tutustuminen! Milloin ja monta kertaa?

    Likka menee reilu kk päästä tarhaan, sillon 11,5kk ikää. Kerran ollaan käyty pikaseen tutustumassa siä, mut siitä on jo 2kk ja sillon typy ei muutaku oli miun sylissä. Mietinkin et miten te muut ootte tutustuttaneet näin pienen lapsenne päiväkotiin ja montako kertaa ootte siä käyneet? Likka on...
  12. M

    Apua, mitä tää vattakipu on???!!

    Viime yönä heräsin siihen että mahaa juili aika kovaa. Aattelin eka et ehkä jotain menkkajuilinnan tapasta, sillä odottelen kiertoni alkavan pikkuhiljaa kun synnytyksestä on jo 10kk. Juilinta koveni kuitenkin nopeasti oikeen kivuksi ja ajattelin käväistä vessassa. En päässyt kuitenkaan montaa...
  13. M

    Millaiset ekat menkat?

    Kun tyttö nyt 10kk ja mun menkat ei oo viä alkanu. Imetän n.neljä kertaa päivässä edelleen. Nyt muutamia päiviä ollu menkkamaista jomotusta, mut paljon voimakkaampaa ku yleensä, siis enne raskautta. Sillon mulla yleensä alko nippailut vasta samana päivänä ku menkatkin eikä se ollu kovin...
  14. M

    Mä en jaksa näitä öitä!!

    Kirjotin jo yli kuukaus sitten tästä samasta kun kyselin miten muilla. Nyt alkaa hermot oleen niin riekaleina et en enää tiä mitä tekis :( Tyttö 9kk menee nukkuun n.21.30. Nukahtaa ihan hyvin itekseen, mut tunnin parin päästä, ennen puolta yötä herää itkemään. Ei selvää kipuitkua, mutta ei...
  15. M

    Tutteli vai Nan? Entä jauheet...

    Eli mien tyty 9kk saanu tuttelia nyt kohta pari kk, mut määrät tosi pieniä. Pulloo ei huoli, nokkiksesta menee vähän ja koko ajan enemmän oon saanu annettua. Tällä hetkellä melki koko purkki (2dl) päivässä :D Mut nyt viime päivinä...ehkäpä viikkoina hää on nukkunu tosi huonosti. Heräilee...
  16. M

    Millon eroahdistus loppuu??

    Eli taas pukkaa kysymystä ja tuossahan se tulikin. Mein melki 8kk:lla on ollu eroahdistusta (niin ainakin luulen) jo vissiin kuukauden. Mihkään ei äiti nykyään pääse ilman häntä. Ei toiseen huoneeseenkaan saan kadota sekunnikskaan, vieressä vaan pitää kököttää ihan koko ajan. Tämä alkaa ottaan...
  17. M

    Miten te nukutatte n. 8kk vauvanne?

    Tästä samasta oli juttua jo, mut vähän eri ikäsestä. Mut kun meijän 8kk vauva on ennen nukahtanu itekseen sänkyyn, ehkä joskus täytyy käydä kerran pari peittelees uudestaan, mut nyt siis kuviot muuttunu. No sinälläänhän siinä ei mitään ihmeellistä oo et kuviot muuttuu :) niinhän ne tekee koko...
  18. M

    Rinnasta vieroitus ja menkkojen alkaminen

    Siis mä oon pähkiny ja pähkiny tätä imetys hommaa enkä tiä miten täs nyt toimis. Ku pirpana 7.5kk ja syö kiinteitä nyt 4 kertaa päiväs (kohta annetaan 5 kertaa) ja jotenkin toi imetys on alkanu vähän tökkiin. Aina soseaterian yhteydes annan sit tissiäkin, mut se on sellasta pyörimistä vaan. Imee...
  19. M

    Nenä tukossa/räkää nenässä

    Kertokaas äkkiä millä mä saisin pojun 7kk nenän auki? Ekaa kertaa oikeen tukossa et kuulee kun hengitys ei kulje nenän kautta. Sit usein aamusin pojalla on räkää nenässä, jota olen yrittänyt vähän tonkia ;) Yleensä se on sellaista kuivunutta "karstaa" mut nyt tänään ihan sellaista limaista...
  20. M

    kauanko rintamaito tärkeintä ravintoa?

    Meijän poika on pian 7kk ja syö jo hyvää vauhtia kiinteitä. Tuo rintamaidon osuus ravintona vaan mietityttää itteäni. Jostain kun luin että vaikka vauva söisikin kiinteitä niin rintamaito ois kuitenkin pääasiallinen ravinto tuonne lähemmäs vuoden ikää. Poika syö aamu- ja iltapuuron ja kaksi...

Yhteistyössä